PEC-middenvelder heeft 'unfinished business' bij Ajax: 'Niet af kunnen maken'

PEC-middenvelder heeft 'unfinished business' bij Ajax: 'Niet af kunnen maken'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 10:00di 12-02-2019 om 10:00

Pelle Clement heeft het gevoel dat hij nog niet klaar is bij Ajax. De middenvelder van PEC Zwolle speelde uiteindelijk vier wedstrijden in de hoofdmacht, maar vertrok in 2017 naar Engeland.

Bij Clement leeft dan ook het idee dat hij bij Ajax 'unfinished business' heeft. "Ja, voor mijn gevoel wel. Ik vind dat ook wel een mooi streven voor mezelf", aldus Clement. "Het voelt niet echt zo, want ik ben helemaal niet met boze gevoelens weggegaan. (...) Maar ik heb toen met mijn verstand de keuze gemaakt om naar Engeland te gaan, ook wetende dat die kans misschien niet zo vaak meer voorbij zou komen. Daarom ben ik daar uiteindelijk weggegaan."

Clement vind niet dat zijn avontuur bij Ajax volledig is mislukt. "Ik heb er met ontzettend veel plezier gespeeld elf jaar lang. Helemaal honderd procent gelukt is het niet, want daarvoor moet je langere tijd in Ajax 1 spelen. Aan de andere kant heb ik wel vier wedstrijden in Ajax 1 gespeeld. In dat opzicht heb ik het wel gehaald. Maar voor mijn gevoel heb ik het niet helemaal af kunnen maken."

Beluister hier op Apple Podcast
Beluister hier op Spotify

Beluister op Soundcloud

De afleveringen zijn op alle podcastplatformen te horen!

In De Derde Helft-podcast delen Titus, cultheld Koen 'Snijboon' en de broers Gijs en Tim hun eigen kijk op de Eredivisie en Champions League. Heel serieus nemen ze zichzelf niet. Met hun snelle rubriekjes, slappe grappen en krankzinnige feiten brengen ze de romantiek van de vaderlandse voetbalcompetitie naar je oorschelp. Borrelpraat deluxe. Luister nu de nieuwste aflevering!

Poll

Heeft Clement de kwaliteiten om in de toekomst een vaste waarde in Ajax 1 te worden?

(471 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 12 februari 2019 om 10:08
Franz Schubert springs to mind.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
dinsdag 12 februari 2019 om 10:09
Het begint natuurlijk al met shirt vragen van een van de minste Ajacieden aller tijden, Enoh. Der liepen zeker slechtere rond maar ook zeker betere.

Waarom niet het shirtje van Eriksen gevraagd, die was zeker meer waard geworden en het shirtje van Enoh.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:31
Je hebt geen idee hoe belangrijk enoh was toentertijd
Hij was juist de reden waardoor eriksen zich op de aanval kon focussen
Hij liep alles dicht en maakte alle vuile meters
Vind ik leuk
Gelukshand +536
dinsdag 12 februari 2019 om 11:46
Maar waarom speelt Enoh niet bij de Spurs en Eriksen wel?
Vind ik leuk
Naranja +846
dinsdag 12 februari 2019 om 20:11
Je snapt het niet. Enoh is een speler die ervoor zorgt dat de andere spelers minder hoeven mee te verdedigen. Voor Engeland komt hij wat kracht tekort maar het is een heel nuttige speler.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 20:16
Misschien moet je even zoeken naar zijn verhaal
I.p.v. zo dom op internet maar roepen roepen roepen om het roepen
Vind ik leuk
Mario 1 +1900
dinsdag 12 februari 2019 om 10:09
Proef hier een open sollicitatie,
Geen toegevoegde waarde voor Ajax
Vind ik leuk
Spacejam +147
dinsdag 12 februari 2019 om 10:09
Die business ga je ook niet finishen, mag in je handjes knijpen dat je bij die boeren aan de bak komt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 10:10]
Vind ik leuk
ruud wubbers +21090
dinsdag 12 februari 2019 om 10:22
Het is verwarrend, de Graafschap speelt ook in het blauw-wit maar hij speelt toch echt bij PEC.
Vind ik leuk
Ramon89 +802
dinsdag 12 februari 2019 om 10:49
Stel je voor dat er meerdere ploegen met rood-wit waren geweest, dan had hij het helemaal niet gesnapt.
Vind ik leuk
Muscles +1403
dinsdag 12 februari 2019 om 10:13
Goede speler, gewogen en te licht bevonden en ook nog de verkeerde keus om te jong te vertrekken. Succes bij Pec
Vind ik leuk
AvC +1818
dinsdag 12 februari 2019 om 10:15
Geen kans bij Ajax, PEC is een prima club voor hem.
Vind ik leuk
Nistel +3604
dinsdag 12 februari 2019 om 10:22
Die heeft de laatste weken ook gekeken.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:25
Had misschien tegen Heracles wel het verschil kunnen maken.
Vind ik leuk
2-1 +1266
dinsdag 12 februari 2019 om 10:46
Hoe krijgt iemand die zo speelt het toch in zijn hoofd dat hij kans maakt om bij Ajax te spelen?
Vind ik leuk
El Cazador +8602
dinsdag 12 februari 2019 om 10:46
Tja, soms loopt het zo in het leven.
Vind ik leuk
Blindsy +17233
dinsdag 12 februari 2019 om 10:46
Die heeft ook niet alles af kunnen maken. Da Vinci ook niet, trouwens 😉.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 13:10]
Vind ik leuk
#Keizerout +41532
dinsdag 12 februari 2019 om 12:54
Ook niet doorgebroken bij Ajax.
Vind ik leuk
Blindsy +17233
dinsdag 12 februari 2019 om 13:11
Jij bedoelt Leonardo. 😉
Vind ik leuk
#Keizerout +41532
dinsdag 12 februari 2019 om 13:32
Leonardo III
Vind ik leuk
Blindsy +17233
dinsdag 12 februari 2019 om 13:52
Ja, dat was geen genie, die III 😉.
Vind ik leuk
#Keizerout +41532
dinsdag 12 februari 2019 om 14:24
Leuk hoor, al die uitvindingen, maar kun je ook een voorzet geven achter je standbeen?
Vind ik leuk
Blindsy +17233
dinsdag 12 februari 2019 om 14:26
Precies. Dat zijn de échte levensvragen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws