Van Hanegem haalt uit naar Ajax: 'Bovendien kan hij gewoon niet verdedigen'

Van Hanegem haalt uit naar Ajax: 'Bovendien kan hij gewoon niet verdedigen'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 06:36ma 11-02-2019 om 06:36

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 08:09ma 11-02-2019 om 08:09

Willem van Hanegem heeft zaterdag met stijgende verbazing naar Ajax gekeken. De Amsterdammers verloren met 1-0 van Heracles Almelo, waardoor de resultaten in 2019 ondermaats blijven. Woensdag wacht Real Madrid in de Champions League.

'De club met veruit het meeste geld en de beste spelers. Ajax had afgelopen zomer goud in handen, maar in Amsterdam laten ze opeens alles uit hun handen vallen', aldus Van Hanegem in zijn column voor het Algemeen Dagblad. 'Wat Ajax tegen Heracles liet zien, was onthutsend.'

'Het zal wel weer allemaal gaan over het feit dat Hakim Ziyech chagrijnig kijkt, want die jongen is altijd de kop van Jut. Ik denk eerder dat Ajax een beetje vastgeroest zit in bepaalde patronen. (...) Dan maar plan B. Daar is ook de trainer voor, maar Erik ten Hag is machteloos. Het hangt gewoon af van de bui van bepalende spelers of Ajax er wel of niet staat.'

Van Hanegem kraakt de 'prutsende' Ajax-defensie. 'Die Deense rechtsback Rasmus Kristensen, die hoort niet bij Ajax te spelen. Daley Blind is voor miljoenen gehaald, maar hij is geen speler die een elftal bij de hand neemt. Bovendien kan hij gewoon niet verdedigen. Telkens als ik dat schrijf, denken mensen dat ik een hekel aan hem heb.'

'En dan heb je de in mijn ogen ten onrechte bewierookte Nicolás Tagliafico. Een aardige linksback, die het vooral van rauzen en knotsen moet hebben. Hij pakt gele kaart na gele kaart en het is dat hij bij Ajax speelt, anders was hij er af en toe uit gestuurd. Niets bijzonders', besluit De Kromme.

Plaats een reactie

maandag 11 februari 2019 om 06:40
Wat wil je met de VAR bereiken? Dat is de vraag. Met deze spelregels krijg je het nooit eerlijk. Of je schaft de VAR af of je past de spelregels aan.
In geen enkele sport is er zoveel discussie over de spelregels, dan in het voetbal.
Maar op deze manier is er geen reet aan. Voor niemand ... alleen voor PSV en Ajax.

Hoe kan onopzettelijk hands ... geen hands zijn, maar een onopzettelijke struikelpartij, wel een penalty? Dat bestaat niet.

Als dit een rechtszaak zou worden, dan zou ik hem dik winnen. Tot het EU hof aan toe. Een makkie.

Vind ik leuk
AllAdIn +22584
maandag 11 februari 2019 om 06:45
Beetje off-topic.. 😎
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:07
Ik kan het ook alvast gaan hebben over de nieuwe trainer van Ajax ...
Misschien is Advocaat een idee? Oder Jupp Heynckes naturlich.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 07:41]
Vind ik leuk
AllAdIn +22584
maandag 11 februari 2019 om 07:11
Hahahaa, euhhhmmmm...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:16
Misschien kun je het in dit topic gaan hebben over, laten we zeggen.... waar het bericht over gaat.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:22
"Hij pakt gele kaart na gele kaart en het is dat hij bij Ajax speelt, anders was hij er af en toe uit gestuurd. Niets bijzonders', besluit De Kromme."

Zoiets?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:37
Als dit het beste is wat je te bieden hebt, dan laat maar.

Fijne dag.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:58
Dit is inderdaad de mooiste zin in het stukje en oh zo waar. En niet enkel bij hem of heeft iemand Blind geel zien krijgen bij die pingel en kreeg Huntelaar slechts ix geel terwijl een tweede (of zelfs derde) niet eens raar was geweest met zijn gefrustreerde gezwaai de hele wedstrijd.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:38
Overigens vind ik Willem ook scherp over Feyenoord. Dat pikken ze er helaas niet uit.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:41
Vanmiddag in deel 2.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:42
Wie weet. Maar ook daar zegt hij geen gekke dingen. Nieuwe TD en over de aan te stellen teainers.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:17
Ben benieuwd.
Vind ik leuk
Vakkie D +4546
maandag 11 februari 2019 om 08:16
Dat pakken ze in een los topic over een uurtje of 2. Maar ik kan me ook in dat stuk redelijk vinden. Hij kan op zijn van Hanegems wat overstrekken maar de kern zit wel goed
Vind ik leuk
phritzzz +4266
maandag 11 februari 2019 om 06:46
Er is nu wel genoeg gezeurd over de VAR vind ik.
Vind ik leuk
Mario 1 +1928
maandag 11 februari 2019 om 07:32
De VAR mankeert niet veel aan , mits de scheidsrechter luisterd.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29137
maandag 11 februari 2019 om 07:46
Precies. Dat werd gisteren heel duidelijk bij Utrecht-PSV
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:31
Mijn punt is eigenlijk, dat ik het 2x geen penalty vond.

Luuk had van mij geel kunnen krijgen, voor een schwalbe. Net als vdBeek 2 weken geleden.

Aanstellers.

Dus daar gaat geen VAR bij helpen. Want ik geloof dat 80% ... 2 pingels hier in zag.

Dus dan kun je 20 VARren neerzetten, maar dat gaat niet helpen.

Als je een sliding maakt en je raakt de bal onopzettelijk met je handen, dan is het ook geen pingel.
Zo wordt het steeds gekker. Dan mag het ene niet onopzettelijk, maar het andere wel.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 08:35]
Vind ik leuk
mcmodd +26229
maandag 11 februari 2019 om 08:43
Ik verbaas me over velen hier, en ook over jou Wim. Als alle off topic reacties hier nu zouden worden weggehaald, dan zou ik nog bovenaan staan met deze reactie. Hier zegt Willem van Hanegem iets over Ajax en alle reacties gaan hier over... PSV. Waar zijn nu de Ajacieden die hier normaal reageren als het over Ajax gaat? Er is geen eenheid in die ploeg, ze gaan nog net niet vechtend over het veld als ik sommige krantenkolommen lees over Ajax. En hier? Hoe bedoel je Ajax? We hebben het toch over de VAR?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:52
Er komen nog 40 Ajax topics voorbij vandaag..

Ik zie daar geen probleem in. Iedereen mag zeggen wat hij wilt.

Zijn daar regels voor dan?
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 08:53]
Vind ik leuk
mcmodd +26229
maandag 11 februari 2019 om 10:46
Nee, je hoeft je ook niet te verdedigen. Maar ik vraag me af waarom het commentaar van zo’n mooi mens als Willem van Hanegem nu zo onderbelicht moet blijven. Dat vind ik nu zonde.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29137
maandag 11 februari 2019 om 14:21
De willekeur blijft. Met 1 of 20 VARren. De ene scheids op het veld neemt wel beslissingen en de andere niet. Ook zo met de VAR.
Vind ik leuk
Chucky +865
maandag 11 februari 2019 om 12:47
2 gemiste strafschopmomenten...
Vind ik leuk
koosje +1007
maandag 11 februari 2019 om 06:57
Geen andere keus dan afschaffen die VAR
Vind ik leuk
Mario 1 +1928
maandag 11 februari 2019 om 07:20
Willem je slaat de spijker op zijn kop , en inderdaad als je het zegt ben je een hater. De waarheid mag niet gezegd worden
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
maandag 11 februari 2019 om 07:55
De VAR is een project in ontwikkeling, dat heeft tijd en aanpassing nodig, zoals alle nieuwe zaken die men introduceert.
De VAR moet gewoon ingrijpen, dan moet door 2 onafhankelijke mensen, een beslissing worden genomen.
Staken de stemmen dan heeft de scheidsrechter het beslissende woord.
Je krijgt het nooit perfect maar de VAR in verbeterde versie is wel beter dan niets, "met tijd komt raad".
Vind ik leuk
Jasperkoos +2507
maandag 11 februari 2019 om 09:50
De VAR afschaffen zou een nederlaag betekenen voor het voetbal. Dat een stel brontosaurussen zoals Advocaat er niks van snappen, betekent niet dat we onze oren daarnaar moeten laten hangen. Dat de VAR op dit moment verre van vlekkeloos werkt moge duidelijk zijn, maar is ook inherent aan het invoeren van een nieuw systeem. Het is voor iedereen nog steeds wennen.

Overigens hebben die voorbeelden van je puur te maken met fouten in de menselijke interpretatie. Dat soort fouten blijf je houden, zelfs als we de ‘neutrale’ toeschouwers zouden laten stemmen over dergelijke twijfelgevallen.
Vind ik leuk
mcmodd +26229
maandag 11 februari 2019 om 10:52
Jasper of Koos, ik snap dat de VAR invoeren niet zonder meer zonder fouten kan. Maar een soort protesthouding van een scheidsrechter die het beter wil weten dan de VAR die het op dat moment al tig keer heeft kunnen bekijken uit meer hoeken dan een veld heeft, is het andere uiterste. Als je dan de VAR invoert, laat dan in ieder geval het oordeel van de VAR zwaarder wegen dan zoals nu gebeurt. Voor wat nu gebeurt had je de VAR helemaal niet hoeven in te voeren, terwijl die werd ingevoerd om zaken die een scheidsrechter niet goed kon beoordelen vanwege de snelheid van het spel en de gemaakte overtredingen.
Vind ik leuk
Jasperkoos +2507
maandag 11 februari 2019 om 11:34
Ben ik met je eens, maar dat is in mijn ogen onderdeel van een leerproces. Van te voren weet je niet hoe meegaand een scheidsrechter gaat zijn als hij wordt geconfronteerd met zijn eigen fouten. Ik mag aannemen dat dergelijke zaken gewoon geëvalueerd gaan worden aan het eind van dit seizoen.

Overigens ben ik ook van mening dat dit ook in de huidige vorm al beter is dan zonder VAR. Zo'n moment als vorige week bij Vitesse is gewoon hét voorbeeld waarom een dergelijk systeem een must is in het hedendaagse voetbal, hoe zuur dat ook uiteindelijk is voor de Vitesse fans.Daarnaast is 90% van alle kritiek op de VAR simpelweg de frustratie die vroeger naar de scheidsrechter en zijn assistenten werd geuit: een jammerlijk onderdeel van de voetbalcultuur dat waarschijnlijk nooit zal verdwijnen.
Vind ik leuk
mcmodd +26229
maandag 11 februari 2019 om 11:42
Met goede VAR-scheidsen als Makkelie moet je gewoon voor de eindbeslissende VAR gaan. Als die er dan eens naast zit, wat niet snel zal gebeuren, kun je daar nog vrede mee hebben. En misschien is de mogelijk om per ploeg twee momenten te geven om te bekijken of een scheidsrechter ernaast zit, dan nog het allerbeste. Maar je hebt gelijk, we zitten nog in een experimentele fase. Wat niet wegneemt dat je ook direct verbetering kunt in voeren wat in deze fase al fout gaat. Ook daarin zal experimenteren tot de mogelijkheden moeten behoren. Wat dit betreft kunnen we aan het veldhockey een voorbeeld nemen.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:46]
Vind ik leuk
Jasperkoos +2507
maandag 11 februari 2019 om 12:19
Heb je ook zeker gelijk in.Ook wat betreft het sneller aanbrengen van verbeteringen, al moet dat natuurlijk ook niet overhaast gedaan worden.

Een systeem met 2 momenten per ploeg lijkt mij niet wenselijk. Daar kan dan misbruik van gemaakt worden om tijd te rekken of het ritme uit een ploeg te halen, zoals vaak gebeurt bij de NFL of NBA met o.a. Time-Outs. Een VAR met bevoegdheid om een eindbeslissing te maken lijkt mij beter. De scheidsrechter om alles in goede banen te leiden en de VAR die het op de cruciale momenten overneemt.
Vind ik leuk
mcmodd +26229
maandag 11 februari 2019 om 13:07
En alle tijdproblemen gewoon oplossen door twee keer 40 minuten werkelijke speeltijd invoeren. Elke blessurebehandeling en VAR-momenten tijd stilzetten. Dan zit je dik 2 uur (naar berekening) naar de wedstrijd te kijken en wordt ook tijdrekken niet meer lonend.
Vind ik leuk
Jasperkoos +2507
maandag 11 februari 2019 om 14:05
Dat zou een hoop oplossen inderdaad.

Kan je je niet aanmelden bij de FIFA voor het baantje van Marco van Basten? ;)
Vind ik leuk
Mr bien +5884
maandag 11 februari 2019 om 06:41
Willem laat de Azijn eens staan.
Vind ik leuk
phritzzz +4266
maandag 11 februari 2019 om 06:45
Hij heeft gelijk. Het azijn zit in de ajacieden, niet in Willem
Vind ik leuk
Mr bien +5884
maandag 11 februari 2019 om 06:46
Ja en de Var is voor Psv
Vind ik leuk
phritzzz +4266
maandag 11 februari 2019 om 06:48
Droom lekker verder
Vind ik leuk
Mr bien +5884
maandag 11 februari 2019 om 06:49
Moeilijk te accepteren he.
Vind ik leuk
phritzzz +4266
maandag 11 februari 2019 om 06:50
Als het zo is zou ik het best vinden. Liever dat hij voor PSV is dan voor een andere club
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:46
Ja inderdaad geen penalty gekregen dan zijn ze inderdaad voor PSV....
Vind ik leuk
Harrie82 +4149
maandag 11 februari 2019 om 07:02
Waarom?
Omdat die aangaf bij de scheidsrechter dat het een penalty was. De scheidsrechter wuift het weg, niet de VAR.
Dus wat je schrijft is de grootste onzin.
Kunt de VAR overal de schuld van geven.
PSV is gisteren goed weg gekomen, maar daar tegenover hebben ze zich knap terug gevochten na een 2-0 achterstand. En daar zie ik het grote verschil op dit moment met Ajax. Dat de achterstand omgebogen wordt, door met z’n allen kei hard te knokken.
Vind ik leuk
Markus80 +2920
maandag 11 februari 2019 om 08:38
En de scheids en Var met bloemen te overladen.
Vind ik leuk
Harrie82 +4149
maandag 11 februari 2019 om 08:42
Blijf dat maar zeggen. En allemaal maar vinden.
Ajax doet het gewoon dramatisch en dan maar afreageren op de VAR.
Het onsamenhangend zooitje in A’dam kan gewoon niet bikkelen als het moet. Er is geen reactie indien het minder gaat.
Sierlijke voetballers die moeite hebben met de mouwen opstropen.
Maar het is nog lang niet gespeeld. Wat sommige stellen, beide hebben hun vorm van voor de winterstop niet.
Vind ik leuk
Mario 1 +1928
maandag 11 februari 2019 om 09:03
Wees realistisch, 75% balbezit , met hangen en wurgen overeind gebleven. Knappe prestatie van Utrecht.
3 foute beslissingen van de scheidsrechter.!!!!
Op naar de volgende wedstrijd.
Vind ik leuk
Mario 1 +1928
maandag 11 februari 2019 om 08:59
De VAR ?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:02
Gelukkig wel
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
maandag 11 februari 2019 om 09:46
Hoe kan dat nou ? Willem is azijn.
Vind ik leuk
Senn +8116
maandag 11 februari 2019 om 06:42
Klopt helemaal en wat ajax mist is een Hendrix op de nummer 6 positie.
Vind ik leuk
Mr bien +5884
maandag 11 februari 2019 om 06:48
Het is pas Februari en geen April.
Hendrix is de meest overschatte speler in de eredivisie.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:48
Maar werkt wel zich eigen kapot wie doet dat bij Ajax overigens
Vind ik leuk
mcmodd +26229
maandag 11 februari 2019 om 11:49
Misschien wordtHendrix in april wel benaderd door PSG, een miljoenencontract van zo’n 20 miljoen euro?
Vind ik leuk
Mario 1 +1928
maandag 11 februari 2019 om 09:05
Nou niet overdrijven.!!!!
Vind ik leuk
Snipes08 +1248
maandag 11 februari 2019 om 06:47
Tell 'em Willem! Rauzen en knotsen.. meer doen ze niet buitenshuis.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:04
Ik kan me altijd prima vinden in de commentaren van Willem. Al zet hij het nu vrij scherp aan. Kristensen klopt, ik vrees dat hij nooit de verwachte versterking zal zijn. Blind klopt ook, maar komt ook door de positie. Dat is gewoon geen agressieve mandekker.
Mag je het een trainer verwijten? Moeilijk, wat ze afspreken en wat er gertraind wordt, weet ik niet. Wel mag je meer van Ajax verwachten dan 4 uit 4, vooral na de gedane investeringen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:19
Ben het grotendeels eens met Willem, zoals meestal.
Vind ik leuk
Kuip +9748
maandag 11 februari 2019 om 07:15
Gebruikelijke onzin van Van Hanegem. Ajax speelt op dit moment gewoon niet goed, maar tot aan de kerst speelde het fantastisch.
Wat Blind betreft, hij is voor Ajax een uitstekende speler gebleken. Zeer goede aankoop. Het enige dat ie niet is, is een verdediger. Maar dat wisten we al. Alleen de trainers blijkbaar niet.
Blind hoort gewoon op het middenveld of desnoods als linksback. Kristensen kan er niks van, dat klopt, maar Tagliafico is zeker geen eenvoudige draver, maar een toplinksback. In Nederland hebben we er niet zo een.
Ajax mist dit seizoen gewoon een goede spits. Zet een Aguero er neer en je wint alles fluitend. Zowel Huntelaar als Dolberg zijn hopeloos slecht.
Vind ik leuk
Cruise +61
maandag 11 februari 2019 om 07:16
Alle niet Ajax gezinden op dit forum, en dat zijn er nogal wat, mogen blij zijn dat de hoogste begroting en de meeste investeringsmogelijkheden blijkbaar geen garantie zijn voor het winnen van prijzen, in tegendeel : in een kleine competitie met voor de rest (op PSV en AZ ) veel minder finacieel krachtige clubs wekt het alleen maar wrevel en afgunst op en weet je zeker dat veel tegenstanders extra geprikkeld zijn en te winnen van het
“Beursgenoteerde Kapitaal” zoals ook in de normale maatschappij.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:16
Ajax is arrogant en meer van deze bla bla. Kom op mensen, iets meer inhoud en diepte mag. Het zijn ook van die likes garanties. Als je wat likes tekort komt dan gooi je er maar zo'n loze term in.
Vind ik leuk
Smithsonian +41651
maandag 11 februari 2019 om 07:21
Mja. Grotendeels mee eens. Het is te hopen dat ze woensdag beter voor de dag komen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:31
Ik heb niets met v. Hanegem maar hij slaat de spijker op z'n kop. Zijn mening over de defensie is gelijk aan die van mij.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:44
Ware en duidelijke taal!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:54
Luister het is heel simpel, als de trainer ballen heeft of had dan durft hij de grote jongens te wisselen bij slecht spelen, maar nee steeds weer dezelfde wisselen of hij nou goed of slecht speelt. Dan heb jij als trainer gezag afbrokkeling in werking gezet, vooral als dure krachten falen, Blind traag makkelijk passeerbaar, Tadic scoort vaak een goal maar daar is alles mee gezegd, spelers zijn niet gek die zien dat, ik verwijt het de coach en staf dat ze als ex profvoetballers niet hebben zien aankomen dat onderhuids de vulkaan uitbarste en daardoor eilandjes en bvtjes ontstaan die een mooi eerste helft van het seizoen naar de klote gaan helpen. Ik heb respect voor Neres je hoort hem niet, maar kijk de expressie nou maar eens op zijn gezicht, nee ten Hag jíj wordt geen top trainer maar blijft een laffe schijtbak trainer die het respect van de spelers kwijt is geraakt, toon nu eens ballen en stop nou eens met het symbooltjes beleid van jou. Ga de strijd nou eens aan met de gevestigde orde aub
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
maandag 11 februari 2019 om 08:07
Daley Blind is voor miljoenen gehaald, maar hij is geen speler die een elftal bij de hand neemt. Bovendien kan hij gewoon niet verdedigen.

En is hij de All Time Miskoop van Ajax. Daley sukkel Blind
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:11
Van Hanegem is een van de weinige columnisten die geen blad voor de mind neemt en zegt wat hij denkt. En ook nu is het dat hij de vinger op de zere wonde legt. Onbegrijpelijk is de terugval van Ajax na de winterstop. Onbegrijpelijk dat eenvoudige partijen met moeite gewonnen worden of verloren gaan. Wie het weet hoe dit komt mag zich melden bij Ten Hag.
Vind ik leuk
Markus80 +2920
maandag 11 februari 2019 om 08:37
Voor zijn mindje haha. Ach het is wel duidelijk voor welke club Willempie is. Ik hoor hem eigenlijk nooit over de 8 en 14 punten achterstand op Ajax en Psv. Het doelsaldo van maar liefst 20 is ook geen onderwerp kennelijk.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:01
Ben ik niet eens. Willem was de eerste die zich afvroeg waarom Fey in godsnaam Advocaat als trainer binnen wilde halen. Willem zet ook vraagtekens bij de spelersgroep van Fey vooral na de nederlaag tegen Excelsior was hij woedend op de houding van de spelers.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:30
Niet zo gek dat v Hanegem wat over Advocaat zeg, die twee zijn niet bepaald vrienden natuurlijk.

Overigens denk ik wel dat hij een aantal punten te pakken heeft hierboven alleen over Tagliaficio ben ik het absoluut niet met hem eens.
Vind ik leuk
Muscles +1472
maandag 11 februari 2019 om 08:32
Willem ziet weer kans Ajax te bashen...als je zelfs Nico beschimpt, zegt dat wat over het zuurgehalte van Willem. Ga zo door en heb het niet over je eigen club die moet vechten om plaats drie......ik verwacht na 27 februari een column over Feyenoord als dan blijkt dat het seizoen voor hun voorbij is......Forza AFCA
Vind ik leuk
Markus80 +2920
maandag 11 februari 2019 om 08:46
Haha helemaal gelijk. Ze zouden bij Feyenoord willen dat ze een speler als Tagliafico hebben. Ach hij komt terug van een blessure, maar is de beste back van Nederland.

Idd. opvallend. Over zijn eigen cluppie met een achterstand van 8 en 14 punten op respectievelijk Ajax en Psv hoor ik hem niet. Ook het beschamende doelsalso (nog niet de helft van Ajax en Psv) wordt toevallig niet gesproken. Dat is ouwe Willempie voor het gemak vergeten. Komt allemaal heel geloofwaardig over ouwe dibbes.
Vind ik leuk
Jorchie +419
maandag 11 februari 2019 om 08:47
Schijnbaar lees jij de collums van Willem nooit, als er iemand kritisch is op Feyenoord is het Willem wel!!!!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:40
Blind jr is gehaald omdat blind sr in de r v c zit die daar ook niet hoort
Vind ik leuk
pinkelman +4325
maandag 11 februari 2019 om 09:10
Ajax moet gewoon Svensson en wijndal als backs nemen, een motor als Til die in de gaten duikt op het middenveld en op de vleugels Stengs en Idrissi met in de spits (want die Dolberg en Huntelaar zijn het ook niet) Boadu nemen. Het elftal zou er in ieder geval zeker door opknappen!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 09:13]
Vind ik leuk
John040 +2505
maandag 11 februari 2019 om 09:14
Nou dat is precies wat ik begin seizoen heb geschreven. En ook dat Tadic een veel te dure middelmatige speler is.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:21
Er is niks aan de hand Ajax pakt de schaal alsnog dit seizoen. Het is storm in een glas water. Alle Ajacieden pak je rust het komt allemaal goed.
Vind ik leuk
Mari +11958
maandag 11 februari 2019 om 09:58
Op Tagiafico na ben ik het eens met Hanegem.
Blind kan alleen verdedigen als Ajax ver voor staat of met heel veel spelers achterin.
Ik schreef dan ook dat ten Hag zelf automatismen uit het team heeft gehaald
Mazraoui moet niet op het middenveld staan. Als je een middenvelder tekort komt haal je Zyech terug en Neres op zijn positie. Speelt Neres al dan zet je Donny op het middenveld.
Is Mazraoui niet in staat te spelen dan een minder aanvallende rechtsback: Veltman
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:03
Heeft Willen goed gezien.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:57
Die kromme heeft helemaal gelijk .
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:04
Willem heeft wat blind betreft gelijk , en een plan b is er niet , alleen jammer dat hij niet durft te benoemen dat dit aan de trainer ligt.
Vind ik leuk
soksa +1712
maandag 11 februari 2019 om 11:12
In de 1e helft van de competitie deed iedereen alsof Tadic, de Jong en Ziyech de grootste voetballers op aarde waren en Real Madrid wel even met minimaal 3-0 van de mat zou vegen. Cruijff was nog net niet opnieuw geboren in de vorm van dat lieve blonde Amsterdamse jochie. En nu spelen ze drie wedstrijden slecht en kunnen ze er allemaal ineens geen reet meer van. Het is zo heerlijk voorspelbaar oppertunistisch allemaal.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:12]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:17
Helemaal terecht, wanvertoning Ajax natuurlijk afgelopen zaterdag.
Vind ik leuk
El Lobo +2152
maandag 11 februari 2019 om 11:36
Ajax dit, Ajax dat, geen plan B of C...

Misschien, heel misschien speelde Heracles wel gewoon goed💪🏼
Vind ik leuk
Garinsha +5053
maandag 11 februari 2019 om 11:38
Mee eens Willem.

Vele deden alsof we een topper hadden binnen gehaald van 17 milj.
het is maar Daley blind hoor. een nuttige speler niets meer niets minder.
kan Totaal niet verdedigingen.. dat heb je tegen psv gezien.. tegen feyenoord en nu weer tegen Heracles. zulke spelers haal je niet terug en al helemaal niet voor dat bedrag.
Lieve jongen hoor maar daar win je de oorlog niet mee.
Vind ik leuk
Savior +1678
maandag 11 februari 2019 om 13:16
Hij heeft ook een hekel aan blind, want het is nooit een aanvoerder geweest! Daarvoor is hij ook niet gehaald
Vind ik leuk
Rumbatje +33
maandag 11 februari 2019 om 13:42
Allemaal gezeik op de spelers, maar volgens mij vergeet menig persoon dat dit Ajax ondertussen al 45 wedstrijden gespeeld heeft dit seizoen. (Zitten ook de vriendschappelijke wedstrijden tussen)

Het seizoen is heel vroeg begonnen om fit en scherp de voorrondes van de champions leageu door te komen. Wat verwacht je dan van de spelers, het hele jaar pieken? Dat kan gewoon niet.

Het zal een leermoment zijn, zeker voor ten Hag en zijn team. Hoe moet je periodiseren, wat kan wel en wat niet. Ajax heeft gewoon goede spelers, maar de batterij lijkt leeg, ga daar aan werken en dan komen de resultaten vanzelf.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:28
Ajax is Ajax niet meer die vroeger met 11spitsen speelden waarvan tegenstanders al verloren hadden voor dat er werd afgetrapt Back 2 that time
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:27
Over Blind heeft ie helemaal gelijk hij geeft geen enkele meerwaarde en loopt de 100 meter in drie minuten strik er om en verkoop maar !!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:48
Willem,, maak je eigen niet zo druk , van Blind dat wist ik 10j terug al
krijgt Mourinho toch nog gelijk daar zat hij niet voor op de tribune of het bankie, en miljoenen is hij totaal niet waard ,waarvan akte,
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 18:49]
Vind ik leuk
fr1963 +4063
maandag 11 februari 2019 om 21:05
Heldere en rake woorden van Willem. Hoe gaan ze het tij keren in adam? Ik voorzie een leegloop van de zomer.
Vind ik leuk
fer65 +287
maandag 11 februari 2019 om 21:40
Het is en blijft een bevoorrecht clubje .
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:58
Vind Blind ook geen goeie verdediger maar wel vele malen beter dan die jan Arie vd Heijden! Hopelijk zijn we daar eindelijk van verlost, sinds die ballerina in de achterhoede staat is deze zo lek als een zeef, begrijpelijk want als er 1 niet kan verdedigen is hij t wel. En ik heb daarom ook een hekel aan hem! botteghin kon dat in t kampioensjaar nog compenseren maar daarna is het gewoon om je kapot voor te schamen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws