Ten Hag over bankzitter van Ajax: Hij is fit, ambitieus en gemotiveerd

Ten Hag over bankzitter van Ajax: "Hij is fit, ambitieus en gemotiveerd"

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 17:13di 12-02-2019 om 17:13

Ajax-trainer Erik ten Hag liet dinsdagmiddag, tijdens een persconferentie in de Johan Cruijff Arena, in het midden of David Neres tegen Real Madrid wel of geen basisplaats krijgt. De Braziliaanse aanvaller zit de laatste weken regelmatig op de bank. 

"David is fit, ambitieus en gemotiveerd. Hij is een vechter en die spirit zal hij ook zeker op het veld laten zien. Ik ben ervan overtuigd dat hij een belangrijke speler voor ons is en dat zal hij ook blijven", zei Ten Hag, gevraagd naar Neres. "Hij zal zeker een bijdrage leveren om te realiseren wat wij nastreven."

Afgelopen zaterdag zat Neres negentig minuten op de bank in Almelo. Op bezoek bij Heracles ging Ajax met 1-0 onderuit. Een week eerder, thuis tegen VVV-Venlo, kwam Neres na de pauze wél in de ploeg. Ajax won uiteindelijk met 6-0 en Neres scoorde één keer en was goed voor twee assists. In januari werd de Braziliaan nog gelinkt aan een megatransfer naar China. Ajax weigerde mee te werken aan een vertrek. 

Lees ook: Ten Hag heeft Frenkie-nieuws en blikt vooruit: "Door de ondergrens"

Poll

Hoort Neres in de basis bij Ajax?

(1153 stemmen)

Plaats een reactie

Griffith +291
dinsdag 12 februari 2019 om 17:15
Neres is geweldig, maar ik kies toch voor Labyad aldus Ten Hag.
Enige aanvaller met diepte, maar ik stel toch liever iemand anders op..
Vind ik leuk
Nashua +7244
dinsdag 12 februari 2019 om 19:23
Inderdaad, Neres hoor je gewoon op te stellen maar lafbekkie Ten Hag durft Tadic & Ziyech er niet uit te halen
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6120
dinsdag 12 februari 2019 om 17:16
'Maar hij is niet goed in vrije trappen. Dus laat ik Labyad invallen.'
Vind ik leuk
Blindsy +20657
dinsdag 12 februari 2019 om 17:17
Wanneer dat zeikerdje en juffertje tegen Real wéér niet thuisgeven op de flanken, moet Neres gewoon invallen na de rust. En zet hem komende competitiewedstrijd maar weer e na in de basis.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:17
Maar werd niet gebracht toen de wedstrijd erom schreeuwde in Almelo.
Vind ik leuk
Mosquito +22774
dinsdag 12 februari 2019 om 17:20
Onbegrijpelijk toch?
Zet Neres rechtsbuiten en Ziyech op het middenveld. Schöne kan het niet meer opbrengen.
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
dinsdag 12 februari 2019 om 17:25
Schone kan het niet meer belopen inderdaad.. Geen schande, bij hem gaan de jaren ook tellen.. Maar goed, die staat er 'gewoon' in hoor, let maar op.. Ten Hag gaat voor de Bayern-variatie.. En daar valt op zich nog wel iets voor te zeggen..
Of hij komt met een heel ander konijn uit de hoed zetten, zou me ook niks verbazen..
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 23:18
Dit idd. Dan hadden we nog gewonnen ook.
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
dinsdag 12 februari 2019 om 17:22
Nee, omdat Ten Hag Labyad erin bracht omdat die een goede vrije trap heeft en Schone eruit ging.. Heb jij ooit zulke onkunde gehoord tactisch gezien ? Ik dacht echt dat ik naar Jiskefet keek of zo..
Vind ik leuk
Jozef +45173
dinsdag 12 februari 2019 om 18:11
Dat heb ik ook niet gesnapt. Natuurlijk had Ten Hag Neres in ieder geval in de tweede helft moeten laten spelen. Onbegrijpelijk.
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
dinsdag 12 februari 2019 om 17:20
Niet lullen gewoon opstellen..
Vind ik leuk
Jorg Vde +637
dinsdag 12 februari 2019 om 17:22
Gewoon met 12 man beginnen en hopen dat ze het niet zien
Vind ik leuk
Filosoof +672
dinsdag 12 februari 2019 om 17:24
Dan nog zal het een kansloze missie worden haha.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:26
Lmao😂😂
Vind ik leuk
abraksas +2714
dinsdag 12 februari 2019 om 18:00
Probleem is alleen dat eerst wellicht niemand dat ziet en een dag later de UEFA erachter komt en je gaat diskwalificeren.
Vind ik leuk
Jozef +45173
dinsdag 12 februari 2019 om 18:12
Ik denk dat het een leuke grap was, abraksas.
Vind ik leuk
abraksas +2714
dinsdag 12 februari 2019 om 19:54
Meen je niet? Ik heb dan wel een serieus antwoord erop gegeven maar ik weet natuurlijk ook wel dat het een grap van hem was.
Vind ik leuk
Jozef +45173
dinsdag 12 februari 2019 om 19:57
Joh...
Vind ik leuk
Nar +1245
dinsdag 12 februari 2019 om 18:12
Ik zeg, Wamberto moet terug komen....die zie je niet....😂😂😂
Vind ik leuk
Roeptoeter +19416
dinsdag 12 februari 2019 om 17:24
Hij is fit, ambitieus, gemotiveerd en heeft een hekel aan zijn trainer.
Vind ik leuk
RenW +5804
dinsdag 12 februari 2019 om 17:53
Nee dat heb jij.
Niet voor een ander praten.
Vind ik leuk
vierde-ster +9083
dinsdag 12 februari 2019 om 17:25
Ten Hag moet niet zeuren maar hem opstellen morgenavond
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:25
"Hij is fit, ambitieus en gemotiveerd"

Maar.....zit wel op de bank
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:25
Tadic eruit en Neres erin.
Vind ik leuk
Nar +1245
dinsdag 12 februari 2019 om 18:10
Dat zei ik ook al...😋
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:13
Dat zeg ik al sinds Tadic een basisplaats had bij Ajax.
Vind ik leuk
Nar +1245
dinsdag 12 februari 2019 om 18:16
Ok, jij wint...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:17
Haha
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:29
Met keizer of ten hag kun je toch niet tegenover real barca man utd of psg staan. Moet echt iemand met ervaring zijn zoals louis van gaal of bert van marwijk. Marc lees is mee dwerg
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 17:35]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:15
Oneens als een trainer gewoon kwaliteiten heeft en gezag hoeft het geen grote naam te zijn. Keizer is gewoon een hele goede trainer! Gaat een hele grote worden!
Vind ik leuk
SantiagoErik +2541
dinsdag 12 februari 2019 om 17:31
Flikker toch op ten Hag. Enige buitenspeler met diepgang. Waarom laat je hem zo weinig spelen. Heeft hij iets met je vrouw uitgespookt wat jij niet kunt😫
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 23:20
Dit dus.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:40
vdBeek eruit en Neres erin.
Vind ik leuk
Nar +1245
dinsdag 12 februari 2019 om 18:09
Tadic eruit en Neres erin...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:45
Als Ten Hag morgenavond Neres niet opstelt moeten ze Ten Hag donderdag meteen ontslaan.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24165
dinsdag 12 februari 2019 om 17:54
Je verknalt die jongen met al zijn talent.
Vind ik leuk
broedkip +2248
dinsdag 12 februari 2019 om 17:56
Neres speelt dus. Als hij maar geen Huntelaar,Kristensen en de aller slechtste maar die speelt wel, Blind in de achterhoede opstelt.
Vind ik leuk
La Luz +580
dinsdag 12 februari 2019 om 18:06
Rarara; “Hij is fit, ambitieus, gemotiveerd en zit op de bank?”
Vind ik leuk
Nar +1245
dinsdag 12 februari 2019 om 18:08
Ten Hag heeft een eigen logica...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:09
Die niet fit en scherp zijn, staan op t veld...
Vind ik leuk
Nar +1245
dinsdag 12 februari 2019 om 18:07
Ongelooflijk dat hij Tadic er niet uit haalt voor Neres... Hij heeft nog geen eerlijke kans gehad.
Vind ik leuk
Mari +13674
dinsdag 12 februari 2019 om 18:09
Dan moet je hem opstellen.
Wat er ook gebeurd
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:11
Ten haggie geeft persoonlijk de titel weg door ziyech en neres niet van plek te wissellen ....
Vind ik leuk
B H +461
dinsdag 12 februari 2019 om 18:16
Waarom speelt hij dan niet, mafketel
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:38
Als neres niet in de basis start morgen dan kunnen Overmars en Sar maar 1 ding doen en dat is ten hag met een bloedgang die arena uitflikkeren!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 23:23]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 23:21
Precies. Ten Hag was ik al beu en het wordt alleen maar erger. Met pek en veren uit de arena flikkeren.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:52
Stelt hem dan gvd ook op zak hooi
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:02
Als ten Hag weer goed wordt dan wordt hij gelijk weer gek van blijdschap
Vind ik leuk
thebigeasy +711
dinsdag 12 februari 2019 om 19:19
Deze trainer is de kleedkamer toch he-le-maal kwijt? Ik snapte sowieso niet waarom Neres gewisseld werd, het team dat stond had Ten Hag moeten laten staan en niet allerlei tactische hocus pocus trucs uithalen als het een keertje niet gaat. Van de Beek op de plaats van Schone is imo de enige omzetting wat plaats had moeten vinden. Ziyech een vrije rol op het middenveld, tadic en neres op de flanken. Prima toch?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 23:22
Leg dat Ten Hag maar eens uit.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:36
Ja Ten Hag hij is fit, ambitieus, gemotiveerd en ..... bijna kapot gemaakt door jou 😎

Wat ben je toch ook NEP
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 19:36]
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 03:01
Als neres naar PSV was gekomen dan speelde hij ieder week en kreeg hij ook respect van PSV zelf zowel de club als de coach. Want zo gaan we hier om met elkaar in Eindhoven respect.
Daarom is PSV ook meer een team.
.
Bij Ajax hebben ze paar arrogante koeien die meer bezig zijn met transfers dan voetbal. Onderling zit het gewoon niet lekker in d groep. Ten Hag die niet ingrijpt en paar koeiien op de bank laat zoals de ligt zyech Tadic etc allemaal banken verdome. Ten hag is te slap. En zo een ploeg gaat echt geen prijzen winnen. Enigste prijs waarvan ik Ajax de kans gaf dat was de beker . Maar ik begin steets te geloven dat de beker juist naar Feyenoord gaat . Titel is PSV verplicht om te winnen omdat PSV de ploeg is die dat ook verdiende
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws