Letschert kraakt arbitrage na 'PSV': 'Een comedy, fout op fout, op fout'

Letschert kraakt arbitrage na 'PSV': 'Een comedy, fout op fout, op fout'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 06:52ma 11-02-2019 om 06:52

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 08:38ma 11-02-2019 om 08:38

Timo Letschert doet een oproep om het protocol met de VAR te veranderen. De FC Utrecht-verdediger was zeer gefrustreerd door het optreden van de arbitrage onder leiding van Pol van Boekel in het duel met PSV (2-2).

"Soms is de wereld oneerlijk", zegt Letschert in De Telegraaf. Hij vindt dat FC Utrecht in de slotfase een penalty had moeten krijgen, nadat Simon Gustafson ten val kwam door een glijpartij van Denzel Dumfries. "Ik dacht dat ik gek werd. Het is onnavolgbaar allemaal. Ze zeggen dat het dankzij de VAR misschien vijftig procent eerlijker wordt, maar dat slaat nergens op."

"Zoals het nu geregeld is, is het een grote comedy", vervolgt Letschert in het Algemeen Dagblad. "Je moet gewoon bij buitenspel, bij wel of geen doelpunt en bij de acties die niet waargenomen zijn de VAR raadplegen. Voor de rest moet je het spel het spel laten, want ze stapelen fout op fout, op fout, op fout, de arbiters in combinatie met de VAR. Dit is een gratis advies. Ik breng het niet in rekening."

Volgens Letschert werd alleen zijn ploeg benadeeld in de Galgenwaard. Hij leek zelf in de eerste helft desondanks ook te ontsnappen, toen hij aan het shirt van Luuk de Jong hing. "Dat weet ik niet. Dat zal ik moeten terugzien…", besluit hij in De Telegraaf.

Plaats een reactie

Forza ikkuhh +3320
maandag 11 februari 2019 om 06:57
Beide 1 penalty tegoed dan was het ipv 2-2.. 3-3 had ook niet uitgemaakt
Vind ik leuk
phritzzz +4251
maandag 11 februari 2019 om 07:01
Ik had het wel willen zien. Niet iedere pingel vliegt erin.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3320
maandag 11 februari 2019 om 07:04
Misschien ook beide niet 😂
Vind ik leuk
phritzzz +4251
maandag 11 februari 2019 om 07:42
Kan idd
Vind ik leuk
Koenbres +1884
maandag 11 februari 2019 om 07:02
Als je een goede keeper hebt kan 2 pingels ook gewoon 2-3 of 3-2 betekenen
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3320
maandag 11 februari 2019 om 07:04
Of 2-2
Vind ik leuk
RenW +3407
maandag 11 februari 2019 om 07:05
Klopt, of evengoed 2-2
Vind ik leuk
Ryanaz +2759
maandag 11 februari 2019 om 07:04
Tuurlijk wel.. PSV of Utrecht had de strafschoppen ook kunnen missen. PSV kon dan op 1-1 komen ipv dat het 2-0 achter ging.. dus wel degelijk dat het had uitgemaakt
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:26
De eerste penalty is bij een stan van 1-0 in de eerste helft. Gaat die er in en is dus PSV in de eerste helft al op gelijke hoogte dan winnen ze!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:36
Dan winnen ze?, dat lijkt me niet dan gaat Utreg weer vol op de counter en word dat PSV keihard afgestraft
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:35
Dat weet je nooit, er kan er altijd een gemist worden, want de druk stond er vol op.
Vind ik leuk
Gini +141
maandag 11 februari 2019 om 08:43
Kun je zo niet zeggen, het was dan 1-1 geworden andere wedstrijd.bij de pingel van Utrecht was het 3-2 geworden, einde wedstrijd. In elk geval bepaald in deze de scheidsrechter het verloop van de wedstrijd en dat zou niet moeten.
Vind ik leuk
Werner1913 +10310
maandag 11 februari 2019 om 07:02
Tuurlijk. Als het hem uitkomt is het een fout van de scheids, maar als we zelf een overtreding maken moeten we het even terugzien. Hypocriete joker. Hij weet toch zelf dat hij heeft vastgehouden. Treurig figuur. Zeg dan niks.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 07:02]
Vind ik leuk
Kayzer +3132
maandag 11 februari 2019 om 07:03
Zélf je klauwen thuishouden dan ook!
Gezeik van die spelers en trainers ook de hele tijd.
Zonder VAR was ook 2-2 geworden dus wat is hij nu aan het zaniken?
Vind ik leuk
mcmodd +26128
maandag 11 februari 2019 om 07:15
Vanaf het moment dat de VAR is ingevoerd, met instemming van alle clubs, werk je wl met de VAR. Het doel? Om het eerlijker te maken. Dan moet je het ook eerlijker laten zijn en de VAR de eindbeslissing laten. Nu zullen de scheidsrechters het verschil maken bij penaltysituaties. Bij goal of no goal beslist de VAR ook en niet de scheids.
Het gaat nooit over de ene ploeg wel en de andere niet bij een VAR-eindbeslissing, onrecht zit nu ingebakken.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:19
Eens, het systeem is goed alleen zie je best duidelijk waar het fout gaat. Zelfs met beelden voert de eigen wijsheid de boventoon.
Volgens mij ging Van Boekel ook vooringenomen kijken. Want die actie van Dumfries geen penalty vinden is onmogelijk.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:37
Ze moeten gewoon de VAR eindbeslissing laten nemen, die zitten daar tenslotte met een man of 5!
Vind ik leuk
mcmodd +26128
maandag 11 februari 2019 om 10:54
Zo is het en niet anders.
Vind ik leuk
Kuip +9714
maandag 11 februari 2019 om 07:08
De hele wereld moet eens stoppen met dat geouwehoer over de arbitrage. Ieder weekend maar weer zeuren. Van Boekel floot een prima wedstrijd.
Alle discussies over wel of niet een penalty, geven maar weer aan dat zelfs na 100 herhalingen, de een het een penalties vindt en de ander van niet.
Vroeger was er geen VAR en waren er niet zoveel camera’s. Dan waren de mensen eventjes een beetje boos maar ging alles vrolijk verder. Tegenwoordig wordt iedere beslissing tot in den treure bediscussieert. Walchelijk gewoon.
En laten we eerlijk zijn, zo’n Letschert en al die andere spelers in de eredivisie hebben geen recht van spreken want die kunnen er echt niks van.
Vind ik leuk
Bowy +37
maandag 11 februari 2019 om 07:09
Weg met die VAR zorgt alleen maar voor onrust.Of laat ze alleen in aktie komen als er twijfel is of dat de bal over de doellijn is geweest en verder die VAR nergens mee laten bemoeien.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2504
maandag 11 februari 2019 om 07:09
Shirtje trekken....euh nee dat weet ik niet....tuurlijk...

Wellicht met Te Wierik van Groningen een duo beginnen.
Vind ik leuk
SanKev +1065
maandag 11 februari 2019 om 07:15
De VAR is hier mijns inziens dus niet fout geweest. Heeft de probleemmomenten aangekaart, de scheids heeft gekozen er niks mee te doen
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:18
Letschert moet zijn mond houden,en zijn handen thuishouden,dan zijn er ook geen problemen
Vind ik leuk
Mo +12358
maandag 11 februari 2019 om 07:24
Dat slaat wel ergens op Letschert. Jij houdt zelf De Jong 3 minuten als een lompe debiel aan zijn shirt vast terwijl er zo'n 5000 camera's hangen en daar had PSV natuurlijk gewoon een penalty moeten hebben. Tuurlijk worden er nog fouten gemaakt maar zonder VAR nog veel meer.
Vind ik leuk
lenard +44
maandag 11 februari 2019 om 07:25
nog praatjes ook ben maar blij dat je nog op het veld stond. met je antievoetbal en jij kan er helemaal niks van ja altijd vast houden hoe durf je. belachelijk voor woorden zeikerd
Vind ik leuk
markie +2377
maandag 11 februari 2019 om 12:06
Volgens mij spelen de ballenjongens bij psv zo nu en dan zels antivoetbal
Vind ik leuk
FCGrunn050 +753
maandag 11 februari 2019 om 07:26
Zelf hangt hij aan het shirt van de Jong, ook dat blijft onbestraft. Maar dat het arbitraal een zootje is met die VAR erbij heeft hij gelijk in.
Vind ik leuk
Tienus +1423
maandag 11 februari 2019 om 07:37
Niemand snapt er toch nog iets van. Zowel Utrecht als PSV hadden een strafschop moeten krijgen. Totale willekeur....
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:40
Als je als scheids begint met marchanderen, geval Letchert - de Jong, dan blijf je marchanderen, geval Dumfries.
Even zo het niet fluiten voor de overtreding op Lozano bij de w -0 en het niet geven van geel aan Lozano
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:41
Natuurlijk letschert dat moet je terug zien terwijl iedereen heeft kunnen zien dat je de Jong zijn shirt wilde uitrekken wees eerst gewoon eens eerlijk voordat commentaar geeft anders moet geen interview geven en als dat wel doet kijk eerst dan in de spiegel
Vind ik leuk
Come on Utreg +29105
maandag 11 februari 2019 om 07:52
Letschert ontsnapte inderdaad zelf aan een penalty tegen. Wellicht dat van Boekel dat tegen elkaar wegstreepte. Daar zal van Bommel hem in de rust wel op hebben gewezen op die actie. Maar dat geeft hij natuurlijk niet toe.
Vind ik leuk
Koenbres +1884
maandag 11 februari 2019 om 08:04
Zou wel echt belachelijk zijn haha fouten goedmaken door nog meer fouten maken
Vind ik leuk
Tienus +1423
maandag 11 februari 2019 om 08:10
Dat idee heb ik ook idd. Beetje marchanderen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:53
Wanneer zegt een speler van dit niveau nu eens dat hij er zelf niet zoveel van kan i.p.v naar externe factoren te kijken? Pak een spiegel Letschert en kijk er eens goed in. Jammer om dat Advocaat niet bepaald een goed voorbeeld geeft.
Vind ik leuk
JWpsv +10
maandag 11 februari 2019 om 07:59
"Dat weet ik niet. Dat zal ik moeten terugzien…"

Jaja, jezelf vast indekken.. Je weet dat je zelf ook fout zat en 2-0 voorsprong weggeeft. Dan had je maar beter moeten verdedigen en de voorsprong moeten uitbouwen. Tegen PSV moet je niet gaan verdedigen en fouten maken.

Dat is de fout van je team en niet van de scheids of PSV. Dat van Boekel hem niet geeft heeft vast te maken met in de 1e helft dat je Luuk de Jong vasthield. Wat een comedy inderdaad om alleen naar PSV te kijken i.pv. naar je eigen team.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9898
maandag 11 februari 2019 om 08:32
De overtreding op Lozano was er ook een. Geen penalty natuurlijk maar wel een overduideljke overtreding.

Eens dat Lozano vaak en makkelijk valt, maar nu werd hij gewoon omver gelopen terwijl hij aan de bal was.

Gun het Utrecht wel natuurlijk, want die spelen lekker fel altijd. Mannelijk voetbal, zoals het hoort.
Vind ik leuk
Robiris +1
maandag 11 februari 2019 om 08:01
Mss hetzelfde doen als bij hockey.. De VAR neemt de beslissing en niet de scheidsrechter.. Volgens mij hadden in deze wedstrijd 2 pingels gegeven moeten worden
Vind ik leuk
Markus80 +2921
maandag 11 februari 2019 om 08:13
Vrij treurig weer en toevallig ook weer in het voordeel van psv. Is dat ook een kwaliteit van psv Dumfries?
Vind ik leuk
040-077 +1236
maandag 11 februari 2019 om 09:01
Verklaar je nader?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:14
Wat een idioot! Had zeker een pingel kunnen zijn tegen Dumfries! Eens. Maar die overtreding van hem op De Jong is er 100% één. En dat weet mijnheer dan weer niet. Nee alleen FC utrecht werd benadeeld volgens deze ‘gentleman’. Bah!!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 19:58]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:28
Hahaha hij weet niet meer dat hij iemand een kwartier lang aan het shirt heeft getrokken...

Neem pilletjes tegen dementie. Dit is een gratis advies...ik breng het niet in rekening.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1153
maandag 11 februari 2019 om 08:28
Juist deze gozer heeft het lef om kritiek op de VAR te geven? En heeft dus commentaar voor dat hij zijn eigen overtreding terug heeft gekeken??
Das ook lachwekkend zeg.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9898
maandag 11 februari 2019 om 08:29
Wat een humor!

Meneer heeft zoveel geluk gehad dat hij geen penalty tegen kreeg toen hij aan dat shirt trok... Het was ook niet een beetje trekken, shirt was bijna over het hoofd van Luuk.

Wel eens dat de scheids en de VAR echt slecht waren die pot. Hoe kan dat toch?

Volgens mij zijn er maar 3 mogelijkheden:
1- Vooringenomen en dus geen objectieve scheidsrechters.
2- Een totaal gebrek aan zelfreflectie en een cultuur van elkaar de hand boven het hoofd houden ipv positief kritisch zijn.
3- Een combinatie van beide, voorgaande opties.
Vind ik leuk
Ekr 1913 +26
maandag 11 februari 2019 om 08:33
De VAR had het in beide gevallen goed gezien alleen de scheids dacht er anders over.
Vind ik leuk
Korm +39585
maandag 11 februari 2019 om 09:03
Hahaha wat een huilenbalken. PSV had er 1 verdiend en utrecht ook...
beide kregen er geen
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:09
Arme Timo hij had het weer anders op unibet voorspeld.
Vind ik leuk
Importbrabo +1970
maandag 11 februari 2019 om 09:18
Wat een flauwekul...

Als je zelf een strafschop claimt en beweert dat je bestolen bent, maar je eigen overtreding op De Jong wegwuift dan ben je echt een heel slecht verliezer. Sterker nog, was de VAR 100% correct geweest, was de 2-0 afgekeurd, en had je op dat moment misschien zelfs op 1-1 gestaan vanwege de overtreding op De Jong. Een strafschop is nog geen doelpunt, je moet hem nog altijd maken. PSV maakt vervolgens twee veldgoals, had je op 1-3 gestaan. Dan had die strafschop op het einde ook niets meer uitgemaakt.

Maar...waar hij wel gelijk in heeft, is dat de arbitrage gisteren enorm blameerde. Maar zoals gezegd, daar hadden twee teams last van. De VAR adviseerde overigens in beide gevallen een strafschop. Het was iemand anders die de one-man-show opvoerde.
Vind ik leuk
Blindsy +17314
maandag 11 februari 2019 om 09:23
Zou ik zeker doen, Timo. Terugzien hoe ook PSV een pingel onthouden is.
Vind ik leuk
La Luz +591
maandag 11 februari 2019 om 09:56
Timo, Timo, Timo toch......
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:05
De VAR werkt prima, alleen die man met de fluit was onmeunig slecht..
Vind ik leuk
Asje Menou +625
maandag 11 februari 2019 om 10:35
Als de scheidsrechter zijn werk goed had gedaan, had PSV met 2-3 gewonnen, er vanuit gaande dat beide ploegen hun strafschop hadden gemaakt, dus Letschert moet niet zeuren.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 18:29]
Vind ik leuk
markie +2377
maandag 11 februari 2019 om 12:07
Als Ajax 2 keer gescoord had hadden ze ook gewonnen
Vind ik leuk
Asje Menou +625
maandag 11 februari 2019 om 12:18
Ajax heeft niet verloren vanwege een arbitrale dwaling, maar vanwege het feit dat ze slecht speelden. PSV heeft gelijkgespeeld omdat de scheidsrechter twee fouten in het nadeel van PSV maakte (en een ten nadele van Utrecht). Misschien snap je het nu beter.
Vind ik leuk
markie +2377
maandag 11 februari 2019 om 13:13
Als als als misschien snap je het nu beter
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:20
Letschert moet eerst zijn eigen onkunde inzien, shirt trekker bij uitstek
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:03
Waren beide strafschoppen. Ze mogen blij zijn dat hij in de eerste helft niet tegen kreeg, anders had de FC nooit meer een punt gehaald. Ze verdedigde overige zeer gedisciplineerd en PSV kwam er moeizaam door heen. Met mijn Utrecht hart hoop je op een pingel en die zou ook terecht geweest zijn, maar objectief gezien was een punt al veel. Wat me meer irriteerde is het gezever van die Luuk de Jong. Zo’n goede speler zou dat mauwen niet nodig moeten hebben.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 12:08]
Vind ik leuk
B H +78
maandag 11 februari 2019 om 13:11
Uitgerekend Letschert,haha. Heeft de Jons shirt nu nog in de hand. Zuivere penalty bij de Jong. Net voor de 2-0 zuivere overtreding op Lozzano. Wordt dit gefloten,zoals het hoort was het ongeveer 1-6 geworden!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws