VP-voetbalkantine: 'Zonder Neymar en Cavani is PSG kansloos in Manchester'

VP-voetbalkantine: 'Zonder Neymar en Cavani is PSG kansloos in Manchester'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 17:00di 12-02-2019 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: ‘Ajax moet Huntelaar meteen een 1-jarig contract aanbieden’

Stelling 2: 'Schandalig als Van der Gaag inderdaad ontslag krijgt in Breda'

Stelling 3: 'Zonder Neymar en Cavani is PSG kansloos in Manchester'

Plaats een reactie

Lucien1978 +6451
dinsdag 12 februari 2019 om 11:03
Huntelaar is al 2 jaar over the top. Voegt totaal niets meer toe.

Wil Ajax omhoog zullen ze betere spelers moeten halen.
Vind ik leuk
Echt? +5275
dinsdag 12 februari 2019 om 11:07
Zolang Ajax geld uit blijft geven aan spelers als Huntelaar en Blind kunnen ze een enorm vermogen hebben maar zullen ze niks winnen.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6451
dinsdag 12 februari 2019 om 11:50
Precies dat denk ik ook.

Dan hadden ze bijv beter Huntelaar kunnen wegdoen en Sierhuis kunnen behouden.
Vind ik leuk
Hakbal +1090
dinsdag 12 februari 2019 om 13:09
The hunter blijft gewoon nog een jaar dan daarna komt sierhuis terug van groningen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:24
Mensen roepen ook echt maar wat.

2018/2019
Eredivisie: 19x gespeeld, waarvan maar 5x de volledige wedstrijd. 10 Goals.
CL kwalificatie: 5x volledige wedstrijd, 1x in de 87e minuut gewisseld. 4 Goals (zonder Huntelaar misschien niet eens CL poulefase gehaald)

2017/2018
24x in de basis, waarvan 14x de wedstrijd uitgespeeld. 4x Ingevallen. 13 Goals.

En dan met droge ogen beweren dat 'ie niets meer toevoegt :))
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:55
Danku. Goed onderbouwd, wat een verademing hier. Hij heeft geen topvorm meer, en mist zijn kansen. Maar zeker nog van grote waarde.
Vind ik leuk
psvfan1913 +6280
dinsdag 12 februari 2019 om 17:07
Zeg wil je je niet teveel met ajax bemoeien, dacht dat we eindelijk van m afwaren ;)
Vind ik leuk
Lucien1978 +6451
dinsdag 12 februari 2019 om 17:49
Klopt. Iedere spits in de eredivisie maakt zoveel doelpunten als die een seizoen bij Ajax in de spits speelt.

Zet er ook even bij hoeveel kansen hij heeft gemist en wat hij toevoegt in het spel van Ajax. Met Dolberg bijv voorop is het veldspel meteen een stuk beter
Vind ik leuk
phritzzz +4266
dinsdag 12 februari 2019 om 18:27
@Whitehartlane
Mensen zijn kortzichtig. Baseren het op zijn laatste wedstrijden. Ze vergeten dat hij de laatste tijd weinig aanvoer van de zijkant krijgt.

The Hunter is een doelgerichte spits die goed tot zijn recht komt in het Ajax systeem. Zelfs als hij het vanwege de leeftijd rustiger aan moet doen nog zeer bruikbaar. Ik vind hem goed in de 16 en een mooie mentor voor de jeugd die eraan komt 👍🏾
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:24
Huntelaar moet gewoon spitsen trainer worden,en dolberg vaste spits maken bij Ajax. Sierhuis doet het aardig bij groningen dus hij moet de stand-in worden van Ajax. Of overmars moet miljoenen gaan invensteren in een spits die 2 keus wilt zijn
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 00:30
Sierhuis ontbeert te veel kwaliteit om bij Ajax een rol te kunnen gaan spelen. Traoré is een véél betere Ajax ‘9’ dan Sierhuis ooit zal worden. Traoré gaat samen met Dolberg vechten wie de Ajax ‘9’ wordt. Ik zie Traoré het wel winnen. Een extreem groot talent.
Ik zit niet te wachten op een terugkeer van Sierhuis.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 00:30]
Vind ik leuk
Roeptoeter +12573
dinsdag 12 februari 2019 om 11:04
1. Nee. Zijn tijd zit er gewoon op. Belachelijk dat hij zaterdag mocht spelen.
Waarschijnlijk om zijn honderdste te mogen maken van Ten Hag. We kennen de afloop.
Mooie carrière maar genoeg is genoeg. Had al nooit moeten komen.
Vind ik leuk
Pimman +9718
dinsdag 12 februari 2019 om 11:14
Roeptoeter..als je had opgelet had je meegekregen dat Dolberg niet 100% fit was ivm lichte knieklachten ;)
Vind ik leuk
Roeptoeter +12573
dinsdag 12 februari 2019 om 11:42
Dan had hij De Jong ook niet kunnen opstellen. Niet fit is niet bij de selectie.
Gewoon een fout van Ten Hag.
Vind ik leuk
Pimman +9718
dinsdag 12 februari 2019 om 12:03
Mee eens wat betreft de Jong. Dolberg was wel fit om te spelen maar nog geen 90 minuten. Hij werd ingebracht om iets te forceren dus begrijpelijk. Klaas-Jan heeft zijn beste tijd gehad dus ik verwacht dat hij komende zomer stopt als spits bij Ajax. Wél respect voor hem hoe hij dit seizoen nog heeft gepresteerd. Maar er móet sowieso een nieuwe goede spits komen!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:25
Ben benieuwd of ze dit op jouw 55e ook over jou gaan zeggen op je werk: Genoeg is genoeg. Tijd zit er op.

En dan moet je nog tot je 68e door. En daarna (hopelijk voor jou) nog een jaar of 25-30.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12573
dinsdag 12 februari 2019 om 11:41
Ik lig op koers om op mijn 50ste te gaan rentenieren. Maar bedankt voor de zorgen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:23
Mag toch hopen dat je zelf ook de idiotie van deze vergelijking in ziet. Zoniet, met het geld wat hij verdient heeft hoeft hij zich geen zorgen te maken over zijn toekomst. Ik ben zelf niet in de positie dat ik met 55 kan stoppen...en natuurlijk heeft huntelaar zijn waarde gehad, maar eens houdt het op en ik denk dat einde seizoen het moment wel daar is. Misschien nog een jaartje Heerenveen om het mooi af te sluiten?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:30
Het gaat me om de manier waarop iemand van 35 jaar doodleuk wordt afgeserveerd als te oud, niet meer relevant, voegt niets meer toe etc. etc. Niet alleen door Roeptoeter, overigens.

En al helemaal als diezelfde speler aan het begin van het seizoen nog mede verantwoordelijk is geweest voor het meespelen van zijn club in de CL.

En dat heeft helemaal niets te maken met hoeveel iemand wel of niet op zijn bankrekening heeft staan.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1864
dinsdag 12 februari 2019 om 17:08
Rare teactie huntelaar heeft minimaal 15 miljoen binnen gesleept
Vind ik leuk
danny1974 +1961
dinsdag 12 februari 2019 om 11:06
BTW Nu al zin in morgen...als het goed is komt het Ajax UITFLUITconcert ook weer...daarna kan ten Hag direct door naar het UWV #prijzendroogte... WZAWZ...whahahahaha. Straks weer lekker Ziyech voor de microfoon en dan uitleggen hoe het voelt om door zijn eigen publiek te worden uitgefloten. Komt een mooie tijd aan...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:08
Zo is het Danny. Zet de chipjes maar klaar. In de rust naar bed en de tweede helft dan snel donderdagochtend kijken, zodat je op de fiets naar school gewoon mee kan praten.
Vind ik leuk
danny1974 +1961
dinsdag 12 februari 2019 om 11:10
ik sluit uiteraard niks uit andere kant ..zou wel zonde zijn...het uitfluiten in zo'n betonbak klinkt altijd wel erg mooi..
Vind ik leuk
guusje +1301
dinsdag 12 februari 2019 om 11:18
volgens mij heb jij zo'n klein zwart snorretje.....
Vind ik leuk
Echt? +5275
dinsdag 12 februari 2019 om 11:08
Als hij te dicht in de buurt van Ramos komt staat hij niet meer recht overeind🙈
Vind ik leuk
Pimman +9718
dinsdag 12 februari 2019 om 11:17
danny1974..én al die moeite hier doen om "grappig" te zijn?? ..zó ontzettend misplaatst flauw.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:32
Zo zeg... mag jij opblijven tot na het Jeugdjournaal? Stoer man!
Vind ik leuk
danny1974 +1961
dinsdag 12 februari 2019 om 13:39
Verklaar je nader...
Vind ik leuk
thierryer +1974
dinsdag 12 februari 2019 om 11:09
Nee, vertrouwen in Dolberg is er nog wel, maar de rol van Huntelaar in het veld en buiten het veld valt me zwaar tegen. Haal er een tweede ervaren spits naast Dolberg bij van 29 jaar ofzo. Eentje die kan beuken, koppen en drie man bezig houdt.
Vind ik leuk
Pimman +9718
dinsdag 12 februari 2019 om 11:19
Ajax is al op de achtergrond bezig met een spits. Afwachten tot de zomer. Buiten dat hebben ze Bandé ook nog is herstellende en kan in de spits spelen.
Vind ik leuk
YC93 +660
dinsdag 12 februari 2019 om 11:10
Waarom niet? Als hij vrede kan hebben met een plek op de bank als 2e of 3e spits kan je hem er goed bij hebben toch? Bovendien een goede mentor voor de jonge gasten, en veel beter hebben ze ook niet op het moment
Vind ik leuk
Harmmm +188
dinsdag 12 februari 2019 om 11:11
Vind Huntelaar op het moment beter dan Dollie. Daarbij is hij een van de weinige goede koppers in de selectie. Ik zou persoonlijk als Ajax zijnde een goede spits halen die wedstrijden voor je beslist (zie Luuk de Jong bij PSV).
Dolberg moet je helaas langzaam afschrijven, blijkt toch een bevliegintje geweest. Totaal geen power noch emotie in die jongen. Bij Denemarken heeft ie ook (incl. Jorgenson) 3/4 spitsen voor zich.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 11:11]
Vind ik leuk
Tsubamba +2563
dinsdag 12 februari 2019 om 11:18
Dolberg begint de laatste tijd juist weer beter te voetballen naar mijn mening..
Vind ik leuk
Pimman +9718
dinsdag 12 februari 2019 om 11:20
Precies!
Vind ik leuk
Harmmm +188
dinsdag 12 februari 2019 om 11:36
Nog steeds wisselvallig. Tuurlijk hij is nog jong, maar ik zie hem op dit moment geen wedstrijden beslissen.
Vind ik leuk
Mari +11959
dinsdag 12 februari 2019 om 11:18
Of niet aanbieden en lijdzaam toezien hoe hij bij een andere club topscorer wordt.
Huntelaar is de ideale invaller bij Ajax.
GEEN basisspeler ten Hag.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:19
Zeker, ook al is het maar om het ijskonijn scherp te houden
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:42
Huntelaar moet gewoon stoppen. Kan het niveau niet meer aan.

Sierhuis tweede spits maken!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 11:42]
Vind ik leuk
broedkip +1939
dinsdag 12 februari 2019 om 11:43
Is nu al een plaag in Ajax, kan in de eredivisie ook niet meer. Overtredingen en binnenkort een rode kaart voor elleboog en andere overtredingen. Wegwezen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:12
Denk dat het tijd wordt om een andere spits te halen.
Zou persoonlijk Vincent Jansen kopen aan het eind van het seizoen.
Of jorgensen van Feyenoord kopen.
Verder een nieuw centraal duo na de verkoop van De Ligt.
Voor deze aankopen zou ik opnieuw echt wel veel geld uittrekken.
Onana´s contract moet worden opgewaardeerd. Voor Jorgensen zal een bedrag van 15 a 20 miljoen moeten worden betaald.
En daarnaast zou ik 30 miljoen investeren in een nieuw centraal verdedigingsduo.
Ik denk dat je daarna de selectie weer redelijk op orde hebt na de verkoop van Frenkie de Jong en Mathijs de Ligt

Tadic, Jorgensen/jansen/dolberg, Neres
vdBeek, Ziyech, Blind
Tagliafico, nieuw centraal duo, Veltman/mazraoui
Onana
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:05
Jorgensen kopen van ons, van mij mogen jullie hem voor 20 miljoen best hebben. Als Van Geel nog steeds vast houd aan die prijs maar die raakt op het moment toch ook geen knikker.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:32
Huntelaar staat met én zijn ego én zijn gedrag jonge spelers in de weg. Hij wil bij Ajax het verschil maken. Maar door te tekenen kwam Dollberg niet meer aan een basisplek toe en nog moet hij genoegen nemen met een wisselrol, terwijl vorig seizoen een bod van € 50 miljoen nog als peanuts werd gezien.......Nu mogen ze blij zijn als ze voor hem 20 krijgen. Staat nu stil in zijn ontwikkeling bij Ajax. Doodzonde....
Vind ik leuk
Voetbal@com +2578
dinsdag 12 februari 2019 om 12:53
Stelling 1: ja graag, doe maar 2 seizoen als PSV fan. Maar als ik voor Ajax zou zijn zou ik adviseren hem te bedanken en geen contract meer te geven.

In 99% van de gevallen is een "oudere icoon voetballer" een miskoop.
Uitzonderingen, Kuyt, van Persie, Cocu.

Dan komt het verhaal van meer ervaringen en een soort vaderschap van de jongere spelers naar voren om dit te wel te doen, maar de jeugd van tegenwoordig heeft een adviseur die Google Play of Apple store heet.

Ondanks dat Robben de beste NL voetballer is van deze Eeuw zou ik hem ook niet graag terugzien bij PSV als voetballer. Wat wel goed werkt in NL is een topspeler coach maken met een technisch staf die elkaar aanvullen.
Tenminste als de topspeler destijds ook de lijnen in het veld voor een groot gedeelte bepaalde.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:28
Stelling 1: Ajax heeft welicht al een opvolger op het oog. Welke Op dit moment alleen een contract aanbieden voor de breedte en voor de kleedkamer. Het is wel een vechter en weet wat er gevraagd word.

Stelling 2: Bij NAC gaat het al een tijdje mis, zijn het niet het gebrek aan kwalitatieve (huur) spelers, is het wel in de organisatie, is het wel de coach. Structureel is er iets niet goed bij de club uit Breda. Wat lukt Willem II wel, wat NAC niet lukt? van de Gaag ontslaan, zou waarschijnlijk weer geld gaan kosten. Schiet je er iets mee op, als buitenstaander denk ik niet.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:29
Stelling 2:

Ach, schandalig. Hij heeft er geen team van weten te maken. Er is ook geen enkel uitzicht op verbetering, dus als je als club iets wil, ja dan zul je afscheid moeten nemen. Neemt niet weg dat Van der Gaag best een goede trainer kan zijn én NAC zonder hem helemaal stuurloos is; wie zou er nu in moeten/kunnen stappen die ook daadwerkelijk het tij keert?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:55
1: zou het doen als hij het prima vind bijna niets te spelen.
2: ontsla maar en stuur maar fc volendam, lijkt me de perfecte trainer voor ons
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:07
Krijg je Mühren erbij.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:30
top, maakt bij ons elk jaar aardig wat treffers
Vind ik leuk
mcmodd +26237
dinsdag 12 februari 2019 om 15:07
Stelling 1. Ajax moet Huntelaar helemaal geen eenjarig contract aanbieden. Ze moeten afspreken dat, indien hij meer dan 15 goals scoort dit seizoen, ze zijn contract verlengen voor onbepaalde tijd. Dan kunnen ze per jaar bekijken wanneer hij jeugdtrainer wordt.
Stelling 2. Ja, natuurlijk is het schandalig als Van der Gaag wordt ontslagen. Respecteer zijn contract, treed in overleg over hoe hij denkt verder te kunnen en geef hem die ruimte.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws