Update: ook VI maakt melding van vertrek Mahi, spits gaat tekenen in Zürich

Update: ook VI maakt melding van vertrek Mahi, spits gaat tekenen in Zürich

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 20:52zo 10-02-2019 om 20:52

Mimoun Mahi staat voor een vertrek bij FC Groningen. FOX Sports meldt zondagmiddag dat de aanvaller van FC Groningen naar Zwitserland verkast. Daar is de transfermarkt nog enkele dagen open. 

FOX Sports weet niet naar wélke ploeg Mahi verkast. Wel is duidelijk dat de spits zondag tegen Vitesse afwezig was omdat hij bezig is met het afronden van een vertrek. Groningen wilde Mahi graag verkopen, omdat hij een aflopend contract heeft en aan het einde van het seizoen dus transfervrij kan vertrekken.

Naar verwachting wordt de overstap van Mahi naar zijn nieuwe werkgever zondag of maandag afgerond. In Zwitserland is de markt nog tot en met vrijdagavond geopend. 

Mahi (24) is sinds het seizoen 2014/15 actief in het hoge Noorden. Destijds werd de aanvaller overgenomen van Sparta. Eerder dit seizoen werd bekend dat Mahi zijn aflopende contract bij de club niet zou verlengen. Hij kon zich niet vinden in het aanbod dat Groningen hem had voorgelegd.

Update 20.52: Ook Voetbal International maakt melding van een vertrek van Mahi. De 24-jarige spits gaat zijn carrière vervolgen bij FC Zürich, de huidige nummer vier van de Zwitserse Super League. Hoeveel FC Groningen gaat ontvangen voor Mahi, is nog onduidelijk.

Plaats een reactie

KCP +400
zondag 10 februari 2019 om 18:45
Ten hag mag er achteraan gaan
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:45]
Vind ik leuk
Snoun +884
zondag 10 februari 2019 om 18:45
Sjakie ook!
Vind ik leuk
KCP +400
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Sjakie is Ajax
Vind ik leuk
Snoun +884
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Ten Hag niet dan?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:52
sjakie is dementerend..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:08
En dat zeg jij. 🤣🤣
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12362
zondag 10 februari 2019 om 19:23
Beter meer respect
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:34
sjakie heeft ook geen respect voor anderen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 06:39
Hij heeft een gekleurde mening. Dat is iets heel anders
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:43
Sjakie is dementerend recht door zee.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:55
Dan spelen jullie dus tegen Sion volgend weekend.
Vind ik leuk
psv#nr1 +1174
zondag 10 februari 2019 om 21:10
ik denk dat Sjaak Feyenoord fan gaat worden
het lied heeft hij al gezongen
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:11]
Vind ik leuk
Bizzy +23321
zondag 10 februari 2019 om 23:09
Dacht dat Sjaak Diemen was
Vind ik leuk
Farmer +13496
maandag 11 februari 2019 om 01:45
Sjakie van Kooten, ook een ras-amsterdammer ;P
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:48
😢
Vind ik leuk
Snoun +884
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Ohw, sorry dat ik je geraakt heb. Ik bedoel het goed hoor 😉
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:53
Er moeten koppen rollen want er is paniek
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:26
Denk eerder de spelers. Kijk wat er aan spelers staat. Zijn ze niet in staat zelf beslissingen te nemen? Altijd makkelijk om de coach de schuld te geven.
Vind ik leuk
psv#nr1 +1174
zondag 10 februari 2019 om 21:10
VI is dat net zoiets als AD
dan geloof er maar niks van
Vind ik leuk
Klaassie +29
zondag 10 februari 2019 om 21:18
Allemaal meteen een zondebok zoeken en lopen zeiken. Aankomende paar wedstrijden winnen en jullie lopen weer vooraan tijdens de polonaise!
Vind ik leuk
ErikAjax +1648
zondag 10 februari 2019 om 21:40
Hulde joh, post één gelijk naar Ajax trekken.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:34
Mooi dat jij je medesupporter daar even op wijst .
Vind ik leuk
ErikAjax +1648
zondag 10 februari 2019 om 22:43
slaat toch nergens op?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:47
Nee slaat ook nergens op , er zijn genoeg topics over Ajax waar je je ongenoegen over ten Hag kenbaar kan maken , dus jij hebt gewoon gelijk .
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:45
Ze halen een zieke speler 😉 ben benieuwd welke club
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:46]
Vind ik leuk
Snoun +884
zondag 10 februari 2019 om 18:46
Bij De Graafschap waren ze ziek toch?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Na afloop waren ze zelfs doodziek gisteravond.
Vind ik leuk
Snoun +884
zondag 10 februari 2019 om 18:48
Kans op een hartaanval was groot idd!
Vind ik leuk
Het Brein +4701
zondag 10 februari 2019 om 18:50
FC Sion of FC Zürich denk ik..
Vind ik leuk
Lampenpit +1339
zondag 10 februari 2019 om 19:11
Ik denk Sion. Die wilden ook zivkovic halen, wat niet doorging. Het lijkt mij dus dat die op zoek zijn naar een matige spits.
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
zondag 10 februari 2019 om 18:47
Succes
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Lekkere stap omhoog! Its all about the money!
Vind ik leuk
Farmer +13496
maandag 11 februari 2019 om 01:49
Beste oplossing voor alle partijen. Mahi heeft het gezien in Groningen.

T is nog niet dat je het aan zn spel kan zien, maar zn resultaten spreken nu ook niet bepaald 'overtuigende boekdelen'.
Groningen vangt nog n paar ton zo, en Mahi kan zich fris opladen voor een nieuw avontuur.
Mimoen is naar zijn ervaring wel klaar in Groningen en is overduidelijk toe aan wat nieuws.
Vind ik leuk
repeP +2106
zondag 10 februari 2019 om 18:49
Geen Feyenoord dus voor Mahi.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +1350
zondag 10 februari 2019 om 18:52
Told you so.

Vind ik leuk
repeP +2106
zondag 10 februari 2019 om 18:53
Inderdaad. Weet echter van Mahi dat hij, net als bijvoorbeeld een de Roon en een Bel Hassani, in het nog niet zo lange verleden hebben aangegeven graag bij Feyenoord te willen gaan spelen.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +1350
zondag 10 februari 2019 om 18:59
Ja maar dat willen er wel meer😉

Ben allang blij dat die rotte appel niet naar zuid komt
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 19:00]
Vind ik leuk
repeP +2106
zondag 10 februari 2019 om 19:02
Feyenoord mag niet de rijkste club van het land zijn maar denkt wel mee met spelers, denkend aan El Ahmadi en Jones, welke beiden weg mochten terwijl ze beiden nog een jaar onder contract stonden.

Op die manier wordt Feyenoord aantrekkelijk voor spelers, denken echt meer mee.
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zondag 10 februari 2019 om 19:58
Dat wil ik ook. Maar ja...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:51
Basel of Young Boys hoop ik voor hem
Vind ik leuk
Smithsonian +41651
zondag 10 februari 2019 om 18:52
Prima stap voor die vent.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:54
Servette Genève 2 e divisie.....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:59
Zelfde niveau als de fc volgend seizoen dus.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +756
zondag 10 februari 2019 om 22:23
Lachen met jou! 🤔
Jij denk nog steeds dat Groningen eruit vliegt?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:25
Nou er zijn er nu net zoveel weg als dat er bij is gekomen. Maakt Ilias jullie beter? Ga je winnen in Alkmaar? Plek 5 en 17 scheelt 6 punten dus 2x verliezen en weg ben je! Ja na competitie tegen de sterke jl. Wordt spannend! Ik vind jullie schrikbarend slecht, AZ op halve kracht en niet in vorm destijds scoorde 3x.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +756
maandag 11 februari 2019 om 19:22
4 gespeeld en 3 gewonnen na de winterstop. Ja, we zijn duidelijk sterker geworden. En Bruns, Sierhuis en Belhasani maken ons idd beter.
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 22:46
Wij zullen het zien, hoe goed Ilias is bij ons en hoe lang die kan spelen, Sierhuis en Bruns worden wij nou niet bepaald bang van, Doan hadden wij ook in de tas. Is Michael Breij weer fit? Die kan soms wel een bevlieging hebben is helaas nooit echt meer fit geworden. Als Bel Hassani is beter maakt, dan ben je als club heel erg ver weg, die zou Sparta namelijk niet beter maken, want die wilden hem niet, Heracles idem.
Vind ik leuk
Raptor +187
zondag 10 februari 2019 om 18:57
Was iets voor Feyenoord
Vind ik leuk
Barry Engels +32288
zondag 10 februari 2019 om 20:58
Dat mag jij vinden..... wij vinden wat anders.

Deze zelfbenoemde geweldenaar gaat niemand in Nederland missen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 18:58
Dit is wel opmerkelijk, ze hebben toch iedereen nodig of dachten er al te zijn? bel Hassani is stukken minder en is net na rust al moe.
Vind ik leuk
normaal72 +592
zondag 10 februari 2019 om 19:03
Mahi was een rotte appel in de groep
Gauw strikje erom en weg ermee
En zo goed deed hij het de laatste tijd niet
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:13
Volledige onzin. Mahi heeft in al zijn groningse jaren 1 aanvaring gehad met tokkie Veldwijk. Super lieve sociale jongen.
Vind ik leuk
normaal72 +592
zondag 10 februari 2019 om 19:20
Jouw mening !!
En zoals jij zegt tokkie veldwijk heeft nooit een eerlijks kans
Vind ik leuk
joey66 +11
zondag 10 februari 2019 om 20:44
Leg eens uit? Waarom een rotte appel?

Ik ken hem juist als een hele positieve jongen en weet dat hij goed in de groep ligt. Heeft veel betekent voor Groningen en ik gun hem een mooie transfer.

Groningen gaat hem nog missen.
Vind ik leuk
komoanFC +2401
maandag 11 februari 2019 om 06:37
Dat idee heb ik ook.
Vind ik leuk
Toppert +1830
zondag 10 februari 2019 om 21:10
Is geen mening, maar gewoon een feit. Super sociale jongen en absoluut geen rotte appel.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:21
Dat met Veldwijk? En Idrissi dan? Is onze beste speler!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:06
Belachelijk wat je schrijft. Bijtertje, vechter en trok tenminste zijn bek open. Jammer dat hij gaat
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 20:09]
Vind ik leuk
Martinus69 +5536
zondag 10 februari 2019 om 19:50
Ik heb 10x liever Bel Hassani dan Mahi. Het is een begenadigd voetballer maar uiterst ineffectief. Bel Hassani/Bruns/Doan swingt geweldig.
Vind ik leuk
Toppert +1830
zondag 10 februari 2019 om 21:12
Sorry hoor, maar dat is complete nonsens. Kijk gewoon even de statistieken voor key passes, kansen creëren, doelpogingen, goals en assists (tip: eredivisie.nl/stats). Bel Hassani mag zijn veters nog niet strikken, die voegt tot op heden helemaal niets toe.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:51
Hoe vaak scoort Bel Hassani dan? Dit seizoen en vorig seizoen etc etc? 5 min an rust al meu hahahaha die dikzak! Mahi scoorde nog. Bel Hassani wel effectief dan? Ja voor de snackbars in Groningen! Ja Doan is andere koek idd.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:09
Basel ?
Vind ik leuk
Maan88 +6598
zondag 10 februari 2019 om 19:51
Opgeruimd staat netjes! Imo boosdoener van vele problemen daar
Vind ik leuk
Barry Engels +32288
zondag 10 februari 2019 om 20:59
Ik denk ook dat het een intrigant is.
Vind ik leuk
Vb.twente +126
zondag 10 februari 2019 om 20:09
heeft hij eindelijk zijn zin ? hij is een echte geldwolf . zijn plannetje ging 2 jaar geleden in rook op nu dus deze stap dan maar .
Vind ik leuk
MojoRisin +14672
zondag 10 februari 2019 om 20:58
Mooie stap voor hem.. Financieel en ook de stad/omgeving is prachtig..
Prima leven daar..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:06
zo dit is breaking man!, not!
Vind ik leuk
Martinus69 +5536
zondag 10 februari 2019 om 22:13
Iets beters?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:13
Nouja VP heeft uitgevonden hoe t werkt
Vind ik leuk
joey66 +11
zondag 10 februari 2019 om 21:07
Heel erg jammer dat hij vertrekt maar mooi dat Grunn nog wat geld voor hem vangt.

Ook vandaag zonder Mahi geen creativiteit en geen kansen kunnen creëren. Dat gaat nog een probleem worden dit seizoen.

Sierhuis is een aardige speler, werkt hard maar absoluut niet de vervanger voor Mahi.
Vind ik leuk
BT410 +333
zondag 10 februari 2019 om 21:17
Benfica wint met 10-0 maar dat is natuurlijk geen nieuws.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:25
Krijgt sparta nog wat voor mahi
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:40
Opgeruimd staat netjes. Grunn heeft veel problemen met en door hem gehad. Nu levert hij nog wat geld op
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 21:44
Tja, Zwitserland, het allerduurste land van het Europese werelddeel, dus ook een salaris waar je van omvalt.

Schoonmakers/sters 40 uur a 4000 euro per maand is normaal, maar goed een rijtjeshuis kost al gauw 6 ton.

En die Zwitsers maar lachen dat wij ook nog 65 euro betalen voor een frotsticker op je vooruit te plakken want anders krijg je een boete.

Succes Mahi.
Vind ik leuk
sundaymanara +1210
zondag 10 februari 2019 om 21:52
Doei, de mazzel. Tot nooit weersziens.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:39
Mooi voor Groningen en Mahi, blijft wel knap waardeloos die verschillende sluitingen van de transferperiodes.
Vind ik leuk
Farmer +13496
maandag 11 februari 2019 om 01:57
Hmm... Zonder Mahi is wel een verschil, al denk ik dat een samenwerking tussen Doan en Sierhuis ook wel goed kan uitpakken, de 2e seizoenshelft. Mahi zou anders 'gratis de deur uitlopen' deze zomer, en zo kan Groningen ergens nog iets verdienen.

Maar los daarvan; die hele winter-transferperiode is 1 en al 'competitie-sabotage' in de meeste gevallen.

Hoe vaak slaan rijke clubs in de wínter niet toe, om een goede speler bij een goed draaiend team weg te halen. En dat dat elftal dan volledig inzakt, de 2e seizoenshelft, het zij in de competitie, het zij in ene europees toernooi...

De Winter-transferperiode was eigenlijk puur in het leven geroepen om clubs met zware/langdurige blessuregevalen een mogelijkheid te bieden, maar tegenwoordig is er een veel verder verstrengeld netwerk van belangen...en vooral énorme bedragen.

T beste zou zijn; 'De Spreekwoordelijke-Shovel eroverheen' en alles vanaf 0 weer opbouwen.
Salaris en spelers-plafonds invoeren, op die manier stel je ook een beetje (morele?)grenzen aan de belachelijke bedragen die rond gaan soms.

En Winter-transfers alleen nog bij uitzondering van dispensatie van de nationale, en internationale bond, dan volgens bepaalde procedures: Zware blessure bv, of een speler die zijn of haar contract heeftl aten ontbinden ivm een conflict oid...

Dat soort regels zou het hele spel een stuk eerlijker maken.. maar ja, als alles eerlijk(er) verloopt ,dan behouden de rijken hun monopolie en machtspositie niet hé?

(Dus, even mbt Mahi: Als hij deze winter dus niet verkocht had mogen worden, had Groningen het ook met hem, en zonder die paar ton, wel overleefd bv.)
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 01:58]
Vind ik leuk
Bosmeister +846
maandag 11 februari 2019 om 07:53
Ik heb eigenlijk altijd wel genoten van Mahi, leuke vent, gedreven, liet vaak mooie dingen zien op het veld.

Alle respect voor zijn keuze en veel plezier en succes gewenst in Zwitserland! Moi!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:15
Geweldige kans voor zo'n jongen. Als FCG mag je een speler niet in de weg staan om naar FC -fucking- Zurich te vertrekken. #jongensdroom #topcompetitie
Vind ik leuk
Ajdd +99