FC Groningen verslaat Vitesse door gouden wissel in afschuwelijke wedstrijd

FC Groningen verslaat Vitesse door gouden wissel in afschuwelijke wedstrijd

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 16:22zo 10-02-2019 om 16:22

Laatste update: zondag 10 februari 2019 om 16:24zo 10-02-2019 om 16:24

FC Groningen blijft goed presteren in 2019. Zondag werd Vitesse, in een draak van een wedstrijd, verslagen door een laat doelpunt van invaller Mo El Hankouri: 2-1.

Groningen begon met Ritsu Doan aan het thuisduel met Vitesse. De Japanse sterspeler verloor vorige week de finale van de Azië Cup tegen Qatar, kreeg een weekje vrijaf en keerde enkele dagen geleden terug. In de beginfase was Doan meteen weer de gevaarlijkste man aan Groningen-zijde.

Na dertien minuten viel de openingstreffer. Kaj Sierhuis tikte een goede voorzet van Tim Handwerker binnen en tekende daarmee voor zijn tweede doelpunt in de Eredivisie. Het zwakke Vitesse kwam even later uit het niets op gelijke hoogte. Vyacheslav Karavaev gaf de bal voor en Oussama Darfalou werkte af: 1-1.

In de tweede helft werd het publiek in Groningen niet bepaald verwend. Ondanks dat er ruimte lag, maakten beide ploegen er een potje van. Op het moment dat er niet meer gescoord leek te worden, trok Groningen tóch in de blessuretijd aan het langste eind. Mo El Hankouri trok naar binnen en verschalkte Vitesse-doelman Eduardo met een schot in de korte hoek: 2-1.

Door de zege klimt Groningen verder op de Eredivisie-ranglijst. De teller staat nu op 24 punten, wat de twaalfde plek betekent. Vitesse blijft de nummer vijf met 29 punten.

Plaats een reactie

Baco1511 +1755
zondag 10 februari 2019 om 16:24
Vd werf onze captain 💪
Vind ik leuk
VA1 +3138
zondag 10 februari 2019 om 16:29
Met Kashia nog nooit meegemaakt zoiets... Wat een mietje joh. Per direct de aanvoerdersband inleveren die pakezel.
Vind ik leuk
LIO7 +1903
zondag 10 februari 2019 om 16:30
Hij kan werkelijk he-le-maal niks!!
Vind ik leuk
LIO7 +1903
zondag 10 februari 2019 om 16:24
Wanneer houdt dit op... wanneer grijpt er iemand in?! Wat een stel trutjes.... maar wat een draak van een tactiek weer!!! Dit kan toch niet langer meer?? Zo lopen we 100% europees voetbal mis...
Vind ik leuk
mason +2417
zondag 10 februari 2019 om 16:34
Al helemaal dat ge-eikel aan het eind. Blijf gvd nou gewoon die 3 minuten staan joh sukkel. Nu vergooit die aap de hele wedstrijd omdat vitesse met 10 man komt te staan. Wat een prutser.
Vind ik leuk
LIO7 +1903
zondag 10 februari 2019 om 16:42
Kansloos inderdaad. Geen winnaarsmentaliteit.
Vind ik leuk
VA1 +3138
zondag 10 februari 2019 om 16:57
Heb niks tegen transgenders maar om hem of haar nou de aanvoerdersband te geven...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:12
Zo heb je ook niks in Europa te zoeken.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:27
Groningen heeft een leuk ploegje gekregen. Ook leuk voor Danny Buijs dit die gun ik dit wel.
Vind ik leuk
NvC +9681
zondag 10 februari 2019 om 16:29
Ja zeker, ik ook! 👍
Vind ik leuk
Vak-DD +12948
zondag 10 februari 2019 om 16:57
Jij gunt alleen Vitesse niks, de rest is niet interessant wat je hier verkondigd.
Vind ik leuk
NvC +9681
zondag 10 februari 2019 om 17:02
Ik gun jullie een mooi seizoen hoor. 😉 Niet zo pessimistisch zijn.
Vind ik leuk
Farmer +15022
zondag 10 februari 2019 om 16:27
Hangen en wurgen, en een tikje mazzel.... Maar dat mócht ook wel eens een keertje.
3 dikke punten!
Vind ik leuk
LIO7 +1903
zondag 10 februari 2019 om 16:29
Gefeliciteerd Farmer! Dik verdiend!
Vind ik leuk
NvC +9681
zondag 10 februari 2019 om 16:28
Gefeliciteerd Groningen! Top gedaan! Jullie komen er wel uit. 👍😄
Vind ik leuk
Realist1892 +1631
zondag 10 februari 2019 om 16:30
Haha met ons komt het nog wel goed.
Maar bij jullie is het over en uit.
Vind ik leuk
NvC +9681
zondag 10 februari 2019 om 16:32
Reageer on-topic aub. Dit is een Groningen/vitesse topic. 👍
Vind ik leuk
Vak-DD +12948
zondag 10 februari 2019 om 16:59
Wat doe jij hier dan behalve slijmen bij onze tegenstanders als die van ons hebben gewonnen. Wat een triest mannetje ben jij toch.
Vind ik leuk
NvC +9681
zondag 10 februari 2019 om 17:07
Slijmen? Ik feliciteer gewoon Groningen met hun winst. Net zoals ik jullie feliciteerde na de beker winst 2 jaar terug. Maar ik hou hiermee op, je verpest een vitesse topic door het over mij te hebben en niet de winst van Groningen. Jammer weer.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:28
Het is niet om aan te zien.
Vind ik leuk
Koeien +4223
zondag 10 februari 2019 om 16:29
Ik vind 't allemaal prima!
Vind ik leuk
NvC +9681
zondag 10 februari 2019 om 16:30
Gefeliciteerd! Verwacht wel dat het goed komt met Grunn!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:29
Schandalig voetbal spelen wij Vitesse
Gewoon niet meer om aan te zien
V d werf weg ermee
Schaam mezelf kapot als je met deze selectie zo speelt
Bah!!!
Heb helemaal geen zin meer om naar vites te kijken
Wat een klere team hebben we zeg erger mezelf gewoon kapot
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 16:33]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:30
Slutsky bakt er geen zak van
Vind ik leuk
NvC +9681
zondag 10 februari 2019 om 16:32
Als ik Slutsky zie dan denk ik dat hij eerder een frituur man is.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:37
instantpot!
Vind ik leuk
Robvites +11
zondag 10 februari 2019 om 16:32
Slechte wedstrijd Vitesse is onmachtig. Groningen was het gelukkigst. Vitesse kan Europees voetbal vergeten. Verloren seizoen.
Vind ik leuk
rebelkushh +430
zondag 10 februari 2019 om 16:33
Groningen dik verdiend gewonnen vandaag.
Jongetjes tegen Mannen vandaag, Buttner, Linssen, Matavz jullie worden gemist.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:50
Dik verdiend haha, waren allebei dramatisch. Verdiende geen winnaar, echt 2 degradatiekandidaten wat betreft voetbal. Niet om aan te gluren, verschrikkelijk. Als Vitesse supporter kan ik wel zeggen dat dit het slechtste Vitesse is van de laatste 10 jaar.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:33
Mooi hoor ex Feyenoord jeugdspeler man of the match super tof.
Vitesse schijtploeg forza FC Groningen & Danny Buis is je van harte gegund.
FR1908YBNWA
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:35
Mooi voor Groningen. Mooie overwinning . Het is jullie gegund.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:38
Heerlijk Vitesse dieper in de shit duwen en alles ligt nog open verschil met plaats 8 is volgens mij 3 punten
Vind ik leuk
Metsie +210
zondag 10 februari 2019 om 16:39
Eindelijk een beetje lucht. Nu doorgaan met punten pakken
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:40
Deze trainer is een vreselijk aardige man maar krijgt dit team niet aan t voetballen, ik zie vanaf zijn komst geen ene pluspuntje bij Vitesse !!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 16:40]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:48
Valt mij ook behoorlijk tegen. Het tactisch vernuft kan hij totaal niet overbrengen op het team. Onvolwassen van het team of onvermogen van de trainer. Of beide?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:44
Gefeliciteerd FC GRUNN. Ondanks alles gezien de wedstrijd. Ik dacht wie de 2-1 of 1-2 maakt die heeft gewonnen. FC Groningen werd het. Proficiat en mooi geprobeerd toen de Vitesse-aanvoerder na de blessure weer bij de vierde man te melden. Gewoon van profiteren
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:52
Het vertrouwen in Danny betaalt zich nu uit. Mooi man !
Vind ik leuk
VA1 +3138
zondag 10 februari 2019 om 16:59
Deed Bruns wel mee eigenlijk?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:21
Die back van vitesse is wel een klasbak. Voor de rest snap ik de Vitesse supporters volledig wat een afschuwlijke speelstijl. Slutsky de nieuwe Faber!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:43
Groningen gefeliciteerd

Vind ik leuk
AFP +3791
zondag 10 februari 2019 om 17:46
Ik had voor de winterstop al aangegeven dat de FC nieuwe spelers moest aantrekken, hetgeen geschiedde. Vanaf de wedstrijd in Edhv tegen PSV liet de FC progressie te bereiken. Ajax zal spijt hebben Kay Sierhuis te hebben verhuurd, want Huntelaar is echt opgebruikt. De FC moet in de ED blijven. Hoi hoi.
Ik ben Ajacied.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:40]
Vind ik leuk
Cantona +1412
zondag 10 februari 2019 om 18:06
Zelf vond ik Vitesse beter tikken dan FC Groningen maar door hard werken ,waarbij Reis en Sierhuis een belangrijke rol speelden, trokken ze alsnog een overwinning over de streep.
Doan liet af en toe wat leuks zien en Odegaard is toch ook wel een lekkere voetballer.

Verder werd ik niet echt warm van het vertoonde spel in een nat, koud en winderig Groningen.
Maar ben ik blij met de broodnodige overwinning van mijn clubje
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:18
Zonder Zeefuik en Mahi een jetlag voor Doan. Volgende wedstrijd hoop ik iig dat Zeefuik terug is, vond echt dat Grunn hem miste. Blij met de zege en weer verder
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:22]
Vind ik leuk
Adrimo +13
zondag 10 februari 2019 om 18:54
Groningen is op de goede weg. Veel nieuwe spelers die nog niet helemaal op elkaar zijn ingespeeld, maar nu al het verschil maken. Rendement van Sierhuis is alleen al 1000% hoger dan Cassiera. Bruns heeft de ervaring. Ok, het kwam er vandaag niet helemaal uit. Zal te maken hebben met Vitesse dat hem natuurlijk goed kent. Geen beste wedstrijd vandaag, maar zeer amateuristisch hoe Vitesse de wedstrijd heeft laten glippen.
Vind ik leuk
NvC +9681
zondag 10 februari 2019 om 22:26
Volgens mij ben jij de gene die op mij als eerste reageerde nadat ik een punt had gemaakt aan Realist om on-topic te reageren. Maar jij wou liever over NEC beginnen met een sneer terwijl ik vraag aan een andere kort-sluitige vitessenaar om on-topic te reageren. Grappig he, jij zou een goed gesprek willen hebben maar je eerste reactie op mij was om niet over dit onderwerp te praten. 😉😉😉
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws