Mbappé maakt ruim 30.000 euro over naar familie van vermiste piloot Ibbotson

Mbappé maakt ruim 30.000 euro over naar familie van vermiste piloot Ibbotson

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 09:27ma 11-02-2019 om 09:27

Een mooi gebaar van Kylian Mbappé: de Franse aanvaller van Paris Saint-Germain heeft ruim 30.000 euro gedoneerd voor de zoektocht naar de vermiste piloot David Ibbotson.

De familie van Ibbotson opende afgelopen week een rekeningnummer om geld te verzamelen voor de zoektocht naar hun geliefde. De Britse piloot bestuurde het vliegtuigje waarmee de Argentijnse spits Emiliano Sala verongelukte. Het lichaam van de speler is inmiddels geborgen, maar de piloot is nog altijd zoek.

Het vliegtuig stortte op maandag 21 januari neer, toen het op weg was van Nantes naar Cardiff. De politie van Guernsey heeft alle activiteiten gestaakt, maar de familie van Ibbotson hoopt met het geld de zoektocht voort te kunnen zetten. Daarbij biedt Mbappé financieel de helpende hand. Ook Gary Lineker heeft ruim 1.000 euro gedoneerd.

Op maandag 21 januari verdween het vliegtuigje waarin Sala (28) en Ibbotson (59) zaten van de radar. Sala was op weg naar Wales, waar hij een contract had getekend bij Cardiff City.

Lees ook: FC Nantes staat op indrukwekkende wijze stil bij overlijden Sala (28)

Plaats een reactie

dhrwobo +41041
maandag 11 februari 2019 om 09:29
Ik maak ook wel ff 0,10 euro over. Dat staat in verhouding met die 30.000 van Mbappé ;-)
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:30
Vind ik tof van je.
Vind ik leuk
dhrwobo +41041
maandag 11 februari 2019 om 12:00
Zo ben ik ;-). Wie het kleine niet eert...
Vind ik leuk
Jalapeno +1071
maandag 11 februari 2019 om 09:31
Opslag gehad?
Vind ik leuk
Biennie +1552
maandag 11 februari 2019 om 09:36
Vannacht onder de brug vond hij toevallig wat kleingeld.
Vind ik leuk
dhrwobo +41041
maandag 11 februari 2019 om 11:49
Oh sorry Biennie, als ik bij het voorbij fietsen had geweten dat dat kartonnetje met kleingeld erop je spaarpot was, dan had ik het uiteraard laten liggen. Ik kon het je helaas ook niet vragen, je was met die spuit in je arm ook compleet in een andere wereld.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:49]
Vind ik leuk
dhrwobo +41041
maandag 11 februari 2019 om 12:00
Nee, m'n provisie uitgekeerd gekregen..
Vind ik leuk
Guzzi +693
maandag 11 februari 2019 om 09:40
En heb je het ook al overgemaakt?
Vind ik leuk
henk1952 +124
maandag 11 februari 2019 om 10:05
Wat een domme reactie.
Vind ik leuk
ElMauronee +155
maandag 11 februari 2019 om 17:49
In verhouding of niet, Mbappe is wel iemand die dit soort dingen vaker doet. Doneert veel geld en als hij bij elk dingetje 100k doneert raakt hij er ook een keer door heen. Daarnaast lijkt me 30k voor de speurtocht ook meer dan genoeg.
Vind ik leuk
Smithsonian +41651
maandag 11 februari 2019 om 09:31
Ach mooi gebaar.

Wat een tientje is voor mij is 30.000 voor het ventje.
Vind ik leuk
Jalapeno +1071
maandag 11 februari 2019 om 09:34
Maar hij doet het wel! Waarom het in de publiciteit moet komen is een andere vraag, maar hij hoeft het niet te doen hè!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:59
Het is niet duidelijk uit dit stuk wie het naar buiten heeft gebracht. Misschien wel de familie van de piloot, uit dankbaarheid.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:14
Als je naar de GoFund me pagina gaat zie je bij topdonaties op 1 Elie Lottin staan. Even googlen en dan vind je dit.. A £27,000 donation under the name Elie Lottin, apparently made by France's World Cup winning footballer Kylian Sanmi Mbappe Lottin, is also registered.

Het is dus wss gewoon wat zoekwerk ggweest van een journalist
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:57
Om collega's aan te sporen om ook geld over te maken. Wanneer 1 voetbalster geld overmaakt ,kunnen de andere niet achterblijven en doneren dan ook.
Vind ik leuk
Biennie +1552
maandag 11 februari 2019 om 09:37
Volgens mij kan het met die 30.000 meer dan jij met een tientje kan dus het is nogal onzin om dat te zeggen.

Hij had het ook gewoon voor zichzelf kunnen houden en lekker een paar hoeden te kopen zoals ene Memphis.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:47
Lees je ook eens even in wat "ene Memphis" voor goede doelen doet.
Als je dat dan een grappig tintje kan geven, ben je 'spot on'.
Nu klinkt het gewoon als jaloezie...

🤦‍♂️
Vind ik leuk
Socrates +722
maandag 11 februari 2019 om 09:49
https://www.doof.nl/algemeen/voetballer-memphis-depay-in-actie-voor-dove-en-blinde-ghanese-kinderen/

Volgende keer niet zo dom lullen of neem een speler van je eigen club. Tenzij je zelf zo’n wereldverbeteraar bent.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:38
30.000 blijft 30.000, dus stop je 10tje in je hol ga lekker door met je dag
Vind ik leuk
Smithsonian +41651
maandag 11 februari 2019 om 12:40
Veel succes.
Vind ik leuk
Rabarber +2275
maandag 11 februari 2019 om 09:32
Mbappé is een voorbeeld voor alle voetballers. Geweldige persoonlijkheid. Doneerde ook al zijn volledige WK-opbrengst.
Vind ik leuk
G.Kopf +4476
maandag 11 februari 2019 om 09:34
Echt een verademing is hij, tussen al die verwende egocentrische diva's.
Vind ik leuk
plein19 +2885
maandag 11 februari 2019 om 09:33
Begrijpelijk van de familie. Maar een lijk vinden is vrijwel onmogelijk. Een vliegtuigje is al enorm lastig
Vind ik leuk
Dedan002 +2949
maandag 11 februari 2019 om 09:34
Goed dat hij dat doet, het is makkelijk om na de vondst van Sala de piloot te vergeten. Zijn familie zal ook duidelijkheid willen hebben.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12516
maandag 11 februari 2019 om 09:37
Mooi gebaar van Mbappe.
Over die piloot hoor je bijna niets en is natuurlijk net zo erg.
Vind ik leuk
Guzzi +693
maandag 11 februari 2019 om 09:39
Zeker een mooi gebaar,ook al zijn er hier die vinden dat het met zo salaris niet zoveel voorstelt hij dat het toch maar en dat kunnen er niet veel zeggen.
Vind ik leuk
Spacejam +166
maandag 11 februari 2019 om 09:54
Heb ook paar duizend overgemaakt
Vind ik leuk
Oale grond +796
maandag 11 februari 2019 om 09:54
Gewoon heel erg netjes. Zegt wel iets over deze jongen.
Vind ik leuk
HansVites +6085
maandag 11 februari 2019 om 10:12
Misschien kan de zaakwaarnemer van Sala je weet wel die gast die het vliegtuig geregeld heeft en zijn zakken vult een bijdrage doneren.
Vind ik leuk
Eimersweide +8707
maandag 11 februari 2019 om 10:20
Ow wacht daar komt het gezeik op zaakwaarnemers weer. Jij bent ook tegen huizenmakelaars, verzekeringsagenten, datingbureaus etc? Voetballers hoeven geen zaakwaarnemer te nemen hoor, ze mogen het ook lekker allemaal zelf regelen.
Vind ik leuk
Johnny Cash +8907
maandag 11 februari 2019 om 10:18
30.000 is gewoon een mooi bedrag ongeacht wat je verdient. Als hij 100.000 had overgemaakt krijg je ook zeurders ja dat kan hij makkelijk missen. Tis ook nooit goed. Deze jongen heeft ook al zijn wk bonus overgemaakt na een goed doel. Ik zeg grote klasse
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:45
Goed ventje
Vind ik leuk
SimonSays +6887
maandag 11 februari 2019 om 11:00
Prachtig gebaar van zo'n jonge kerel. Die heeft echt een groot hart.

En 30duizend is 30duizend, daar hoeven we geen verhoudingen van te maken. De familie is er erg mee geholpen als ze de zoektocht willen doorzetten. Het is alleen ontzettend lastig om het lichaam te vinden, je weet niet waar je moet zoeken ivm zeestromingen. Ik wens ze alle succes.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:51
Had hij het geld wat hij bij het wk had verdient ook niet gedoneert aan een goed doel?
Vind ik leuk
mylife +455
maandag 11 februari 2019 om 14:49
tja lijkt leuk die 30000 maar is nog geen halve dag werk voor hem
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws