'Ik heb aardig wat veren gekregen, als je zoiets hoort doet dat wel wat met je'

'Ik heb aardig wat veren gekregen, als je zoiets hoort doet dat wel wat met je'

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 11:54zo 10-02-2019 om 11:54

Kik Pierie is trots dat hij zo veel complimenten over zijn spel krijgt. De jonge centrale verdediger van Heerenveen werd na het 4-4 gelijkspel bij Ajax geprezen door Kenneth Perez en Pierie geeft toe dat dat wel wat met hem deed.

Pierie scoorde in de Johan Cruijff Arena in blessuretijd de 4-4, waardoor Ajax de koppositie niet overnam van PSV. Het waren echter zijn defensieve kwaliteiten die indruk maakten op de analisten. "Ja, ik heb aardig wat veren gekregen inderdaad", geeft Pierie toe bij De Tafel van Kees. "Als Perez zoiets over je zegt, dan doet dat wel wat met je. Dat is mooi."

"Perez zegt dat je moet neerzetten en dat hij dat knap vindt, maar dat heeft niet met leeftijd te maken denk ik", vervolgt de 18-jarige Fries. "Ik denk dat andere verdedigers dat ook weten, als je centraal achterin staat hoort dat erbij. Dan is dat je job. Of je nou 18 of 34 jaar bent, je moet het team neerzetten. Anders hoor je daar niet te staan vind ik."

Poll

Is Pierie goed genoeg voor de Nederlandse top?

(1446 stemmen)

Plaats een reactie

Red de Kuip +2688
zondag 10 februari 2019 om 11:59
Nou Ajax trek het portemonneetje maar weer.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:02
Miskoop numero 1 in aantocht?
Vind ik leuk
G.Kopf +5574
zondag 10 februari 2019 om 14:10
Ajax heeft al meer miskopen gehad hoor, net als elk andere club.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:11
Ik bedoel voor het nieuwe seizoen. Miskopen te over inderdaad: Tadic, Argentijnse houthakker, Kristensen en al die jongens die al vertrokken zijn.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 14:11]
Vind ik leuk
G.Kopf +5574
zondag 10 februari 2019 om 14:16
Ah ja voor het nieuwe seizoen zou het kunnen.
Hoop het niet, hoe meer Hollands toptalent hoe beter.
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21001
zondag 10 februari 2019 om 11:59
Zou mooi zijn als Pierie zich zo blijft ontwikkelen en over een paar jaar ook in aanmerking komt voor Oranje.

18 jaar en al 1 van de betere bij H'veen. Toch heel netjes.
Vind ik leuk
Bizzy +22800
zondag 10 februari 2019 om 12:00
Psv is een mooie club voor hem. Kopen en een jaartje verhuren aan Heerenveen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:17
Schwaab weg, Pierie erin
Vind ik leuk
2cents +63392
zondag 10 februari 2019 om 12:10
Leuk filmpje ook, van de destijds 11 jarige Pierie die zijn droomcarrière even uitstippelde.
Vind ik leuk
Justin Kees +3268
zondag 10 februari 2019 om 12:10
Zit een goede kop op dit ventje en hij laat al vanaf het begin zien dat hij er is. Speelt een stuk volwassener dan menig ervaren centrum verdediger. Zou volgend seizoen een stap omhoog moeten zetten...
Vind ik leuk
Kuip +10189
zondag 10 februari 2019 om 12:20
Ik zou zeggen Feyenoord. Samen met Martina. Mooi duo.
Vind ik leuk
HJR +9130
zondag 10 februari 2019 om 12:27
4-4 klinkt nu niet echt als een goede wedstrijd voor een verdediger ;)
Vind ik leuk
Romario9 +13917
zondag 10 februari 2019 om 12:27
Zou een goeie zijn voor Feyenoord. Beetje doorselecteren : Botteghin en Van der Heijden eruit.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws