Derksen zag maar één strafschop: 'In die situatie had ik hem niet gegeven, nee'

Derksen zag maar één strafschop: 'In die situatie had ik hem niet gegeven, nee'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 22:43ma 11-02-2019 om 22:43

Johan Derksen vindt Hirving Lozano een irritante speler om naar te kijken. De voetbalanalist van Veronica Inside noemt de Mexicaanse buitenspeler van PSV zelfs een matennaaier en is niet gecharmeerd van zijn manier van doen op het veld.

Voorafgaand aan de 2-0 van FC Utrecht werd Lozano de bal ontnomen. Volgens de Mexicaan was het een overtreding, volgens Derksen niet. "Ik was blij dat hij balverlies leed op het middenveld, waar die goal uit valt", zegt Derksen tijdens de uitzending van Veronica Inside. "Het was geen overtreding. Ik vind het dan ook een heel vervelend jochie, omdat het een matennaaier eerste klas is. Altijd maar rollebollen als hij een duwtje krijgt."

Overigens vond de analist dat er maar één strafschop gegeven diende te worden. "Dat moment dat De Jong werd vastgehouden was een zuivere penalty, maar als ik scheidsrechter was geweest bij de situatie van Dumfries had ik geen strafschop gegeven."

Plaats een reactie

Smithsonian +41236
maandag 11 februari 2019 om 22:45
Blinde zuurpruim.

2 zuivere pingels.
Vind ik leuk
Mo +12323
maandag 11 februari 2019 om 22:46
Eens
Vind ik leuk
ReneAjax +8588
maandag 11 februari 2019 om 23:57
Ook eens, ik had hem ook 2x op de penaltystip gelegd, met de aantekening dat De Jong wel erg graag op het veld ging zitten.
De 2e was toch wel iets erger, de aanvaller kopte de bal terwijl hij onderuit werd geschoffeld. Johan's lezing dat de bal gespeeld was en dat ie er niet meer bij kon klopt niet.
Nijhuis en makkelie waren het met mij eens....wel een penalty voor Utrecht.
Vind ik leuk
035 +7184
dinsdag 12 februari 2019 om 00:08
Misschien nog even het moment gaan zien. Dan zie je dat LdJ, na lang trekken waarbij hij nog een kans had en doorliep, ineens door de knieen zakte en daardoor zn shirt over zn rug ging. Toch??
Vind ik leuk
ReneAjax +8588
dinsdag 12 februari 2019 om 00:13
Na lang trekken ? Noem je 2 seconden lang trekken ?
Zodra hij voelde dat iemand aan z'n shirt trok, stortte hij al ter aarde, terwijl er nog niet eens een bal in de buurt was.
Je moet inderdaad nog maar even het moment gaan terug kijken.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4567
dinsdag 12 februari 2019 om 00:19
Misschien moet je zelf eens even gaan kijken.. ongekend! Wij geven allen toe dat het voor utrecht ook een penalty was, jij wilt weer in gradaties gaan werken, de ene meer dan een ander, wat een gelul! Pingel is een pingel PUNT
Vind ik leuk
ReneAjax +8588
dinsdag 12 februari 2019 om 00:24
Nijhuis en Makkelie vinden dat het wel een pingel is, Van Boekel vindt van niet.
Dus een pingel is blijkbaar geen pingel.
PUNT.
Vind ik leuk
dhrwobo +40189
dinsdag 12 februari 2019 om 04:38
Rene. Je bent totaal niet objectief, jammer. Als het Huntelaar of dolberg wad geweest dan had je anders gepiept, jammer dit..
Vind ik leuk
Paulhuynh +942
dinsdag 12 februari 2019 om 06:21
Dumfries raakt die Zweed nauwelijks. Jij kijkt duidelijk met Ajax bril. Als PSV die penalty had gekregen hadden ze simpel gewonnen ook nog eens
Vind ik leuk
TheMariner +3931
dinsdag 12 februari 2019 om 06:40
Jij kijkt duidelijk door je PSV bril. Dumfries, vBommel, deJong, de VAR, de KNVB, de scheidsrechterscommissie, alle analisten bij de voetbaltalkshows (behalve Derksen) en de neutrale toeschouwer vonden het een strafschop. Behalve van Boekel en jij dus.
Vind ik leuk
Paulhuynh +942
dinsdag 12 februari 2019 om 07:29
Kan je geven hoor maat maar dat was wel heel unfair geweest nu 2 punten door de neus geboord anders 3
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:06
Het is gewoon een pingel
Je moet van elkaar afblijven en nie lopen te trekken en duwen
Vind ik leuk
Ekr 1913 +26
dinsdag 12 februari 2019 om 10:18
Zo kreeg Huntelaar pas ook een strafschop mee
Vind ik leuk
SjeH +344
dinsdag 12 februari 2019 om 07:00
Klopt helemaal. net zoals de situatie tegen Heerenveen met keeper Onana en Lammers.
Die gleed alleen niet uit.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:49
Zeker die van Dumfries.
Vind ik leuk
Paulhuynh +942
dinsdag 12 februari 2019 om 06:22
Omdat hij hem nauwelijks raakt natuurlijk zeker hahaha gefrustreerds Ajax clowntje
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:50
Helemaal gelijk smithsonian, twee glaszuivere penals
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:59
Blinde zuurpruim (Johan)
Beide niet !
Vind ik leuk
Gerro +8455
maandag 11 februari 2019 om 23:01
Hij begon goed met zijn betoog over klootzano maar daarna begint ie toch wartaal uit te slaan die Johan.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:26
Lozano
Vind ik leuk
Spacejam +147
maandag 11 februari 2019 om 23:07
Notoire dorpsidioot ben jij, je voelt totaal niet de wedstrijd aan en beoordeelt alles volgens het boekje. Trapt louter opendeuren in.
Vind ik leuk
Dani82 +2773
dinsdag 12 februari 2019 om 07:01
Ik heb die penalty momenten niet gezien, maar wat lozano betreft heeft hij gewoon gelijk.
Voetbal is een mannensport.
Geen plaats voor gejank en gerollebol. Daar loopt nemyar voor rond
Vind ik leuk
Ikkuh +1074
dinsdag 12 februari 2019 om 08:45
Nee die van Dumfries was geen penalty, Derksen heeft 100% gelijk.
Vind ik leuk
Wim Horst +460
woensdag 13 februari 2019 om 18:06
maar geen overtreding op lozano
Vind ik leuk
Nr14always +1377
maandag 11 februari 2019 om 22:45
Zegt die ouwe voor het eerst sedert lang iets zinnigs.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:48
Ik voel aan mijn water dat hier weleens een Ajax vs Psv discussie los zou kunnen barsten.
Laat het niet gebeuren mensen.
Vind ik leuk
El Cazador +8636
maandag 11 februari 2019 om 22:50
Heerlijk laat maar komen!! Ben op volle oorlog sterkte momenteel, ben helemaal klaar met onze onder de rivieren vrienden
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:51
Aah, hier zit ook wel wat in.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:48
En terecht!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:48
Blinde Derksen.
Vind ik leuk
El Cazador +8636
maandag 11 februari 2019 om 22:48
Ben het nooit eens met deze mediageile ouwe man, maar nu geef ik hem groot gelijk. Matige voetballer die Lozano, moet het uitsluitend van zijn snelheid hebben. Ik geef geen stuiver voor die gozer
Vind ik leuk
Sassefras +760
maandag 11 februari 2019 om 22:52
Als jij hem voor een stuiver zou kunnen kopen, zou je echt niet wijs zijn als je dat zou laten.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:49
Valencia, Schalke 04, AC Milan dit soort clubs zou misschien nog kunnen.
Vind ik leuk
El Cazador +8636
maandag 11 februari 2019 om 22:58
Hooguit, eerder League One clubs
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:59
Heeft wel Duitsland uit 't WK geschopt en heel belangrijk voor 't kampioenschap en aankomende prolongatie!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:59
Het is ook wel een heel vervelend ventje .....
Vind ik leuk
Tommieman +1817
maandag 11 februari 2019 om 23:02
Net als een aantal trollen op deze site 😉
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:03
Juist ja !
Vind ik leuk
Tommieman +1817
maandag 11 februari 2019 om 23:04
Maarja het is al laat , die gaan zo naar bed 😉
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:05
Zitten stiekem met de telefoon onder de dekens
Vind ik leuk
Tommieman +1817
maandag 11 februari 2019 om 23:06
Waarschuw jij de leiding even ....
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:06
Is al gebeurd.
Vind ik leuk
Tommieman +1817
maandag 11 februari 2019 om 23:07
Wat een rust . Thanks !
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:08
Graag gedaan
Vind ik leuk
SirUltionem +3205
maandag 11 februari 2019 om 23:24
Gelukkig zitten ze dan wel op een andere site :)
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:25
Hajahaha
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:07
Wat een mooie wedstrijd was het zeg.
Alles zat er in, doelpunten, vechtlust, overtredingen, drama, vreugde, verdriet!
Super mooi voor de neutrale kijker.
Vind ik leuk
Socrates +721
maandag 11 februari 2019 om 23:10
Matennaaier? Begint met een D en eindigt op erksen...
Vind ik leuk
Maan88 +6547
maandag 11 februari 2019 om 23:11
Overtreding op Lozano was bij de 16 van Utrecht en niet eens in de buurt van het middenveld.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 02:34
Dat was niet eens een overtreding.
Vind ik leuk
Beste PSV +80
maandag 11 februari 2019 om 23:14
2 keer 100% penalty is niet gegeven punt uit. Zeer terechte uitslag gezien de blunders van de scheids en de VAR.
Heerlijk wij zijn een puntje uitgelopen op ajax. Aankomende 2 weken 2 keer winnen en dan gaan we zo goed als zeker....van links naar rechtsssss BOEREN
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:23
Nou die etaleert zijn onkunde wel zo.
Vind ik leuk
Jomagio +31
maandag 11 februari 2019 om 23:26
Johan heeft gewoon vaak gelijk.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:38
zou die drugs gebruik hebben in plaats van een sigaar?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:50
Zijn er nog mensen die Derksen serieus nemen ..
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 00:07
Ik word kotsmisselijk van die derks met altijd maar zijn mening op dwingen een hele nare man met zn misselijke grapjes ten kosten van een ander
Hij moest is weten hoe veel mensen wensen dat hij van di e tv verdwijnt
Brrrr
Vind ik leuk
Einstein71 +501
dinsdag 12 februari 2019 om 00:19
Johan Derksen heeft altijd al een hekel aan FC Utrecht gehad. En waarom? Ik zou het net weten.... Nog toen hij stukjes schreef en Hoofdredacteur was, was dit al opvallend. Niet verbazingwekkend dat hij dit nu weer blert! Desgevraagd is dat natuurlijk niet zo! Johan heeft geen voorkeuren. Tenzij het kansloze muzikanten zijn uit de prehistorie.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 01:06
Hup Wim Jansen vindt Johan Derksen een irritante man om naar te kijken.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 01:24
Zeker geen penalty voor De Jong. Werd helemaal niet gehinderd en ging zelf door zijn hoeven: schwalbe > geel voor De Jong.

En zuiverder penalty dan die met Gustafson heb ik zelden gezien.

Zet Derksen maar een rood neusje op. Clownesk, en best vermakelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 01:49
Bij PSV scouten ze naar matennaaiers. Ben je geen matennaaier? Dan kom je niet bij PSV terecht. En zo kende we wel meer matennaaiers zoals een Toivonen en Doedelzak. Appelvlaai had er ook een handje van...
Vind ik leuk
Wil.DR +1
dinsdag 12 februari 2019 om 05:18
Blij dat Johan geen scheidsrechter is, dan zou hij het voetbal nog meer verpesten dan hij nu al doet met zijn commentaar.
Vind ik leuk
Vak-DD +12028
dinsdag 12 februari 2019 om 05:50
De jong had een strafschop moeten krijgen, heerenveen kreeg hem voor minder en dat kostte ons de wedstrijd. Daarin tegen was die overtreding van dumfries ook een penalty waard.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 06:39
Allebij geen penalty!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 06:49
Viezerik Derksen moet natuurlijk weer voetballers beschimpen. Wat een ordinaire man. En dit is dan de voorbeeldNederlander. De knuffelburger.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 06:57
Kap eens met het matennaaier te noemen. Spelers van andere clubs zinn concurrenten, geen maten. In de zakenwereld worden ook veel vieze dingen gedaan om de concurrentie slim af te zijn. Netjes is het niet, maar als je er voordeel uit kan halen snap ik dat je het doet.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2427
dinsdag 12 februari 2019 om 07:06
Marchanderen eerst PSV afkraken en dan wel Luuk een penalty geven.

Dat gezeur elke keer over Lozano, 99% van de gevallen is het gewoon een (zware) overtreding. Ik wacht op de complicatie van alle gele en rode kaarten zodat we kunnen oordelen of hij zich aanstelt of echt wordt geraakt.

Lozano verloor jl zondag de bal door een goede tackle, geen overtreding.

Maar ja daar gaan weer als de strafschop was gegeven veranderd het spelbeeld bij 1-1 i.p.v. 1-0 en dan was het voorval op Lozano ook niet voorgevallen.

Maar goed iedereen zijn favoriet spelers, ik blijf Lozano erg goed vinden, ja hij rolt door, maar altijd dreigend en toen hij de 2-0 maakte tegen de Duitsers was volgens mij ook nagenoeg iedereen zijn fan.
Vind ik leuk
ritje +535
dinsdag 12 februari 2019 om 07:10
hallo Die derksen noemt zich analist? Hij!! had geen stafschop van dumfries niet gegeven! Maar wel? elk duwtje en trekje bij corners? Deze man is zielig en lachwekkend ! deze zieltogende man, kun je niet serieus nemen! mvg ritje
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:50
Derksen is een kabouter die alles weet knap hoor
Vind ik leuk
Zegikniet +117
dinsdag 12 februari 2019 om 08:13
Wat een ruzie onder een simpele topic. Hadden allebei een penalty moeten krijgen, that's it. Hoe de wedstrijd dan was gelopen, dat weet niemand.

PSV staat behoorlijk los van Ajax nu, dus de kans is gewoon groot dat PSV kampioen wordt, omdat PSV een team is en de spelers van Ajax alleen maar bezig zijn met veel geld binnen halen. Daarbij helpt het niet echt om zo'n communicatief dramatische trainer te hebben, waardoor ik niet verwacht dat dit probleem bij Ajax zomaar wordt opgelost.

Nu kunnen supporters elkaar gaan uitschelden en frustratie uiten, maar daar schiet je in the end weinig mee op. Supporters kunnen er ook niets aan doen dat er zoveel individualisten in het team zitten. En ik snap de frustratie ook wel van Ajax supporters, omdat je met de huidige selectie gewoon kampioen had moeten worden.
Betekent niet dat ik het daarom juist wel grappig vind dat het voor geen meter draait. Ik nam Ajax altijd serieus, tot het moment dat Labyad en Mazraoui er in kwamen tegen Heracles en Neres op de bank mocht blijven. Dan wil je toch gewoon niet winnen. Ten Hag, bedankt!

Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:29
Die snor maakt zichzelf hier belachelijk! Beide situaties waren een penalty! Punt!
Vind ik leuk
Ikkuh +1074
dinsdag 12 februari 2019 om 08:43
Derksen is een wijs man, ben het volledig met hem eens
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:59
en dat bedoel ik van deze man. ik kan om hem lachen maar hij blijft een hypocriet eerste klas. het heel land ziet dat het een penalty is en hij alleen vind van niet. dit zijn de momenten dat hij de aandacht naar zich toetrekt en dat vind ik helemaal niet leuk van die gast. alleen zo haalt hij het nieuws
Vind ik leuk
legasy +197
dinsdag 12 februari 2019 om 09:43
Ajax verliest weer,dat is veel vervelender,of nie godenzonen?
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1736
dinsdag 12 februari 2019 om 10:29
mogge calimero ff Ajax betrekken bij een psv utrecht wedstrijd forum nieuws bericht natuurlijk.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1736
dinsdag 12 februari 2019 om 10:28
brilletje op?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:51
En ik vind Derksen een irritante matennaaier. Een zwaar overschatte analist met een zogenaamde eigen mening met als voornaamste doel schofferen. Was beperkt als voetballer en nu ook bij VI.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 10:52]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:39
Helemaal eens,met de uitspraak matennaaier
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:16
Kan deze mafketelvan een derksen niet spontaan neervallen de eikel wat haat ik deze vent met zijn gelul over andere
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 14:17]
Vind ik leuk
Cookee +12187
dinsdag 12 februari 2019 om 20:26
Als je Derksen tegen hebt dan houd je hem tegen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws