De Eredivisie-flops: zes spelers van erbarmelijk Ajax en drietal uit Breda

De Eredivisie-flops: zes spelers van erbarmelijk Ajax en drietal uit Breda

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 11:00ma 11-02-2019 om 11:00

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 11:05ma 11-02-2019 om 11:05

Een unicum in de historie van deze rubriek op VoetbalPrimeur: meer dan de helft van ons floplijstje bestaat uit spelers van Ajax - zes in totaal. Voor de mensen die het gênante optreden van de titelkandidaat in Almelo hebben gezien, zal dat overigens geen verrassing zijn. Hekkensluiter NAC Breda is met drie man vertegenwoordigd. 

André Onana (Ajax)
Waar moet je eigenlijk beginnen, na zo'n wanprestatie in Almelo? Onder de lat maar, bij de keeper dus. Wat Onana tegen Heracles af en toe deed, sloeg nergens op. Hij bracht zijn defensie regelmatig in problemen met rare passes en leidde voor rust de 1-0 in met een dramatische bal. 

Daley Blind (Ajax)
Uitgerekend de man die het goede voorbeeld dient te geven, leverde zaterdag een wanprestatie. Blind leed constant balverlies en liet zich tureluurs tikken door de aanvallers van het verrassend sterke Heracles. 


Thomas Oude Kotte (Excelsior)
In Sittard, waar Excelsior zondag met 4-1 verloor, leek Oude Kotte last te hebben van plankenkoorts. De verdediger stapelde fout op fout en leidde met een zwakke pass bovendien de 2-0 in. 

Karol Mets (NAC Breda)
Vrijwel wekelijks zakt de defensie van hekkensluiter NAC door het ijs in de Eredivisie. Vorige week leek het op bezoek bij De Graafschap (0-3) nergens op, vrijdag volgde er een afgang in eigen huis. AZ won met 3-0 en had nog vaker kunnen scoren, met dank aan Mets en co. 

Rasmus Kristensen (Ajax) 
De man van ruim vijf miljoen liet in Almelo zien waarom hij de concurrentiestrijd heeft verloren van Noussair Mazroui. Defensief én aanvallend was het drie keer niks. 

Alex Gersbach (NAC Breda) 
Eén van de winteraankopen van NAC, dat met de broodnodige versterkingen de weg omhoog hoopte in te zetten. Tevergeefs, voorlopig. Ook met onder meer linksback Gersbach in de ploeg volgen de nederlagen elkaar in rap tempo op. Gersbach had een verschrikkelijke avond tegen Calvin Stengs en Jonas Svensson. 


Dion Malone (ADO Den Haag) 
De stuntelende Malone werd na 45 onthutsende minuten gewisseld door trainer Fons Groenendijk. De 2-0 van Emmen kwam volledig op zijn conto. Malone liet zich een bal op kinderlijke wijze ontfutselen en even later schoot Sven Braken raak. 

Lasse Schöne (Ajax) 
Het middenveld van Ajax was in Almelo werkelijk onherkenbaar. Schöne leverde bal op bal in en ook de vrije trappen van de Deen waren zaterdag zéér matig. 

Frenkie de Jong (Ajax)
De man van 75 miljoen - ja, daar wordt Frenkie natuurlijk ook door ons mee om de oren geslagen - had net als vrijwel al zijn Amsterdamse collega's een offday tegen Heracles. De Jong was véél te nonchalant en leidde met een rare pass een penalty voor Heracles in. 

Robert Mühren (NAC Breda)
Op een Avondje NAC in het Rat Verlegh Stadion ging de thuisploeg vrijdag af als een gieter. Defensief klopte er niets van en ook invalspits Robert Mühren raakte geen knikker. Zonder topscorer Mitchell te Vrede gaat het voor NAC héél lastig worden om goals te maken. 

Dusan Tadic (Ajax)
Keeper, achterhoede, middenveld, aanval: werkelijk iedereen van Ajax leverde zaterdag een wanprestatie. Ook Tadic deelde in de malaise. Is er iets met hem aan de hand? Hij lijkt de laatste weken vooral bezig te zijn met klagen en de arbitrage. 

Poll

Wie vond jij de flop van speelronde 21?

(2815 stemmen)

Plaats een reactie

Dedan002 +2949
maandag 11 februari 2019 om 11:05
Nu mis ik toch echt van Boekel.
Vind ik leuk
dhrwobo +41041
maandag 11 februari 2019 om 11:56
Ja inderdaad, die was ook slecht.. had gewoon 2 100% pingels niet gegeven. Maar streep die tegen elkaar weg en hij was niet van invloed op de uitslag. Hij was wel slecht ja.
Vind ik leuk
galleys +323
maandag 11 februari 2019 om 11:58
Inderdaad zeg, wie is van Boekel om een fout in de rust terug te kijken en vervolgens te denken dat hij dit gelijk moet trekken. Ik heb nog nooit zo'n duidelijke penalty gezien als die van Utrecht.
Vind ik leuk
Dedan002 +2949
maandag 11 februari 2019 om 12:01
Inderdaad, dat hij aan beide kanten gebeurt is nog enigszins verzachtend, maar het is gewoon te gek voor woorden wat voor een potje deze man maakte van de wedstrijd.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:07
hahaha daily blind ,hoe kan je daar 17 miljoen voor betalen ,die kan echt helemaal niks , als er in de jeugd niks beter loopt , kan je die beter opdoeken
Vind ik leuk
Dedan002 +2949
maandag 11 februari 2019 om 11:15
Dat is nog het mooiste, hij kómt uit de eigen jeugd!
Vind ik leuk
HanV +5157
maandag 11 februari 2019 om 12:59
Dan kan Ruud in zijn berekeningen nog een korting opnemen vanwege de opleidingsvergoeding, daar zijn bij een andere transfer zelfs meerdere items over gemaakt.
Vind ik leuk
Ove +1780
maandag 11 februari 2019 om 12:31
4 miljoen salaris,die Blind lacht zich helemaal de pleures
Vind ik leuk
joriajax +748
maandag 11 februari 2019 om 13:03
Hele lichting van 99 en rondom is kaalgeplukt door Europese top, reden dat Ajax juist ook zo massaal overal talenten weghaalt, om het weer op te vullen. Enige die in de buurt komt, is Per Schuurs, maar die heeft zijn draai nog niet gevonden.

Dit allemaal maakt het nog meer bizar dat je gewoon Wöber hebt laten gaan, die was echt nog maar 20 he!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:35
Liever Daley Blind dan Nick ‘Middelmaat’ Viergever🤣
Vind ik leuk
thierryer +1974
maandag 11 februari 2019 om 11:12
Mis Ziyech en ik vond Kristensen juist 1 van de minst slechte!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:15
Ik heb nog wel een nummertje voor een opticien voor je als je wil?
Vind ik leuk
thierryer +1974
maandag 11 februari 2019 om 12:05
1 van de minst slechte. Zeg zeker niet dat hij goed was.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:37
Aah oke dan bergijp ik het
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:45
Idd . En als je ziet wat mazraoui laat zien de laatste wedstrijden dan is t ook niet meer dan logisch . Niet dat t de topper is maar momenteel het minste kwaad
Vind ik leuk
dhrwobo +41041
maandag 11 februari 2019 om 11:57
Daar denken ze in de tweede ring anders over...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:12
Sinds de invoering van de VAR zijn de scheidsrechters zo onzeker geworden dat voor een ieder een overtreding duidelijk zichtbaar is en bestraft moet worden.
De uitleg dat hij het niet expres deed of nog meer onzin irriteert de mensen/ spelers enorm.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
maandag 11 februari 2019 om 11:15
Gefeliciteerd Ajax, alweer een prijs, dit maal van VP.

En ook nog de prijs van de meest slechtste passes in 1 wedstrijd ooit, jawel maar liefst 185 slechte passes in 90 minuten, hulde voor wzawzdbesteuuuh

Vind ik leuk
Simonsopa +427
maandag 11 februari 2019 om 11:15
wat zou je zeggen van de keeper van Utrecht
blundert keer op keer
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:16
Niet helemaal eerlijk van Malone, want dat is zijn positie niet. Is de schuld van Groenendijk. Onbegrijpelijk dat hij hem daar neerzet terwijl je pinas hebt. Het verlies van gister lag niet alleen aan de spelers maar grotendeels ook aan groenendijk.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:21
Een lijst van de geflopte trainer was beter geweest, want daardoor hebben we geflopte spelers.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:24
Ten Hag mag er ook wel op.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:25
Kijk Frenkie had het meest balverlies in een wedstrijd dan al die andere wedstrijden samen, die klote trainer had hem in bescherming moeten nemen want hij was geblesseerd dus niet fit
Vind ik leuk
Deck010 +9297
maandag 11 februari 2019 om 11:35
Dat is denk ik het enige minpunt van Frenkie op dit moment.
Het is een buitengewoon goede speler, maar dan wel een die pas rendeert in een goed draaiend elftal. Als er gebikkeld moet worden is hij net als 9 van zijn andere collega's een ballerina in plaats van een voetballer.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:39
Dat is aan de trainer omdat te zien, die werkt iedere dag met deze spelers en kinderen
Vind ik leuk
Deck010 +9297
maandag 11 februari 2019 om 11:45
Dat dan weer wel natuurlijk....
Soms lijken de oplossingen zo voor de hand te liggen dat je je afvraagt wat een technische staf nou helemaal doet de hele dag.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:50
Auwehoeren koffie drinken kletsen , lachen oude herinneringen ophalen hoe het vroeger ging en beter was koffie drinken weer , sterke verhalen vertellen , lunchen training geven meestal partijvorm hand onder kin en intelligent kijken, koffie drinken , vertellen welke auto ze willen , nog wat lachen een knipoog naar de kantine medewerkster , dan naar huis en zeggen als ze thuiskomen , ik ben kapot.
Vind ik leuk
Stom +539
maandag 11 februari 2019 om 11:26
Die Kristensen gaat toch geen minuut meer spelen zodra Veltman weer fit is? Zelfs als Mazroui en Veltman komende zomer vertrekken zou Ajax er goed aan doen om deze jongen vast in de etalage te zetten en verder te kijken!
Vind ik leuk
Sambal +47
maandag 11 februari 2019 om 11:45
Niveau Mitchel Dijks , die moest ook weg van Ajax
Vind ik leuk
Alwetend +285
maandag 11 februari 2019 om 11:34
Gezocht: KJ hunterlaar! Voor het laatst gezien in de broekzak van Maximilian Rossmann! Heel ajax had hier in kunnen staan. Wat slecht wat slecht
Vind ik leuk
Mari +11957
maandag 11 februari 2019 om 11:44
Bij Tadic speelt China door zijn hoofd.
Iets te snel naar Nederland gekomen denkt hij.
Maar net als alle voetballers, de wedstrijden in de CL naderen en dan ligt de focus daar en verspeel je punten.
Vind ik leuk
rinirat +3293
maandag 11 februari 2019 om 11:45
Ach Ajax zakt door het ijs benoem ze alle 11 maar ,want niet een speler faalde maar dat deden ze als team door elkaar in de steek te laten.
Ook al had je Messi er tussen gezet, dan had die het ook niet alleen gered.
Zo een de Jong leidt balverlies ,logisch als je collega's de bal biet willen en zich verstoppen.
Dan hebben de dure jongens het gedaan.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:50
Duidelijk Tadic! En die uitleg erbij slaat nergens op. Klagen bij de scheidsrechter pas van de laatste weken? Dat doet hij altijd al! Dat is niet iets van de laatste weken is gewoon een waardeloze speler!

Waar is trouwens Lozano?
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:51]
Vind ik leuk
psvfan1913 +6277
maandag 11 februari 2019 om 12:55
Lozano was nog altijd gevaarlijker dan Bergwijn in de eerste helft. Had nog een paar goede voorzetten.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:51
Lozano niet?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:02
Ik ben een feyenoord fan, maar onana kan je hier absoluut niet tussen zetten! Dat hij een keer een fout maakt is gunstig. Maar als je een beetje voetbalverstand hebt zet je hem hier niet tussen
Vind ik leuk
Neuzekneus +2267
maandag 11 februari 2019 om 12:29
Normaal zou ik het met je eens zijn kranenburg, maar hij deed echt heel rare dingen als hij de bal had. Vind het 1 vd beste keepers in de eredivisie, maar afgelopen zaterdag na die wedstrijd....ja dan hoort ook Onana in dit rijtje thuis.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
maandag 11 februari 2019 om 12:43
Was niet enkel één foutje hè.
Op het eind bijna indentiek als die goal waar hij verantwoordelijk was.
Ook een paar keer grabbelen wat je niet van hem gewend bent.
Nee, hij staat er gewoon terecht in hoor.
Was er met zijn kop er ook niet bij.
Vind ik leuk
Just Nuts +514
maandag 11 februari 2019 om 14:26
Was niet 1 keer gisteren afgelopen wedstrijden keept hij niet zo best
Vind ik leuk
ArieBombarie +42341
maandag 11 februari 2019 om 13:13
Prima hoor, even Ajax zoeken na die waanzinnig slechte pot.
Maar dan maar vergeten dat PSV ook werkelijk waar slecht speelde?

Overigens allemaal terechte Ajacieden die dramatisch speelden hoor. Maar Kristensen wordt wel te makkelijk gezocht. Vind dat juist een verademing t.o.v. Mazraoui.
Vind ik leuk
Mo +12362
maandag 11 februari 2019 om 15:19
Kristensen een verademing tov Mazraoui??? Wat heb jij in godsnaam zitten snuiven!?
Vind ik leuk
ArieBombarie +42341
maandag 11 februari 2019 om 15:48
Mazraoui vind ik echt een hele slechte verdediger. Met en zonder balbezit.
Ik heb genoten van zijn inzet. En in de CL heeft ie enkele hele goeie potten gespeeld. Maar hij heeft ons al enorm veel goals gekost.

Je ziet aan alles dat hij geen blijvertje is voor de rechtsbackpositie bij Ajax.
Vind ik leuk
Mo +12362
maandag 11 februari 2019 om 18:24
Ja maar kom op Kristensen kan er echt geen kut van, die kan helemaal niks. Niet verdedigen, en als hij aan de bal komt schiet je ook in de lach.
Vind ik leuk
Guzzi +693
maandag 11 februari 2019 om 13:52
Van godenzonen naar flops,hoe snel kan het gaan.
Vind ik leuk
Just Nuts +514
maandag 11 februari 2019 om 14:27
Ach als ze woensdag maar winnen dat zijn alle echte voetballiefhebbers weer even voor Ajax om ze hopelijk van het weekend weer onderuit te zien gaan
Vind ik leuk
Mo +12362
maandag 11 februari 2019 om 15:18
Het grappige is dat Heracles de komende wedstrijd bijvoorbeeld zo weer met 4-0 van De Graafschap verliest om maar even een voorbeeld te geven. Als Heracles dit een seizoen lang opbrengt zijn ze kampioen. Ik zoek helemaal geen medelijden of wat dan ook maar het lijkt alsof ploegen alleen tegen Ajax kunnen voetballen en vol gas kunnen geven. Mooi voorbeeldje van een paar jaar geleden, Utrecht speelde geweldig en won van Ajax om vervolgens thuis met 0-3 of 0-4 van De Graafschap te verliezen en de daaropvolgende wedstrijden.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:47
Hoe vaak heb ik al mensen in dit forum zien blabla-en over die Onana en hoe geweldig hij is. Alleen stapelt die grabbelaar fout op fout.
Jeroen is geen internationale top maar wel veruit de beste keeper van de eredivisie.
Vind ik leuk
Hvdp +1630
maandag 11 februari 2019 om 16:18
Ik heb de match van Ajax nog eens terug gekeken
Kristensen was betrokken bij 3gevaarlijke acties (voor het doel van Heracles )
Als die er in gegaan waren was hij man van de match geweest
Dus beetje bizar dat hij zo wordt afgekraakt
De man van het weekend was van Boekel
Hij gaf PSV géén penaltie (onterecht)
Hij gaf Utrecht géén penaltie (onterecht)
En als Var gaf hij Ajax ook géén penaltie (onterecht)
Dus man van de week en nu voor de rest van het jaar schorsen
Vind ik leuk
allround +1792
dinsdag 12 februari 2019 om 08:44
Een voordeel kan ook een nadeel worden. Er zijn zoveel Ajax supporters op deze site, dat een Ajax speler altijd wel de flop van de week is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws