Waarom Ajax zéker niet kansloos is in de Champions League-duels met Real Madrid

Waarom Ajax zéker niet kansloos is in de Champions League-duels met Real Madrid

Gepubliceerd: woensdag 13 februari 2019 om 10:30wo 13-02-2019 om 10:30

Laatste update: woensdag 13 februari 2019 om 10:42wo 13-02-2019 om 10:42

Woensdagavond wacht Ajax in de achtste finale van de Champions League tegenstander Real Madrid. In eigen huis nemen de Amsterdammers het op tegen een ploeg in vorm. In deze analyse lees je alles over de speelwijze van Real Madrid en de mogelijkheden voor Ajax.

Door Koen Bloks

Het druk zetten van Real Madrid
Real Madrid speelde afgelopen jaren behoorlijk teruggetrokken om er vervolgens via een snelle counter uit te komen. Onder de huidige trainer, Santiago Solari, moet de ploeg verder vooruit verdedigen. Dat doet De Koninklijke als volgt: Karim Benzema kiest er meestal voor om bij de linker centrale verdediger te gaan staan, zodat de rappe Vinícius Júnior vanuit linksvoor de andere centrale verdediger onder druk kan zetten. Vinícius staat dan – wanneer de bal veroverd wordt door Real Madrid – dichtbij het doel van de tegenpartij. Een andere variant is het doorstappen van Luka Modric. De middenvelder die dan vrijkomt, wordt vervolgens onder druk gezet door een verdediger.

Met Atlético Madrid trof Real Madrid een ploeg die in behoorlijk wat facetten op Ajax lijkt. Het ligt voor de hand dat Solari vooral deze variant gebruikt: Toni Kroos en Modric dekken door op Lasse Schöne en Frenkie de Jong. Benzema kiest positie bij de linker centrale verdediger en de rechter centrale verdediger wordt onder gezet door Vinícius. De rechtsback van Ajax zal dan de vrije man worden in de opbouw. Een verschil in detail kan zijn dat Lucas Vázquez op Frenkie de Jong gaat spelen, aangezien de middenvelder van Ajax veelal richting 'linksachter' trekt om op te bouwen. Zo wordt Modric niet volledig uit het centrum van het veld getrokken.



De variant die Real Madrid waarschijnlijk op Ajax toe gaat passen: koppeltjes worden gevormd rondom de controleurs op het middenveld, de vrije man wordt de rechtsback van Ajax na het doorstappen van Vinícius. Er ligt een kans voor Ajax wanneer het Hakim Ziyech op rechtsvoor kan bereiken na het uitstappen van Sergio Reguilón/Marcelo. Ook de intentie van Sergio Ramos kan een kans zijn: de aanvoerder stapt gretig naar voren.

Het verdedigen van Real Madrid
Real Madrid verdedigt onder Solari vanuit een 4-1-4-1 formatie op eigen helft. De Spaanse ploeg krijgt geregeld een doelpunt tegen en dat is niet verrassend: de verdedigers van Real Madrid laten zich gemakkelijk uit positie lokken door te lang de man te volgen. Vooral Daniel Carvajal (rechtsback) voert zijn loopacties tot hoog op eigen helft door. Daardoor moét Vázquez wel verdedigende arbeid leveren: de kans is groot dat zijn back diep gaat lopen. Ajax gaat waarschijnlijk met twee 'spitsen' spelen (een spits + Donny van de Beek / David Neres) om zowel Raphaël Varane als Ramos vast te pinnen en te onthouden van het bieden van rugdekking. Ajax kan daarom zomaar in aanvallende één-tegen-één situaties gaan komen met een aanvaller van Real Madrid.




Vooral Carvajal volgt zijn tegenstander tot ver richting de middenlijn. Ook Ramos (foto 3) en Varane blijken gemakkelijk uit positie te lokken wanneer een middenvelder of spits achter de middenvelders van Real Madrid aan de bal komt. Dit kan zomaar een potentiële vooropgezette val van Ajax worden: Vinícius loopt zelden mee, Reguilón komt na het doorstappen van Ramos in een twee-tegen-één situatie.

De omschakeling van Real Madrid
Ajax hoeft niet bang te zijn om de bal op eigen helft te verliezen: hoewel Real Madrid de intentie heeft om redelijk wat druk te zetten, gebeurt dat vaak onsuccesvol vanwege de onderlinge afstanden en/of afstemming. De omschakeling vanaf eigen helft is daarentegen de grote kracht van Real Madrid. De ploeg krijgt ook de meeste kansen om dit te oefenen aangezien veruit de meeste ballen op eigen helft veroverd worden.

Met simpele details probeert Solari de snelle Vinícius in aanvallend opzicht te kunnen lanceren. Zo hoeft de linksvoor minder verdedigende arbeid te leveren (fase verdedigen: de linksback verdedigt in de zone) en is de Braziliaan de eerste die druk gaat zetten (pressie spelen: bij balwinst staat de aanvaller hoog op de helft van de tegenstander). Na balverovering op eigen helft start de eerste golf van Real Madrid: Vinicius sprint breed in de diepte, terwijl Benzema richting de bal of zijkant beweegt. De tweede golf is de loopactie van Vázquez in de vrije ruimte (afhankelijk van waar deze ligt: zijkant of centrum) en golf drie zijn de ondersteunende loopacties van de backs en controlerende middenvelders.





De 'golven' van Real Madrid’s counter in beeld. Benzema komt richting de bal of zijkant, Vinicius (vanuit een hoge positie) en Vazquez (vanuit een lage positie) sprinten in de vrije ruimtes. In alle situaties liggen de flanken volledig open om zowel Benzema als Vinicius in te spelen.

De opbouw van Real Madrid
Wanneer De Koninklijke opbouwt, zakt Kroos meestal uit richting de linkerflank. Het is een patroon dat De Jong bij Ajax ook vaak laat zien. De Duitser stelt zijn mandekker daardoor voor een keuze: volgen en de positie van centrale middenvelder verlaten of Kroos de gelegenheid geven om vrij op te bouwen. Real Madrid heeft het liefst dat eerste. Benzema, maar ook Vinicius, azen op de ruimte die dan gaat vallen. Beide spelers zijn sterk en snel genoeg om van daaruit weer verder te voetballen. Linksbacks Reguilón en Marcelo geven ruimte door hoog en breed te gaan staan. Wanneer een aanvaller met zijn gezicht naar het doel vrijkomt, sprinten de overige aanvallers en (meestal één) back achter de laatste lijn.




Real Madrid probeert in de opbouw de middenvelder naar Kroos toe te lokken, waarna Benzema en Vinicius afwisselend (afhankelijk van ballijn) in de bal komen. Zijn beide ballijnen afgesloten door de middenvelder? Dan biedt de linksback ondersteuning met een kaats.

Deze analyse gaat over wat Ajax kan verwachten aanstaande woensdag. Het zou zomaar kunnen dat De Jong als rechtercontroleur gaat spelen in plaats van op links, mits de spelmaker fit is. Daarmee wordt de kans vergroot dat de Amsterdammers de snelle linkerkant van Real Madrid af kunnen stoppen (mits De Jong met discipline achter de bal blijft) en ook het mandekken van Vázquez op Frenkie de Jong in de opbouw kunnen omzeilen. Vinicius maakt beduidend minder meters naar achteren en het is de vraag hoe snel Real Madrid dergelijke 'onverwachte' wijzigingen op gaat pakken. Maar één ding is zeker: zonder de verdedigende discipline van voor de winterstop heeft Ajax geen enkele kans. Anders liggen er absoluut mogelijkheden in eigen huis.

Koen Bloks (27) is jeugdtrainer en oprichter van @LaptoptrainerNL. Voor VoetbalPrimeur kijkt hij naar de belangrijkste wedstrijden in binnen- en buitenland en probeert hij op een begrijpelijke wijze de theoretische kant van het voetbal te belichten.

Poll

Wie is favoriet: Ajax of Real Madrid?

(1157 stemmen)

Plaats een reactie

Mosquito +20381
dinsdag 12 februari 2019 om 06:03
Ik hoop dat er vandaag direct gehandeld wordt tegen die sfeerverzieker.
Een persoon die doet alsof hij voor PSV is.
Doodmoe wordt je ervan!
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11698
dinsdag 12 februari 2019 om 06:11
Kort maar krachtig het zou zomaar gelijk spelletje kunnen eindigen maar als Ajax zo speelt net als Heracles verwacht ik gewoon en wat ook gewoon heel Realistisch is gewoon een overwinning voor Madrid.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 06:50]
Vind ik leuk
1+1= +126
dinsdag 12 februari 2019 om 07:22
Zijn nog 2 van die trolletjes hoor dat is een tweeling
Een gescheiden embryo met alle twee een half hersencelletje.
Die hier alleen maar lopen te stoken en inhoudelijks niets vertellen .
Zijn ook PSV fan zou me rot schamen net zoals die trollen van mijn eigen club .
Mislukkelingen van de maatschappij
Jammer dat dit hier allemaal.word toegelaten
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 08:05]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:15
De trolleninvasie is een (in)directe afleiding van het schrijnend inadequate en provocatief modereren. Zij beschikken kennelijk niet over het ' machtsmiddel' om op een ip-ban tracteren en wenden zich met hun lankmoedige houding naar eigen prioriteiten.

Er is hier een aantal passanten actief zonder tweede agenda en 'ulterior motives' dat in staat moet worden geacht om boven myopische partijen te staan en met lik-op-stuk moedwillige recidivisten te ontmoedigen. Onder andere ik zou uitstekend geschikt zijn. Ogenblikkelijk een schijnaccount op non-actief zetten.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 08:26]
Vind ik leuk
Groen +2431
dinsdag 12 februari 2019 om 08:34
Tot voor kort was het nog redelijk te doen maar het loopt nu wel de spuigaten uit. Tegenwoordig rapporteer ik ook de herboren accountjes wanneer zij duidelijk en uitsluitend provoceren. Een beetje zuigen en trash talk op zijn tijd hoort erbij. Maar kinders die niet anders doen mogen wat mij betreft meteen geloosd worden.

Ik weet eigenlijk niet of ze hier IPs (kunnen) bannen. Dat is ook wel lastig zonder een database bij te houden van trollen. Ook in het speciaal onderwijs hebben ze tegenwoordig gewoon Wifi.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:45
Het aantal van mijn 'kalt gestellte' accounts loopt op naar de 20. Na elke eliminatie neem ik noodgedwongen toevlucht tot een nieuw sobriquet.Dat kan omdat niet wordt geband op ip. Het kunnen bannen op ip heeft echter een onredelijke bijkomend effect. Niet zelden worden hier namelijk passanten geband als bijvangst qua lippendienst en cronyisme, 'op verzoek' van enge creaturen die menen groter te zijn dan dit platformpje.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 08:46]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21190
woensdag 13 februari 2019 om 10:59
Ah joh, maar jij bent helemaal niet het probleem hier! Snap niet dat ze jouw accounts hebben gebanned...
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 12:26
Je gaat daarbij wellicht voorbij aan een kleine, welhaast sectarische clique van oud-gedienden cq huichelachtige ratjes. Hun vrijage en geflirt met lippendienst bewijzende moderators sorteert niet zelden het door hun gewenste effect. Namelijk het bannen van passanten met een ongewenst profiel cq verkeerde clubvoorkeur om vervolgens met de nodige genoegdoening hun reptielachtige leedvermaak en triomf te vieren. Daar is helaas onfrisse jurisprudentie en stilzwijgende consensus over.

Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21190
woensdag 13 februari 2019 om 13:28
Je bent altijd welkom hier als het aan mij ligt
Vind ik leuk
FCWijsneus +1239
woensdag 13 februari 2019 om 11:24
Iedereen is aan het trollen en zeker als er bepaalde wedstrijden op komst zijn. Je moet binnen de grenzen blijven en kleine kinderen haal je er zo tussen uit. Het houdt de redactie van VP wel bezig.
Vind ik leuk
pietprecies +10569
dinsdag 12 februari 2019 om 08:55
Het grote probleem is dat ze waarschijnlijk veel vanaf mobieltjes doen.

Op je mobiel wisselt je IP adres namelijk regelmatig.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 10:39
Account koppelen aan telefoonnummer, zodat je als je een profiel aanmaakt een smsje krijgt met een code.

Probleem 90% opgelost lijkt me,
Vind ik leuk
FCWijsneus +1239
woensdag 13 februari 2019 om 11:21
Simkaarten kun je al voor 1 euro kopen
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 11:26
Klopt, echter kost het dan toch al een stuk meer moeite.

Ik denk dat je het dan in ieder geval redelijk de kop in kunt drukken.
Vind ik leuk
abraksas +1921
woensdag 13 februari 2019 om 11:40
precies. Ik denk dat voor de gemiddelde trol het na 2-3 keer een nieuwe sim regelen de pret er wel vanaf is, lijkt mij iig. Maarja, ik ben geen troll en kan me ook gewoon netjes en volwassen gedragen dus ik kan het niet beoordelen hoeveel pret het voor zulke gastjes is en hoever ze bereid zijn te gaan.
Echter is ook hun geld op een gegeven moment wel op lijkt mij. Dus ookal krijg je een nieuwe sim voor 1€. Wordt je 10x gebanned ben je al 10€ kwijt. Is het dat echt waard? Ik weet wel dat ik wel betere dingen weet om mijn geld in te steken. Zelfs 1€ zou mij al teveel zijn alleen om je hier kinderachtig en slecht te kunnen gedragen.
Vind ik leuk
pietprecies +10569
woensdag 13 februari 2019 om 11:38
Klopt en de trolletjes pikken rustig een tientje uit de portemonnee van papa om hun gedrag voort te kunnen zetten
Vind ik leuk
John Garp +4076
woensdag 13 februari 2019 om 10:40
Ik vind het wat lullig om stratumseind nu nog te bannen. Die man schijnt al een jaar of acht aan zijn stapel likejes te werken.
Vind ik leuk
FCWijsneus +1239
woensdag 13 februari 2019 om 11:20
Eens ga je goed (emotioneel) de fout in en dan krijg je een ban.
Vind ik leuk
pietprecies +10569
woensdag 13 februari 2019 om 11:39
Ja waar is die eigenlijk?
Vind ik leuk
abraksas +1921
woensdag 13 februari 2019 om 11:41
Likes tellen misschien?
Vind ik leuk
El Cazador +8683
woensdag 13 februari 2019 om 10:48
Ben ff door wat oudere verhalen gelopen, maar ik krijg de indruk dat VP behoorlijk de boel heeft opgeschoond. Chapeau VP. Het lijkt nu weer rustig met normale Fans van PSV, Feijenoord, Ajax, Az enzo
Vind ik leuk
dhrwobo +41041
woensdag 13 februari 2019 om 11:24
Of het nu een neppe PSV-account, Ajax-account of andere account is, we moeten ons gewoon kort en krachtig uitspreken tegen die trollen. En er inhoudelijk NIET de discussie mee aan gaan. En VP moet idd z'n werk doen.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 12:52
Klopt. Doodmoe van die psvers met hun praatjes tegenwoordig.
Vind ik leuk
S-i-em +4
woensdag 13 februari 2019 om 12:55
Welk persoon?
Vind ik leuk
Tommieman +2636
dinsdag 12 februari 2019 om 06:05
Dat is een flink verhaal op de vroege morgen . Hoe dan ook ik heb er zin in 😊
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:56
Als je dit leest krijgt alleen de misplaatste indruk dat Ajax kans maakt morgen..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 07:56]
Vind ik leuk
abraksas +1921
dinsdag 12 februari 2019 om 08:17
Als je jou reactie leest krijg je de indruk dat jij niet weet hoe voetbal werkt.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:20
22 man rennen achter een bal aan en aan het einde wint Real Madrid weer de CL.

Zo ongeveer.
Vind ik leuk
abraksas +1921
dinsdag 12 februari 2019 om 09:16
Zo ongeveer ja :)
Vind ik leuk
HJR +8955
woensdag 13 februari 2019 om 11:23
Er zijn 2 dingen zeker in het leven: 1 je gaat dood 2 Bij begin van de achtste finales CL is Real Madrid weer in vorm ;)
Vind ik leuk
pietprecies +10569
woensdag 13 februari 2019 om 11:40
Doorgaans wel idd
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 10:46
Natuurlijk heeft Ajax kans.
Vind ik leuk
assist +20
woensdag 13 februari 2019 om 15:26
Verwacht een 3-1tje voor ajax!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 11:12
Denk dat het meer gezien moet worden in vergelijking met het tweeluik van een aantal jaar geleden. Toen was Ajax echt kansloos.. Nu is er een kleine kans en met name die kans, hoe klein die ook is, wordt gekoesterd door de Ajaxfans (en misschien ook wel een beetje voetbalminnend door Nederland). In ieder geval als ik voor mezelf spreek dan hou ik vast aan die kleine kans voor vanavond!
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 11:13]
Vind ik leuk
abraksas +1921
woensdag 13 februari 2019 om 11:51
Ik denk dat iedereen zich er wel van bewust is dat de kans op succes voor Ajax wel klein is en dat op een paar onrealistische optimisten na niemand denkt dat Ajax favoriet is.
Het probleem is (denk ik) dat iedereen die haatgevoelens heeft richting Ajax dat zo niet wil zien want ja dan hebben ze niks om over te janken he. Zou toch harstikke saai zijn als iedereen gewoon realistisch zou zijn? ;)
Dat is iig hoe ik de situatie zie. Kan er natuurlijk ook naast liggen en gewoon compleet gemist hebben dat veel Ajacieden Ajax als favoriet zien. Ik moet namelijk wel bekennen dat ik niet heel veel op VP zit en vooral niet alle reacties lees.
Vind ik leuk
AZVork +1211
dinsdag 12 februari 2019 om 06:11
Kan die 25% die zegt dat Ajax favouriet is een ban krijgen voor deze site? Die mensen kunnen we namelijk niet serieus nemen. Maar succes Ajax houdt de schade beperkt zodat Nederland voetbal niet voor joker staat
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 06:13]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 06:14
Dan moet jij een ban krijgen. Iemand die voor az is is echt niet serieus te nemen
Vind ik leuk
AZVork +1211
dinsdag 12 februari 2019 om 07:25
Je bent natuurlijk alleen serieus als je voor een ploeg bent waar de kans op prijzen het grootst is. Meeloop gedrag is dat.
Vind ik leuk
FCWijsneus +1239
woensdag 13 februari 2019 om 11:16
Iemand die voor Ajax is moet je al helemaal niet serieus nemen. Dat zijn de goodbelievers.0-5 Real
Vind ik leuk
Andre As +1121
dinsdag 12 februari 2019 om 06:15
Gekleurde bril van Sjakie geleend. Maar nog 100.000 X liever dat dan de treurige kleutergedoe van de laatste tijd.

Ajax heeft alleen kans wanneer zij boven zichzelf uitstijgt en Real slecht is. Aan die strohalm houden zij zich vast. Hoop voor Ajax en de punten voor het Nederlandse voetbal dat zij gelijk krijgen. Al is die kans nog zo klein.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23727
dinsdag 12 februari 2019 om 06:35
Andere clubs hebben het Nederlandse voetbal al voor joker gezet.
Vind ik leuk
AZVork +1211
dinsdag 12 februari 2019 om 07:21
Auw. Ik was dat alweer vergeten. Ja wat een afgang voor AZ was dat zeg. Je hebt gelijk. Zal mooi zijn als we iig een klein beetje mee kunnen doen. Succes tegen Real.
Vind ik leuk
companen +1978
dinsdag 12 februari 2019 om 06:50
De kans is zeer miniem maar altijd kans, Heracles won ook van ajax. Dezelfde verhouding is het nu ook in het nadeel van ajax.
Vind ik leuk
AZVork +1211
dinsdag 12 februari 2019 om 07:23
Roch ga ik geen 100 euro op Ajax zetten al heb je wel een lekker quotum dan.
Vind ik leuk
abraksas +1921
dinsdag 12 februari 2019 om 08:20
Ik ben Ajax-supporter maar mij zie je ook geen 100€ op Ajax zetten hoor. Maar ja, sommige mensen denken dat als je vindt dat Ajax een kans maakt je 100€ in moet zetten, niet?

Ik vraag me wel af waar men het vandaan haalt dat de meesten Ajax als favoriet zien. Ik zie hier veel mensen die Ajax een kans geven maar tot nu toe nog niemand gezien die Ajax als favoriet ziet.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:37
Ach, zo lang ik hier niet dom reageer met ‘wzawzdb’ of andere hersenloze berichten zie ik het probleem niet. Ik verwacht niks maar hoop op alles. We gaan het zien, ik heb er iig zin in.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +824
dinsdag 12 februari 2019 om 10:43
Waarschijnlijk dezelfde 25 procent die zei dat ze tegen Bayern niet kansloos waren. Toen zaten ze er ook niet ver naast
Vind ik leuk
AZVork +1211
dinsdag 12 februari 2019 om 12:30
Je kan niet altijd zes gooien.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +824
dinsdag 12 februari 2019 om 18:16
Na 2 keer zie ik graag een derde keer en hou k niet voor onmogelijk.
Vind ik leuk
AZVork +1211
dinsdag 12 februari 2019 om 19:10
Nee dat klopt.ik hoop op weer een zes.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +824
donderdag 14 februari 2019 om 10:21
Nou ze waren dr potdomme dichtbij maar ik ben eigenlijk allang blij dat ze niet vol op hun muil gegaan zijn.
Vind ik leuk
Nielsk +2213
dinsdag 12 februari 2019 om 06:15
Ik hoop dat RM een slechte dag heeft. De rollen zijn nu omgedraaid, RM is in goede doen en Ajax niet
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 06:19
81/29 over 2 wedstrijden
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 06:20]
Vind ik leuk
M1GST4R40 +179
dinsdag 12 februari 2019 om 06:45
Zijn dat percentages?

Ik denk dat je rekenmachine nieuwe batterijtjes nodig heeft...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:08
En er serieus op ingaan. 😄
Vind ik leuk
abraksas +1921
dinsdag 12 februari 2019 om 08:21
Ja wel zo makkelijk he. Als je een foutje maakt gewoon doen alsof je zit te trollen. Hihihi
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:46
Als er nou enige kans was dat iemand als ik zo een "fout" zou maken, ja, dan had je misschien een punt gehad.
Vind ik leuk
abraksas +1921
dinsdag 12 februari 2019 om 09:18
Iemand zoals jij? Ben je Einstein of waarom kan iemand als jij zo'n fout niet maken?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:25
Oké, dan ken je mij niet, maar nog belangrijker: je leest absurd nattevingerwerk als 81/29 (wat dan in jouw ogen 81/19 had moeten zijn) en nog gaat er geen enkel lichtje brandje, nee sterker nog, je gaat er vanuit dat er een kolossale rekenfout is gemaakt.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +179
dinsdag 12 februari 2019 om 11:48
Joh... om 0645 serieus zijn...

Niet in mijn wereld..
Vind ik leuk
companen +1978
dinsdag 12 februari 2019 om 06:51
Denk dat je nog niet helemaal wakker bent.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +403
dinsdag 12 februari 2019 om 06:40
Voila... de selectie dit ff laten lezen en de 3 punten zitten in de knip. Bedankt Koen, met Koen worden we wel kampioen!!!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 06:40]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 06:45
Er is maar een kans en dat is voor morgen de trainer eruit.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 06:56
Ik zou Blind op Bale zetten!
Vind ik leuk
repeP +2108
dinsdag 12 februari 2019 om 13:35
Mag Blind een brommer gebruiken dan?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:15
Scootmobiel.
Vind ik leuk
Muscles +1472
dinsdag 12 februari 2019 om 07:50
Va banque en vrij is verdomd leuk en kan verrassend uitpakken, vooruit AFCA
Vind ik leuk
ritje +554
dinsdag 12 februari 2019 om 08:14
hallo kansen Ajax tegen Real? Ja!!! 1 kans, LOW KANS! mvg ritje
Vind ik leuk
Zegikniet +119
dinsdag 12 februari 2019 om 08:28
Nou, Ten Hag hoeft niets meer te doen, stuurt ze gewoon naar deze website voor bovenstaande analyse. Kan hij mooi zijn tijd steken in het aanspreken van die ego'tjes.

Succes Ajax. Ik hoop dat het wat wordt, maar vrees toch dat het zo maar eens 0-3 kan worden.
Vind ik leuk
stratumseind +191884
woensdag 13 februari 2019 om 10:36
Prima stukjes vp eerlijk ie eerlijk.

Of je het er nu mee eens bent of niet maakt niet uit . Dit zijn mooie topics om te lezen.
Vind ik leuk
PoepWagen +2097
woensdag 13 februari 2019 om 10:41
Ik blijf het knap vinden, zoveel woorden kunnen besteden aan de overbekende open deuren.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3320
woensdag 13 februari 2019 om 10:41
Ajax lijkt op Atletico Madrid? Ok, nooit wat van gemerkt.
Vind ik leuk
FCWijsneus +1239
woensdag 13 februari 2019 om 11:10
Qua trainer dus niet. Bij Ajax zit er een kaal meisje als trainer op de bank en bij het grote Atletico Madrid zit een echte baas op de bank.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 10:49
Ik heb zo’n gevoel dat het vanavond zomaar eens 2-0 kan worden!
Vind ik leuk
Evoluon +159
woensdag 13 februari 2019 om 10:54
Denk dat real dat binnen een kwartiertje wel aantikt ja
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 10:57
Als ten Hag dit leest, wordt t vanavond slechts een formaliteit....
Appeltje eitje
Vind ik leuk
Psssttttt +596
woensdag 13 februari 2019 om 11:00
Ajax is kansloos!!!! In de arena kunnen ze voor een gelijk spel gaan, maar dan moet real een slechte dag hebben. Bij real zijn ze gewoon kansloos. Is ook geen schande. Nederlandse clubs kunnen zich gewoon niet meten met de top
Vind ik leuk
Mari +11959
woensdag 13 februari 2019 om 11:01
Zonder het hele gebla bla te lezen,
het antwoord is omdat
Heereneveen, Feyenoord, Heracles niet kansloos waren tegen Ajax.
Omdat PSV niet kansloos was tegen Inter en Braca uit.
Foute wissels en "aparte" beslissingen van de scheidsrechters.
Hopelijk houdt Ajax ook rekening met dit soort "aparte" beslissingen
Vind ik leuk
Filosoof +685
woensdag 13 februari 2019 om 11:04
Ik hoor altijd wij zijn ajax wij zijn de beste. Dus dit word een simpele overwinning voor ajax!
Vind ik leuk
FCWijsneus +1239
woensdag 13 februari 2019 om 11:07
Ajax is kansloos vanavond.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 11:22
Ajax kom op ! De kans is klein maar kans is er ! Forza Ajax
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 11:27
ik denk dat Real helemaal geen druk gaat zetten op Ajax. Die laten zich gewoon lekker ingraven op de eigen helft en proberen te profiteren van de fouten die worden gemaakt. Effectief zijn is van essentieel belang in het zware programma wat Real heeft
Vind ik leuk
grunnfan +375
woensdag 13 februari 2019 om 11:39
Laptop trainer dan zijn we klaar!
Vind ik leuk
Markus80 +2920
woensdag 13 februari 2019 om 11:58
Dit zou je in boekvorm uit kunnen geven. Mag het iets korter? Leuk verhaal, maar het lijkt mij als Ajacied vrij kansloos. Het is gewoon Real Madrid joh, geen Emmen. Moet je kijken wat daar op het veld staat en op de bank zit.

De Jong mogen ze overigens meteen naar Barca sturen, daar hebben ze echt geen kut meer aan. Van de Beek is een nuttige nuchtere speler zonder maniertjes, de Jong denkt nu echt dat hij de nieuwe Cruijff is. Rot toch op man.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 11:59]
Vind ik leuk
abraksas +1921
woensdag 13 februari 2019 om 12:18
Idd, kijk eens wat daar op het veld staat en op de bank zit en vraag je dan af waarom ze alsnog hier en daar punten laten liggen.
En kijk een wat er bij Ajax op het veld staat en op de bank zit en vergelijk dat met de rest van de Eredivisie. En toch wint Ajax niet elke wedstrijd en verliest het zelfs tegen (met alle respect) een ploeg als Heracles.
Natuurlijk is Ajax kansloos als Real een goeie dag heeft maar die hebben ze niet altijd. En als Ajax een goeie dag heeft zijn ze tot heel veel in staat (ik zeg 'heel veel' he, niet verwisselen met 'gewoon ff de CL winnen' ofzo he ;) ). Hebben ze echter vooral de laatste tijd natuurlijk niet veel dus is echt afwachten hoe ze er vanavond voorstaan.
Vind ik leuk
fr1963 +4063
woensdag 13 februari 2019 om 12:03
Bedankt Koen! Alle Real spelers en de trainert hebben vanmorgen jouw anayle bekeken en weten nu hoe ze ajax 100% kansloos moeten maken.
Het was 80%, dus je hebt ze fijn geholpen!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 12:07
----Vind Naaakt Dames in jouw stad hier op: Cya,Nz/Womens
*Naar werken gebruik punt na Cya ! vervangen de komma
Vind ik leuk
abraksas +1921
woensdag 13 februari 2019 om 12:10
Voor iedereen die hoopt dat Ajax verliest. De resultaten van Ajax hebben directe invloed op het hele NL voetbal en vooral de PSVers zouden eigenlijk ook wel moeten hopen op succes voor Ajax. Deze 2 wedstrijden hebben namelijk rechelrechte invloed op de coefficientenlijst. Als we vanavond verliezen en een oostenrijkse ploeg speelt gelijk verliezen we directe kwalificatie voor de CL en mag dus zelfs de kampioen weer lekker voorrondes spelen.
Ajax is trouwens volgens mij ook de reden dat Nederlandse clubs überhaupt nog aan de CL mogen deelnemen de laatste jaren. En ook ploegen die EL spelen mogen Ajax dankbaar zijn. Maar ja, zolang Ajax maar geen succes heeft maakt het geen reet uit wat er met de andere clubs is, niet?
Vind ik leuk
jari11 +2466
woensdag 13 februari 2019 om 12:53
Helemaal mee eens, maar volgens mij moest de kampioen dit seizoen ook gewoon een play-offs wedstrijd afwerken toch. En zo goed hebben de NL clubs het niet gedaan in Europa dit jaar..
Vind ik leuk
abraksas +1921
woensdag 13 februari 2019 om 13:42
Klopt, PSV moet ook voorronde spelen dit seizoen. Maar volgens mij stonden we voor dit seizoen nog lager dan 11e en is het nu dus aan Ajax om ervoor te zorgen dat we niet weer terugzakken.
Oostenrijk heeft nog 5 ploegen die actief zijn in Europa en bij een nederlaag van Ajax heeft Oostenrijk genoeg aan 1 gelijkspel om Nederland voorbij te gaan.
En ik denk dat PSV liever de voorronde aan zich voorbij had laten gaan dit seizoen en zullen ook liever geen voorronde spelen komend seizoen (onafhankelijk van wie kampioen gaat worden)
Vind ik leuk
jari11 +2466
woensdag 13 februari 2019 om 14:11
5 ploegen die actief zijn in Europa? dat lijkt me wat veel. Misschien 1 of 2 in de Europa league. Je kan er dus vanuit gaan dat we gewoon weer onder Oostenrijk blijven staan na dit seizoen..
Vind ik leuk
abraksas +1921
woensdag 13 februari 2019 om 14:35
Klopt, mijn fout. Heb dat ff klakkeloos overgenomen van een andere site zonder na te denken. Sorry. Zijn er nog 2 actief in de EL. Maar die spelen tegen Inter en Brugge. Een gelijkspel zit er nog best wel in denk ik. Zou het er iig niet op aan willen laten komen eerlijk gezegd. Ervan afgezien dat ik sowieso hoop dat Ajax wint natuurlijk
Vind ik leuk
grunnfan +375
woensdag 13 februari 2019 om 13:30
Directe kwalificatie CL hebben we al verloren. PSV-Bate Borisov!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 13:22
Je merkt dat Ajax Europees heel anders is als in de eigen competitie. In Europa zijn ze een stuk scherper. Het podium, maar ook vooral thuis is de sfeer in de champions league vele malen beter ( dat zeg ik als Ajax-supporter met seizoenskaart) dat geeft ook een steun in de rug.

Hopen dat Ajax de vorm terug vind. Van voor de winterstop.

Je ziet dat zowel Ajax als PSV uit dat ritme worden gehaald door de lange winterstop van bijna een maand.

Zet hem op Ajax en NLpunten
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 13:23
niet kansloos is ???????? al dat gelul met uitleg is bullshit. real kan je niet vergelijken met Ajax met alle respect maar Ajax is geen team is alleen de naam . als je Heerenveen en Heracles niet normaal kan winnen denk je nou echt dat je REAL kan pakken. het zijn nog baby's
Vind ik leuk
abraksas +1921
woensdag 13 februari 2019 om 13:38
Ja want de laatste wedstrijden zijn de enigen die tellen he. Wat Ajax voor de winterstop allemaal heeft laten zien is gewoon niet gebeurd zeker?
Weet je wat bullshit is? Al dat gelul dat Ajax niets voorstelt en ze niet kunnen voetballen en geen team zijn en wat nog. Volgens mij heeft Ajax voor de winterstop gewoon een flinke prestatie neergelegd. Oh wacht, Benfica en Bayern stellen geen enkele reet voor dus elke amateurploeg had die groep wel overleeft, niet? Schij toch uit joh.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 13:49
als je eerlijk ben weet je dat ik gelijk hebt
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 15:22]
Vind ik leuk
Akela +70
woensdag 13 februari 2019 om 14:15
Je ben gelijk? Wat een niveau hier, hahaha.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 15:25
tuurlijk als je geen bal te lullen hebt ga je kijken als men een keer een typ fout maakt. mister perfect daarom kan jij niet veel schrijven ik maakt tenminste een fout maar jij durf geen lange zinnen te pennen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 15:32]
Vind ik leuk
abraksas +1921
woensdag 13 februari 2019 om 14:28
Gelijk aan wat?
Vind ik leuk
Akela +70
woensdag 13 februari 2019 om 14:14
Schij toch uit? Schei toch uit.
Vind ik leuk
fr1963 +4063
woensdag 13 februari 2019 om 14:34
Voor de winterstop was ook nog voor de transfermania. Spelers zijn gewoon meer met zichzelf bezig dan met de club. Dit gaat ten koste van de eenheid en ten Hag is te licht om dit om te draaien.
Uiteraard is het te hopen dat ze op dit podium zichzelf ondergeschikt maken aan het team en het resultaat.
Dan geef ik ajax 30% kans over 2 wedstrijden.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 15:27
elke club is en was met transfer bezig geen excuses zoeken voor Ajax. voor de winter stop was een bevlieging. hoelang gaan we dit excuse blijven aanhoren
Vind ik leuk
fr1963 +4063
woensdag 13 februari 2019 om 18:54
Je zoekt een oorzaak voor de enorme terugval. 8 doelpunten tegen in 17 competitiewedstrijden voor de winter. Daarna alleen al 10 tegen Heerenveen en Feyenoord. Hoe verklaar je zo'n enorm verschil?
Vind ik leuk
voetbalkneus +2334
woensdag 13 februari 2019 om 13:39
Ze zijn wel kansloos
Vind ik leuk
Akela +70
woensdag 13 februari 2019 om 14:13
De razendsnelle Vinicius tegen de retetrage te licht. LOL
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 15:30
ik heb maar een vraag . NOEM 1 VERDEDIGER VAN AJAX DIE Vinicius en bale zou kunnen verdedigen. en AUB zeggen jullie niet dat die Marokkaan dat gaat kunnen
Vind ik leuk
Hookiepoki +109
woensdag 13 februari 2019 om 16:14
Gaat natuurlijk heel erg lastig worden maar Ajax in de goede vorm kan het Real heel moeilijk maken.
Maar na zaterdag ben ik het vertrouwen wel een beetje kwijt en kan je vanavond ook geslacht worden .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws