FC Nantes staat op indrukwekkende wijze stil bij overlijden Sala (28)

FC Nantes staat op indrukwekkende wijze stil bij overlijden Sala (28)

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 16:00zo 10-02-2019 om 16:00

FC Nantes heeft zondagmiddag rond het thuisduel met Nîmes uitgebreid stilgestaan bij het overlijden van Emiliano Sala. Deze week bevestigde de politie dat de Argentijnse spits om het leven is gekomen bij een vliegtuigcrash.

Met die bevestiging kwam er een einde aan een lange periode van onzekerheid. Op maandag 21 januari verdween het vliegtuigje waarin voetballer Sala (28) en piloot David Ibbotson zaten van de radar. Sala was op weg naar Wales, waar hij een contract had getekend bij Cardiff City. Het toestel werd zondag gevonden op de bodem van Het Kanaal, maandag werd een lichaam aangetroffen en donderdag werd bekend dat het om Sala gaat.

Nantes speelde zondag de eerste wedstrijd sinds dat nieuws en dat ging - uiteraard - niet onopgemerkt voorbij. Sala, die slechts 28 jaar oud mocht worden, werd uitgebreid geëerd. De thuisclub speelde onder meer met zwarte shirts.

Plaats een reactie

zondag 10 februari 2019 om 16:04
Mooi gedaan Nantes! Echt klasse.
Vind ik leuk
SKIETE WILLY +1476
zondag 10 februari 2019 om 16:07
Ja top het laatste en het beste wat je nog voor je ex. speler kunt doen, top hoor
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:22
Die grafrovers uit Nantes stonden ff stil bij het dat eventuele bonussen niet meer kunnen worden opgehaald. Schandalig was t dat ze voor de begravenis al om geld zaten te zeiken.

De Fans daarentegen. Klasse!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 16:23]
Vind ik leuk
davidben +6768
zondag 10 februari 2019 om 17:14
Dit is nou weer jammer hè. Waarom zien mensen niet in dat dit een fucking streek van Cardiff was.
Vind ik leuk
barry m +605
zondag 10 februari 2019 om 17:21
hoe bedoel je?
Vind ik leuk
davidben +6768
zondag 10 februari 2019 om 17:27
Dit nieuws werd door BBC naar buiten gebracht. De tendens was direct wat een eikels ze zijn bij Nantes. De reactie is natuurlijk voor een menigte. Als je doordenkt kun je je bedenken dat Cardiff de boel ophoudt en de betaling wil uitstellen. Waarom? Dat weet ik niet. Misschien had Cardiff de verzekering van Sala niet rond.
Door het bericht via BBC naar buiten te brengen wordt Nantes nu onterecht gedwongen om te koest te zijn en af te wachten om de publieke opinie niet verder tegen zich te krijgen. Cardiff echter kwam contractafspraken niet na. Dit staat juridisch los vh ongeluk.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:10
Bedankt voor de info. Hiervan was ik nog niet op de hoogte.
Vind ik leuk
Lampenpit +1364
zondag 10 februari 2019 om 21:17
Eindelijk iemand die het snapt! Heldere uitleg ook, zeer waardevolle reactie die voor velen de situatie iets begrijpelijker zal maken.
Vind ik leuk
barry m +605
maandag 11 februari 2019 om 13:09
ah ok dit wist ik niet
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:23
Dat mocht ook wel na dat beschamende gebedel om geld.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27686
zondag 10 februari 2019 om 16:30
er is geen enkele goede tijd om het geld te vragen, helaas

Dit is gewoon een mooi gebaar verder
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:06
😓😓😓
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:09
R.I.P. Primo 💛
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:10
De hele week schaamteloos bakkeleien over de centen in het openbaar en dan in het weekend zo'n gebaar, weinig respect voor de club Nantes; bij de fans zal het allemaal een stuk oprechter zijn.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 16:10]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:29
Cardiff heeft het gelekt in de media, ook alles behalve chique.

Daarnaast, je koopt een speler, laat hem vervoeren in een vliegtuig van bedenkelijke kwaliteit waarin hij jammerlijk verongelukt, en dan wil je ineens van je zakelijke verplichtingen af. Ook alles behalve chique. Misschien is dat de manier van zakendoen in Wales. Swansea was ook al eens bedenkelijk bezig, al staat natuurlijk in een heel ander perspectief omdat hier mensen overleden zijn.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:03
Ik heb ook zeker geen hoge pet op van Cardiff en dat is de laatste tijd alleen maar bevestigd, maar zeker ook niet van Nantes en als ik dit dan zie..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:10
Zo zie je maar....3 verloren punten is niets vergeleken bij deze 2 verloren levens!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws