Delegatie Real Madrid bezoekt AZ: 'De beste jeugdopleiding van Nederland'

Delegatie Real Madrid bezoekt AZ: 'De beste jeugdopleiding van Nederland'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 13:54di 12-02-2019 om 13:54

Een delegatie van Real Madrid heeft afgelopen week meegekeken bij de jeugdopleiding van AZ. Het is al voor het vierde jaar op rij dat De Koninklijke een kijkje in de keuken krijgt bij de Alkmaarders.

"Dit doen we nu al vier jaar en het is altijd fijn om hier te zijn", aldus Guillermo Hamdan Zaragoza van Real Madrid University op de website van AZ. "We worden goed behandeld en we krijgen overal een kijkje in de keuken. Het is altijd interessant om terug te komen, het is een club die altijd verandert en doorgroeit."

De clubs wisselen kennis met elkaar uit. "Ik denk dat AZ de afgelopen drie jaar de beste jonge club van Nederland was", aldus Zaragoza. "Ze hebben de Rinus Michels Award gewonnen. Voor Real Madrid University is het belangrijk om uit elk land de beste teams te kennen. En op dit moment is AZ de beste jeugdopleiding van Nederland, daarom zijn we hier."

Plaats een reactie

The Iceman +14467
dinsdag 12 februari 2019 om 13:56
Leuke erkenning voor AZ. Leuk bedacht van Real om dat in de week voor Ajax-Real te doen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 13:56]
Vind ik leuk
Groen +2316
dinsdag 12 februari 2019 om 13:59
Scheelt ook weer een paar tickets natuurlijk, mag er vanuit gaan dat ze morgen in de Arena zitten... Maar los daarvan - inderdaad, ze hebben dat bij AZ goed voor elkaar.
Vind ik leuk
Topdrie +3428
dinsdag 12 februari 2019 om 14:01
Real Madrid is al vaker bij AZ op bezoek geweest. Dit staat los van de wedstrijd tegen Ajax in de CL
Vind ik leuk
The Iceman +14467
dinsdag 12 februari 2019 om 14:03
Ja, jaarlijks blijkbaar. Maar ook altijd in deze tijd van het jaar? Maakt ook allemaal niet zoveel uit, iig mooi voor AZ.
Vind ik leuk
Degier +1503
dinsdag 12 februari 2019 om 17:58
Ze waren vorige week ook bij Feyenoord op bezoek. Ze komen van de Real Madrid University, waar je opleidingen op sportgebied kan volgen. Heeft op zich dus weinig te maken met de wedstrijd van woensdag.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:01
Of het handig is, betwijfel ik.
Als één van de jonkies van Ajax scoort, zegt hij na afloop als eerste: " ja goed opgeleid hè"

Spelers van Oss zeiden voor de wedstrijd tegen Den Bosch, dat elke speler van Oss beter is dan die van Den Bosch. Nou dat hebben ze geweten en gaan ze nog járen horen.
Vind ik leuk
FSCeara +8892
dinsdag 12 februari 2019 om 14:07
is om beetje geld te besparen aangezien Madrid geen omzet heeft gedraaid afgelopen jaar.

Maar AZ heeft het in de jeugd de laatste jaren goed voor elkaar en dat is de enige manier om vooruit te komen in NL.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:22
Klopt. Met Koopmeijers, Ouwejan, Steengs, Til en Vlaar staan er vijf van de eigen opleiding in de basis. Knap gedaan.
Bij Den Bosch staan er zelfs zeven uit de eigen opleiding in.
Idd de enige manier om vooruit te komen. ( Uiteraard wel alle jonge spelers een jaar of vier vastleggen.)
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:19
Maher ook zeker niet te vergeten natuurlijk
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:25
Klopt dan zijn het er zelfs zes bij AZ. Mooi. Kapitaal hoort op het veld te staan.
Bij Den Bosch zijn de spelers die gehaald zijn en in de basis spelen ( Velkov, Khamnas, Vaisanen, Sapinnen ) ook erg jong en ( jeugd) international
Vind ik leuk
Multatuli +150
dinsdag 12 februari 2019 om 16:47
En Vlaar !
Vind ik leuk
Gelukshand +536
dinsdag 12 februari 2019 om 13:57
Blijkbaar hebben ze daar een goede keuken.
Is die dikke man van die autobanden al langs geweest?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:57
Hebben ze nog nooit bij de jeugdopleiding van Ajax gekeken. ;)
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9847
dinsdag 12 februari 2019 om 13:59
Je bedoelt koopjeugdopleiding?:)
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:06
Ssssst... 😂😜
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1090
dinsdag 12 februari 2019 om 14:17
Wanneer begint de uitverkoop eigenlijk weer???😂😂😂😂
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:01
Ook hier pas na jaren van droogte de prijs ......:)

AFC Ajax (2018)
AFC Ajax (2017)
AZ (2016)
AZ (2015)
Feyenoord (2014)
Feyenoord (2013)
Feyenoord (2012)
Feyenoord (2011)[2]
De Graafschap (2010)
De Graafschap (2009)
FC Twente (2008)
PSV (2007)
AFC Ajax (2006)
AFC Ajax (2005)
AFC Ajax (2004)
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:02
Wow haha 2 keer De Graafschap?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:08
Mooi toch, geen idee hoe het berekent word hoor. Ik neem aan dat het niet alleen gebaseerd word op resultaten van de jeugd, maar ook op doorstroming en faciliteiten op het complex van de jeugdopleidingen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:13
Idd een mix van al die dingen bij elkaar denk ik ook.
Vind ik leuk
3Bier +12583
dinsdag 12 februari 2019 om 14:24
Voor je jeugdopleiding is 1 ding belangrijk. Doorstroming naar het eerste elftal. Resultaten boeien geen reet, het gaat om ontwikkeling van de spelers. Wat dat betreft is AZ goed bezig met al die jeugdspelers in het eerste. Welke jeugdploegen er allemaal kampioen zijn geworden maakt niks uit.
Die prijs zegt dus niet zo heel veel.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 14:24]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:31
Thx
Vind ik leuk
Kevyn Smit +140
dinsdag 12 februari 2019 om 14:41
De jeugdspelers van AZ maken momenteel inderdaad de meeste spelminuten in het eerste. Jammer dat het Boadu en Stengs niet zo mee zit i.v.m. blessures, hadden nog wel veel meer minuten mogen zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:38
Boadu is inmiddels ook al een maandje met de bal aan het trainen, dus gaat de goede kant weer op.
Vind ik leuk
HanV +5101
dinsdag 12 februari 2019 om 15:13
Het is in elke categorie een populariteitsprijs, de winnaar van die prijs is degene die van de trainers de meeste stemmen krijgt.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12065
dinsdag 12 februari 2019 om 14:04
Overmars is die aan het verwaarlozen.
Jonk is de enige die zich daar druk om maakte en die in nu alweer 3/4 jaar weg.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:06
Dat is idd zeker waar! Die gozer die er nu zit vind ik echt een wijsneus.
Vind ik leuk
Topdrie +3428
dinsdag 12 februari 2019 om 14:08
Je slaat de spijker op z'n kop. Jonk is de rede dat de lichting 1998 en 1999 zulke toptalenten heeft afgeleverd. Nadat hij vertrok zag je het bergafwaarts gaan met de opleiding.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:15
Je mist nog ff de talenten als Brobbey, Ünevar, Hoever, Redan etc. Gedeelte is weggehaald (Redan, Hoever), maar er loopt nog genoeg talent rond.
Vind ik leuk
Topdrie +3428
dinsdag 12 februari 2019 om 14:21
Het is weer jammer dat je het grootste talent vergeten bent. Maar Ryan zal het je vergeven
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:23
Klopt, maar ik kijk vaak jeugdteams en daar speelt Gravenberch niet meer zo vaak in als eerst, vandaar dat ik hem vergeten ben. Hij is inderdaad van dezelfde lichting.
Vind ik leuk
Topdrie +3428
dinsdag 12 februari 2019 om 14:26
Ik geef je 1 naam voor de toekomst. Pocorni van O12. Gaat een hele goede spits worden. Snel, sterk en 2benig
Vind ik leuk
Roeptoeter +12065
dinsdag 12 februari 2019 om 14:23
Dat zijn een paar uitzonderingen waar Overmars op aan het teren is. Het gaat om het totale niveau. Dat is drastisch omlaag aan het gaan.

Zoveel aankopen doen voor Jong Ajax zou verboden moeten zijn. Allemaal afgeven op City en Chelsea etc. en dan vrijwel hetzelfde doen.

Overmars is de club aan het ruïneren, en iedereen zegt dat hij goed bezig is.
Het is een schande.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:59
eens, vitesse kan er wat van leren
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 11:17]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:33
Hoeveel spelers uit de jeugdopleiding spelen er geregeld in het 1e?

Geen één;

Margaret 1 en Buitink 4 wedstrijden dit seizoen, onzin dus.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 14:35]
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 11:17
bedankt voor het compliment
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 11:34
Graag gedaan!
Vind ik leuk
bert +435
dinsdag 12 februari 2019 om 14:00
Beste jong club zegt hij ,ze staan stijf onderaan in de kkd..of bedoeld hij de F jeugd.
Vind ik leuk
Topdrie +3428
dinsdag 12 februari 2019 om 14:05
Jong AZ speelt al in de Eredivisie onder de naam AZ. In de KKD speelt het O19 team onder de naam Jong AZ
Vind ik leuk
Kevyn Smit +140
dinsdag 12 februari 2019 om 14:43
Juist. Tevens staan ze daar ook niet meer onderaan, die plek heeft Jong FC Utrecht mooi ingenomen.
Vind ik leuk
Blac-ca +512
dinsdag 12 februari 2019 om 14:04
Lezen kan ook zo moeilijk zijnhe,maar goed AZ heeft nu echt wel de beste jeugdopleiding van NL ja ,neem eens n kijkje bij de clubs en trek als neutrale liefhebber en of kenner jouw conclusie(s).
Vind ik leuk
Molletje +1713
dinsdag 12 februari 2019 om 14:20
Op welke vlakken moet er dan gekeken worden? Het aantal doorgebroken spelers dit seizoen? De stand van de teams op de ranglijsten? Het aantal "aankomende" talenten? De potentie van talenten?

Ieder kijkt natuurlijk naar zijn eigen club en neem dat als maatstaaf.

Maar ik ben oprecht geïnteresseerd in de antwoorden op mijn vragen maar dan m.b.t. AZ.
Vind ik leuk
Waagplein +562
dinsdag 12 februari 2019 om 14:39
Eigenlijk heb je je eigen vraag al beantwoord. Er wordt naar jouw bovenstaande suggesties gekeken. Maar ook naar de faciliteiten, manieren waarop scores worden bijgehouden (statistieken) en begeleiding van de voetballers.
Vind ik leuk
Molletje +1713
dinsdag 12 februari 2019 om 22:14
Maar wat zijn de spelers waar we op moeten gaan letten dan? Welke namen worden nu genoemd in de jeugd die het 1e gaan halen?

Jong AZ doet het leuk en de O19 staat boven aan of niet?
Vind ik leuk
FSCeara +8892
dinsdag 12 februari 2019 om 14:04
als iedereen die dorpsgekken gewoon bij elk bericht rapporteert dan word er door VP misschien iets aangedaan.
dan krijgen ze mss zoveel meldingen van reportage dat ze liever zelf al de angel eruit halen voor ze overspoeld worden met meldingen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:06
Dat doen die Chinezen ook altijd: bij de concurrentie in de keuken kijken. De rest is bekend.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:25
Hond op je bord 😂😂
Vind ik leuk
2cents +58980
dinsdag 12 februari 2019 om 14:07
Heeft AZ de vertaling van dat stukje zelf gedaan?

Hij zegt:”AZ are probably the two best academies in Holland, or the best.”

Blijkbaar bedoelt hij dat de opleiding van AZ bij de beste twee hoort...
Vind ik leuk
FSCeara +8892
dinsdag 12 februari 2019 om 14:09
of dat ze denken dat de opleiding van Ajax door AZ is opgezet.
ben blij dat ze bij mijn clubje ook weer de weg zijn ingeslagen om weer de jeugdopleiding te krijgen die er vroeger was.
Toen had Fortuna 1 van de beste jeugdopleiding van het land.
Vind ik leuk
Dorzon +4591
dinsdag 12 februari 2019 om 14:13
Dit gaat ajax niet leuk vinden. Ten hahahahahag zal het ter motivatie in de kleedkamer ophangen. Als dit ajax niet motiveert dan niets meer
Vind ik leuk
Patje41 +1071
dinsdag 12 februari 2019 om 14:47
Hij zegt iets hee anders als dat er geschreven wordt... vertaling gedaan door dhr DS? Die kon het woord ajax ook niet uit zijn strot krijgen nadat hij daar was afgewezen als bestuurslid (daarna is hij naar az gegaan)
Vind ik leuk
Blindsy +17204
dinsdag 12 februari 2019 om 14:25
Slimme jongens, die Madrilenen.
Vind ik leuk
Hank1 +533
dinsdag 12 februari 2019 om 14:29
Goed bezig az!!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:31
En daarom investeren ze al jaren miljoenen in al die geweldige AZ spelers die daar uit voortkomen.
Vind ik leuk
Patje41 +1071
dinsdag 12 februari 2019 om 14:44
Volgens worden ieder jaar bijna alle jeugteams van ajax kampioen en had ajax afgelopen seizoen ook de prijs voor beste jeugdopleiding.... broodje aap uit de kaasstad
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:59
heeft real een jeugdopleiding dan? ik lees altijd dat die gasten met geld smijten
Vind ik leuk
De Hout +1933
dinsdag 12 februari 2019 om 15:04
Prachtig. Mogelijk kan AZ zo nu en dan een speler huren van Real om te rijpen in Alkmaar. Mocht daar behoefte aan zijn bij AZ uiteraard.
Vind ik leuk
De Hout +1933
dinsdag 12 februari 2019 om 15:06
Geen club in Nederland speelt met zoveel zelfopgeleide spelers in het team als AZ. Schitterend.
Vind ik leuk
pinkelman +4241
dinsdag 12 februari 2019 om 16:17
Misschien dat Stengs en Boadu daar nog eens belanden als de binding tussen die twee clubs zo aanwezig is.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:25
Moet eens afgelopen zijn met die idiote prijzen voor spelers ,wie betaalt het uiteindelijk of is de klos wij(de supporters)lees net dat een speler in Italië van de zomer 445.000 per week gaat verdienen belachelijk ,🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️
Vind ik leuk
nimma +16