Man City laat tanden zien en bezorgt onthutsend Chelsea grootste verlies ooit

Man City laat tanden zien en bezorgt onthutsend Chelsea grootste verlies ooit

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 18:52zo 10-02-2019 om 18:52

Laatste update: zondag 10 februari 2019 om 18:59zo 10-02-2019 om 18:59

Manchester City staat weer aan kop in de Premier League. De ploeg van manager Pep Guardiola blies nummer vijf Chelsea zondagmiddag in het Etihad Stadium compleet van het veld: 6-0. Sergio Agüero tekende voor de tweede keer in een week voor een hattrick. Voor Chelsea is het de grootste nederlaag ooit in de Premier League. 

Binnen een halfuur (!) stond het in Manchester 4-0 voor de thuisploeg. Al na een paar minuten opende Raheem Sterling de score. Agüero pegelde kort daarna fantastisch raak en de Argentijnse spits maakte er even later ook 3-0 van, na gepruts in de dramatische achterhoede van The Blues. 

Daarmee was het in de eerste helft nog niet gedaan voor Chelsea, dat afgelopen maand ook al met 4-0 verloor bij Bournemouth. Ilkay Gundogan maakte er 4-0 van. Chelsea-goalie Kepa zag er bij de goal van de Duitser niet goed uit. Het was liefst twintig jaar geleden dat de topploeg uit Londen in één helft vier doelpunten incasseerde. 

Na de rust bleef City heer en meester op eigen veld. De vijfde treffer van de middag volgde al snel. De bal ging op de stip na een overtreding op Sterling. Agüero schoot raak en tekende daarmee voor z'n derde doelpunt van de middag. Een week geleden had de spits tegen Arsenal (3-1 zege) ook al een hattrick gemaakt. 

Het slotakkoord was voor Sterling, in de tachtigste minuut. Op aangeven van Oleksandr Zinchenko maakte de buitenspeler z'n tweede van de dag. Een slordig City liet na rust zelfs na om het dramatische Chelsea nóg harder te vernederen. 

City heeft nu 65 punten, net zo veel als Liverpool. The Reds hebben nog wel een wedstrijd tegoed. Tottenham Hotspur won eerder op de dag met 3-1 van Leicester City en staat op 60 punten. Liverpool gaat over twee weken op bezoek bij aartsrivaal Manchester United. In Engeland rijst inmiddels de vraag of Chelsea-manager Maurizio Sarri tegen die tijd nog aan het roer staat op Stamford Bridge. 

Poll

Wie wordt kampioen?

(847 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 10 februari 2019 om 18:53
Tegen dit City is natuurlijk geen kruid gewassen en als je als Sarri dan ook nog de meesterstofzuiger Kanté op de verkeerde positie zet, is het helemaal vragen om grote problemen.. En die hebben ze dan ook in overvloed gekregen, om niet te zeggen dat ze een uiterst misdadige marteling hebben moeten ondergaan in Noordwest-Engeland vandaag.

Toch was wat mij betreft het absolute hoogtepunt de manier waarop Mike Dean naar de strafschopstip wees na een overtreding van Azpilicueta op Sterling:

https://twitter.com/nalaknip/status/1094645915724455939
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:54]
Vind ik leuk
The Iceman +18210
zondag 10 februari 2019 om 19:52
Hahah, perfecte techniek van Dean.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +5874
zondag 10 februari 2019 om 18:53
Wat een gala voorstelling zeg. Heerlijk
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:54
Had dit niet verwacht, zeker omdat Chelsea het vorige week wel prima deed...
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1834
zondag 10 februari 2019 om 18:56
Wat een afslachting, Chelsea had net zo goed in de rust naar huis kunnen gaan
Vind ik leuk
Mr bien +9048
zondag 10 februari 2019 om 18:57
Hahahaha mooi hoe dat kleurloos clubje vernederd word hahaha
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:08
Kleurloos? Laat me ni lachen, afgelopen 10 jaar meeste prijzen gepakt van alle Engelse clubs sjonnie
Vind ik leuk
LaPulga +640
zondag 10 februari 2019 om 19:00
Hier is Liverpool helaas niet tegen opgewassen
Vind ik leuk
TheMariner +4237
zondag 10 februari 2019 om 19:56
LFC heeft 3 verliespunten minder dan City.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:01
Wat een City! Heer en meester, die sarri zal idd veel kritiek gaan krijgen in deze flow is city favoriet voor t kampioenschap, helaas voor Liverpool zij hebben de afgelopen weken teveel punten laten liggen gelijk leicester en west ham wordt ze miss wel fataal aan t einde vd rit!
Vind ik leuk
Itsese +6272
zondag 10 februari 2019 om 19:27
City is van formaat Barca, Real, PSG en Juventus. Ik denk zelfs dat als ze zo spelen, ze heul ver gaan komen.Aquero speelt eigenlijk beter dan Messi tot nu toe.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:28]
Vind ik leuk
TheMariner +4237
zondag 10 februari 2019 om 20:00
Dit hoor ik al jaren maar ze spelen al jaren geen enkele rol in de CL. Dus idd zelfde niveau als PSG. Maar mijlenver niveau van Barça.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:07
Chelsea en city zijn van die clubs die uit het niets zijn opgestaan vanwege de nieuwe eigenaar die miljarden bezit. Daarom zijn het voor mij de 2 minst leuke clubs uit engeland. Maar goed als je city zo ziet dan snap ik heel goed dat met geld alles te koop is.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:09
Chelsea won prijzen voordat abramovich kwam,city niet
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:12
Hey Rudi Goelit what is the score? 6-0 Nooooooo hahaha
Vind ik leuk
Smithsonian +45322
zondag 10 februari 2019 om 19:28
Dag dag sarri.

Hadden die.man nooit moeten aanstellen.
Vind ik leuk
kees ee +1089
zondag 10 februari 2019 om 19:40
. . en hotseknots begonia's, . . da's de nr 2 tegen . . !? tjonge, jonge !?
Vind ik leuk
NvC +9681
zondag 10 februari 2019 om 19:49
Manchester leeft, Londen beeft. 😉
Vind ik leuk
Blindsy +20655
zondag 10 februari 2019 om 19:51
Tis net Ajax, dat Chelsea.
Vind ik leuk
Shelbourne +6222
zondag 10 februari 2019 om 19:55
Dat is wel een statement van City. De titelstrijd gaat echt losbranden de komende maanden. Liverpool zal voor menigeen de favoriet zijn wegens het verhaal, maar City komt wel ijzersterk terug. Die hebben ook een geweldige ploeg natuurlijk. Zo veel goede voetballers en daarnaast echt een aanvalsmachine. Bovendien pakt Tottenham ook steeds zijn punten en blijft nog steeds aanhaken.

Chelsea lijkt langzaam aan niet meer mee te kunnen in de Premier League. Ze hebben al een tijdje geen echte toppers meer gehaald en zijn steeds meer afhankelijk van Hazard die steeds meer lijkt te azen op een vertrek. Ik ben benieuwd of Abramovich nog een keer de geldbuidel open trekt, of dat hij de boel verkoopt of dat Chelsea een soort van Arsenal wordt. Een onbelangrijke club voortdurend zwemmend tussen de top en de middenmoot.
Vind ik leuk
Argento8523 +7468
zondag 10 februari 2019 om 20:34
Dit is een knal voor Chelsea

Denk dat Sarri zijn spullen wel kan gaan pakken

Maar.......The Special One is nog beschikbaar
Vind ik leuk