Wijnaldum vergeleken met Bergkamp: 'Onvervangbaar voor Liverpool'

Wijnaldum vergeleken met Bergkamp: 'Onvervangbaar voor Liverpool'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 08:56ma 11-02-2019 om 08:56

Georginio Wijnaldum is de gevierde man bij Liverpool na de 3-0 zege op Bournemouth in de Premier League. De Oranje-international maakte veel indruk met zijn treffer.

"Zijn sprint zonder bal was briljant", was voormalig Engels international Paul Merson lyrisch bij Sky Sports. "Zoals hij de bal aanneemt en die vervolgens over de keeper wipt, zo kon alleen Dennis Bergkamp dat. Wereldklasse."

Volgens Paul Ince werd de 28-jarige middenvelder node gemist tegen West Ham United (1-1). "Hij is een ander type speler dan Keïta en Fabinho, hij laat zich meer zien in aanvallende posities. Hij geeft Liverpool daarmee een dreiging die erg werd gemist."

Ook de kranten prijzen Wijnaldum. 'Dit seizoen heeft Wijnaldum zich ontwikkeld tot de regisseur op het middenveld', schrijft de Evening Standard. 'Door een krachtige mix van overzicht, visie en geduld in balbezit. Met zijn energie, loopacties en techniek liep het bij Liverpool weer als vanouds.'

'Net als Fernandinho bij Manchester City is hij onvervangbaar', stelt The Daily Mail. 'De staande ovatie van het publiek, toen Klopp hem veertien minuten voor het einde naar de kant haalde, paste bij die van een held.'

Lees ook: Wijnaldum ondervond maagklachten: 'In de rust meteen naar het toilet gerend'

Plaats een reactie

Smithsonian +45301
maandag 11 februari 2019 om 09:02
Was echt een wereldgoal, feyenoord kwaliteit ;D.
Vind ik leuk
Depsvfan +479
maandag 11 februari 2019 om 09:09
Wilde juist zeggen bij PSV 😉
Vind ik leuk
Smithsonian +45301
maandag 11 februari 2019 om 09:10
Deels, maar wij hebben hem opgeleid. :)
Vind ik leuk
The Iceman +18207
maandag 11 februari 2019 om 09:15
En Sparta niet te vergeten. Daar heeft hij toch ook 7 jaar rondgelopen.
Vind ik leuk
Smithsonian +45301
maandag 11 februari 2019 om 09:16
Inderdaad!
Vind ik leuk
dhrwobo +45795
maandag 11 februari 2019 om 09:29
PSV Feyenoord Sparta-kwaliteit... in ieder geval geen.... nee ik maak m niet ;-)
Vind ik leuk
The Iceman +18207
maandag 11 februari 2019 om 09:43
Door de weerstand in de wedstrijden tegen Ajax is het een grote jongen geworden ;-)
Vind ik leuk
Hoogland +490
maandag 11 februari 2019 om 15:04
Haha scherp 😅😂
Vind ik leuk
davidben +6985
maandag 11 februari 2019 om 15:02
Bergkamp is Ajax-stijl. Dat is wat ze kennen in Engeland.
Vind ik leuk
Depsvfan +479
maandag 11 februari 2019 om 09:51
Hebben we dan toch maar mooi voor elkaar gekregen met z'n allen
Vind ik leuk
The Iceman +18207
maandag 11 februari 2019 om 09:02
Rustaaaagh.
Vind ik leuk
Molletje +4170
maandag 11 februari 2019 om 09:11
Wat me vooral opvalt is dat hij het jongensachtige helemaal ontgroeid is en echt een man is geworden.

En inderdaad onmisbaar voor dit Liverpool.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:22
Goede speler je kon al snel zien dat hij in Nederland uitgeleerd was
Vind ik leuk
The Iceman +18207
maandag 11 februari 2019 om 09:24
Toch 8 jaar eredivisie gespeeld. Een verstandige en rustige opbouw van z’n carrière.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:39
Inderdaad, en toen gewoon een goede (tussen)stap gemaakt met Newcastle.

Carrière gewoon super goed uitgestippeld, dat hij kwaliteit heeft wisten we al lang, goed dat het er nu helemaal uit komt!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:25
Prachtig 2 van de beste liverpool spelers zijn Nederlanders ongekende luxe voor de bondscoach.
Vind ik leuk
thierryer +2160
maandag 11 februari 2019 om 09:31
Ja daar hoeft de bondsccoach niet lang over na te denken( zullen de 1e 2 op zijn lijstje zijn als hij de opstelling maakt) Maar denk dat de bondscoach wel andere zorgen heeft.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:48
Zou daley blind ook nog op dat lijstje staan
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6517
maandag 11 februari 2019 om 09:27
Paul Merson moet wat vaker naar Wijnaldum gaan kijken.
Ziet ie misschien dat balaanname juist zijn zwakke punt is. Heeft doorgaans 3 balcontacten nodig om de controle te hebben.
Is wel goed in zijn lichaam gebruiken en bal afschermen zodat ie zich de tijd daarvoor verschaft.

Gaat ook nooit meer goed komen, die aanname, had ie al op toen ie op zijn 16de zijn debauut maakte en heeft het nog steeds.

Paul Merson: https://sabotagetimes.com/sport/20-stupid-but-excellent-paul-merson-quotes



Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:36
Vergelijken met Bergjamp??? Komt niet eens in de buurt van Dennis.
Vind ik leuk
The Iceman +18207
maandag 11 februari 2019 om 09:40
Alleen die goal dan. Maar idd, ze misbruiken de naam van God.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:54
Bergkamp had het geluk dat hij mocht mee ballen met Henry , zo goed was hij nauw ook nietq
Vind ik leuk
The Iceman +18207
maandag 11 februari 2019 om 10:55
Andersom, vraag maar aan Henry ;-)
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:10
Ach hou toch op met dit soort gekkigheden man.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:40
Sowieso al twee totaal verschillende spelers op twee verschillende posities. dus de vergelijking slaat al nergens op.

Sowieso snap ik niet wat heel de voetbalwereld toch altijd met die vergelijkingen heeft, elke speler is uniek.
Vind ik leuk
Metal +3479
maandag 11 februari 2019 om 10:28
ze vergelijken alleen de goal met die van Bergkamp. Toch niet dat Wijnaldum dezelfde kwaliteiten heeft? Bovendien elke speler is anders en heeft zijn eigen kwaliteiten, dat rare vergelijken slaat nergens op.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:10
Dit dus idd.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:51
Ha ha ha wat een flauwekul om Wijnaldum met Bergkamp te vergelijken zeg !
Bergkamp was een vedette die nooit faalde. Wijnaldum is nog te vaak afwezig dus het vergelijk met Wijnaldum loopt mank. Nog even en hij wordt met Gullit vergeleken.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:52
Geflopte bij Inter
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:08
Wat een topper.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:38
Proest....... verslikte me even in mijn ☕.
Wijnaldum mag nog niet eens de veters strikken van Bergkamp!
Waarschijnlijk heeft deze 'voetbalkenner' Bergkamp niet zovaak zien spelen. Bergkamp was van de buitencategorie!
Wijnaldum is bij vlagen een (hele) goede voetballer, maar Bergkamp was een geboren voetballer met een uitzonderlijke techniek! Die deed dingen vanuit zijn intuïtie/ nature.
Van Basten stond daar nog net 1 trede boven. Namelijk op de allerhoogste trede!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:01
Niet te ver gaan. Wijnaldum doet het hartstikke goed daar maar Bergkamp was toch wel van een ander niveau. Bergkamp is ook een hele andere speler.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws