Twijfels bij aanvoerdersband De Ligt: 'Het klopt niet, eigenlijk niet normaal'

Twijfels bij aanvoerdersband De Ligt: 'Het klopt niet, eigenlijk niet normaal'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 15:04ma 11-02-2019 om 15:04

Matthijs de Ligt zou niet de aanvoerder dan Ajax moeten zijn. Dat stellen Arno Vermeulen en Jeroen Elshoff in de Voetbalpodcast van de NOS. Een alternatief is er ook niet direct in Amsterdam, is de conclusie.

Daley Blind wordt aangedragen als de nieuwe aanvoerder, maar de Oranje-international mist volgens Elshoff de persoonlijkheid. "Het zegt heel veel dat niet Blind, maar een jongen van negentien de aanvoerdersband krijgt. Dat hebben ze intern al gezien", aldus de commentator.

Vermeulen leeft mee met De Ligt. "Het is pijnlijk om te zien dat De Ligt met zijn negentien jaar voortdurend de excuses moet bedenken waarom het niet goed gaat met Ajax. Het klopt niet. Als je Dusan Tadic, Hakim Ziyech, Lasse Schöne en Blind in je selectie hebt, dan is het toch eigenlijk niet normaal dat een jochie van negentien de aanvoerder moet zijn."

Jeroen Grueter ziet dat De Ligt het lastig heeft met de sportieve malaise in Amsterdam. "Die heeft twee zakken cement op z'n schouders liggen."

Plaats een reactie

phritzzz +4449
maandag 11 februari 2019 om 15:08
Klopt. Tadic en Ziyech nemen hun verantwoordelijkheid niet. Blijkt keer op keer in grote wedstrijden. Mooi weer voetballers.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 15:09]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:13
Net als Lozano en Bergwijn, dat is gister ook weer gebleken. Luuk de Jong is de man van PSV.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:16
Lozano en Bergwijn speelden anders bijzonder goed thuis tegen Ajax.
Vind ik leuk
phritzzz +4449
maandag 11 februari 2019 om 17:10
Die staan er wèl in grote wedstrijden
Vind ik leuk
Jozef +45094
maandag 11 februari 2019 om 20:24
In de CL dus, spritsie?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 02:42
Dat hebben we gister tegen Utrecht, in De Kuip en in de CL gezien.

Luuk de Jong staat er in de grote wedstrijden, Bergwijn en vooral Lozano zeker niet.
Vind ik leuk
phritzzz +4449
dinsdag 12 februari 2019 om 07:49
Bergwijn en Lozano verzaken niet. Tegen Utreg noem ik geen grote wedstrijd! Misschien voor Ajax...... dat snap ik wel want Ajax zakt er nogal eens door het ijs.

De Kuip was geen slechte wedstrijd. Na de slechte 1e helft hadden we hem eigenlijk nog moeten winnen. De Kuip was voor Ajax heel wat slechter. En daar heb ik Ziyech en Tadic niet gezien.

CL hebben beiden goed gespeeld. Alleen tegen Tottenham was collectief een off day.

Ziyech laat het structureel afweten als je hem het vuur aan de schenen legt (PSV uit, Feyenoord uit). Ook het WK met Marokko
Vind ik leuk
Pimman +11490
maandag 11 februari 2019 om 15:14
Ach de Ligt is pas 19 maar zijn leeftijd ver vooruit beetje vergelijkbaar met Seedorf. Aanvoerderschap kan je gerust aan deze jongen overlaten. Hij geeft goede duidelijke interviews vermoedelijk beter dan Tadic, Blind en Ziyech bij elkaar. Nu Ajax minder draait worden er door de media allerlei dingen gezocht die het "probleem" kunnen zijn.
Vind ik leuk
Hank1 +522
maandag 11 februari 2019 om 15:17
Ziyech had gezegd. Wallah niet mijn probleem wij hebben verloren ik volgend seizoen andere club voetballen.
Vind ik leuk
Pimman +11490
maandag 11 februari 2019 om 15:19
Hank1 ..ik begrijp jouw reactie niet. Wat bedoel je precies?
Vind ik leuk
Hank1 +522
maandag 11 februari 2019 om 15:20
Dat het hem niks intresseert dat ze verliezen. En zo zijn er bijna alleen maar eigen bvtjes in deze ajax selectie.
Vind ik leuk
Pimman +11490
maandag 11 februari 2019 om 15:22
De Ligt is aanvoerder dat doet hij uitstekend..dus géén probleem!
Vind ik leuk
Hank1 +522
maandag 11 februari 2019 om 15:23
Eens.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:22
Als die dat zelf nou een wist, zou die het misschien ook een keer aan ons uit kunnen leggen Pimman;)
Vind ik leuk
Hank1 +522
maandag 11 februari 2019 om 15:28
Mallerd.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +1153
maandag 11 februari 2019 om 17:11
Ben ik niet met je eens, nu het niet draait krijgt hij het niet voor elkaar dat iedereen zich de tandjes loopt. Daarnaast denk ik niet dat een Ziyech of Tadic naar een "kind" van 19 gaat luisteren. Daarvoor zijn de ego's van deze diva's te groot. Problemen openbaren zich pas als iets niet goed loopt, blijkbaar is de Ligt toch niet zo'n goede aanvoerder. Ik heb nog niet gezien dat hij iemand helemaal stijf schold en dat die persoon zich daarna anders ging gedragen in het veld.
Vind ik leuk
Pimman +11490
maandag 11 februari 2019 om 18:08
Dat kan..naar mijn mening is de Ligt toch de gewenste persoon. Probleem is dat je bijkans geen alternatief hebt. Sowieso kan een speler weigeren als hij wordt aangewezen en wie weet is dat wel gebeurd. Vertel jij mij dan eens wie jij in gedachten hebt.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +1153
maandag 11 februari 2019 om 19:58
Ik zou Tadic of Ziyech aanvoerder maken en gezien het feit dat Ziyech wil vertrekken Tadic, wellicht dat hij dan zich als de leider gaat gedragen die hij zegt te zijn.
Vind ik leuk
Pimman +11490
maandag 11 februari 2019 om 20:34
Tadic of Ziyech? Ziyech is meer met zichzelf bezig dus valt sowieso voor mij af. Tadic kwa personality is oké maar spreekt geen woord Nederlands, zou vanwege dat voor mij afvallen. Zo zie je maar hoe lastig het is..
Vind ik leuk
AFCA 1972 +1153
maandag 11 februari 2019 om 20:39
Huntelaar zou qua mentaliteit een optie zijn maar die speelt te weinig
Vind ik leuk
Kuip +10210
maandag 11 februari 2019 om 17:51
Juist Pimman. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Vind ik leuk
Mama +432
maandag 11 februari 2019 om 15:09
Toen het goed ging ,was t andere koek
Vind ik leuk
Babelagtig +2652
maandag 11 februari 2019 om 15:14
Inderdaad ...de ligt was de natuurlijke aanvoerder, frenkie verlosser van oranje, tadic en ziyech van de buitencatagorie...3 wedstrijden wat minder en ineens is alles drama..
Vind ik leuk
Pimman +11490
maandag 11 februari 2019 om 15:15
Exact!
Vind ik leuk
jari11 +5192
maandag 11 februari 2019 om 15:25
Als je voor de winterstop goed hebt gekeken waren er al veel zwaktes. Heb ik toen ook benoemd maar daar klopte niks van. Nu zie je dat die zwaktes toch worden blootgelegd. Hopelijk gaan ze weer voor het team spelen!
Vind ik leuk
Babelagtig +2652
maandag 11 februari 2019 om 15:28
Elk team heeft zwaktes..en sorry dat ik je post niet onthouden heb..ik zal beter opletten de volgende keer wat jari11 ervan vindt
Vind ik leuk
jari11 +5192
maandag 11 februari 2019 om 15:41
Je hoeft niet naar mijn post te kijken, bedoelde meer dat als je goed keek dat er meer zwaktes waren toen ook al
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:29
Ligt alleen aan de trainer
Vind ik leuk
Babelagtig +2652
maandag 11 februari 2019 om 15:30
Die was er toen ook al...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:32
Trainer zou vorig seizoen al vervangen worden, alleen door de klasse van de trainer konden ze hem niet ontslaan, nu durft niemand meer in te stappen bij ajax, weet van insiders dat ze aan het zoeken zijn.
Vind ik leuk
Babelagtig +2652
maandag 11 februari 2019 om 15:38
Is dat niet lastig met je billen afvegen? Tering hey, wat heb jij een dikke duim...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:41
Nou ja
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:49
Wat jij allemaal opnoemt werd door veel Ajacieden gezegd , niet door supporters van andere clubs .
Die probeerden die Ajacieden af en toe weer met hun voetjes op de aarde te zetten .
Gelukkig doet het elftal dit nu zelf , met het vertoonde spel .

De realiteit is dat Ajax 11 goede voetballers heeft maar te weinig mannen met ballen .
Alleen de Ligt gaat waarschijnlijk de top bereiken , de rest valt elke wedstrijd dat ze onder druk worden gezet , hopeloos door de mand
Ook als er strijd moet worden geleverd geven er teveel Ajacieden niet thuis .

En Tadic buitencatagorie ???
Er was echt geen club in de pl die hem wilde hebben toen ie weg wilde bij Southhampton , en dat zal niet voor niks zijn .
De eerste speler die opgeeft als het niet loopt is Tadic , daarin is ie inderdaad buitencatagorie .
Er is geen speler die sneller opgeeft als Dusan Tadic
Vind ik leuk
Babelagtig +2652
maandag 11 februari 2019 om 16:56
Ten eerste...ik zie jouw straks een heel betoog doen over vp en hoe goed t in engeland wel niet is..nu begin jij te trollen met...alleen ajacieden vinden ajax spelers goed....daarna begin je over 11 goede spelers om daarna weer te zeggen dat niemand er iets van kan..sorry maar hier kan en wil ik geen antwoord op geven..
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:01
Begrijpend lezen is moeilijk ofniet , want ik zeg echt nergens dat alleen Ajacieden de Ajax spelers goed vinden .

Verder staat er dat Ajax 11 goede voetballers heeft , maar dat ze het op het gebied van strijd leveren , en als ze echt onder druk worden gezet , door de mand vallen .
Zo moeilijk is dat toch niet ofwel ???
En er is ook niks provocerend aan bedoeld , zo is dat zoals ik het zie .
En als jij dit al trollen vind , dan ben ik benieuwt wat jij vind van de reactie's van andere supporters hier .
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 17:06]
Vind ik leuk
Pimman +11490
maandag 11 februari 2019 om 15:15
Mama precies dát bedoel ik..
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:30
Wijzig
Vind ik leuk
Molletje +4037
maandag 11 februari 2019 om 15:10
Tadic of Huntelaar hadden ze aanvoerder moeten maken inderdaad.
Blind er bijhalen is een zwakte bod.

Het is jammer dat zijn transfersom overal bij gehaald wordt. Iedereen weet dat dat teveel geld is geweest, maar het de reden waarom hij is gehaald heeft hij al lang en breed ingelost.

Ik blijf erbij dat de wedstrijden tegen Heerenveen, Feyenoord en Heracles vooral fout gingen door haperende backs en Lasse Schöne.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:15
Mee eens wat je over schone zegt. De dag dat hij niet meer basis staat is de dag dat ik een feestje ga bouwe
Vind ik leuk
Entombed +1581
maandag 11 februari 2019 om 15:20
De transfersom voor Blind was echter belachelijk. Manchester heeft zich echt helemal kapot gelachen toen.

Blind verdient in mijn ogen eigenlijk niet eens een plek op het veld bij Ajax. Is geen sterke voetballer, is geen sterke leider, is niet eens een sterke verdediger (alsof je dat kunt loskoppelen van voetballer, maar goed).

Het probleem van Ajax, jaar of jaar op jaar, ZELFS wanneer ze dit jaar kampioen worden - wat nog steeds kan - is de achterlijke instelling van de spelers. Alsof je er al bent wanneer je bij Ajax speelt.

ja, je bankrekening wordt goed gevuld. Ja, menig stel vrouwenbenen of mannen anus, valt open bij het aanzicht van een Ajacied. Maar binnen je beroep ben je nog zo ver van de absolute top, dat je het niet kunt veroorloven om clubs als Heracles te onderschatten.

Om eerlijk te zijn zie ik de absolute wereldtoppers zelden onderscheid maken tussen FK Bal op t dak en een rivaliserende wereldclub. Kortom, die mannetjes bij Ajax moeten heel snel eens wat nederigheid leren.
Vind ik leuk
Molletje +4037
maandag 11 februari 2019 om 15:44
Je doet Blind echt veel te kort door zo te redeneren. Als je dat zegt, zeg je dat ook:

Marco van Basten, Martin Jol, Ron Jans, Frank de Boer, Louis van Gaal, José Mourinho en Erik ten Hag geen verstand van voetbal hebben.

Net als dat: Danny Blind, Guus Hiddink, Dick Advocaat en Ronald Koeman dat niet hebben.

Als je in totaal 300 wedstrijden op het hoogste niveau voetbalt en 60 interlands op je naam hebt staan. Ben je geen koekenbakker.

Hij is niet sprankelend in zijn opbouw, hij is niet kiezelhard in zijn verdedigen, hij heeft wel het nadeel "de zoon van" te zijn... en vooral daardoor héél snel een stempel opgeplakt gekregen van "de media" wat nogal wordt nagepraat zonder naar zijn statistieken te kijken.

Iedere speler maakt wel eens een fout, zeker als diegene op zijn niet favoriete positie staat, maar Blind afschilderen als geen sterke voetballer vind ik onzin.

En nee, het is geen leider, maar moet je persé een leider zijn als je voor veel geld wordt gehaald? Is Bale een leider? is Coutinho een leider?
Vind ik leuk
Entombed +1581
maandag 11 februari 2019 om 15:57
Sorry, maar in zijn eerste periode bij Ajax had hij nog 'belofte'. Die heeft hij niet meer. Bij een niveau onder Ajax zou hij PRIMA tot zijn recht komen en wat toevoegen.

Maar hij heeft minder waarde dan bijvoorbeeld Luuk de Jong, waarvan ook constant gezegd wordt dat PSV zijn niveau is.

Blind voegt vaker niets bij, wanneer kun jij voor het laatste zeggen dat Blind de wedstrijd gered heeft?
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 15:58]
Vind ik leuk
Molletje +4037
maandag 11 februari 2019 om 16:50
Kom op zeg, als je CV onderscheidender is dan je spits gaat het wel erg fout. Hij is geen leider, heeft niet de kwaliteit om een team op sleeptouw te nemen, maar alleen de cv's die dat kunnen zijn ook bestemd voor de wereldtop. Wat niet meteen betekent dat je er niets van kan, net zo min dat je transfersom bepaalt of je een leider moet zijn of de wekelijkse uitblinker.

Blind heeft wel degelijk zijn waarde, waaronder het vertrouwen gevend tijdens de voorrondes van de CL en ook in de wedstrijden tegen Bayern en Benfica was hij het rustpunt in de verdediging.

Ieder zijn mening uiteraard, maar iemand afrekenen op punten die hij niet heeft én waarvan de media heeft gemaakt dat hij ze moet hebben en om die reden gehaald is, is natuurlijk absurd.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:25
Gewoon een goeie voetballer voor Ajax ondanks dat sommige jankerds het na een paar mindere wedstrijden anders zien en dat gejank over het op sleeptouw nemen van het elftal daar hebben ze een Argentijn voor in het elftal lopen en zelfs hem lukt het niet dus aan wie ligt het dan? Deze hele discussie slaat nergens op want waar kwam de goal uit voort tegen Heracles....? Dat Onana de bal zo achterlijk bij de tegenstander in de voeten schuift had dat wat met het spelbeeld te maken? Dat die dat tijdens de wedstrijd nog een keer herhaalde lag dat aan Heracles of de spelers van Ajax of toch gewoon aan Onana? Dat Ziyech op de paal schiet? Huntelaar te slap inschiet? In een normale competitie laat iedere ploeg punten liggen want er is bijna geen ploeg die ongeslagen kampioen word al denken sommigen dat hier schijnbaar wel
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:05
ja hoe vaak kun je van de rest van het elftal zeggen dat ze de wedstrijd gered hebben? je klets uit je nek
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:04
precies
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:51
Lammers heeft 2 keer vanuit het midden gescoord , dus dat zal niet aan de backs hebben gelegen .
Blind is echt een prima cvm , maar als cv is het echt de zwakste van de top 3
Vind ik leuk
Molletje +4037
maandag 11 februari 2019 om 16:55
En waar was Schöne toen Blind (te slap) het duel aanging met Lammers? En bij dat andere doelpunt?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:04
Volgens mij is Lammers een spits en Blind cv , en als jij verwacht dat Schone op zijn leeftijd , ook nog alle fouten van Blind gaat oplossen , dan is er toch iets niet helemaal goed
Vind ik leuk
Molletje +4037
maandag 11 februari 2019 om 17:26
Eindeloze discussie. Blind ging te slap het duel in, maar als een spits de bal op het middenveld krijgt, dan door kan looen en scoren, is het dus de fout van de cv? Ok. Ieder zijn mening. Dat je wel Schöne zijn leeftijd aanhaalt dat dat een geldig excuus is dat hij niet meer alles kan of hoeft te belopen, geeft ook aan dat Schöne niet meer in de basis hoort.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:32
Ik zeg toch ook nergens dat Schone in de basis hoort , ik vind het alleen raar dat jij het een middenvelder kwalijk neemt als een spits scoort .
Bij de 2e bal kreeg Lammers inderdaad op het middenveld , maar welke speler werd er door Lammers als een jufrouw opzij gezet op dat middenveld ???
Juist ....

En dat Tadic en Ziyech hun man niet meer voorbij komen , en dat Onana de bal bij de spits van Heracles in de voeten schuift , ligt dat ook aan de backs en Schone ??
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 17:34]
Vind ik leuk
Molletje +4037
maandag 11 februari 2019 om 18:08
Het ging toch niet alleen fout vij de doelpunten? Dat Ajax niet aan voetballen toe kwam in die wedstrijden, kwam in mijn ogrn vooral door Schöne's zwakte qua omschakelen. De doelpunten tegen Feyenoord lagen vooral aan de slechte wedstrijd van Mazraoui en Blind/Sinkgraven. Ook de ruimte die op het middenveld ontstond tegen Heerenveen was mede door het slap omschakelen van Schöne. Ja Blind ging slap het duel aan met Lammers (zei ik al) , maar er wordt teveel en onterecht in de richting van Blind, Ziyech en Onana/Lamprou gewezen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:33
Blind is een uitstekende cvm , de beste van Nederland denk ik .
Als cv vind ik hem echt een drama , aan de bal is ie sterk , maar als ie een duel moet aangaan verliest hij er veel teveel van .
Ik vind het overigens wel "grappig" dat Lamprou tegen Heerenveen overal de schuld van kreeg , maar dat het met Onana eigenlijk veel slechter gaat .
Als Heracles het beter had afgemaakt , dan hadden ze 3 keer gescoord door fouten van Onana .
Ik vraag me af waar die criticasters van Lamprou nu zijn gebleven .

En je vergeet nog een naam , de man van 75 miljoen , die na zijn transfer geen bal meer heeft geraakt , Frenkie de Jong .
Ook Tadic is mijn man niet zo , ik heb aan geen 1 speler van Ajax een hekel , ook aan Ziyech niet , maar Tadic vind ik een overtrokken mannetje .
Die is gehaald voor zijn ervararing , maar is de eerste die afhaakt als het tegen zit bij Ajax , juist dan moet hij opstaan en het elftal proberen op sleeptouw te nemen .
Maar we praten alleen maar over de spelers , maar met deze trainer ga je ook nooit iets bereiken .
Als jij je beste middenvelder ,v/d Beek , gaat wisselen als je een achterstand moet goedmaken snap je er niet veel van .
Ook zaterdag had ie weer een wazig verhaal waarom ie Neres niet liet invallen maar Labyad .
De Jong laatste man tegen PSV met Blind .
Met 5 reserves beginnen thuis tegen Heracles , waardoor je vanaf speeldag 1 al achter de feiten aanloopt .
Nee ten Hag gaat het niet doen voor Ajax ben ik bang .
Vind ik leuk
Molletje +4037
maandag 11 februari 2019 om 19:59
Eens. Maar dat is waarom ik Blind verdedig. Hij staat al het hele seizoen op een positie welke niet zijn voorkeur heeft. Als dan het hele elftal inkakt, is hij op die positie niet de persoon om het elftal op sleeptouw te nemen. Lamprou heb ik altijd verdedigd, want het was onzin hem de schuld van alles te geven zoals nu blijkt.

Ten Hag... ik geef hem nog de voorkeur van de twijfel, maar kan me vinden in wat je zegt.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:29
Toch had ik zelfs al cv meer verwacht van Blind , hij heeft daar namelijk ook bij Man utd een tijdje gespeeld .

En ten Hag is voor mij wel een beetje afgewerkt , door zijn vreemde wisselbeleid .
In een wedstrijd zoals zaterdag tegen Heracles gaat geen mens v/d Beek wisselen voor Labyad .
V/d Beek heeft namelijk wel dat gif,dat nodig is om zo'n wedstrijd te winnen .
Zelfde tegen Feyenoord , weer was v/d Beek de lul .

Daarbij de rest van de rare dingen die hij al gedaan heeft , die Ajax al punten hebben gekost , met 5 wisselspelers thuis tegen Heracles , waardoor je al op dag 1 een achterstand had en de Jong samen met Blind achterin tegen PSV , denk ik niet dat het de juiste trainer is voor een topclub als Ajax .
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:11
Blind aandragen als captain, maar tegelijk zeggen dat hij de persoonlijkheid mist.
Goed hoor, daar hebben we iets aan....
Vind ik leuk
carl coenr +269
maandag 11 februari 2019 om 15:13
Het is toch wat he, nu is opeens de aanvoerdersband niet goed voor de Ligt. Daarvoor was er niets aan de hand.....vermoeiend de media
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 15:13]
Vind ik leuk
Roeptoeter +19117
maandag 11 februari 2019 om 15:13
Zegt helemaal niets. Prima beslissing om De Ligt aanvoerder te maken.
Scoort altijd een voldoende.

Mede daarom is hij een jaar gebleven en zijn transfer waarde gaat er door omhoog.

Blind mag alleen aanvoerder zijn als hij op de plek van Schone gaat spelen volgend seizoen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:13
Nu is de Ligt ineens geen goede captain meer? Voor de winterstop hoorde je niemand over het feit dat hij een 'slechte captain' zou zijn. Beetje vreemd om hem nu ineens af te schilderen als slechte captain in mijn ogen.
Vind ik leuk
VA1 +3092
maandag 11 februari 2019 om 15:33
Jullie moeten Van der Werf halen!! Geloof me.
Vind ik leuk
SimonSays +7391
maandag 11 februari 2019 om 15:14
Alsnog de beste keuze als aanvoerder. Is alltijd eerlijk, open en kritisch.

Wie moet het dan doen? Schone en Tadic lullen maar wat, als twee infantiele praatpapegaaien. Niemand neemt Blind eigenlijk serieus. Hij hoort de klok wel luiden (Blind is niet doof..) maar weet niet waar de klepel hangt. Frenkie is bijna weg en is geen leiderfiguur. Ziyech heeft zijn eigen bv opgericht en heeft geen idee wat de rest in het veld doet. Tagliafico zou kunnen, die gaat voorop in de strijd. Spreekt hij fatsoenlijk Engels?
Vind ik leuk
Deck010 +10215
maandag 11 februari 2019 om 15:14
Helaas voor Daley is het ontberen van enige uitstraling -laat staan die van een leider- een DNA dingetje. Als je vader een poffertje is zul je hooguit een pannekoek kunnen worden.
Vind ik leuk
2cents +64133
maandag 11 februari 2019 om 15:20
Al dat gelul over Danny Blind. Er kan heel veel over hem gezegd worden hoor, maar hij was in de succesvolle jaren 90 juist wél de echte leider in het veld.
Vind ik leuk
Deck010 +10215
maandag 11 februari 2019 om 15:27
Dat mag jij vinden. Zelfs in dat elftal van toen zaten daar vele malen betere leiders in het elftal dan Danny Blind. Ik vind het een hielenlikker die daardoor aanvoerder en bondscoach is geworden.
Vind ik leuk
2cents +64133
maandag 11 februari 2019 om 15:30
Dit is echt totale onzin over de Blind van destijds.

Over de man ná zijn carrière mag je veel zeggen hoor, maar dit is totale onzin.
Vind ik leuk
carl coenr +269
maandag 11 februari 2019 om 15:34
Sorrie hoor maar de leider was toch echt Frank Rijkaard
Vind ik leuk
2cents +64133
maandag 11 februari 2019 om 15:56
Frank Rijkaard was die periode 2 jaar bij Ajax. Een leider, dat zeker. Inspirator vooral. Maar de aanvoerder, verlengstuk van de trainer en spreekbuis naar buiten toe etc. was Danny Blind. Dat zal Rijkaard als eerste beamen.
Vind ik leuk
Sambal +71
maandag 11 februari 2019 om 16:59
Er waren toen 2 leiders nodig , de kabel en de ongelijkheden in het salarishuis ( ook nog eens tussen blanke en donkere spelers veroorzaakte dat . Rijkaard en Blind waren van beide groeperingen de respectievelijke leiders . Daarnaast was Jari de grootmeester en voetbal leider in het veld . En van Gaal zag dat het goed was
Vind ik leuk
carl coenr +269
maandag 11 februari 2019 om 15:14
Het is toch wat he, nu is opeend de aanvoerdersband niet goed voor de Ligt. Daarvoor was er niets aan de hand.....vermoeiend de media
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:15
Ik vind dit een rare conclusie van de heren Vermeulen en Elshoff. De hele eerste seizoenshelft hoor je ze er niet over en nu Ajax een wat rommelige start van de 2de seizoenshelft beleeft is De Ligt ineens geen goeie aanvoerder? Leeftijd is niet per definitie leidend. De namen die zij noemen vind ik op dit moment ook niet erg opvallen met leiders kwaliteiten. De Ligt doet het goed als aanvoerder, dat de ouderen er nu ineens moeite mee zouden hebben ligt aan hun zelf, moeten zij het ook maar laten zien want zij laten het ook afweten op het veld!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 15:20]
Vind ik leuk
Mari +13254
maandag 11 februari 2019 om 15:18
Zoveel onzin in zo weinig zinnetjes. Da's knap
Vind ik leuk
Beste PSV +369
maandag 11 februari 2019 om 15:21
Nou grap van 2019 hebben we al gehoord met Blind beste nr6. Hahaha die gozer heeft niets wat een prof moet hebben.
Snelheid? Sterk? Krachtig? Lenig? Met de bal aan zijn voet een tegenstander voorbij lopen? Balletje terug en weer breed en weer terug. Meest overschatte voetballer aller tijden op aarde. 17 mio euro voor betaald wat een miskoop.
Vind ik leuk
VA1 +3092
maandag 11 februari 2019 om 15:30
Lachwekkend inderdaad. Dat hij ooit profvoetballer is geworden geeft wel aan hoe het ervoor staat met het voetbal momenteel.
Vind ik leuk
Nr14always +5474
maandag 11 februari 2019 om 15:31
Schwaab, Viergever, 😭😭😭😭😭😭
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 15:31]
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4658
maandag 11 februari 2019 om 17:27
Niet erg, is geen verlies op gemaakt kostte niks.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:21
Jochie.....Nou hij is volwassener dan Blind hoor. Aan dat jochie kan menigeen nog wat van leren.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:23
Pa zit in de raad van com, zegt genoeg.Denk dat ten Hag iedere week een briefje krijgt met de opstelling, kan niet anders. Als dit van hem zelf zou komen was hij allang ontslagen zoveel tactische blunders.
Vind ik leuk
Nr14always +5474
maandag 11 februari 2019 om 15:23
De Ligt hoort die Band niet te hebben, heb ik altijd gezegd. Ik zou Schöne maar die is uit gevoetbald, Huntelaar die kan niet, Blind is lachwekkend. Ik ga voor Nico
Vind ik leuk
Hansiee +0
maandag 11 februari 2019 om 15:24
Je kan zo’n jongen niks verwijten
Vind ik leuk
Spacejam +408
maandag 11 februari 2019 om 15:25
Kristensen aanvoerder maken, echt het mannetje in de kleedkamer.
Vind ik leuk
VA1 +3092
maandag 11 februari 2019 om 15:28
Mij lijkt De Ligt juist een prima aanvoerder. Het enige wat ontbreekt is veel ervaring wat natuurlijk wel belangrijk is. Maar neem nou bijvoorbeeld Van der Werf bij Vitesse. Die heeft redelijk wat ervaring maar is absoluut geen leider, heeft de persoonlijkheid van een clown, kan niet normaal vragen beantwoorden tijdens een interview en daarbij heeft hij een zeer lage intelligentie. Dan kun je toch 10x beter De Ligt als aanvoerder hebben. Blind heeft wel ervaring maar wie neemt hem nou serieus? Laat hem lekker de waterzakken dragen...
Vind ik leuk
Nr14always +5474
maandag 11 februari 2019 om 15:30
Nico, die is het bij Argentina ook.
Vind ik leuk
VA1 +3092
maandag 11 februari 2019 om 15:35
Zat ik ook aan te denken. Spreekt hij een beetje Engels?
Vind ik leuk
Nr14always +5474
maandag 11 februari 2019 om 15:37
Dat zal toch wel, misschien Duits, die gingen na de oorlog na Argentinië, de opa van onze zgn koningin schijnt terreinknecht op het landgoed te zijn geweest waar de heer en mevrouw A Hitler woonden 😂😂😂
Vind ik leuk
VA1 +3092
maandag 11 februari 2019 om 15:44
Haha! Dus ik ben niet de enige die dat weet... nee maar even serieus, hij moet wel redelijk Engels kunnen spreken om de boel bij o.a spelhervattingen goed neer te kunnen zetten.
Vind ik leuk
Nr14always +5474
maandag 11 februari 2019 om 15:47
De broer van Bernhard had daar een landgoed, Barlioche of zoiets heet die stad, is net een Duitse stad.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:33
Matthijs de Ligt is een uitstekende aanvoerder....goed bespraakt en eerlijk....kan de rest, vooral de trainer nog een voorbeeld aan nemen.
Vind ik leuk
soccer02 +740
maandag 11 februari 2019 om 15:34
Ja hoor nu is de ligt te jong? Dat was hij in het eerste helft van het seizoen toch ook, maar toen hoorde je niemand over de ligt dat hij te jong is. Het enige probleem dat ajax nu heeft is frenkie. Hij ontwijkt de duelsdat zag je tegen feyenoord al, maar ook tegen heracles was dat heel duidelijk te zien. Daarom kun je frenkie beter uit de basis halen. Ajax gaat zo heel veel wedstrijden verliezen. Want frenkie speelt echt met de handrem er op. Dat is ook niet gek. Want hij is nu een speler van barca en wil de voorbereiding van het nieuwe seizoen niet missen. Ajax heeft het het geld toch al. Dus ze kunnen niks meer aan frenkie verdienen. Geef maar iemand anders de kans om zich te bewijzen. Je zou nog eventueel blind op de plek van frenkie kunnen zetten en dan maggalan in de verdediging.
Vind ik leuk
Habbekrats +347
maandag 11 februari 2019 om 15:36
Ik denk dat de Ligt wel wat vrijer zou gaan voetballen als hij niet de aanvoerdersband hoefde te dragen.
Een speler als Tadic zou dit over moeten nemen!
Vind ik leuk
SantiagoErik +2391
maandag 11 februari 2019 om 15:56
Die jankerd niet aub😱
Vind ik leuk
Jorg Vde +629
maandag 11 februari 2019 om 15:44
Blind, de man van de 100 meter in 30 seconde
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
maandag 11 februari 2019 om 15:45
Niet mee eens, De Ligt is op zijn 19 jaar een persoonlijkheid. Ik denk dat er geen wijzer speler binnen de selectie zit van Ajax.
Vind ik leuk
michelhx +4684
maandag 11 februari 2019 om 15:50
Ach ja, de, met name op sensatie beluste Amsterdamse, media hebben er nog al een handje van om in superlatieven te spreken als het goed draait bij Ajax, want buitenaards en van een andere planeet, maar oh wee als het slecht gaat, dan wordt er aan iedereen z'n stoelpoten gezaagd en ligt iedereen met elkaar in de clinch. Neem het met een korreltje zout, ga verder met je dag en je zult zien dat Ajax echt zo slecht niet is als dat er nu beweerd wordt en dat ze tegen Real Madrid thuis gewoon een prima resultaat halen. En als je dan de dag erna de krant weer open slaat is alles pais en vree en is het lek boven. De kranten moeten gevuld worden.
Vind ik leuk
SantiagoErik +2391
maandag 11 februari 2019 om 15:55
De Ligt super aanvoeder met zijn 19 jaar!
Er moet een normale trainer zijn die al die andere diva's op hun plaats zet😫
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:00
Blind aanvoerder. Wil Ajax degraderen?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:05
Probleem wat al jaren speelt bij Real gaat nu spelen bij Ajax, je kunt gewoonweg geen sterren elftal kopen. Real wilde de nieuwe Gladiators bij elkaar kopen. En samen moest het een sterren ensemble worden. Helaas zit dat er nog steeds niet in, ook in een kippenhok kun je geen 11 haantjes bij elkaar in zetten. Bij een voetbal team ook niet. Mijn vrouw speelt voetbal, daar heb je dit niet, zij spelen SAMEN en VOOR ELKAAR, bij mannen is dat gewoonweg steevast een probleem. Bij Ajax vind men zichzelf gewoonweg beter en belangrijker dan medespelers. Doodsteek voor Ten Hag, na de wedstrijd tegen PSV de spelers een platvorm geven om mee te praten over tactiek en training, hiermee gaf hij hun een kettingzaag voor zijn stoelpoten. Hij heeft geen gezag of overwicht meer, daarmee ook niet de keuze voor een captain. Het zijn eilanden geworden daar waar eerder hun samenspel hun kracht was. En de eilanden gaan steeds meer uitelkaar. Frenkie zal zichzelf sparen, wil geen risico's lopen ivm Barca en dat is juist het gevaar voor Ajax, De Ligt wil de grote man worden, beter dan Frenkie, De Blind vind zichzelf de nieuwe koning, net als Tadic en Ziyech voelt zich de ondergewaardeerde kracht, die eigenlijk King of the Arena hoort te zijn. En daarmee draait Ajax zichzelf in de vernieling, daar waar PSV momenteel wel als team fungeert, mede omdat zij geen stars kopen, maar goede spelers.
Vind ik leuk
ronnieb +705
maandag 11 februari 2019 om 16:20
Ajax is helemaal geen voetbalclub maar een zeer goed ge-oliede marketing machine. Ga maar na: verhaal F de Jong. Speelt sinds 15 maanden in Ajax 1 waarvan alleen dit seizoen vaste basis, wordt Oranje ingeluld als het allergrootste talent van de afgelopen 10 jaar. Hij maakt een fatale fout tegen Frankrijk (door het midden passen, doelpunt tegen) maar speelt tegen Duitsland net als de rest van het team een goede pot. Zijn vriendschappelijke wedstrijden middenin CL en competitie maar daar gaat iedereen even aan voorbij. Iedereen doet mee aan het opbieden (zogenaamd). Barcelona trapt er met open ogen in geblindeerd door het blonde haar en datzelfde loopje als Cruyf had. De statistieken van "Frenkie" - zeer middelmatig voor een Ajax middenvelder. Als het er echt op aankwam (Bayern uit, Feyenoord uit, PSV uit bijvoorbeeld) is de man totaal onzichtbaar. Als 'ie een duw krijgt gaat 'ie huilen bij de scheids. Absoluut dieptepunt: Heracles uit. Werkelijk ELKE bal werd ingeleverd. TWINTIG keer balverlies ...tegen HERACLES!!

Ajax heeft TACHTIG MILJOEN bedongen! TACHTIG MILJOEN! Voor dat geld verwacht je gewoon de allerbeste speler wereldwijd van die leeftijds categorie te kopen, of anders van Europa. Je verwacht een veel scorende speler die met afstand de allerbeste speler van z'n competitie (zeker in Nederland) is. Dat is Frenkie niet.

Als frenkie de Jong bij Vitesse zou spelen zou ' ie niet meer opvallen dan bijv Odegaard. Bij Feyenoord zou hij moeite hebben om in de basis te komen (nee dit is geen geintje, Clasie's statistieken zijn zeker niet veel slechter dan die van Frenkie).

Dan: Zyech. Onze Hakim heeft sinds hij bij Ajax speelt (en ook daarvoor) welgeteld NUL prijzen gewonnen. NUL. Hij heeft nog geen JC schaal omhoog mogen houden, een prijs die ze in Rotterdam nog geeneens meer meetellen. HOP: Eur 50 miljoen. Take it or leave it.

TADIC: Hoeveel gekost? Juist. Zullen we maar even overslaan.

BLIND: Blind zou op zeker niet bij Feyenoord of PSV in de basis staan. Kan niet verdedigen.

Dolberg: Monaco wilde Euro 50 mil betalen! Gebaseerd waarop. Doelpunten tegen NEC, VVV, NAC enz? Elke bal springt van z'n voet.

Huntelaar: Feyenoord heeft Robin van Persie, snappie?

Onana: Lekkere pass weer. Blijkbaar deed 'ie dat in Jong Ajax wekelijks. Gewoon Eur 50 mil vragen.

Christensen rechtsback. Gaat op zeker ook Eur 20 mil opbrengen. Dat de man wekelijks vergeet z'n voetbalschoenen uit de doos te halen doet er niet toe. Wat een drama die man.

De linksback Tagliafico is aardig hoor maar wat werd 'ie gedolt door Kuwas zeg. Mijn god.

Mazroui: die is nog duizelig van z'n pot tegen Larson, toch geen wereld speler onze Sam.

De enige die echt heel goed is is De Ligt, die heeft ook een normale karakter volgens mij. Die is aanvoerder kijkt om zich heen en denkt.... TACHTIG MILJOEN?

Ajax is een heel goed geoliede marketing machine.

[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 16:24]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 00:08
Helemaal mee eens, maar laten we Royston Drenthe nou even niet vergeten, werd voor vijftien miljoen verkocht. Niets van terecht gekomen, 0,0 wedstrijden voor Real. Davy Klaasen, 27 miljoen naar Everton, welgeteld 6 wedstrijden voor Everton, tuurlijk zijn “haler” werd ontslagen, maar toch. Hè didn’t make it. Omgerekend zijn de kosten 4,5 miljoen per wedstrijd. Jasper Cillessen, 13 miljoen naar Barcelona, in drie seizoen 6 wedstrijden, gemiddelde kosten dus 2 miljoen per wedstrijd. Niemand geeft de garantie dat Frankie het redt, toegegeven de scouts zullen niet over één nacht ijs gaan, maar hij moet het nog waarmaken, en gezien de andere transfers is het nog geen gelopen wedstrijd.
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 11 februari 2019 om 16:36
Blind kan best aanvoerder zijn... muntje opgooien side kiezen.
Een speler die algemeen geaccepteerd wordt om de boel op te schudden heeft Ajax niet. Dat de Ligt liep te tieren vond ik lachwekkend, wie neemt dat nou serieus?
Verreweg de beste voetballer is Ziyech, die zou mijn keuze zijn, want Tadic is ook vaak onzichtbaar.
Misschien had Kieft toch gelijk want sinds de verkoop van Frenkie is iedereen van slag.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 16:43]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 00:14
Eis is normaal in het voetbal, dat de aanvoerder een verlengstuk is van de trainer. Hij moet daarnaast een speler zijn die de respect heeft in doen en laten, in en buiten het veld, maar ook natuurlijk overwicht hebben en een toonaangevende speler. Wat niet betekend dat hij de beste speler is maar wel veerkracht toont en weet wanneer de knuppel in het hoenderhok moet en bereidt is zichzelf in team en clubbelang weg te cijferen. Voorop gaat in de strijd, medespelers tot de orde kan roepen, maar ook pal voor “zijn” jongens gaat liggen in tijden van armoede. Aan 80% van de eisen voldoet De Ligt niet.
Vind ik leuk
Cookee +12956
dinsdag 12 februari 2019 om 21:08
Nee, klopt dat vind ik ook.
En Blind kwam met vertrouwen binnen met pittige teksten en zo, maar die kwijnt nu helemaal weg lijkt het.
Bij ManUtd had ie een mannetjesputter die vuil werk deed.
Maar de Ligt laat Blind het vuile werk doen en daar ligt zijn kracht niet. Ik denk dat hij verwacht had centraal midveld te komen maar daar zetten ze toen Frenkie neer.
Vind ik leuk
HupHolland +4462
maandag 11 februari 2019 om 16:50
Je mag alleen blij wezen dat De Ligt aanvoerder bij Ajax is. De sterkste en meest solide persoonlijkheid. Daar kan geen andere Ajacied aan tippen en leeftijd is het laatste wat belangrijk is in deze.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:53
iedereen bij ajax is bang voor het kunstgras,waar ze op moesten spelen.voor hetzelfde geld lopen ze een zware blessure op ,en lopen ze een eventuelen transfer mis. dat is de rede dat ze slecht spelen
Vind ik leuk
wattenstaafje +23923
maandag 11 februari 2019 om 17:09
Ach gossie... de kotsventjes hebben weer een mening
Vind ik leuk
Gradus1 +0
maandag 11 februari 2019 om 17:56
Ik vind De Ligt volwassen en realistisch overkomen tijdens zijn perscontacten. Hij durft tenminste zijn verantwoordelijkheid te nemen en is ook kritisch naar zichzelf toe.
Vind ik leuk
Gerard86 +26
maandag 11 februari 2019 om 20:03
In potentie is de Ligt zeker een aanvoerder. Maar het had voor hem zoveel lekkerder kunnen zijn wanneer hij zich enkel kon focussen op zijn eigen ontwikkeling. Iets wat een jongen op zijn leeftijd nog zou moeten mogen. Maar bij gebrek aan beter doet hij het goed. Al zou ik liever zien dat er een meer ervaren jongen die rol neemt maar wie?
Vind ik leuk
hoebie60 +223
maandag 11 februari 2019 om 20:06
alle die genoemd worden spelen dramatisch. namen ze maar een voorbeeld aan de ligt hoefde die niet telkens wat te verzinnen waarom het slecht gaat
Vind ik leuk
Nar +1193