Engelse media vrezen voor Sarri na afstraffing: 'Eigenaar accepteert dit niet'

Engelse media vrezen voor Sarri na afstraffing: 'Eigenaar accepteert dit niet'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 08:32ma 11-02-2019 om 08:32

Het hoofd van Maurizio Sarri ligt op het hakblok na de historische 6-0 nederlaag van Chelsea tegen Manchester City. Dat schrijven Engelse media. Ook analisten Gary Neville en Paul Clement houden rekening met een ontslag van de Italiaanse manager.

"Het is het type club waar je niet verrast bent als je wakker wordt en ze de manager ontslagen hebben", zegt Neville bij Sky Sports. De voormalig rechtsback twijfelt desondanks of het een goede keuze zou zijn. "Als de clubleiding voetballend een hoger niveau wil bereiken moeten ze door de pijn heen bijten. In de komende 24 tot 48 uur zullen we zien of Chelsea daar vertrouwen in heeft."

Clement denkt dat de harde kritiek van Sarri op zijn spelers, onder wie smaakmaker Eden Hazard, als een boemerang terug kan komen. "Hij leverde zware kritiek op zijn team na de nederlaag tegen Arsenal en daarna verloren ze met 4-0 van AFC Bournemouth. Ik maak me zorgen over wat ik zondag heb gezien vanwege de houding van de spelers. Er zit iets verkeerd achter de schermen."

"De eigenaar (Roman Abramovich, red.) zal dit niet accepteren", vervolgt Clement, zelf tussen 2009 en 2011 assistent op Stamford Bridge. "De geschiedenis leert dat als een team niet op het juiste niveau acteert, er maatregelen volgen."

Sarri kan weinig met de commotie. "Als de eigenaar me belt, dan ben ik blij aangezien ik nooit iets van hem hoor", zegt de Italiaan. "Ik weet niet wat ik kan verwachten. Mensen vragen steeds aan me wat ik denk over deze situatie, maar dat is aan de club. Ik maak me geen zorgen om mijn baan, ik maak me zorgen om het team."

Plaats een reactie

psvfan1913 +6277
maandag 11 februari 2019 om 08:37
Noem maar een geschikte opvolger. Alsof iemand nog in dat wespennest wilt werken.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:00
Iedereen die een nulletje extra erbij krijgt op zijn salarisstrook en 2 jaar salaris meekrijgt na zijn/haar ontslag
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:05
Mourinho 😜😂😂
Vind ik leuk
Boefje +391
maandag 11 februari 2019 om 09:24
Ik weet een goede opvolger: Ten Hag.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:49
Ach laat hem maar een belletje geven,

dik contract en na een tijdje werkeloos en doorbetaald worden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:39
Guus
Vind ik leuk
Smithsonian +41651
maandag 11 februari 2019 om 08:38
Die is klaar. Kom maar naar feyenoord :)).
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4634
maandag 11 februari 2019 om 08:40
Ze kunnen zich daar beter zorgen gaan maken dat Abramovich niet gewoon zegt: Joh, het was me een genoegen maar ik stop er lekker mee.

Spelen ze binnen no time league One want er is echt helemaal niets aantrekkelijks aan die club behalve de poen van die Rus.
Vind ik leuk
Justin Kees +1320
maandag 11 februari 2019 om 08:42
Als je als trainer eerst een persoonlijke vete uitvecht met je belangrijkste speler, dan sta je meteen met 2-0 achter. Eigen schuld, dikke bult..
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 12:22]
Vind ik leuk
Roeptoeter +12516
maandag 11 februari 2019 om 08:42
Lekker Mourinho terughalen.
Vind ik leuk
Truth +3188
maandag 11 februari 2019 om 08:54
Ik denk dat Sarri zich weinig zorgen maakt daarvoor kent hij de voetbalwereld te goed ! En chelsea verdient niet beter ...Als United fan had ik echt wel gehoopt op de Spurs maar dat blijft een net niet club , jammer !
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:04
Die Sarri is ook in de Warrie!
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
maandag 11 februari 2019 om 09:05
Net zoals bij Chelsea onder Mourinho en MU onder Mourinho, het elftal neemt afscheid van de Trainer en dan is het afgelopen.
Lijkt een beetje op Ajax.......maar dat weet ik niet zeker...
Vind ik leuk
thierryer +1974
maandag 11 februari 2019 om 09:37
Zo zie je maar het gebeurt in elke competitie niet alleen in onze Eredivisie.

Kijk nu naar Chelsea, daar is Hommeles, Manchester united is er een half seizoen oorlog geweest, Arsenal die doen al jaren niets nuttigs. Real Madriod is het een half seizoen drama geweest. Nu is Barcelona aan de beurt let om mijn woorden. Inter ook hommeles. Laten wij nou niet doen alsof Psv en ajax in crisis zitten bij wat mindere( lees dramatische potjes voetbal)

Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:04
Wie zou hem moeten opvolgen dan? Toch apart dat goeie trainers het altijd lastig hebben bij Chelsea. Conte en Mourinho ook. Die werden weliswaar in hun 1e jaar meteen kampioen maar het 2e jaar ging het ook bergafwaarts. Al stel je Guardiola daar aan of Zidane, die zullen niet ineens kampioen worden nu. Zeker niet nu heel de top 6 in bloedvorm is. Arsenal en United hadden het lastig de afgelopen jaren maar die raken ook steeds meer in vorm.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:31
Frank Lampard, maar dan aan het einde van het seizoen; doet het heel behoorlijk bij Derby waar hij ook aantrekkelijk voetbal mee speelt en heeft uiteraard de gunfactor, de club kan ook wel wat positieve energie gebruiken.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:32]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:33
Klopt, maar Sarri is toch wel een betere trainer dan Lampard. Nu zal iedereen zeggen van niet natuurlijk maar dat is wel. Ik zeg al het is toch apart dat al die goeie trainers het altijd lastig hebben bij Chelsea.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:39
Sarri kan wel een 'betere trainer' zijn, maar de vraag is of hij ook een betere manager is voor Chelsea en dat vraag ik mij sterk af. Het zou wel eens kunnen dat Chelsea nu vooral iemand nodig heeft die de club van haver tot gort kent en ook op handen wordt gedragen door de fans, daarnaast is Lampard natuurlijk geen onbenul en laat hij nu bij Derby al zien het vak aardig in de vingers te hebben, wat natuurlijk geen garantie is dat het bij Chelsea ook goed zal gaan, maar die garantie heb je ook niet als je de zoveelste Zuid-Europese uitvinder aanstelt.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:42]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws