Van Real Madrid naar Fortuna: 'Kon het niet geloven dat Mourinho me bij zich riep'

Van Real Madrid naar Fortuna: 'Kon het niet geloven dat Mourinho me bij zich riep'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 07:34di 12-02-2019 om 07:34

De aanstaande Champions League-clash tussen Ajax en Real Madrid brengt speciale herinneringen naar boven bij Fortuna Sittard-middenvelder José Rodriguez. De nu 24-jarige Spanjaard mocht op 4 december 2012 invallen tegen de Amsterdammers en kroonde zich tot jongste Champions League-debutant aller tijden van De Koninklijke.

Rodriguez spreekt tegenover de NOS van 'het belangrijkste moment van zijn leven'. "Alle spelers dromen ervan om in zo'n grote competitie mee te doen. Ik kon het niet geloven dat José Mourinho (destijds de trainer in Estadio Santiago Bernabeu, red.) mij bij zich riep. Ik was pas zeventien en ik kon het niet geloven dat hij het tegen mij had."

De gewezen jeugdinternational van Spanje denkt niet dat Ajax veel kans maakt in het tweeluik. "De Champions League is het toernooi van Real Madrid", doelt Rodriguez op de drie opeenvolgende eindzeges van de laatste jaren. "De laatste vier jaar begonnen ze slecht aan het seizoen, maar vanaf februari worden ze steeds sterker."

Ajax en Real Madrid trappen woensdagavond om 21.00 uur af in de Johan Cruijff Arena. de return in de Spaanse hoofdstad is op dinsdag 5 maart.

Poll

Maakt Ajax kans tegen Real Madrid?

(4658 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 12 februari 2019 om 07:37
Zeg wat je wilt over mourinho maar Amsterdammers verslaan\pesten kon hij als de beste
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 07:41]
Vind ik leuk
Tommieman +2636
dinsdag 12 februari 2019 om 07:39
Ondertiteling ?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:40
Huh?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:49
'Haakie' is net als 'haakje' een verkleinwoord en bij een verkleinwoord verandert het lidwoord 'de' in 'het', 'het trekhaakie'.
Vind ik leuk
Tommieman +2636
dinsdag 12 februari 2019 om 07:59
Japie is niet zo intelligent.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:14
Japie kan zich maar weer beter gaan richten op de basisschool.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:40
Amsterdammers ja?
Vind ik leuk
Blindsy +17443
dinsdag 12 februari 2019 om 08:45
Terror Jaap Trekhaak weer terug? 👍
Vind ik leuk
Jozef +42699
dinsdag 12 februari 2019 om 07:41
Kans heeft Ajax altijd.

Een kleine, maar er is een kans...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:02
Van Real naar Fortuna, knappe carrière
Vind ik leuk
Zegikniet +119
dinsdag 12 februari 2019 om 08:21
Zo. Precies wat ik dacht inderdaad. Verbaasd met dat daar nog niets over stond in de reacties.
Vind ik leuk
Zegikniet +119
dinsdag 12 februari 2019 om 08:24
Van Real als debutant, bij Fortuna aan de kant.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:05
'Grappig' dat het rijmt, maar het klopt niet. Jose Rodriguez is een belangrijke basisspeler bij Fortuna en speelt wekelijks voor minimaal een 7.
Vind ik leuk
Zegikniet +119
dinsdag 12 februari 2019 om 10:47
Klopt, maar kon niets beters verzinnen ;)
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:02
Iedereen maakt kans, stel je voor dat er morgen een griepgolf is bij Real en er 12 spelers ziek zijn.....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws