KNVB maakt aanstellingen bekend: géén wedstrijd voor Van Boekel

KNVB maakt aanstellingen bekend: géén wedstrijd voor Van Boekel

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 12:25di 12-02-2019 om 12:25

Laatste update: dinsdag 12 februari 2019 om 12:28di 12-02-2019 om 12:28

Pol van Boekel fluit komend weekend geen wedstrijd in de Eredivisie. De arbiter, die afgelopen weekend na FC Utrecht - PSV flinke kritiek te verduren kreeg, komt wel als videoscheids in actie.

Dat heeft de KNVB bekendgemaakt. Van Boekel weigerde Luuk de Jong een strafschop te geven nadat hij door Timo Letschert naar de grond werd getrokken, en in de slotfase legde hij de bal ook niet op de stip nadat Denzel Dumfries Utrecht-middenvelder Simon Gustafson omver liep.

Beide beslissingen kwamen Van Boekel op flinke kritiek te staan. Ook scheidsrechtersbaas Dick van Egmond was kritisch. "In de Eredivisie ging tot zondag kwart voor vijf alles goed. Daarna raken we met zijn allen in de war", stelde hij. Van Egmond verklaarde overigens wel dat de scheidsrechters 'over het algemeen keurig omgaan' met de VAR.

Van Boekel is komend weekend wel actief als videoscheids, bij de wedstrijd tussen Willem II en Vitesse.

Plaats een reactie

dinsdag 12 februari 2019 om 12:27
Nou die had ik niet zien aankomen zeg......
Vind ik leuk
Berbr +2229
dinsdag 12 februari 2019 om 12:32
Hahaha, wel als VAR. Hoe verzinnen ze het.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:34
Dacht precies hetzelfde. 'Zo Polletje, ga jij deze week maar eens even dáár zitten. Dan kun je zelf ook eens even zien hoe dat nou werkt.'
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:27
bas Nijhuis krijgt er ook maar weinig ,vindt ik persoonlijk de beste
Vind ik leuk
bj0rn123 +27
dinsdag 12 februari 2019 om 12:28
Is geblesseerd.
Vind ik leuk
klaasre1974 +1164
dinsdag 12 februari 2019 om 12:29
Is geblesseerd
Vind ik leuk
Springbok +1493
dinsdag 12 februari 2019 om 12:32
Is geblesseerd. (3e)
Vind ik leuk
Always PSV +17383
dinsdag 12 februari 2019 om 12:32
Nijhuis heeft zijn eigen regels en laat veel meer toe. Ze mogen best wat meer door laten spelen, maar dan moeten ze wel allemaal op 1 lijn zitten.
Vind ik leuk
Echt? +5214
dinsdag 12 februari 2019 om 12:35
Dat is ook handig bij de buitenspelval. Nog handiger is op één lijn staan🤔
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:35
Zou die misschien geblesseerd zijn?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:00
Nee, is ook zo’n popie lopie
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23149
dinsdag 12 februari 2019 om 12:29
Maar wel als video scheids... Dan haalt ie straks de scheidsrechter niet naar de kant als ‘ie dat wel moet :o
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:38
Denk dat van Boekel nu een taakstraf heeft gekregen. Als taak, meer begrip krijgen voor de VAR
Vind ik leuk
2cents +64484
dinsdag 12 februari 2019 om 12:30
Van Boekel - Makkelie vandaag wel in omgekeerde rol in de CL.

Zal Van Boekel zijn collega naar de monitor durven te roepen?
Vind ik leuk
plein19 +3392
dinsdag 12 februari 2019 om 12:31
Terecht. En een goede zaak dat de KNVB opener is geworden. Maar goed dat er nog geen beelden in het stadion zijn. Anders was het een veldslag geworden. Misschien is alleen snelle uitleg via een microfoon toe beter
Vind ik leuk
Connie Veren +5761
dinsdag 12 februari 2019 om 12:36
prima gedaan van de KNVB.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:36
De VAR moeten ze ook in het algemeen goed tegen het licht houden. Het allerbelangrijkste moet zijn, na de wedstrijd moet het niet over de scheidsrechter gaan. Dus alle middelen aangrijpen om niet die discussies over de scheids, de VAR, de KNVB te hebben, maar vooral duidelijke regels en duidelijke opvolging van de regels. Ook wanneer het PSV of AJAX betreft :-)
Vind ik leuk
Retweet +847
dinsdag 12 februari 2019 om 12:38
Goh verrassend! Of pakt ie toch gewoon een wedstrijd?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:41
Dan maar hopen dat hij het op een stoel beter ziet.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 12:43]
Vind ik leuk
Nr14always +5600
dinsdag 12 februari 2019 om 12:42
Verbaast mij niks die heeft een tv van Philips gekregrn
Vind ik leuk
JanvdLisme +1517
dinsdag 12 februari 2019 om 12:43
Krijgen wij m als video scheids. Bende mooi mee.
Vind ik leuk
De Hout +2041
dinsdag 12 februari 2019 om 12:46
Kreeg Gözübüyük na zijn penaltyflater tijdens ajax - Heerenveen ook geen wedstrijd toegewezen? Iemand die dat weet?
Vind ik leuk
AZVork +3076
dinsdag 12 februari 2019 om 12:47
Dat is jammer. PSV had hem dit weekend goed kunnen gebruiken.
Vind ik leuk
MojoRisin +16291
dinsdag 12 februari 2019 om 12:48
Soort sarcastische taakstraf of zo, wel als VAR ?
Vind ik leuk
Come on Utreg +30198
dinsdag 12 februari 2019 om 12:49
Polleke krijgt rust. Beter voor iedereen.
Vind ik leuk
deltiaan +1480
dinsdag 12 februari 2019 om 12:54
het is en blijft een boeven bende die zelf hun regeltjes maken dat ze de boel kunnen blijven FLIKKEN
Vind ik leuk
2fast4u +5
dinsdag 12 februari 2019 om 12:56
Gözübüyük mocht op donderdag al weer fluiten.
Vind ik leuk
Hvdp +2092
dinsdag 12 februari 2019 om 13:00
Schande dat hij wel als var actief blijft
Bij Heracles-Ajax heeft hij ook een duidelijke penaltie over het hoofd gezien
Vind ik leuk
Eddy T67 +2567
dinsdag 12 februari 2019 om 13:11
Kan van Boekel bij Vitesse-Willem II lekker de uitslag beslissen. Ik voel hem alweer aankomen hoor. ;) :)
Vind ik leuk
FRChamp +2525
dinsdag 12 februari 2019 om 13:15
Terechte beslissing van de KNVB, gerechtigheid!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6468
dinsdag 12 februari 2019 om 13:17
Rond de 20 eredivisiepotjes per jaar doen die scheidsrechters.
Zo nu en dan slaan ze allemaal een weekkie over.

Als dit een "straf" zou zijn, had ie ook niet mogen VAR'en.
Vind ik leuk
HansVites +6787
dinsdag 12 februari 2019 om 13:20
Waarom krijgt die lul nou weer een Vitesse wedstrijd zijn we nog niet genoeg genaaid?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:21
Terechte beslissing voor deze marchanderende scheidsrechter die Utrecht twee punten gekost heeft.
Vind ik leuk
Blindsy +20595
dinsdag 12 februari 2019 om 13:24
Óf PSV.
Vind ik leuk
Mozes24 +1166
dinsdag 12 februari 2019 om 13:22
Het ergste is eigenlijk nog dat de grensrechter niet meer durfde te vlaggen op een bepaald moment. Hij had wat fouten gemaakt en dacht als ik de vlag niet in de lucht steek dan kan ik ook geen fout maken😂.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 13:22]
Vind ik leuk
Ajax!!! +36
dinsdag 12 februari 2019 om 13:23
Heel goed van Boekel is de hoer van PSV!!!
Vind ik leuk
Blindsy +20595
dinsdag 12 februari 2019 om 13:24
"In de Eredivisie ging tot zondag kwart voor vijf alles goed. Daarna raken we met zijn allen in de war".
Wat een eng mannetje is die Van Egmond.
Vind ik leuk
Ikkuh +2497
dinsdag 12 februari 2019 om 13:30
Van Egmond de allerslechtste scheids aller tijden in de NL voetbal geschiedenis en dat wordt dan de baas van alle scheidsrechters

Garbage in..... Garbage out
Vind ik leuk
Sambal +71
dinsdag 12 februari 2019 om 13:31
Ik denk dat Pol geen enkel moment VAR waardig gaat vinden
Vind ik leuk
Voetbalfan +1895
dinsdag 12 februari 2019 om 13:31
Niet meer dan terecht dat Van Boekel GEEN wedstrijd mag fluiten aankomend weekend, hij hielp PSV zo duidelijk aan een punt waardoor het onterecht een punt uitliep op Ajax!
Garanties dat die penalty zou zitten heb je niet maar zo vat ik dit wel op.
Maar waarom mag hij in vredesnaam dan wel als VAR optreden?
Hij heeft de tijd genomen en kwam tot de verkeerde conclusie na het zien van de beelden, dan ben je aankomend weekend ook niet ineens betrouwbaar als VAR!
Een weekend helemaal niets en nadenken over zijn fouten was beter geweest.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
dinsdag 12 februari 2019 om 14:09
Het was ook totaal geen pingel. In Engeland lachen ze zich kapot als ze dit op tv zien en iedereen roept dat het een pingel is.

We worden langzamerhand de mietjes van europa
Vind ik leuk
Voetbalfan +1895
dinsdag 12 februari 2019 om 18:10
@Lucien1978
Dit heeft niets met mietjes te maken, het was geen lichte overtreding, nee Dumfries gleed weliswaar uit maar vooral via zijn handen haalde hij Gustafson hard neer!
Hem werd duidelijk een scoringskans ontnomen en het kwam Dumfries niet verkeerd uit, hij was alleen te stoppen middels een overtreding.
In de reglementen staat ook duidelijk dat wanneer je iemand een scoringskans ontneemt middels een overtreding dat je daar een penalty voor moet geven.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
dinsdag 12 februari 2019 om 18:21
Niks bij en doorspelen
Vind ik leuk
Kevinm +1897
dinsdag 12 februari 2019 om 13:33
Ah fijn, daar hebben Utrecht en de concurrenten van PSV wat aan.
Vind ik leuk
Justin Kees +3741
dinsdag 12 februari 2019 om 13:34
Wat mij betreft krijgt hij de komende weken ook geen wedstrijden en hem als VAR inzetten is zinloos, hij interpreteert de beelden toch verkeerd. Daar zagen we afgelopen zondag nog het bewijs van...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 13:35]
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
dinsdag 12 februari 2019 om 13:48
Eindelijk.een goede scheids en dan dit. Prut KNVB
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:55
Flikker toch op man! Van Boekel is een luletje rozenwater die PSV de handen boven de hoofd houd...
Vind ik leuk
bert +707
dinsdag 12 februari 2019 om 13:52
Ze houden hem niet voor niets uit de schaduw,vieze arogante vent
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:53
Het schiet allemaal niet op! Nu zit de mongool wel achter de VAR. Ben je toch ook klaar mee...
Vind ik leuk
Hulsink +608
dinsdag 12 februari 2019 om 14:06
Van Boekelo was een beetje dom! (bekend gezegde)
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:26
denk dat die de eerste 10 jaar wel op vakantie kan gaan...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:24
Hij krijgt wel weer een kans, maar nu eventjes pas op de plaats en leren van de foutjes.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4850
dinsdag 12 februari 2019 om 15:46
Duidelijk signaal voor Van Boekel. Als VAR zal het ook wel een ramp worden. De fanshop van PSV daarna?
Vind ik leuk
Copi +156
dinsdag 12 februari 2019 om 16:23
O jee arm Vitesse nu genaait worden door van Boekel
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:02
Arm Willem II en Vitesse.
Vind ik leuk
bergerac +84
dinsdag 12 februari 2019 om 18:26
De enige scheidsrechter die ZELF beslissingen durft te nemen mag niet fluiten, hoe krom is dit. Ik had en heb respect voor hem.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
dinsdag 12 februari 2019 om 20:16
nee hij is de var nog erger
Vind ik leuk
Foarut +90
dinsdag 12 februari 2019 om 22:06
Elke keer dat gezeur over die scheidsrechters en de VAR. Er zal altijd wel discussie blijven en elke ploeg heeft er wel eens voordeel en nadeel van.
Vind ik leuk
kees ee +1083
dinsdag 12 februari 2019 om 22:14
. . net als vroeger bij de scheidsrechter ??
Vind ik leuk
kees ee +1083
dinsdag 12 februari 2019 om 22:13
. .dan kan'ie weinig kwaad als var (out) ??
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 22:35
Volgens mij is van Boekel Ajaxfan. Als hij blind is om de juiste beslissing te maken kan hij oprotten.
Van mij mag hij wedstrijden fluiten in de keuken kampioen divisie
Vind ik leuk
ritje +789
donderdag 14 februari 2019 om 10:13
hallo verdedigers in de buurt van de Jong zou ik aanraden om geen adem te halen! want anders valt hij om! wat een val artiest! mvg ritje
Vind ik leuk
ritje +789
donderdag 14 februari 2019 om 10:17
hallo al dat gedoe om een duwtje of trekje? oplossing?? geen cprners meer nemen! want bij iedere corner wordt geduwt en getrokken! afschaffen de corners! Verzin maar wat anders! mvg ritje
Vind ik leuk
donderdag 14 februari 2019 om 16:22
Pol is op VARkantie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws