Janssen snapt helemaal niets van 'sneu' Ajax: 'De Jong wil nu iets te graag'

Janssen snapt helemaal niets van 'sneu' Ajax: 'De Jong wil nu iets te graag'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 10:10ma 11-02-2019 om 10:10

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 10:44ma 11-02-2019 om 10:44

VTBL-analist Theo Janssen vond de manier waarop Ajax zaterdagavond voor de dag kwam tegen Heracles Almelo, 'sneu' om te zien. De formatie van trainer Erik ten Hag leverde afgelopen weekend een wanprestatie en verloor met 1-0. 

In Almelo waren veel ogen gericht op Frenkie de Jong, die zeer matig speelde. Dat zag ook Janssen. "Ik heb nu het gevoel dat-ie iets te graag wil, dat-ie te veel wil doen. Daardoor gaat hij meer fouten maken", aldus Janssen, zondagavond bij VTBL op RTL7. De Jong leed tegen Heracles liefst twintig keer balverlies, meer dan ooit. 

"We hebben het nu over hem, maar als je Lasse Schöne zag, Hakim Ziyech, Tadic... Het was echt sneu om te zien. Ze gleden uit, speelden ballen twee meter naast iemand anders, het leek gewoon helemaal nergens op."

Een dag na het Ajax-debacle in Almelo pakte PSV een punt tegen FC Utrecht (2-2). De voorsprong van de koploper op de titelconcurrent bedraagt nu zes punten.  

Poll

Is de titelrace nu gelopen in de Eredivisie?

(13178 stemmen)

Plaats een reactie

Laliga +2619
maandag 11 februari 2019 om 10:13
Offtopic maar wat vinden de andere forum leden van VTBL ? Heb het persoonlijk nog niet gekeken vandaar
Vind ik leuk
AllAdIn +22403
maandag 11 februari 2019 om 10:17
Het is te doen, vind ik.
Beetje ouwehoeren over voetbal, dan ben ik snel tevreden, een kinderhand is gauw gevuld. ;-)
Vind ik leuk
MojoRisin +14555
maandag 11 februari 2019 om 10:19
Ik vind het wel een prima programma, zit een beetje tussen Studio Voetbal en VI in.. Alleen de zogenaamde lollige filmpjes op het eind hoeven van mij echt niet.. Dat is bij VI ook alleen maar leuk omdat Johan zich eraan ergert..
VTBL kijkt makkelijk weg, niks mis mee verder..
Vind ik leuk
Connie Veren +5616
maandag 11 februari 2019 om 10:28
op zich best prima. Paar dingen waar ze mee moeten stoppen vind ik.
Dat is met Hasselbaink. Echt helemaal niets die gozer.
En dat gesprek in de kleedkamer vind ik helemaal niets.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:09
Een van de beste spitsen ooit van Nederland , alleen zagen de Nederlandse topclubs dat niet .
Ik zeg 1 van de beste , niet de allerbeste voordat ik daar weer commentaar op krijg .
Vind ik leuk
AllAdIn +22403
maandag 11 februari 2019 om 11:49
Dat was hij zeker, maar als analist voegt hij niks toe vind ik.
Hij praat om het praten, voegt inhoudelijk weinig toe..
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:52
Zoals ongeveer de helft van de analisten op tv dus ;-)
Vind ik leuk
Stranger +6271
maandag 11 februari 2019 om 12:08
En 90 % wat hier zit.
Vind ik leuk
Connie Veren +5616
maandag 11 februari 2019 om 12:00
en wat is je punt?
Van Basten was een van de beste spitsen van werled, maar was ook een drol van trainer. Dat zegt niets.

Als analist is Hasselbaink gewoon niet goed. Duurt een eeuwigheid voor hij zijn punt maakt, wat dan niet eens een punt genoemd mag worden.

Vind jij hem wel goed dan?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:12
Janssen is oke, heeft wat te melden. Hasselbaink komt nogal dom over, komt geen zinnig woord uit. De inbreng van Vigo Waas (??) ontgaat me helemaal. Voegt net zoveel toe als Frans Bauer bij spuiten en slikken.
Vind ik leuk
groninger +1876
maandag 11 februari 2019 om 11:19
waardeloos programma, gesponsord door prodent tandpasta, omdat Umberto zoveel lacht en zijn tanden zo vaak laat zien.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:14
Als psv gewoonten had was het klaar, maar ook psv heeft het de laatste weken lastig
Vind ik leuk
Sambal +48
maandag 11 februari 2019 om 11:53
Ja maar PSV kan altijd terugvallen op :?collectief , de absolute wil om te winnen en een coach die echt wisselt naar wat de wedstrijd nodig heeft. En er is een plan B voorhanden . Dit allemaal is niet van toepassing op Ajax en zijn trainer coach.
Vind ik leuk
oostkust +685
maandag 11 februari 2019 om 10:14
Ten Hag einde oefening en Hiddink als tussenpaus om te redden wat er te redden valt
Vind ik leuk
j-roen11 +1987
maandag 11 februari 2019 om 10:18
Ja Hiddink strak plan laten we dat doen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6227
maandag 11 februari 2019 om 10:20
Hiddink??? (Ben ik qua persoon fan van)
Maar denk eerder van Gaal (ben ik geen fan van)
Puur in het belang van Ajax en Hiddink is niet vrij en van Gaal wel!
Vind ik leuk
Nr14always +1371
maandag 11 februari 2019 om 11:01
Hiddink zit bij de Chinees, geen optie.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6227
maandag 11 februari 2019 om 11:02
Klopt en is ook veel te duur!
Vind ik leuk
Nr14always +1371
maandag 11 februari 2019 om 11:07
Rijkaard is de optie, die dwingt respect af, die zal wel niet willen.
Iemand met een Ajax hart.
Vind ik leuk
oostkust +685
maandag 11 februari 2019 om 12:26
speelt geld een rol in deze? en ook contracten zijn er om afgekocht te worden
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6227
maandag 11 februari 2019 om 12:33
Geld speelt altijd een rol en met als 2e zeer dicht achter geld het willen! Spelers trainers willen niet meer zo graag naar Ajax of de ED momenteel!
Vind ik leuk
groninger +1876
maandag 11 februari 2019 om 11:20
te wokken?
Vind ik leuk
Nr14always +1371
maandag 11 februari 2019 om 11:21
Dat ook en dat Olympisch team, zal wel 1 ton per week ontvangen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:41
Advocaaat!
Vind ik leuk
Mari +11736
maandag 11 februari 2019 om 10:14
Frenkie moet voorlopig wissel staan. Blind op het middenveld (of waar dan ook, maar niet waar hij nu staat. dat ziet en weet iedereen, behalve Hag)
Achterin die nieuwe jongen of Veltman. Laatstgenoemde is ten minste een man en geen mietje
Vind ik leuk
Molletje +1718
maandag 11 februari 2019 om 10:17
Veltman is inderdaad best bruikbaar qua mentaliteit.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:01
Is het probleem niet gewoon bij Ajax dat er teveel spelers op verkeerde posities staan? De linksbuiten is een '10', de rechtsbuiten is een '10', de rechtsachter is een middenvelder, de centrale verdediger is een '6'. Meestal beginnen spelers op een onwennige positie vrij aardig. Dit komt omdat je dan compenseert tbv het team. Na verloop van tijd begin je te wennen, en te verlangen na je eigen positie. Misschien moet Ajax eens proberen om spelers op hun eigen posities neer te zetten. Neres er in en zelfs Cerny. Spelers met diepgang, die waneer je fout instapt er volledig overheen klappen. Dan durft een team als Heracles je echt niet zo vast te zetten. Plus zijn er dan meerderen mogelijkheden binnen een systeem, nu moet(!) alles in de voeten. Dit kan wanneer er vorm is, blijft die uit dan krijg je wat Ajax de afgelopen weken voorschotelt.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:02]
Vind ik leuk
Mari +11736
maandag 11 februari 2019 om 11:13
nee, want het liep goed.
Frenkie is moe met name in zijn hoofd.
Het gebeurt vaker dat ploegen te veel hebben gegeven en dan komt op zekere dag de man met de hamer.
Tegenwoordig heet het burn out.
Ik ben het wel met e eens dat er te weinig vaart/snelheid en diepgang in het team zit.
Daarnaast moet je de kleine ploegen onder druk zetten (met risico op een tegengoal). Ze gaan dan onherroepelijk fouten maken en houden het niet vol. Daarom spelen ze ook bij die kleinere ploegen
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:24
In mijn ogen wordt er te veel gegeven op dit moment, aangezien het systeem wat nu gebruikt wordt dat ook vereist. Met typische nummers 10 op de buitenkant wordt er teveel voetbal verlangt. Terwijl wanneer er echte nummers 7 en 11 zouden staan. Je als team zijnde enkele keren in de wedstrijd op hun snelheid kan teren. Daarmee komt er ook meer ruimte voor de rest van het team waardoor je wat vrijer kan voetballen in iets wat grotere ruimtes. (Dan kan frenkie ook wat rusten in zijn hoofd, haha;)). In mijn ogen is Ajax nu geforceerd aan het voetballen en combineren. Terwijl het in een wedstrijd ook belangrijk is dat er 'iets' verassends gebeurt. Tevens zijn er 3 spelers, die lopende spelers tot in de perfectie kunnen bedienen(van hoe ik de spelers ken dan). Alleen missen ze die lopers, en doel ik niet op diepgang vanuit het m middenveld. Maar zoals je zegt het liep voorheen goed, maar dat is wel het gevaar van het huidige systeem. Dit kan tot de perfectie uitgevoerd worden mits iedereen in vorm is, fit is en voor het 'team speelt.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:26]
Vind ik leuk
Mari +11736
maandag 11 februari 2019 om 11:26
PRECIES!!
Dat zouden de "kenners op tv" toch ook moeten zien.
Vind ik leuk
Summit +832
maandag 11 februari 2019 om 12:06
Tadic heeft een vrije rol op linksbuiten en is ook van origine linksbuiten. Ziyech moet idd gwn op 10, Neres op rechts. Donny of frenkie eraf.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12327
maandag 11 februari 2019 om 10:19
Schrijf er een boek over zou ik zeggen.
Vind ik leuk
Bruurke +979
maandag 11 februari 2019 om 10:25
In heel veel polls heb ik mijn mening over de jong gegeven, kort samengevat : te veel opgehemeld, veel te veel geld voor betaald door Barcelona, een domme keuze om naar Spanje te gaan, ja hij js jong en moet nog leren maar maakt te makkelijk fouten. Ik denk zomaar eens dat dit de de jong 1 van de grootste flops gaat worden komend seizoen. En ja ik weet dat veel Ajax supporters hier iets op willen zeggen en mij geen gelijk gaan geven etc maar dat boeit me vandaag eigenlijk vrij weinig!
Vind ik leuk
Aspers +575
maandag 11 februari 2019 om 10:33
Wat zou Ajax fans dat interesseren?? Hij is verkocht voor 86 miljoen, dus het zal me werkelijk aan me reet roesten of hij het wel of niet gaat redden. Hij voetbalt dan niet meer bij Ajax.
Vind ik leuk
Connie Veren +5616
maandag 11 februari 2019 om 10:38
de dommeriken denken zo. De slimmeriken denken verder.
Als hij mislukt zal dat bij de volgende onderhandelingen niet in het voordeel van ajax spreken.
Vind ik leuk
Bruurke +979
maandag 11 februari 2019 om 10:48
Ajax lacht zijn L*L uit de broek en dat snap ik heel goed. En het ergste is dat ze dat straks met de ligt weer gaan doen. Ook dat is een speler die te veel geprezen wordt maar naar mijn mening (nu nog) te kort komt voor de top. Midden moot Engeland zou hoed zijn. Daar zijn ze wat harder, spel snelheid ligt hoger en bij een middenmoot of laagvlieger zal hij in de basis blijven staan. En mocht komend seizoen blijken dat ik er naast zit heb ik totaal geen moeite om dat toe te geven.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2416
maandag 11 februari 2019 om 10:42
Yep Bruurke, lees mijn meningen over Frenkie maar eens terug & de reacties daarop.

Maar goed i.i.g blij dat hij voor Barca koos, dan is hij nog te volgen samen met Bergwijn, Angelino en de Ligt.

Vind ik leuk
De fries +1853
maandag 11 februari 2019 om 10:26
Frenkie wil meer doen?
Waarom niet eens aanvallend/ op de tegenstander zijn helft?
Vind ik leuk
Zultkop +6369
maandag 11 februari 2019 om 10:27
Dat verdraaide kunstgras ook.
Vind ik leuk
Aspers +575
maandag 11 februari 2019 om 10:31
Ach, dit sneue Ajax speelt wel in de CL deze week en halve finale van de beker eind februari. En doen nog mee om het kampioenschap! ZO sneu is het allemaal niet.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2316
maandag 11 februari 2019 om 10:58
Over 2 weken lig Ajax uit de CL, van Feyenoord kan je zomaar weer verliezen, en in de competitie is het helemaal hopeloos..
Valse hoop heb je
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 10:58]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:32
Theo snapt wel meer niet
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21115
maandag 11 februari 2019 om 10:33
Het leek gewoon alsof ze zich ook een aantal keer vergisten in de kleur van de shirtjes... Balletje gewoon a la Christenssen in de voeten van de tegenstander..
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21115
maandag 11 februari 2019 om 10:34
Kristensen...
Vind ik leuk
Voetbal@com +2416
maandag 11 februari 2019 om 10:40
Tja in de arena regent het nooit dus waarschijnlijk lag het aan stadion waardoor Ajax heeft verloren.
Vind ik leuk
carl coenr +230
maandag 11 februari 2019 om 10:42
Ach ja, zoals het al jaren gaat bij Ajax..... Wanneer het slecht gaat worden de messen geslepen in de Media en als het goed gaat wilt iedereen erbij horen.
Niets nieuws dus...……… overigens valt het op dat de Amsterdamse krant de Telegraaf altijd negatief is (zelfs als het goed gaat) terwijl het AD, Rotterdamse krant, altijd wel duidelijk voor Feijenoord is en een stuk minder negatief schrijft over hun club. ……..Telegraaf kan daar wat van leren!!!!!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:51
Telegraaf was tijdens WW2 anti joodse , Nsb krant zegt jou dat genoeg ?
Vind ik leuk
carl coenr +230
maandag 11 februari 2019 om 11:07
al te veel......
Vind ik leuk
Patje41 +1074
maandag 11 februari 2019 om 12:34
ach Rotterdamse kneus, leer je geschiedenis.
in de tweede wereldoorlog wilden de Duitsers dat de Telegraaf pro-Duits zou schrijven. Toen de redactie dat weigerde is de voltallige redactie ontslagen en hebben de Duitsers pro-Duitse redacteuren daar geplaatst. De krant de Telegraaf is dus misbruikt door de Duitsers omdat het toen ook al de grootste krant van Nederland was. Maar met wat er in de krant kwam te staan had de Telegraaf zelf niets te maken.
hoop dat ik je iets geleerd heb.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:36
Rotterdamse kneus ‘en ik hoop dat ik je iets geleerd heb” in één verhaal ?, gij bent knettergek !
Vind ik leuk
Patje41 +1074
dinsdag 12 februari 2019 om 14:21
geschiedenis is niet jouw ding begrijp ik
Vind ik leuk
voetbalkneus +2316
maandag 11 februari 2019 om 10:56
Als ik ergens niet bij wil horen is het wel Ajax, doe dan maar Feyenoord, al werden ze nooit kampioen.. Ajax = tob club
Vind ik leuk
zwollie +8984
maandag 11 februari 2019 om 11:27
Misschien willen ze jou ook niet bij Ajax?
Vind ik leuk
voetbalkneus +2316
maandag 11 februari 2019 om 11:29
Dan is het toch goed..
Vind ik leuk
Patje41 +1074
maandag 11 februari 2019 om 12:36
het AD heeft oogkleppen voor en is bang voor de beeldenstorm door boze feijenoord 'supporters'
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:29
Leer Feyenoord eens fatsoenlijk schrijven onbeschofte vlegel
Vind ik leuk
Patje41 +1074
dinsdag 12 februari 2019 om 11:46
ter verduidelijking voor de niet zo slimme rotterdammers: officieel is het nog steeds feijenoord en niet Feyenoord


“Waarom staat op de gevel van de Kuip, aan de kant van het Maasgebouw, Stadion Feijenoord met een lange ij en aan de andere kant, dus waar de treinen aankomen, Stadion Feyenoord met een Griekse Y?” Luister iedere zaterdag van 12.00 tot 14.00 naar Vraag Het De Bieb voor nieuwe vragen en antwoorden.Antwoord van de Bieb: De y van Feyenoord komt in de oprichtingsakte van Feijenoord niet voor, maar wordt pas gebruikt sinds 1974. In het jaarverslag van directeur F.G. de Kimpe over het boekjaar 1974-75 wordt de naam voor het eerst met een y geschreven, op initiatief van voorzitter L.P.A. van Zandvliet en vanwege de internationale contacten.In het buitenland leverde de ij namelijk voortdurend problemen op (te beginnen met de spelling en de verstaanbaarheid van de naam Moulijn). Om die hindernis weg te nemen, besloot de Algemene Ledenvergadering van Feijenoord tot naamswijziging.Nietemin komt reeds in oude stukken al het gebruik van ij en y naast elkaar en door elkaar voor, waarschijnlijk afhankelijk van het type schrijfmachine waarmee de naam werd getikt. Op briefpapier van de voorzitter van Feyenoord L. van Zandvliet uit 1936 komt zowel de ene spelling als de andere voor, de ij in het briefhoofd van de vereniging, de y in het insigne van de club.De naam op de hekken bij de hoofdingang van het stadion heeft al sinds 1937 een y; dit was oorspronkelijk een vergissing, maar de lettersnijder bleek dus over een voorspellende gave te beschikken.De vennootschap heeft echter nooit zijn naam aangepast en heet dus nog altijd Stadion Feijenoord N.V.

hoop dat je deze geschiedenisles over jouw club aanneemt
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 11:52]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:46
Ga bij andere mensen twijfel zaaien knip en plakkerd
Vind ik leuk
Patje41 +1074
dinsdag 12 februari 2019 om 14:06

kijk op wikipedia dan lees je het zelf (en kijk eens naar het stadion De Kuip waar de naam Feijenoord en Feyenoord op vermeld staat

Feyenoord
Voetbalteam
BeschrijvingFeyenoord is een professionele voetbalclub uit Rotterdam, opgericht op 19 juli 1908, die uitkomt in de Eredivisie. De stadionclub staat erom bekend een club van het volk te zijn. De thuisbasis is Stadion Feijenoord, dat in de volksmond De Kuip wordt genoemd. Wikipedia
Komt uit voor: Rotterdam
Coach: Giovanni van Bronckhorst
Stadion: Stadion Feijenoord
Opgericht: 19 juli 1908, Feijenoord, Rotterdam
Trainingscomplex: Sportcomplex Varkenoord
Vind ik leuk
Patje41 +1074
dinsdag 12 februari 2019 om 14:08
ook op www.rijnmond.nl staat het volledige verhaal dus ik zou zeggen: kijk, lees en huiver.... een Amsterdammer die jou moet vertellen dat het eigenlijk Feijenoord is.... pff
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 14:10]
Vind ik leuk
Mari +11736
maandag 11 februari 2019 om 10:50
Frenkie moet rust krijgen.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2316
maandag 11 februari 2019 om 10:54
Hij wil de speler zijn, die hij helemaal niet is, een speler die 85 miljoen heeft gekost
Vind ik leuk
voetbalkneus +2316
maandag 11 februari 2019 om 10:59
Elke week die de Ligt , die er nog wat van probeert te maken na de wedstrijden..
Wat was de Jong slecht he, vind iedereen dat?
Vind ik leuk
Patje41 +1074
maandag 11 februari 2019 om 11:13
100% met je eens
Vind ik leuk
Patje41 +1074
maandag 11 februari 2019 om 11:13
Nu blijkt dat hij eigenlijk een heel beperkte speler is die niet onder druk kan spelen. Zullen ze bij bcn niet leuk vinden
Vind ik leuk
Eddy T67 +2183
maandag 11 februari 2019 om 11:13
Nog niet zo lang geleden stonden de Ajax spelers voor de camera na weer een makkelijke overwinning met een houding als de Eredivisie te min voor ze was. Ze zijn voorlopig na de winterstop weer met beide beentjes op de grond gezet. Zelfde geld in iets mindere mate voor PSV.
Voor de winterstop werden beide ploegen als "te goed voor de eredivisie" bestempeld. Dat valt allemaal nog wel mee dus.
Vind ik leuk
Blindsy +17258
maandag 11 februari 2019 om 11:23
Daar kon ik niks van merken...dat 'ie te graag wilde.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:37
De trainer had Frenkie moeten beschermen hij wist dat hij geblesseerd was.
Vind ik leuk
Garinsha +5048
maandag 11 februari 2019 om 11:42
Tja dat ga je nu krijgen he..

goeie voetballer hoor maar wekelijks begin ik toch wat mankementjes te zien.
Vind ik leuk
orion73 +1540
maandag 11 februari 2019 om 11:49
Bij Barcelona zullen ze toch ondertussen redelijk onrustig worden als ze zijn verrichtingen na de winterstop hebben gevolgd. De vraag zal rijzen bij hen of ze geen kat in de zak hebben gekocht want Frenkie komt nu overal als een gemiddelde middenvelder van Excelsior.
Vind ik leuk
ajaksiet +1082
maandag 11 februari 2019 om 12:14
Alle jaloerse PSV-ers lopen hier weer te "janken" zie ik.
Vind ik leuk
Akela +53
maandag 11 februari 2019 om 12:51
Overschat.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:18
ik vint wel als frenky de jong zo veel schoppen krijg en de scheidsrechters lachen het weg . dan kan je hem beter uit het elftal halen en er een schopper in zetten zo als lozano van PSV die weet wel raad als de tegen stander de bal af pakt van lozano gewoon een dood schop geven want je krijg toch niet rood!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:18
De Jong is alleen een meerwaarde als hij naast de Ligt staat, hij heeft dan het spel vóór zich, speelt op het middenveld in één tempo, van achteruit kan hij versnellen op het middenveld zit hij opgesloten.Blind komt dan ook beter tot zijn recht op het middenveld
Vind ik leuk
Cookee +12182
maandag 11 februari 2019 om 18:07
Frenkie wil niet teveel doen, maar nu pas jagen clubs op Frenkie en dan blijkt hij heel matig te zijn, die Duitsers deden dat ook al ook toen zakte hij door zijn hoefjes. Maar om Frenkie de schuld te geven is niet eerlijk, anderen verstoppen zich of maken zich onbereikbaar voor de bal en dan krijgt Onana de schuld.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws