Dromen van move naar PSV, Ajax of Feyenoord: Dan zijn er wel ambities

Dromen van move naar PSV, Ajax of Feyenoord: "Dan zijn er wel ambities"

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 14:11zo 10-02-2019 om 14:11

Kik Pierie ambieert een transfer naar de top-drie van Nederland. Bij sc Heerenveen is hij echter nog niet uitgeleerd, erkent de achttienjarige verdediger.

Pierie kreeg bij De Tafel van Kees de vraag of hij voor zijn gevoel klaar is voor de stap naar PSV, Ajax of Feyenoord. "Als ik eerlijk ben, moet ik mezelf op een aantal punten moet ontwikkelen", reageert de talentvolle verdediger uit de Heerenveen-opleiding.

"Op welke punten? Agressiviteit, duelkracht... Daar kan ik nog stappen in maken. Ik vind dat het al een stuk beter gaat dan eerst. Maar als je dat op een hoger niveau kan brengen, dan zijn er wel ambities."

In de eerste seizoenshelft fungeerde Pierie geruime tijd als linksback. Heerenveen-trainer Jan Olde Riekerink gebruikt hem nu als centrale verdediger. Pierie had graag gewild dat Olde Riekerink het eerder had gezien. "Ja, daar kan ik niks aan toevoegen."

Poll

Is Pierie een potentiële topverdediger?

(1236 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 10 februari 2019 om 14:13
Die moet naar ons nu koopmeiners geen optie meer is. Tegen de tijd dat hij bij heerenveen klaar is, is Viergever wss ook weg.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 14:17]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:13
Neem dan maar een heeele dikke beurs mee naar Friesland.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:15
K zeg een ruildeal. Lammers voor Pierie.
Vind ik leuk
Dezeun +6260
zondag 10 februari 2019 om 14:15
Wij zijn geen ajax
Zelfde bedrag als voor denzel lijkt me prima
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:22
Die dikke beurs kunnen jullie wel weer gebruiken heh. Maar goed dat Zeneli verkocht is zodat de salarissen tot eind van het seizoen weet betaald kunnen worden. Stadion half vol en alleen met acties komen er nog 3000 extra nee gaat best daar. Pas maar op dat jullie niet omvallen want het is een dikke bende daar zeker financieel.
Vind ik leuk
phritzzz +4448
zondag 10 februari 2019 om 14:20
Pierie en Piroe. Mooi duo ;-)
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
zondag 10 februari 2019 om 14:14
Kom maar naar Ajax.. Verder zie ik Stengs en Til graag komen..
Qua Nederlandse spelers in de Eredevisie..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:15
Ajax is een opleidingsclub heb ik hier vernomen die kopen geen spelers maar leiden ze op tot pareltjes
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:20
Nou maak er maar beschadigd glas van. Barcelona komt er straks achter dat ze geen diamand gekocht hebben, maar beschadigd glas. Oplichting pur sang momenteel van Ajax kant.
Een beetje zoals Louis Vuitton, voor lelijk ordinaire rotzooi worden belachelijk bedragen betaalt.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 14:20]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:21
God bedanken ze vandaag de dag op hun blote knieën in Parijs
Vind ik leuk
Il Gordo +21321
zondag 10 februari 2019 om 14:52
Nou, zouden die sjeiks van PSG dat echt doen?
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 14:52]
Vind ik leuk
SimonSays +7403
zondag 10 februari 2019 om 15:05
5 keer per dag toch?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:00
Haha wij lachen erom. 85 miljoen is iets waar Psv alleen masr van kan dromen
Vind ik leuk
SimonSays +7403
zondag 10 februari 2019 om 15:09
In tegenstelling tot de meeste Ajacieden beseffen wij PSVers dat de supporters toch niks meekrijgen van die bedragen. Jij denkt werkelijk een paar eurootjes mee te krijgen. Daar lachen wij dan weer om :p
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:10
Lachen als een boer met kiespijn. Leuk Psv kan weer kampioen worden. Europees al jaren het lachtertje van Europa. Al die arrogante bekken in Eindhoven. Ajax gaat vanzelf weer heersen en prijzen pakken kwestie van tijd.
Vind ik leuk
SimonSays +7403
zondag 10 februari 2019 om 16:20
Jij bent een ware komiek 😂

Ajax is beter af zonder nepsupporters als jij, die de club enkel naar beneden halen met hun grote bekken en hun arrogante en volledig ongepaste houding. Be humble.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:40
En PSV geeft jou zekrr een medaille? Onzeker internetboertje
Vind ik leuk
SimonSays +7403
zondag 10 februari 2019 om 19:01
Projectieprinsesje 😂
Jouw manier om emoties en gevoelens te verwerken; ze projecteren op andere VP-gebruikers. Zo doorzichtig en zo kansloos 🙄
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:04
Heb je weer last van je minderwaardigheidscomplex? PSV is ook gewoon dramatisch. Supercup, Knvb beker, Champions League. Hahah echt een wereld team
Vind ik leuk
SimonSays +7403
zondag 10 februari 2019 om 19:30
Het doet je zo'n zeer, dus jank nog wat meer!😛
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:33
Haha wij spelen Champions League woensdagavond. Heerlijk man om weer gas te mogen geven. Zaterdagavond vergeten en weer door. Nac oprollen volgende week. Genoeg perspectief nog voor ons aller Ajax. Er zijn nog 39 punten te verzamelen. En we krijgen jullie nog thuis. Kom maar op.
Vind ik leuk
SimonSays +7403
zondag 10 februari 2019 om 19:50
Goede instelling, stoppen met janken en door. Daar kunnen veel Ajacieden nog wat van leren man 👍🏼 en dan vooral Tadic. Iedere week weer de vorige week vergeten en door naar de volgende.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:52
Bah bah, heb je Luuk vandaag zien janken weer? Zon vies onsportief mannetje gun je helemaal niks. Genoeg PSV spelers die ik wel succes gun. Dus kun jij Tadic noemen noem ik Luuk.
Vind ik leuk
SimonSays +7403
zondag 10 februari 2019 om 19:56
Die kunnen samen een zelfhulpgroepje beginnen. Doos tissues d'r bij.

Luuk weer 2 keer gescoord overigens, klasse spits! Gejank is nergens voor nodig, laat dat over aan de spelers die hun team niet op sleeptouw kunnen nemen maar toch de hoogste salarissen verdienen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:59
Tadic is anders uitermate efficiënt in goals en assists. Mega belangrijk zul jij zien op 31-3. Mensen hebben meer een hekel aan Luuk de Jong ben ik van overtuigd. Altijd janken. En klasse spits? Kun je Europa toch niet mee in met Luuk de Jong daar moet jij het met me wel overeens zijn.
Vind ik leuk
SimonSays +7403
zondag 10 februari 2019 om 20:02
Jouw overtuigingen gaan je niet goed af, dat lijkt mij genoeg reden om het tegenovergestelde te verwachten. Je bent net Aad de Mos :p Luuk kun je prima Europa mee in. Hij moet bediend worden vanaf de flanken, hij wint al zijn persoonlijke duels. Beste spits van de Eredivisie, met kop en schouders. Hij is beter dan jullie 2 spitsen bij elkaar 😊
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:04
Haha beter? Huntelaar is een Sensei vergeleken met Luuk. Nee als je als PSV zijnde Champions League ingaat met Schwaab, Viergever, Hendrix en Luuk de Jong dan neem je je eigen fans niet serieus.
Vind ik leuk
SimonSays +7403
zondag 10 februari 2019 om 20:11
Als je als Ajax een makkelijke poel krijgt toebedeeld gaan mensjes als jij denken dat je ergens toe doet.. En dan word je in de Eredivisie even keihard met de neuzen op de feiten gedrukt.. 😂 Hoeveel heeft Ajax trouwens ook alweer betaald voor Blind?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:21
Haha serieus? Romero 14 miljoen voor betaald en schijnt met overgewicht te kampen🤣. Daarbuiten Guti ook een geweldige Miljoenenaankoop.
Vind ik leuk
SimonSays +7403
zondag 10 februari 2019 om 20:23
Ze maken anders een goede kans om kampioen te worden, welke bankzitter van jouw club kan dat nou zeggen..?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:38
Ik twijfel nog. Frienkie is echt goed. Wie weet wat hij gaat doen als hij uit ontwikkeld is. Die nieuwe Cruijf wordt hij genoemd. Ik gun hem die kans.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
zondag 10 februari 2019 om 16:05
Gaap!
Vind ik leuk
AZVork +3089
zondag 10 februari 2019 om 14:29
Welja nog meer spelers.laat Stengs en Til maar bij ons. Pierie kan ook beter naar PSV.
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
zondag 10 februari 2019 om 14:38
Er vertrekken ook de nodige spelers natuurlijk.. En ik vind Pierie, Stengs en Til grote beloften.. Maar goed, ik zie het eerlijk gezegd ook (nog) niet gebeuren.. Denk dat het ook beter is voor hun zelf om nog minimaal een jaar te blijven..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:34
Til en Stengs toch nog maar 1,5 jaar blijven, daarna eventueel naar een andere club.
Vind ik leuk
AZVork +3089
zondag 10 februari 2019 om 15:21
En dan buitenland ja. Krijgen we veel meer.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:33
Ja buitenlandse club, meer incasseren💸💶.
En pas over 1,5 jaar ipv komend seizoen anders dreigen ze tussen wal en schip te raken
Vind ik leuk
Futjebal +2856
zondag 10 februari 2019 om 15:01
Hoezo Pierie naar Ajax..jullie hebben toptalent Schuurs toch al?... of valt hij een beetje tegen?
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
zondag 10 februari 2019 om 15:03
Schuurs is rechtsbenig en Pierie linksbenig..
Dus misschien het toekomstige centrale duo ?
Vind ik leuk
Itsese +6272
zondag 10 februari 2019 om 14:14
Mag zeker even langskomen in Eindhoven.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:15
PSV moet komend weekend eerst maar even bij ons langs komen.
Wij maken die kampioensrace wel weer even spannend.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:20
Fair enough. Zolang we daarna maar weer winnen van Fey. Per seizoen calculeer ik standaard 3 keer puntverlies. Tegen Ajax, Feyenoord uit en Heerenveen uit.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:23
Ik vind het moedig dat je je er al bij neer hebt gelegd.
Respect.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:26
Als je zo’n pot wint dan zijn t bonuspunten, en als je dr niet van uit gaat dat je wint kan t alleen maar meevallen. Wat mij betreft win je de competitie niet op basis van Heerenveen-uit. Zolang je tegen ploegen als Emmen.... Pec en Groningen wel de punten of de streep haalt.
Vind ik leuk
phritzzz +4448
zondag 10 februari 2019 om 14:22
Mooie ambitie Henkie. Go for it!
Vind ik leuk
Itsese +6272
zondag 10 februari 2019 om 14:52
Jaa ik weet het...Heerenveen uit. Wordt lastig, vooral met zo'n wereldspits.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 14:52]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:04
Inderdaad, van de laatste 12 onderlinge ontmoetingen won PSV er slechts 3.
Vind ik leuk
Itsese +6272
zondag 10 februari 2019 om 15:21
Schaars die ook weer meedoet, als jullie zoals gisteren spelen, moet het trouwens geen probleem zijn.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 15:22]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:15
Die jongen had ook helemaal niets op de linksback te zoeken.
Hoe kan je als trainer nou in vredesnaam de voorkeur geven aan Dave Bulthuis.

Sommige dingen in het leven ga ik waarschijnlijk nooit snappen..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:15
Hij moet aan zijn duel en agressiviteit werken? Dan hebben we hem bij Ajax niet nodig. We hebben juist spelers nodig die dat wel hebben. Want het was gisteren weer dramatisch in Almelo.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:17
En maar klagen over het "arrogante" gedrag van Frenkie en we gaan het volgende talent alweer naar "boven" schrijven om hem daarna ...
Vind ik leuk
KCP +1588
zondag 10 februari 2019 om 14:19
Ten hag rot op!!
Vind ik leuk
Shelbourne +6222
zondag 10 februari 2019 om 14:25
Vooral nog een jaartje in Heerenveen blijven, leuk talent maar nog niet klaar voor de volgende stap
Vind ik leuk
Summit +942
zondag 10 februari 2019 om 14:31
Nou, ik weet niet of jij cv's van feyenoord gezien hebt, maar doet hij iig niet voor onder....
Vind ik leuk
Shelbourne +6222
zondag 10 februari 2019 om 14:34
Die jongen is erg jong, die moet wekelijks spelen. En als hij de stap maakt naar een grotere club helpt het als hij in een stabiel elftal komt.

Feyenoord heeft meer aan spelers die directe versterkingen zijn. Niet aan het zoveelste talent dat verzuipt in de Kuip. Sowieso, talent zou er zat moeten zijn vanuit Varkenoord.
Vind ik leuk
Rafael +856
zondag 10 februari 2019 om 14:28
Leuke vervanger voor Eric Botteghin of Jan Arie van der Heijden aangezien die ook niet lang meer door kunnen gaan op top niveau. Al moet ik toegeven dat ik Jan Arie nog wel langer bij Feyenoord zie aangezien Eric waarschijnlijk terug naar Brazilië zal gaan om daar af te sluiten
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:33
En snel selecteren voor het Nederlands Elftal. Hij mag toch ook voor de USA spelen?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:07
Klopt. Hij heeft nog geen keus gemaakt
Vind ik leuk
Lady Sam +178
zondag 10 februari 2019 om 14:35
Vastleggen en nog een jaar daar laten spelen.....
Vind ik leuk
BenikBen +151
zondag 10 februari 2019 om 14:39
Feyenoord heeft blinde scouts dus dat word het niet
Vind ik leuk
Il Gordo +21321
zondag 10 februari 2019 om 14:53
Klopt. Die scouten inderdaad niet met het bord op schoot..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:00
Kom maar naar de oase van rust en professionaliteit in Eindhoven. Deze jongen heeft tenminste geen jank mentaliteit. Past hier prima.
Vind ik leuk
repeP +2285
zondag 10 februari 2019 om 15:57
Iedereen kent Pierie en Vlap. Niet eens in eerste instantie vanwege hun voetbal maar echt wel vanwege hun namen.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
zondag 10 februari 2019 om 16:03
Dit is een echt interessant talent. Zou zeker niet misstaan bij Ajax of PSV
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:37
Pierie komt gewoon naar Feyenoord heeft zelf al aangegeven het liefst naar Feyenoord te willen opzouten met die lampjes uit 040.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws