Transfergerucht in Italië: Ajax heeft oogje op Nigeriaan van 6,5 miljoen euro

Transfergerucht in Italië: Ajax heeft oogje op Nigeriaan van 6,5 miljoen euro

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 17:19ma 11-02-2019 om 17:19

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 17:22ma 11-02-2019 om 17:22

Ajax is een van de vele clubs die de verrichtingen van spits David Okereke nauwlettend in de gaten houdt. Dat meldt het Italiaanse medium Il Secolo XIX maandag. Okereke was dit seizoen goed voor zes goals en acht assists in de Serie B. 

Eind 2018 werd Okereke (21) ook al gelinkt aan sc Heerenveen, Standard Luik en Eibar. Het lijstje met geïnteresseerde clubs is inmiddels fors gegroeid, weet Il Secolo XIX. Ook Ajax, Saint-Etienne, FC Kopenhagen en Crystal Palace hebben de naam van de spits naar verluidt op een lijstje gezet. 

Okereke beschikt bij Spezia over een contract tot medio 2022. Il Secolo XIX meldt dat zijn werkgever een transfersom van minimaal 6,5 miljoen euro verlangt voor de Afrikaanse aanvaller. Spezia staat momenteel op de zesde plaats in de Serie B. De club is volop in de race om via de play-off te promoveren naar het hoogste niveau. 

Ajax beschikt momenteel over twee spitsen: Kasper Dolberg en Klaas-Jan Huntelaar. Laatstgenoemde beschikt over een aflopend contract en beëindigt komend seizoen mogelijk zijn loopbaan. 

Plaats een reactie

maandag 11 februari 2019 om 17:22
Als hij in de buurt komt van Drogba of Emenike, lekker doennnn. Toch blijf ik heel veel vertrouwen houden in Dolberg! Die gast kan gewoon te goed voetballen, moet gewoon goedkomen met hem! Anders zet je hem maar lekker neer op de 10 positie. Volgens mij kan hij dat ook goed. Altijd balvast en een slimme gozer. Ziet het spelletje goed.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 17:30]
Vind ik leuk
Patje41 +1086
maandag 11 februari 2019 om 20:53
Dolberg is te statisch en niet bereidt om veel te lopen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12516
maandag 11 februari 2019 om 17:24
Liever 6+ miljoen aan een Serie B club dan aan een team in de eredivisie.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94668
maandag 11 februari 2019 om 17:29
Natuurlijk, maak de serie B rijker ipv de Eredivisie. Daar zullen we als competitie nou echt echt reuze stappen mee zetten. Goed gezien!
Vind ik leuk
Roeptoeter +12516
maandag 11 februari 2019 om 17:48
De ene keer dat je positief bent over Ajax is ook alleen maar omdat je ze ziet als melkkoe.

Waarom zou Ajax investeren in de eredivisie om die sterker te maken als ze hem nu al niet weten te winnen?
Vind ik leuk
Midden-Noord +94668
maandag 11 februari 2019 om 17:53
Je doet je naam eer aan man, wat loop je nou te ijlen zeg!


Een sterker eredivisie is meer weerstand. Meer weerstand heb je nodig om beter te worden. Door meer weerstand creëer je een sterkere en aantrekkelijkere competitie. Ik kan nog wel veel meer punten noemen waarom het beter is. Maar als je dat niet snapt dan is het bij deze klaar. Ga er niet meer woorden aan vuil maken.
Vind ik leuk
Jozef +42697
maandag 11 februari 2019 om 18:06
Een aankoop moet meerwaarde hebben. Kun je een spits noemen in de eredivisie die voor dat geld een versterking zou kunnen zijn voor Ajax?
Vind ik leuk
Sabau +1710
maandag 11 februari 2019 om 18:35
Robin van Persie.
Vind ik leuk
Jozef +42697
maandag 11 februari 2019 om 19:09
😂

Ja, die zou beslist van waarde zijn bij Ajax, maar hij stopt toch komende zomer?
Vind ik leuk
Midden-Noord +94668
maandag 11 februari 2019 om 21:24
Dat snapt mijn moeder ook nog wel. Het gaat hier om spelers in het algemeen.
Vind ik leuk
Jozef +42697
maandag 11 februari 2019 om 21:28
We leven in een vrije wereld.

Als ik het goed begrijp heeft heel Nederland een hekel aan Ajax en nu zouden we de Eredivisie sterker moeten maken en het geld in het land houden? Doei.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94668
maandag 11 februari 2019 om 21:35
Het verhaal krijgt een rare wending. Ik heb niks met andere te maken. Ik vertel mijn mening en niet die van een ander.
Vind ik leuk
Jozef +42697
maandag 11 februari 2019 om 21:52
Dat mag.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:15
Maar wordt al moeilijk als AZ zegt om niet meer aan Ajax of PSV te verkopen. Daar lopen wel een paar interessante spelers rond voor PSV en Ajax.
Vind ik leuk
Patje41 +1086
maandag 11 februari 2019 om 20:56
Als de spelers willen heeft de club niets meer te zeggen. De spelers kunnen zich stuk voor stuk dusdanig financieel verbeteren dat de knvb altijd de speler steunt als het tot een rechtspraak komt
Vind ik leuk
chicken +14057
maandag 11 februari 2019 om 19:25
Dan moet je niet je concurrentie leeg kopen...

Bovendien vraagt de eredivisie geen reële bedragen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:52
Nou als collectief niet maar als Ajax wel, door de concurrentie niet sterker te maken door spelers af te nemen voor bedragen waarvoor ze niet door kunnen selecteren worden ze er niet beter op Ajax uiteindelijk wel dan gaan ze de CL constant in lopen ze nog verder uit!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:53
Een goede speler uit eredivisie is voor Ajax niet te betalen. Clubs vragen het dubbele als Ajax komt. Niks mis mee hoor, maar voor zulke bedragen lopen ze ook rond in het buitenland. En trouwens..clubs lees AZ verkopen niet aan Ajax en PSV. Dus ze moeten de grens over..
Vind ik leuk
Midden-Noord +94668
maandag 11 februari 2019 om 17:54
Ze betalen ook 17 miljoen voor een speler van United.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:58
Juist ja..Stengs moet minimaal 15 miljoen kosten. Dat gaat écht niemand betalen in de eredivisie. Liever 6,5 miljoen in het buitenland. Clubs vragen er zelf om..
Vind ik leuk
companen +1978
maandag 11 februari 2019 om 18:01
15 voor zijn linker en 15 voor zijn rechter. Heerlijk beleid bij AZ, eindelijk worden ze wakker.
Vind ik leuk
chicken +14057
maandag 11 februari 2019 om 19:27
Maar dan gaat hij dus naar het buitenland om daar vervolgens te verpieteren. Is dat een goed beleid...?

Az schiet zichzelf in de voet dan. Spelers gaan daar geen langlopende contracten aan als de vervolgstap niet gegund wordt..
Vind ik leuk
companen +1978
dinsdag 12 februari 2019 om 03:51
Welke vervolgstap? Wat heeft AZ mee te maken of een speler gaat verpieteren in het buitenland? Bij hem denk ik dat trouwens niet, grootste talent in het Nederlands voetbal.
AZ heeft een prijs in hun hoofd, voor minder gaat hij niet weg. Gelukkig is het beleid aangepast, AZ wil volgend weer eens echt meedoen. Financieel staan ze er goed, tijden zijn voorbij dat ajax met wisselgeld AZ spelers kan ophalen.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5070
maandag 11 februari 2019 om 18:15
Wat moeten ze dan doen? AZ heeft die lange slungel van jullie gekocht die per ongeluk een paar keer goed tegen een bal liep. En daar hebben ze super veel spijt van!
Er zijn gewoon geen goede alternatieven in nederland
Vind ik leuk
oke dan +4528
maandag 11 februari 2019 om 17:42
Vooral alle geruchten uit alle buitenlandse kranten geloven.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:26
Loopt er niks meer rond op de toekomst.

Misschien kan Overmars z'n kicks weer aan gaan doen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:28
Gewoon pakken, maar wel afspreken dat hun onze trainer dan moeeeeeeeeeten neeeeeeeeemen. Pleassssssssssssssssssse
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:29
Is toch logisch . Van de zomer is er een hoop nodig ....
Vind ik leuk
DEWEE +2631
maandag 11 februari 2019 om 17:30
Koop nu eens een goede spits. Veel te lang geleden bij Ajax. Na Machlas en Sonck is het niet veel meer;)
Vind ik leuk
pietprecies +10564
maandag 11 februari 2019 om 17:37
Zlatan kon er natuurlijk ook niks van
Vind ik leuk
DEWEE +2631
maandag 11 februari 2019 om 17:40
Zo dat was serieus. Zlatan, Suarez, Huntelaar hoe lang geleden is dat? Te lang in ieder geval.
Vind ik leuk
pietprecies +10564
maandag 11 februari 2019 om 19:50
Idd, alhoewel ik Pantelic ook geen slechte vond. Vooral sterk als aanspeelpunt
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:44
Machlas en sonck , die konden er allebij geen reet van bij ons.
Vind ik leuk
Cookee +12206
maandag 11 februari 2019 om 20:29
Kopen?
Een stad van 1 miljoen mensen.
Zal toch wel eentje zijn die een bal kan mikken?
Johnny Bosman of Kieft of Nico Jansen?
Vind ik leuk
DEWEE +2631
maandag 11 februari 2019 om 20:30
Komt er aan maar nog net iets te jong voor 34 wedstrijden
Vind ik leuk
Cookee +12206
dinsdag 12 februari 2019 om 20:54
Mag je al een naam noemen?
Of zit het nog in de luier?
Je maakt me benieuwd.
Vind ik leuk
DEWEE +2631
dinsdag 12 februari 2019 om 23:40
Net uit de luiers. Brobbey is de naam. Begint nu minuten te krijgen bij jong. Kwestie van tijd. Machine is het.
Vind ik leuk
Cookee +12206
woensdag 13 februari 2019 om 18:34
Dankje, leuk om te lezen, ik mag graag zien als er weer zo'n jong ventje meters maakt, bij PSV vind ik ook leuk.
Ze zijn niet volgevreten maar knokken ervoor.
Machine...
En vleugelspelers dan of pingelaars? Ik wil graag weer eens vermaakt worden.
Vind ik leuk
Foarut +55
maandag 11 februari 2019 om 17:31
Traoré is er ook nog.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:45
Die mag er pas in als hij het voetbal verleerd is .
Vind ik leuk
BluRP +469
maandag 11 februari 2019 om 17:31
Zolang de aanvoer van de zijkanten kut is, maakt het niet uit wie je in de spits zet. Tadic en Hakim gaan teveel voor eigen succes. Een fatsoenlijke voorzet wordt er niet gegeven.
Vind ik leuk
Storm14 +129
maandag 11 februari 2019 om 17:40
Idd! Zijn allebei meer middenvelders dan buitenspelers
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:41
Inderdaad , Luuk de Jong is nu topscorer van Nederland , maar die had bij Ajax nooit 20 goals gescoord , want die is totaal afhankelijk van de aanvoer van de buitenkanten .
Bij Tadic en Ziyech moet je als spits je eigen kansen kunnen creëren , anders ga je niet vaak scoren .
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:45
Snappen ze bij ons toch niet .
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:56
Tsja en als de heren Tadic en Ziyech er geen zin in hebben , zoals de laatste weken regelmatig gebeurd , dan heb je geen fuck aan die 2 .
Dan heeft Ajax ook nog een trainer die te bang is om hen te wisselen , en dan Neres , een speler die Dolberg wel kan bedienen , gewoon op de bank laat zitten .
Op deze manier heb ik niet meer zo'n vertrouwen dat Ajax kampioen word , en dat had ik een paar weken geleden nog wel .
Vind ik leuk
Blindsy +17401
maandag 11 februari 2019 om 17:56
Zit Jong Ajax zonder spits? Cash is weer op spelersjacht.
Vind ik leuk
Johnny Cash +8907
maandag 11 februari 2019 om 18:37
Nee hoor ik lig gewoon op de bank beetje netflix te kijken
Vind ik leuk
Blindsy +17401
maandag 11 februari 2019 om 21:16
Doggone lonesome? 😉
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:03
Ik zou eerst eens een goede nieuwe trainer zoeken (en vinden)
Vind ik leuk
luccerd +3084
maandag 11 februari 2019 om 18:10
Once you go black.... 😂😂
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:52
You'll never win a price ;-)
Vind ik leuk
B H +100
maandag 11 februari 2019 om 18:13
Kopen,kopen,kopen!! Pfff
Vind ik leuk
HupHolland +3628
maandag 11 februari 2019 om 18:30
Toen ik vijftien was had ik ook een oogje op Kim Hollander. Ik ontmoette haar op een of andere show en ze wilde me gratis mee naar huis nemen. Maar concreet gebeurde er niks.
Vind ik leuk
Johnny Cash +8907
maandag 11 februari 2019 om 18:52
Dat verklaart je naam.
Vind ik leuk
HupHolland +3628
maandag 11 februari 2019 om 19:04
Nouja, Nederland en Nederlandse clubs hadden toch een beetje meer succes. ;-)
Vind ik leuk
Muscles +1472
maandag 11 februari 2019 om 18:39
Drie kopen en één slagen is kassa
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:41
Ajax heeft overal een oogje op, maar er wil niemand komen. Hoe zou dat nu toch komen...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:42
En straks weer een titel erbij.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:50
Ajax mist inderdaad een echte goede spits zoals de Jong bij PSV. Goed gemotiveerd en een prima leider. Zonder hem zou PSV niet zover zijn gekomen. Het is wel zo dat iedere club alles geeft om van de topclubs te winnen, dat zie je bij Ajax en Feyenoord ook. Dolberg is niet altijd doelgericht en speelt de bal vaak terug naar het middenveld in plaats
van proberen te scoren. Klaas Jan doet zijn best maar kan het vaak niet meer belopen. Ten Hag zou Neres meer moeten laten spelen en Donny v.d. Beek niet steeds eruit halen. Die jongen kan vaak uit het niets scoren.
Frenkie de Jong had de hele wedstrijd al last van een liesblessure wat zich met het trainen al voordeed. Hoop dat hij tegen Real wel fit is en weer als
vanouds speelt zoals bij Oranje tegen Frankrijk.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:54
Zo staat er volgend seizoen op Blind na geen Nederlander meer in Ajax. Word echt een vreemdelingen legioen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:16
haal stings van az is veel beter!
Vind ik leuk
Gerro +8520
maandag 11 februari 2019 om 23:15
Dacht dat ze al een jonge spits onlangs gehaald hadden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws