Ten Hag houdt Neres op Ajax-bank: Gekeken wat de wedstrijd nodig had

Ten Hag houdt Neres op Ajax-bank: "Gekeken wat de wedstrijd nodig had"

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 09:40ma 11-02-2019 om 09:40

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 09:41ma 11-02-2019 om 09:41

Niet David Neres, maar Zakaria Labyad mocht zaterdagavond tegen Heracles Almelo invallen bij Ajax. Erik ten Hag had daar zo zijn redenen voor.

"Ik heb gekeken wat de wedstrijd nodig had", verklaart Ten Hag in De Telegraaf. "Met Schöne aan de kant miste ik ook iemand voor de spelhervattingen, terwijl Heracles juist veel goals incasseert uit vrije trappen en corners. Labyad is iemand die een doelpunt kan maken, assists geeft en goed is bij de spelhervatting. Tagliafico scoorde bijna uit zo'n dood spelmoment."

Dat Neres de hele wedstrijd op de bank bleef, zorgde voor lichte verbazing bij de Ajax-achterban. De Braziliaan tekende ruim een week geleden tegen VVV-Venlo binnen achttien minuten voor twee assists en een doelpunt.

Ten Hag voelt zich na de nederlaag bij Heracles nog de aangewezen persoon om van Ajax weer een winnend collectief te smeden. "Jazeker, ik zal nooit opgeven en denk dat het ons gaat lukken weer een eenheid te worden. Over de consequentie van de nederlaag bij Heracles en de stand op de ranglijst wil ik niet nadenken. Ik blijf in het landskampioenschap geloven tot het niet meer mogelijk is."

Poll

Is Ten Hag nog de juiste man op de juiste plek voor Ajax?

(8043 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 11 februari 2019 om 09:42
Het enige wat de wedstrijd nodig had was een andere coach
Vind ik leuk
jari4ever +1582
maandag 11 februari 2019 om 09:44
Dus labyad kwam er eigenlijk voor de corners in vrij vertaald....das niet best
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:48
Labyrat
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 09:50]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:57
Kinderachtig.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:11
afc calimero jammer he 6 puntjes los
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:57
Makker, als je de moeite had genomen in mijn profiel te kijken, dan had je gezien dat ik een PSV supporter ben.

Eentje die dat soort naamverbasteringen vanwege een klein akkefietje in het verleden .... kinderachtig vindt.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:02
Er worden hier meer baby’s geboren dan bij menig babybooms haha pffff triest niveau. Gelukkig zijn er nog een aantal met fatsoen en respect voor het andere kamp en die ook hun mede suppporters aan spreken. Chapeau
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:04
Precies. Kindjes weten niet wat respect Is voor je naaste supporters maar ook van andere clubs. Ik denk dat sommige kinderen hier er lichtelijk opgewonden van raken.
Vind ik leuk
Adjab +1166
maandag 11 februari 2019 om 12:32
En daar had je weer de scheidsrechter voor nodig toch.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:57
6is voor jou het magische getal
6 is tevens je IQ en 6 euro is ook je hele kapitaal op je bankrekening , en dat gaat ook nooit hoger worden .
Want je bent zelfs te dom om te kijken voor welke club iemand is als je reageert .
Schande voor PSV , supportertjes zoals jij .
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:58
Dit is net zo kinderachtig als "Pisvee" denk je niet?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:20
En daar haal je de best scorende middenvelder voor eruit
Vind ik leuk
Gutierres14 +1353
maandag 11 februari 2019 om 11:57
Gaat nergens over. De man wordt steeds gekker
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:19
Klopt helemaal
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:46
Idd tenhag heeft het weer lopen verkloten. Hoe kan je het zo kwijt zijn!?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:46
Ben jij het #keizerout ?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:52
Nee ik zou altijd liever keizer willen dan ten hag
Vind ik leuk
Cookee +12182
maandag 11 februari 2019 om 18:11
Ik zag 11 spelers knoeien en nu denk jij dat 1 man die er 80 m vandaan zit dat op zijn geweten heeft. Die spelers zijn gewoon niet zo goed als je er druk op zet.
Vind ik leuk
Dharmpie +892
maandag 11 februari 2019 om 10:52
Tot en met de Winterstop was er bijna geen wanklank op Ten Hag te horen ( ja, bij de start van de competitie) Hij heeft het echt uitstekend gedaan vond ik zelf. Jullie verwijten Ten Hag best wat dingen en dat lijkt aan de ene kant ook begrijpelijk. Ten Hag is aangesteld als Trainer en niet als Psycholoog, volgens mij is dat wat dit Ajax nu nodig heeft. Frenkie die van de 1 op de andere dag denkt dat hij Messie of Maradonna is. Dit had je vooraf niet verwacht, niemand niet denk ik. Tadic en Ziyech lijken me echte trotse kerels die moeten wennen aan alle bedragen die rond hun oren vliegen. Geld, status ( verhoudingen) en trots lijken mij op dit moment het echte probleem .
Daar is Ten Hag niet voor opgeleid. Hij maakt misschien niet altijd de juiste keuze maar achteraf verwijten we dat bijna alle trainers als een wedstrijd niet afloopt zoals wij hadden gewenst..
Vind ik leuk
ajaksiet +1082
maandag 11 februari 2019 om 11:00
Als we nu eens beginnen met de "trotse" figuren reserve te zetten, totdat ze niet meer trots zijn of gewoon buiten te schoppen. Lijkt mij een goed begin.
Vind ik leuk
Garinsha +5048
maandag 11 februari 2019 om 11:53
allemaal leuk een aardig wat je hier zegt maar het is heel simpel

Tenhag durft geen middenvelder eruit te halen

iedereen ziet dat schone zijn tijd voorbij is..

ziyech gewoon weer naar het middenveld. en neres erin
een buitenspeler kan nooit voor een middenvelder op de bank zitten
er word te veel geschoven jongens worden zoet gehouden en een echte buiten speler is daar de dupe van.

kom nou.
Vind ik leuk
Dharmpie +892
maandag 11 februari 2019 om 11:59
Toen alles cresendo ging had je waarschijnlijk geen problemen met Ten Hag.
Vind ik leuk
Garinsha +5048
maandag 11 februari 2019 om 11:59
toen alles cresendo ging speelde neres namelijk...

Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:05
Hij praat meestal wel als een psycholoog, daarnaast maakt ie gwn veel verkeerde keuzes. Zijn uitleg mbt labyad kan ik op zich nog wel rijmen maar waarom brengt ie dan mazzraoui op het middenveld ? Neres had ten alle tijden in moeten vallen, het moet wel iets persoonlijks zijn kan me anders niets voorstellen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:35
Danken jij toch niet goed geluisterd , er is al onvrede sinds vorig seizoen, alleen de klasse van de spelers heeft deze onbekwame trainer langer gerekt.
Vind ik leuk
Cookee +12182
maandag 11 februari 2019 om 18:15
Lijkt mij dat Erik een vaderfiguur wil zijn, hij vergoeilijkt vaak fouten en dan noemt hij de goede punten. Ajax heeft maar 2 echt goede spelers en dat zijn Ziyech en Tadic en die waren niet te bereiken omdat men druk op de verdediging zetten.
Naar mijn mening is Hag gewoon tactisch overvleugeld door die Duitser, maar je mag ook de spelers verwijten dat ze niet een medespelers weten te vinden.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:05
Zoals ik op een ander artikel aangaf: Is het probleem niet gewoon bij Ajax dat er teveel spelers op verkeerde posities staan? De linksbuiten is een '10', de rechtsbuiten is een '10', de rechtsachter is een middenvelder, de centrale verdediger is een '6'. Meestal beginnen spelers op een onwennige positie vrij aardig. Dit komt omdat je dan compenseert tbv het team. Na verloop van tijd begin je te wennen, en te verlangen na je eigen positie. Misschien moet Ajax eens proberen om spelers op hun eigen posities neer te zetten. Neres er in en zelfs Cerny. Spelers met diepgang, die waneer je fout instapt er volledig overheen klappen. Dan durft een team als Heracles je echt niet zo vast te zetten. Plus zijn er dan meerderen mogelijkheden binnen een systeem, nu moet(!) alles in de voeten. Dit kan wanneer er vorm is, blijft die uit dan krijg je wat Ajax de afgelopen weken voorschotelt.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:05]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:43
Hulde voor deze post! 10000% eens
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:06
Fout. De wedstrijd heeft betere supporters nodig die wat meer positief zijn. Dat is een harde feit.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:20
Klopt
Vind ik leuk
Importbrabo +1933
maandag 11 februari 2019 om 09:42
Labyad...in Amsterdam zingen ze straks ook het lied van Guus Meeuwis
Vind ik leuk
The Iceman +14683
maandag 11 februari 2019 om 09:47
“Kilometers spoor schieten onder mij door. Ik ben op weg naar jou, want ik ben weg van jou”?
Vind ik leuk
Importbrabo +1933
maandag 11 februari 2019 om 09:53
Credits!
Vind ik leuk
The Iceman +14683
maandag 11 februari 2019 om 09:56
Best een goei die Meeuwis.
Vind ik leuk
pietprecies +10391
maandag 11 februari 2019 om 11:26
Nou.. ik heb me door een aantal Brabo’s laten vertellen dat het nogal een naar mannetje is buiten het podium om, arrogant, behoorlijk onvriendelijk, schroomt kennelijk ook niet om zn vuisten te gebruiken als ie zat is.
Vind ik leuk
The Iceman +14683
maandag 11 februari 2019 om 11:39
Kedeng kedeng dus.
Vind ik leuk
Cookee +12182
maandag 11 februari 2019 om 18:17
Met zo'n brilletje op, lijkt het gebruik van vuisten niet zo handig toch?
Vind ik leuk
Springbok +1370
maandag 11 februari 2019 om 09:43
Neres is iemand die een mannetje kan passeren en een assist kan leveren. Labyad ook?
Vind ik leuk
M1GST4R40 +178
maandag 11 februari 2019 om 10:13
Die doet tegen VVV in 10 minuten assist en goal..

En als hij de bal heeft trekt hij verdedigers naar zich toe. Dat maakt ruimte voor anderen.

Ik weet het niet met deze ten Hag. Zijn wissels vind ik vaak niet te begrijpen.
Daarnaast vind ik het schorten aan de begeleiding van de "leiders". Leiderschap moet niet alleen over gesproken worden of uitgesproken, je moet het ook tonen en vorm geven.
Vind ik leuk
Johnny Cash +8792
maandag 11 februari 2019 om 10:14
2 assisten en een goal zelfs
Vind ik leuk
M1GST4R40 +178
maandag 11 februari 2019 om 11:09
Ja ik twijfelde...Ik speelde op safe :)
Vind ik leuk
mcmodd +26043
maandag 11 februari 2019 om 10:29
M1, leiders onderscheiden zichzelf, daar zijn het leiders voor. De mensen die leiderschap niet accepteren, zijn over het algemeen de spelers die het elftal het eerst laten vallen, omdat... ze zichzelf beter vinden dan de leider. Daarmee verliest een elftal al zijn samenhang.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +178
maandag 11 februari 2019 om 11:12
Hangt er van af... "onderscheiden" kan ook door het te roepen, maar in het veld laten zien is dan wat anders. "Onderscheiden" kan ook door buiten het veld je voor te doen als een leider.

Het lezen van momenten waarin bepaald leiderschap gevraagd wordt, dan moet soms, misschien wel vaak, bijgestuurd of ontwikkeld worden.
Het is ervaring opdoen, maar ook gecoacht worden om met die ervaring in soortgelijke momenten betere beslissingen te nemen.
Vind ik leuk
mcmodd +26043
maandag 11 februari 2019 om 11:26
Ik denk dat we het niet eens worden. Jouw mening zou in het bedrijfsleven w.s. prima passn, maar op een voetbalveld geldt slechts eenheid brengen als het hoogste goed. Zelfs als je het niet met je aanvoerder eens bent kun je dan maar beter met zijn allen naar hem luisteren, anders gaat iedereen zijn eigen bv-tje beginnen. Dat was zo ongeveer tegen Heracles goed te zien.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +178
maandag 11 februari 2019 om 12:08
Het gaat om persoonlijke ontwikkeling..maakt dus in mijn ogen niet uit.

Het is me opgevallen dat er bij teams te weinig aan gedaan wordt.
Het is een mentale kwestie.
Vind ik leuk
mcmodd +26043
maandag 11 februari 2019 om 12:16
In welke baan wordt er dan iets gedaan aan persoonlijke ontwikkeling van de werknemer? Als het gaat om theorie dan moet de werknemer daartoe zelf inspanningen verrichten. Als het gaat om de praktijk, dan moeten ervaringen daarvoor zorgen. En natuurlijk de ruimte van de werkgever om die ervaringen op te doen. Daar is in dit geval De Ligt een voorbeeld van. Een goed voorbeeld overigens want hij ervaart nu in extremis wat nodig is om een goed leider te zijn of te worden. En hij is goed bezig vind ik.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +178
maandag 11 februari 2019 om 15:08
Dat is afhankelijk vannde werkgever.

Als je kijkt naar dit soort wedstrijden en je haalt spelers als Blind en Tadic om juist op dit soort momenten te doen wat van ze verlangd wordt als "leiders", dan komt het er niet uit.

De Ligt kan je niet vergelijken omdat hij de ervaring mist. Je kan het hem niet kwalijk nemen zelfs, hij is leider in spé maar is nog niet zo ver en dit zijn zijn leermomenten.

En terug naar medewerkers: medewerkers leveren en verrichten de inspanningen, maar iedereen heeft op specifieke punten richtlijnen nodig over hoe iets beter moet of nieuwe inzichten over hoe iets anders kan om een beter resultaat te behalen als geheel.

Het omslagpunt van ik ga het team op sleeptouw nemen vs. Ik ben lekker bezig met mezelf is zoek. Dat is wat ik bedoel...te weinig herkenning van dat moment. En dat schaar ik onder persoonlijke ontwikkeling.
Vind ik leuk
Cookee +12182
maandag 11 februari 2019 om 18:26
Ze kregen niet de kans hun spel te spelen en werden overlopen, als het is wat jij noemt dan was het coachbaar geweest.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +178
maandag 11 februari 2019 om 20:06
In het veld tijdens de wedstrijd is het niet coachbaar. Dat hoor je coaches vaak zeggen dat ze hun spelers niet bereiken tijdens de wedstrijd.
Dit soort momenten zijn om tijdens de evaluatie te bespreken, maar dan is het te laat.
Vind ik leuk
Cookee +12182
dinsdag 12 februari 2019 om 20:40
Dat spelers niet te bereiken zijn klopt.
Men wijst nu op ten Hag, ik weet niet of je een trainer kan verwijten als je spelers de bal naar de tegenstander tikken... en niet 1x maar wel 5x.
Vind ik leuk
Cookee +12182
maandag 11 februari 2019 om 18:22
Lees ik dit goed dat je een tekort aan inzet vermoedt?
Ik vind dat we de tegenstander dan tekort doen, Heracles was ook een partij in deze. Ajax leek net zo overrompeld als uit bij PSV.
Dat kan gebeuren.
Ik denk dat de leiders Ta-Zi zijn en die waren niet te bereiken omdat men vroeg stoorde en Frenkie de bal niet kon opbrengen.
Je doet Heracles tekort met suggeren dat een paar Ajacieden zich overschatten. Want het was niet zo dat Ajax slap speelde vond ik. Maar ze werden overlopen.
Vind ik leuk
mcmodd +26043
maandag 11 februari 2019 om 18:55
O, maar hier ben ik het volkomen mee eens. Heracles was gewoon veruit de beste, waaruit voortvloeide dat Ajax een zeker verlies tegemoet snelde. Mijn allereerste reactie luidde ook zo. Waar het daarna om ging was dat Ajax niet kon opbrengen wat ze voor de winterstop wel konden. Overigens was dat tegen Heerenveen en Feyenoord ook al het geval. Die 6-0 tegen VVV was dan ook, achteraf gezien, een heel rare uitslag. Dat moet dan meer te maken hebben gehad met het ontzag dat VVV onterecht had tegen dit Ajax.
Vind ik leuk
Cookee +12182
maandag 11 februari 2019 om 20:02
Ja, dat vond ik ook, het verlies was niet af te wenden, al was Heracles nog coulant want die kopbal mag er toch ook in? En die penalty?
Elke speler van Ajax kreeg soms bijna 2 man op zijn tenen, dan speel je je er ook niet uit. En als Huntelaar ook al ballen gaat terugspelen, de Ligt die zich verstopt, Onana staat met de bal en zijn medespelers lopen half achter hun tegenstander... tsja.
Heracles zette Ajax de 1e wedstrijd al vast ook toen ging het roestig. Ook Feijenoord joeg op elke man.
De 6-0 was de absolute onkunde van VVV wat ik schandalig vond spelen, als je tegen AJax mag spelen... dan kom je in de arena om geschiedenis te schrijven vind ik, zo speelde Cambuur ook altijd, je wilt een pagina in de historie toch?
Graafschap en VVV, die denken al aan volgende week, ze geven het bij voorbaat al op en de wedstrijd tegen de concurrent is belangrijker.
Dan is het triest dat reuzendoders als Twe, Rod, NEC en soms Cambuur die kans niet krijgen. Ook een echte club als NAC worstelt daarmee.
Vind ik leuk
mcmodd +26043
maandag 11 februari 2019 om 20:11
Tja, blijkbaar krijgt niemand dat bij zulke clubs ingeramd. Het is een beperkte opvatting voor professionals, die zich eigenlijk niet meer zo mogen noemen. Het is in elk geval te amateuristisch van opvatting, dat zijn we wel eens.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +178
maandag 11 februari 2019 om 20:08
Ajax was tegen VVV ook niet best. VVV hield lang goed stand, toen het verzet eenmaal gebroken was, ging het hard. VVV had ook levensgrote kansen in de counter
Vind ik leuk
mcmodd +26043
maandag 11 februari 2019 om 20:16
Tja, maar het spel dat zowel Feyenoord, als Heerenveen, als Heracles speelden, was niet zozeer in de counter, maar meer in de agressiviteit bij momenten waarop Ajax de bal aannam. Met twee, drie mensen eropaf en de bal spat vanzelf naar een van de belagers. Het is vermoeiend, maar geeft veel voldoening en haalt het wapen van Ajax, balbezit, keihard onderuit.
Vind ik leuk
Cookee +12182
dinsdag 12 februari 2019 om 20:46
Ja, het is heel zwaar en je kan ook tegen een geweldige zeperd oplopen. Als ze snel scoren dan was de ramp niet te overzien geweest.
Wat me wel verbaast is hoe weinig recuperatie-vermogen de selectie van Ajax heeft.
Maar wel heel moedig van Heracles, en prachtig om te zien, je kunt ook de bus parkeren en met 0-1 de bak ingaan, speel dan maar met je hart en ziel.
Jammer dat niet meer Nederlandse trainers dat durven, die zijn zo bang, of overdrijf ik?
Vind ik leuk
mcmodd +26043
woensdag 13 februari 2019 om 08:49
Ja, Ajax opjagen betekent inderdaad dat ze iets moeten doen dat meer energie vraagt dan dat je ze de kans geeft om aanvallen op te bouwen. Ik vraag me bovendien af wat het herstellingsvermogen in psychische zin zal zijn. Als Real Madrid ze met veel snelheid bestrijdt, krijgen ze hetzelfde gevoel als tegen Heracles. In die ‘mood’ zullen ze reddeloos verloren zijn. Of Real gaat gewoon Heracles kopiëren. We gaan het zien.
Vind ik leuk
Cookee +12182
woensdag 13 februari 2019 om 18:58
Voor doorsnee clubs zou ik op jouw lijn zitten.
Maar Ajax heeft iets wat ik dan wel bewonder aan die club, ze kunnen in een mega-dip zitten en toch ineens weer opstaan, als je er niks van verwacht.

Op zich was de het herpakken van Utrecht ook best knap na een aantal verliespotjes tegen PSV zich weer ouderwets vastbijten.
Maar Ajax kan dat ook meestal wel, we gaan 't zien.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 18:59]
Vind ik leuk
mcmodd +26043
donderdag 14 februari 2019 om 15:05
Nou Cookee, we hebben het inderdaad gezien, je kreeg gelijk. Maar helaas voor Ajax (en voor Nederland) pakte het net op het laatst nog verkeerd uit. Dat was natuurlijk balen en het zal nunde vraag zijn in hoeverre Ajax over drie weken in staat moet worden geacht ook minstens een 1-2 of gunstiger bij elkaar te voetballen.
Vind ik leuk
Cookee +12182
donderdag 14 februari 2019 om 21:31
Ja, normaal is Ajax juist niet speels maar heel effectief en daar ontbrak het aan, terwijl het speelse er wel was.
Toch een domper hoor als je zoveel risico neemt en zo vaak voorin komt, ik dacht einde 1e helft al, dit houden ze niet vol. Real ving rustig op en spaarde krachten.
Ajax had meer verdiend, maar als Cambuur hebben we ook vaak tegen de top gespeeld en dan herken je dit, nietwaar? Veel kansen en niet scoren en die ene van hun ligt in het net.

Ik geef ze uit niet zoveel kans jij wel?
Daar zal Real plankgas gaan.

Maar wij verwachtten ook dat Real ze zou opjagen dat gebeurde ook niet.
Vind ik leuk
mcmodd +26043
donderdag 14 februari 2019 om 21:53
Ja Cookie, zo voel ik het ook vaak. Maar al snel weet ik dat ook te relativeren. Je moet maar zo denken: het is niet altíjd leuk om supporter te zijn, maar je mag er wel bij horen, ook op de momenten dat je onverwacht wint.
Vind ik leuk
Cookee +12182
donderdag 14 februari 2019 om 22:11
Als supporter ben je afhankelijk van goed beleid,
nou gaan ze bij jullie nooit erg de fout in w.b. beleid.
Maar andere clubs wel, er glijden nogal wat clubs af op dit moment die altijd subtop waren.
Best gek dat en Roda, NEC, Groning, H'veen, NAC dat allemaal hebben... en tegelijk.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:48
Vaak sta ik verbijsterd te kijken als ten hag wisselt. Ik denk serieus dat ik het nog beter zou doen als ik coach was
Vind ik leuk
Cookee +12182
maandag 11 februari 2019 om 20:04
Veel keus heeft Hag anders niet, Dolberg uit of in. Neres uit of in en Donny nog, Labyad laat het ook nog niet zien. En linksback Sinkgraven zal de reus ook niet doden.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:21
Neres brengt diepte en snelheid
Vind ik leuk
mcmodd +26043
maandag 11 februari 2019 om 10:31
Ja, maar dat hoef je op de bank niet te doen. Daar is stilzitten al voldoende om uit te blinken.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:38
Haha , maar heb een voorstel voor je , jullie ten Hag wij van der Brom.
Vind ik leuk
mcmodd +26043
maandag 11 februari 2019 om 10:44
Ja, doe ik onmiddellijk aan mee. Maar toch pas per einde van deze competitie. Hoewel, van der Brom vnd ik voor ons cluppie ook een heel goede, dus doe er dan maar, al is het maar voor de gein, drie miljoen euro bij.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:48
Ik zou je alles geven wat ik heb , als ten Hag maar weg is .
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:49
Kijk nu beginnen mensen pas dit soort zinnige dingen te zeggen. Ik zeg het al maanden!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:46
Ikzelf roep het ook altijden. Ajax had deze vent nooit aan moeten stellen. Hadden we Peter Bosz nog maar😊
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 21:46]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:28
Je mannetje passeren tegen een ingegraven ploeg levert vaak op dat je tegen het eerstvolgende mannetje aan rent. Voor het door jou genoemde had hij Neres van mij dus niet hoeven inbrengen, los van het feit dat hij Neres had moeten inbrengen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:43
En dan snap je het dus niet trainer.

Jammer....
Vind ik leuk
Godin1 +1261
maandag 11 februari 2019 om 09:43
Wat moet ten Hag anders zeggen? Ik zou per direct stoppen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:23
Ja dat zou het eerste verstandige zijn sinds hij bij ajax is, als hij zelf zou zeggen ik stop
Vind ik leuk
G.Kopf +4359
maandag 11 februari 2019 om 09:44
Volgens mij had de wedstrijd assist en doelpunten nodig. En dan is Neres je man.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 10:00]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:51
Nee laten we er een middelmatige speler in brengen zonder wedstrijdritme puur omdat ik hem hiereen heb gehaald dacht ten hag
Vind ik leuk
mcmodd +26043
maandag 11 februari 2019 om 11:32
Als je zwaar in de verdediging wordt gedrukt gedurende 80 minuten, de resterende 10 minuten bezig bent om ballen op het middenveld terug te veroveren na balverlies F. de Jong, wanneer moeten dan die voorzetten komen? En wie zegt er dan dat die voorzetten ook nog tot doelpunten leiden? Voor hetzelfde geld kan je zeggen: “Als Ajax had gespeeld als voor de winterstop, toen Neres ook weleens niet speelde, dan hadden ze wel gewonnen. Dat zou pas een heel goede opmerking zijn geweest, maar Ajax kon jet niet, echt ze speelden zo slecht.
Vind ik leuk
G.Kopf +4359
maandag 11 februari 2019 om 11:41
Of je nou met 1-0 of 2-0 verliest. Aanvallen met die bende.
Vind ik leuk
mcmodd +26043
maandag 11 februari 2019 om 11:51
Ja, mijn idee, maar ik denk dat als Ten Hag “aanvallen” had geroepen, ze elkaar waren aangevallen.
Vind ik leuk
G.Kopf +4359
maandag 11 februari 2019 om 11:53
Dat zit er ook nog wel in. Of hem uit de dug out gerost.
Vind ik leuk
Blindsy +17258
maandag 11 februari 2019 om 09:45
Is Sjaak al met z'n vlog bezig? Kijk er dit keer echt naar uit. Aan wat en wie ligt het nu weer, welke pech heeft Ajax nu weer, en wie doet er weer gemeen tegen zijn club... Heerlijk.
Vind ik leuk
The Iceman +14683
maandag 11 februari 2019 om 10:02
Sjakie kent z’n publiek, dus hij gaat zeuren over een vermeende handsbal van Heracles.
Vind ik leuk
Blindsy +17258
maandag 11 februari 2019 om 11:27
Want 'iedereen wil Ajax een oor aan naaien'.
Ik zeg t bij voortduring: de échte Calimero's zijn Ajax-sympathisanten.
Het is de laatste weken trouwens opvallend rustig, hier op VP. 😉
Vind ik leuk
The Iceman +14683
maandag 11 februari 2019 om 11:28
Bijzonder, volgens mij hebben vrijwel alle topics over Ajax of Sjakie 100+ reacties. Sjakie melkt de weerzin jegens hem gewoon heerlijk uit.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:29]
Vind ik leuk
Blindsy +17258
maandag 11 februari 2019 om 11:32
Sjaak lééft op die negatieve energie. Hij heeft het nodig om dat gevoel te cultiveren dat iedereen Ajax haat.
Vind ik leuk
mcmodd +26043
maandag 11 februari 2019 om 11:54
Oftewel: hij heeft een plaat voor zijn harses.
Vind ik leuk
Blindsy +17258
maandag 11 februari 2019 om 11:57
Zo dik als de betonnen muren van de ArenA.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:47
Bij bommeltje is het altijd de vierde man he of de var die zogezegd voor ajax is
Vind ik leuk
Blindsy +17258
maandag 11 februari 2019 om 14:02
Dat zal allemaal wel, maar niemand kan tippen aan de stuitende poeppraat van Sjakie de opper-Calimero.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:09
Die zegt tenminste de waarheid. Volgens fans van iedere club hebben zij vaker de scheids tegen dan andere clubs, maar omdat veel psvertjes een hekel aan ajax hebben ( jaloezie eigenlijk ) mogen wij dat niet zeggen
Vind ik leuk
Blindsy +17258
maandag 11 februari 2019 om 15:37
De waarheid? Zoals Poetin en Trump ook de waarheid zeggen? Kom op, zeg. Geen voetbal BN-ner die zulke ongefundeerde supportersonzin uitkraamt als Sjaak. Het is 'zijn' volledig zelfbedachte waarheid.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:45
Wat een mongool , zijn vriendje Labyad staat hoger in de pikorde, heeft die man nou totaal geen voetbalverstand ? En die twee naast hem corrigeren niet ?
Die kans wat Labyad daar kreeg had ik Neres gegund, dan was de bal niet ver over gegaan.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 09:45]
Vind ik leuk
AZVork +1096
maandag 11 februari 2019 om 09:46
Wanneer komt sjakie vandaag?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:59
Sjakie heeft altijd gelijk , nu ziet hij het wel door een ajax bril , ik snap dat wel als ajacied .
Nu ben ik op een punt geraakt dat je bijna niet meer durft te zeggen dat je ajacied bent , je schaamt je toch kapot met zo,n spelers en zo,n trainer.
Vind ik leuk
mcmodd +26043
maandag 11 februari 2019 om 11:57
Een seizoenskaart bij FC Utrecht is ook stukken goedkoper. Voorts: nooit gezeik aan je kop, geen Neres die weer niet wordt ingezet, geen leegloop à raison van 80 miljoen elk etc. Exht veel beter en de huizen in het midden van het land zijn de helft goedkoper.
Vind ik leuk
Nova +1626
maandag 11 februari 2019 om 09:46
Als je Neres niet beloont met een basisplaats na de wedstrijd van VVV, snap je er als coach geen zak van.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:02
Hij snapt er ook geen klote van , Keizer deed het nog veel beter ,en die moest weg,haggie mag de ene na de andere flater begaan en mag gewoon blijven zitten ,het word tijd dat er in de arena gemorreld word , jullie snappen dat wel wat ik bedoel .
Vind ik leuk
mcmodd +26043
maandag 11 februari 2019 om 12:01
Neres had wat irritatie aan zijn kniebanden, die wilde hij gewoon voor woensdag sparen. Als hij dat tevoren zegt, valt niemand erover. Welnu, hij zei dat tevoren voor de camera. Dan moet je niet achteraf er toch over vallen, tenzij je de wedstrijd van woensdag totaal onbelangrijk vindt. Ja, makkelijk, dat kan je dan inmiddels natuurlijk ook wel zeggen, tenzij je woensdag wint, dan is Heracles ineens een ‘onbeduidend incident’ geworden.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:36
Daar winnen we helemaal niet van of neres nu mee heeft gedaan tegen heracles of niet ,ze geven al weken niet thuis,dat weet jij ook wel .
Vind ik leuk
mcmodd +26043
maandag 11 februari 2019 om 13:02
Nou, en Ten Hag kan zichzelf ook niet opstellen toch? Had hij dat wel gedaan, dan was het tegen Heracles misschien wel goed gegaan. Want de spelers bakten er niet veel van.
Vind ik leuk
Muscles +1425
maandag 11 februari 2019 om 09:47
De trainer is nog steeds in staat de balans te bewaren. Neres niet inbrengen was achteraf gezien een fout. Tegen Real Madrid in de basis laten starten om veel redenen......
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:47
Wat een onzin van Ten Hag, volgens mij heeft hij gewoon een persoonlijke vete met Neres.

Zelfs als invaller blijft Neres scoren en assists geven.
je kunt eigenlijk gewoon niet om hem heen, maar toch doet hij het.
Dikke kans dat hij deze zomer weggaat als ten Hag blijft zitten, eeuwig zonde. Neres heeft gewoon specifieke kwaliteiten mannetjes passeren, kansen creëren, kortom hij moet gewoon altijd spelen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:26
Dat kunnen wij toch niet pikken, dat ten Hag bij ajax blijft, dan is er toch zeker een revolutie
Vind ik leuk
thierryer +1970
maandag 11 februari 2019 om 09:48
U bent de zwakste schakel!
Vind ik leuk
Hank1 +533
maandag 11 februari 2019 om 09:54
Dat zijn daley en onana .
Vind ik leuk
thierryer +1970
maandag 11 februari 2019 om 10:04
Ja, Onana heeft zijn momenten, Blind is in een dramatische vorm beland. Maar ten Hag met zijn wisselbeleid spant de kroon. De Ego's Tadic en Ziyech niet durven wisselen!
Vind ik leuk
HanV +5111
maandag 11 februari 2019 om 10:52
Dat komt weer terug op de buis.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:48
Veel dingen doet Ten Hag wel goed, maar hier moet hij een schop onder de kont hebben.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:27
Wat doet ten Hag dan goed, ik heb hem nog nergens op kunnen betrappen
Vind ik leuk
MojoRisin +14555
maandag 11 februari 2019 om 09:49
Weet Ten Hag wel dat Vd Beek ook een hele goede (vrije) trap heeft ?
Wat een gelul dit..
Vind ik leuk
Deck010 +9219
maandag 11 februari 2019 om 09:57
Hij wil wel graag de gelegenheid houden om van de Beek te wisselen.
Dat blijft nu eenmaal zijn favoriete kop van jut.
Belachelijke actie van ten Hag. Door zijn vreemde keuzes heeft hij al heel wat punten verspeeld. Ik ben hem nog steeds dankbaar voor zijn wisselbeleid tegen Feyenoord. Ook toen vond hij het nodig om van de Beek van het veld te halen, terwijl bijna iedereen zag dat daar juist de meeste dreiging vandaan kwam.
Ben absoluut geen Ajacied, maar hoop wel dat er iemand binnen Ajax ten Hag van goed advies voorziet voor de wedstrijd van woensdag.
Als hij denkt te spelen zoals afgelopen weekend kan het wel eens een pijnlijk avondje worden. Dat gaat heel wat centjes kosten voor Marc Netto.
Vind ik leuk
MojoRisin +14555
maandag 11 februari 2019 om 10:01
Dat kan inderdaad wel eens een heel duur geintje worden..
Vind ik leuk
AllAdIn +22403
maandag 11 februari 2019 om 10:21
Pijnlijk geintje ook..
Vind ik leuk
MojoRisin +14555
maandag 11 februari 2019 om 11:10
Ik ben echt benieuwd wat ze gaan doen als we door Real van de mat worden gespeeld en straks uit de Beker geknikkerd worden.. Dan zou alleen een wonder (titel) Ten Hag nog kunnen redden lijkt me..
Vind ik leuk
AllAdIn +22403
maandag 11 februari 2019 om 11:23
Ik wil er eigenlijk niet aan denken, maar jouw doemscenario zit er dik in nu.
Zal dan toch wel dat er koppen gaan rollen, maar wat dan?
Binnen een paar weken lijkt het nergens meer op, wtf?!
Vind ik leuk
Depsvfan +274
maandag 11 februari 2019 om 09:50
Elf andere spelers op het veld had misschien geholpen?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:54
3 anderen op de bank ook!
Vind ik leuk
carl coenr +230
maandag 11 februari 2019 om 09:54
Ik gaf TH het voordeel vd twijfel, maar na afgelopen zaterdag waarin hij Neres nu helemaal passeerde en zijn vaak vreemde wissels ben ik klaar met TH.
Vind ik leuk
AllAdIn +22403
maandag 11 februari 2019 om 09:54
Volgens mij had Ajax snelheid, diepte, scorend vermogen en creativiteit nodig, maar ik kan het verkeerd hebben hoor..
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:55
Maar het wordt wel tijd voor een basisplaats voor Neres.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12327
maandag 11 februari 2019 om 09:56
Is Ten Hag nu nog niet weg?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:58
Deze neres kon je voor 50 miljoen verkopen maar hij mocht niet weg? 50 miljoen!!! En nu laat je hem.op de bank zitten. Pure kapitaal vernietiging, hij las wat de wedstrijd nodig had en hij was verbaasd over de strijdwijze van Heracles , die strijdwijze was dezelfde als in de arena maar ten hag was verrast 😂😂😂😂. Wens jullie succes tegen Real laat je niet verrassen 🤣🤣
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:59
Ten Hag durft vd Beek er niet uit te halen voor Neres want dan gaat vd Beek muiten en daarna gaat het hele stadion om vd Beek roepen met een liedje.
Ten Hag houdt wel vd Beek als vriend maar verliest het respect van de andere spelers.
Vind ik leuk
The Iceman +14683
maandag 11 februari 2019 om 10:04
Vd Beek werd na 63 minuten gewisseld?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:07
Ja, uit in Almelo na 63 minuten. Hij had helemaal niet moeten spelen. Neres op een vleugel, vd Beek eruit en Tadic of Ziyech van de vleugel af.
Vind ik leuk
The Iceman +14683
maandag 11 februari 2019 om 10:10
Of Schøne eruit, Frenkie en Donny op 6 & 8, Ziyech en Neres afwisselend op 10/rechtsvoor. Woensdag moet je iig niet met Schøne willen spelen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:19
Ja kan allemaal. Punt is dat Neres er niet in komt op verkeerde gronden, nl dat er dan 1 of meerdere spelers vervelend gaan doen.

Je moet altijd eerlijk blijven.
Bij ons gaan ook de " grote aankopen" Holla, Vermeij of Darri op de bank als Boessen vindt dat een ander beter is.
Vind ik leuk
The Iceman +14683
maandag 11 februari 2019 om 10:21
Absoluut, maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik Schøne zaterdag minstens zo slecht vond als VD Beek.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:00
Gekeken naar ajax kan jij beter vertrekken
Vind ik leuk
Molletje +1718
maandag 11 februari 2019 om 10:02
Als Labyad zijn kans had benut, was het weer goed geweest.
Feit is gewoon dat heel het team de eerste helft ver en ver ondermaats speelde en Heracles in het zadel werd geholpen door miscommunicatie tussen en een slappe inspeelbal van Onana.

Huntelaar had ook moeten scoren (de reactie van Ziyech op de misser... was dat frustratie in het team belang of irritatie dat Huntelaar zo slap afronde?)

Ten Hag is dezelfde trainer die zijn team voor de winterstop het veld op stuurde en toen is het enkel de 1e wedstrijd en tegen PSV mis gegaan.
Toen was het allemaal goed en hossana en zou Ajax wel de Champions League winnen, kampioen worden en de beker winnen...

En nu is het een prutser, worden we woensdag uit gelachen, verliezen we de 24e van Feyenoord en staan we aan het eind van de rit in de competitie op de 5e plek.


Ajax moet zich gewoon snel herpakken, de komende 3 competitie wedstrijden 9 punten pakken en vooral tegen Feyenoord laten zien wat we echt kunnen.

dan zal het nog steeds 31 maart beslist worden wie de competitie wint.

Woensdag gewoon vol gas net zoals tegen Bayern.

Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:46
Toen was hetook een prutser, en vorig seizoen was hij ook een prutser, en met deze spelers had iedere jeugdtrainer het niet minder gedaan
Vind ik leuk
Molletje +1718
maandag 11 februari 2019 om 10:56
Hadden ze het wel beter gedaan? Want als dat niet zo is, kan je zelfs in jouw ogen net zo goed Ten Hag laten zitten.

Mijn mening is dat hij het goed heeft gedaan en iedereen, trainer, speler, bestuurder maakt wel eens keuze die niet goed uit pakt, maar om dan meteen een stempel slecht te krijgen is absurd.

Er zijn vele spelers van Utrecht, Go Ahead en zelfs Ajax (waaronder Ziyech) die zich publiekelijk hebben uitgelaten over Ten Hag en zeggen dat het een goede trainer is (zonder dat er om gevraagd werd). Zouden die er dan echt geen verstand van hebben? Mensen die elke dag met hem werken.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:08
Ja hallo spelers zijn niet neutraal , vraag maar eens aan Witschge hoe die er over denkt, of kale en kokkie . Maar som maar eens op wat hij goed heeft gedaan.
Vind ik leuk
Molletje +1718
maandag 11 februari 2019 om 11:39
Voorrondes CL?
Vitesse uit?
Tadic in de spits tegen Bayern?
Zwolle uit?
Utrecht uit?

Ze speelden volgens een bepaalde opvatting en kwamen afspraken wel na. Neem aan dat die afspraken door Ten Hag zijn voorgedragen en niet met Randy de Materiaalman.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:45
En je weet zeker dat deze wedstrijden goed waren , en idd heb je heel vaak het idee dat de hand van Randy bij ajax zichtbaar is
Vind ik leuk
Molletje +1718
maandag 11 februari 2019 om 11:55
Ja. Dat weet ik heel zeker. (op het 1e kwartier tegen Zwolle na, toen hadden we ook met 10 tegen 11 kunnen staan, maar daarna was er geen houden aan hoor)

En Utrecht uit won je overtuigend, misschien na de 1-2 even 5-10 minuten beetje chaotisch, maar verder geen enkele keer onder druk.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:13
Ja op dat moment heb jeeen spelersgroep die kan het opbrengen, maar je moet het als trainer juist als het dreigt te ontsporen er boven op zitten. En dat heeft deze trainer niet goed gedaan , dus hij is terechtontslagen.
Vind ik leuk
Molletje +1718
maandag 11 februari 2019 om 13:09
Weet jij iets wat niemand nog weet??

Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:12
Er is breaking news
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:03
Kom op Ten Hag, herpak je zelf, terug naar de basis! Speelt Tadic niet goed, gooi je Neres erin, meer diepgang en snelheid. Daarvoor heb je meer dan 11 basisspelers. Zo geldt dat ook voor de andere posities, wisselen waar nodig.

Schone moet je altijd laten staan als je doelpunten moet maken, je kan zomaar een vrije trap krijgen in de 90e minuut of een afstandsschot waardoor je toch nog punten pakt.

Verder moet je met je backs aan de slag, je kunt niet elke wedstrijd je backs als buitenspelers laten spelen. Je ziet nu dat de balans weg is, laat hun ook behoudend spelen en niet allebei tegelijk diep.

Vind ik leuk
Mari +11736
maandag 11 februari 2019 om 10:05
Naast het inbrengen van Labyad, wat inderdaad niet slecht was, had je nog twee mogelijkheden.
Neres moest erin, wilde je een goal maken.
Dat moet na zolang toch wel duidelijk zijn. Hij is snel, scoort, kan een man passeren en is goed in de combinatie. Dit laatste was niet meer nodig, er stonden alleen maar spelers op het veld voor de combinatie.
Frenkie, Schone, Tadic en Kristensen (3 van de 4) hadden eruit gemoeten
voor Mazraoui, Neres, en Dolberg of een ander
Vind ik leuk
HupHolland +3514
maandag 11 februari 2019 om 11:58
Maar dit is volgens mij het probleem.

Labyad moet je speelminuten geven als Ajax 3-0 voor staat en niet als reddende engel inzetten zonder dat hij eigenlijk ooit speelt.

Dat je Mazroui (volgens mij lichtelijk 'geblesseerd') Neres en Dolberg wilt sparen voor Woensdag begrijp ik wel. Het probleem is alleen dat Kristensen als Rechtsback echt absoluut niet kan op dit nivo (en ik heb al duizend keer geroepen dat Ajax gewoon Edson Alvarez voor minder dan 10 miljoen had moeten halen).

Waarom krijgt Ekelenkamp eigenlijk nooit een paar minuten? Volgens mij een veel betere optie dan Labyad. Maar je moet dit natuurlijk wel uitproberen als je positie daarnaar is (oftewel als je voor staat). Je gaat dit soort dingen niet ineens uitproberen als je achter staat.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:59]
Vind ik leuk
Mari +11736
maandag 11 februari 2019 om 12:02
Omdat Labyad heeft bewezen bij Utrecht dat als het niet liep, hij de goals maakte, al dan niet uit een vrije trap, en het team op sleeptouw nam. Dit gebeurde tegen Nederlandse ploegen, dus dat begrijp ik nog wel. Maar de zware jongens: Frenkie, Blind, Tadic, worden gespaard.
Ten onrechte
Vind ik leuk
HupHolland +3514
maandag 11 februari 2019 om 12:13
Utrecht is allang verleden tijd. Labyad krijgt nauwelijks een kans bij Ten hag om zich te bewijzen. Net een wedstrijd eerder laat Neres zien waar hij toe in staat is. Dan is het niet logisch om bij een achterstand vanuit het niks Labyad uit de kast te halen.

Ik ben het wel met je laatste zin eens.

En evenals Labyad, heb ik geen benul wat die Kristensen daar ineens op het veld doet (of Sinkgraven een paar wedstrijden geleden).

Dit soort spelers geef je minuten als het kan, niet als de nood aan de man is.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 12:14]
Vind ik leuk
Mari +11736
maandag 11 februari 2019 om 13:34
Ik zou beide inbrengen
Neres en Labyad
Ook.voor vrije trappen
Vind ik leuk
El Cazador +8633
maandag 11 februari 2019 om 14:13
ik zou een OB'tje inbrengen.
Vind ik leuk
HupHolland +3514
maandag 11 februari 2019 om 16:44
Je begrijpt niet wat ik zeg.

Zonder mijn mening over de kwaliteiten van Labyad .... het is niet logisch om nu ineens Labyad, Sinkgraven , Kristensen (of zelfs Magallan) in te zetten. Dat had Ten Hag eerder moeten proberen (toen Ajax 3-0 voorstond).

Waarom nu ineens wel? Er zit geen logica in.

Had liever Woebe voor een half jaartje behouden en Labyad (of Ekkelenkamp en anders een Bakker) erin gezet toen Ajax het wel kon veroorloven.

Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:05
Deze man is niet meer serieus te nemen.
Snel richting uitgang aub......
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:10
Wat een geweldige coach. Tactisch onovertroffen. Hij heeft er een geweldig team van gemaakt.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:10
Die ten hag heeft niets anders dan dikke stront in de ogen! Wat een aanfluiting
Vind ik leuk
renemar +733
maandag 11 februari 2019 om 10:11
Niet goed gekeken. Dat is, mede door zijn lafheid, steeds vaker het geval. Eerder regel dan uitzondering. Als hij zo door ploetert is het snel met hem gedaan bij AJAX. Zeker als de resultaten uitblijven. Een dikke nederlaag woensdag lijkt in het verschiet en met het huidige spel ook uitschakeling in de beker. Wordt het gat met psv niet kleiner is het einde verhaal voor hem. En terecht.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:13
Labyad nodig? Ja om warme worst te verkopen op de tribune
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:41
Daar hebben jullie Ramselaar voor toch?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:13
Labyad en spel opgang brengen??? Neres is in alles beter en effectiever. Wat een onzin verhaal van een trainer die altijd zoekt naar redenen op het moment dat de vraag wordt gesteld. Je hoeft geen trainer te zijn om te zien wie bij een invalbeurt het meeste rendement op brengt. Neres heeft veel beter spel inzicht, balbehandeling en scoringsvermogen. Als je hem niet laat spelen verkoop hem dan zo snel mogelijk voor 40+ milj. Voordat hij zich aansluit bij Rai, de miljonair speler makelaar. Want dan is hij volgende week al weg.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:19
Zo snel mogelijk weg deze trainer, en eigenlijk moest dat het vorig jaar al.
Vind ik leuk
Bhj +2053
maandag 11 februari 2019 om 10:22
Falende coach
Vind ik leuk
Arnold711 +13
maandag 11 februari 2019 om 10:23
Dit is gewoon angst van ten Hag. Waarom Tadic er niet uit en Neres er in. Je ziet na 10 minuten al dat het fout gaat en dan moet je ingrijpen. Daar wordt je voor betaald. Helikopter view hebben en de zwakste schakel er uit halen.
Vind ik leuk
Gerro +8450
maandag 11 februari 2019 om 10:24
Ten Hag zelf is de zwakste schakel.
Vind ik leuk
Gerro +8450
maandag 11 februari 2019 om 10:23
Als ik een speler binnen de ploeg heb die de voorgaande wedstrijd slechts een half uur nodig heeft gehad om te scoren en 2 assists af te leveren had die mij gewoon in de basis gestaan. Nee niemand begrijpt bij de achterban dat Neres na zijn uitstekende wedstrijd in München sindsdien aan de kant staat alleen ten Hag begrijpt dat maar het valt gewoon niet uit te leggen. Het word tijd dat de directie ingrijpt.
Vind ik leuk
Smithsonian +41223
maandag 11 februari 2019 om 10:27
Een andere trainer...
Vind ik leuk
rinirat +3270
maandag 11 februari 2019 om 10:35
Heel zwak tactisch.. als je geblesseerde spelers in gaat brengen en je houdt een Neres op de bank.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:36
Er moet hier veel meer aan de hand zijn, een club zoals ajax wat zoveel heeft meegemaakt , hier is duidelijk sprake van de ene hand dekt de andere. Pa Blind wordt overal weggejaagd komt naar ajax en hup komt zijn zoon ook. Speeld bijna wekelijks super slecht maar blijft spelen verdiend ook nog eens het meeste. Hierin duidelijk meer aan de hand, als wij toch al zien wie slecht is , moet ten Hag dat toch ook zien, ik denk dat hij voor de wedstrijd een briefje krijgt met de opstelling , en de wissels.
Vind ik leuk
HupHolland +3514
maandag 11 februari 2019 om 12:00
Dit is ook een duidelijk probleem. Ten Hag kan Blind iniet op de bank zetten, dat wordt nooit geaccepteerd en toch is dat vaak nodig.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:20
Niet alleen blind maar dat zijn er meer, kijk blind is toen met van Gaal dat een huisvriend is van pa Blind naar united gegaan , bij ajax was toen het commentaardat ze het makkelijk konden opvangen.. Stond regelmatig en het laatste jaar continu reserve , en wordt dan bij ajax binnen gehaald als de verlosser met een vorstelijk salaris , zijn spelers bij ajax die wekelijks beter zijn dan hem en verdienen misschien een kwart van hem zo krijg je ook een scheve selectie , en dan worden er ook nog wissels gedaan wat nergens op slaat
Vind ik leuk
HupHolland +3514
maandag 11 februari 2019 om 16:38
Klopt inderdaad.
Vind ik leuk
BCHT9 +481
maandag 11 februari 2019 om 10:41
#Freeneres
Vind ik leuk
Linke loe +311
maandag 11 februari 2019 om 10:42
Hij heeft gekeken wat de wedstrijd nodig had!!?? Tja wat kan je daarop zeggen!! Goed gedaan ten hag je bent geweldig
Vind ik leuk
Zegikniet +117
maandag 11 februari 2019 om 10:42
Die man komt niet eens uit zijn woorden. Waar zijn de trainers gebleven die gehaat werden om hun arrogantie, maar Ajax wel draaiende kregen. Deze man is gewoon een lulletje rozenwater. Ik vind zijn communicatieve vaardigheden echt om te janken. 0 overwicht heeft deze man.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:50
Moet hij toch naar de oogarts,helaas bekijkt hij het door een andere bril
Vind ik leuk
Sambal +48
maandag 11 februari 2019 om 11:02
Ten Hag hoopte dat Labayad ( aankoop Ten Hag ) Ajax zou redden en daarmee ook zijn eigen "hagje" . Puur eigen belang dus en geen team belang
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:21
Het lijkt wel of Ten Hag iets tegen Neres heeft... Wat is er toch in vredesnaam in de winterstop in USA daar gebeurd? De transfer van Wöber? De transfer van Neres die die door ging? elke seizoen wel iets bij Ajax, wat een drama telkens weer. Doen ze dat bij PSV toch beter, geen drama, althans niet in de pers. Bij Ajax laat iemand een scheet en 2 seconden ervoor stond het al in de televaag :D:D
Vind ik leuk
Blac-ca +512
maandag 11 februari 2019 om 11:34
Ik snap nou echt niet dat de zaakwaarnemers van Neres nog niets van zich laten horen, die jomgen heeft toch n behoorlijk staat van voetbalkwaliteiten om in zo n wedstrijd 90 min op de bank te verzuren.
O ja de trainer kan er ook maar 11 opstellen en zeker ook 3 maaaaar wisselen ,wat n clown toch.brrrr
Vind ik leuk
HupHolland +3514
maandag 11 februari 2019 om 11:40
Labyad is de meest onlogische keuze.

Een speler die het hele seizoen nauwelijks een kans krijgt, moet nu ineens de reddende engel zijn, terwijl Neres ... (vul zelf maar in)?

Maargoed. zo hadden we ook de verkoop van Woeber en ineens staat Sinkgraven linksback.

Of wat dacht je van Kristensen .... Toch wel heel anders dan Tagliafigo, Angelino of Dumfries. Dit zijn allemaal verdedigers die alleen opkomen als het kan, maar Kristensen hangt veel te veel voorin met weinig toegevoegde waarde (zowel voor- als achterin).

Dan ook nog eens voor de grap of zo Mazraoui op het middenveld. Het is helemaal niet gek dat (de spelers van) Ajax helemaal de weg kwijt zijn.
Vind ik leuk
markie +2367
maandag 11 februari 2019 om 11:56
Dat je niet ziet dat Neres erin moet dan kan je beter stoppen
Vind ik leuk
Siemjo +299
maandag 11 februari 2019 om 12:10
Hij heeft gekeken wat de wedstrijd nodig had. Ik denk een andere trainer!!!!
Vind ik leuk
FSCeara +8906
maandag 11 februari 2019 om 12:53
van toptrainer voor de groep naar carrière in de soep....
ik voorspel dit jaar weer geen prijs.......

gelukkig heb ik tele2 met gratis data voor Fifa 2030 waarin we wel weer prijzen pakken.
Toen ik toen het goed ging zei dat Ten Hag geen trainer voor Ajax was werd ik afgeschoten en nu maakt iedereen hem af..... zo kortzichtig zijn de voetbalfans die niet objectief kunnen kijken....
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:10
Houd de Eer aan jezelf en stap vandaag nog op ... kan de nieuwe trainer nog even met het team aan de gang..
KAPPEN TEN HAG ...JOU PROCES IS EINDE OEFENING
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:13
psv is niet zo goed als lijken! Ajax word kampioen!!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:20
Je wordt toch gek van die stomme redenatie van Ten Hag. Vorige week viel Neres in en gaf twee assists en maakte een doelpunt.
Waar heeft die man het over...grrrrr
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:31
We hadden Neres nodig, aangezien hij met zijn loopacties nog weleens iets weet te creëren. Zonder z'n assists en doelpunten erbij te vermelden. Ajax creëerde namelijk helemaal niks. Labyad is een speler die helemaal niks kan.
Vind ik leuk
El Cazador +8633
maandag 11 februari 2019 om 14:12
"Ik heb gekeken wat de wedstrijd nodig had" die moet hard eens langs bij Specsavers o.i.d., want ik zag "iets" heel anders. Neres had angst in geboezemd bij Heracles.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:37
fout je bedank!
Vind ik leuk
Cookee +12182
maandag 11 februari 2019 om 18:08
Hag wil ze allemaal af en toe een kans geven.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:03
Strik erom doei
Vind ik leuk
ritje +535