Ten Hag heeft Frenkie-nieuws en blikt vooruit: Door de ondergrens

Ten Hag heeft Frenkie-nieuws en blikt vooruit: "Door de ondergrens"

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 15:54di 12-02-2019 om 15:54

Ajax kan woensdagavond tegen Real Madrid beschikken over Frenkie de Jong. Trainer Erik ten Hag heeft dat laten weten tijdens een persconferentie. Achter de naam van De Jong stond sinds zaterdag een vraagteken. Hij had last van zijn lies. 

De middenvelder is fit genoeg om aan te treden tegen Real. "Frenkie is fit. Hij kijkt uit naar de wedstrijd tegen Real, zoals iedereen bij ons", aldus Ten Hag. Dusan Tadic, ook aangeschoven bij de persbijeenkomst, is blij met dat nieuws. "Hij is voor ons één van de belangrijkste spelers. We hopen dat hij morgen helemaal fit is, en dat hij extra gemotiveerd is tegen Real Madrid."

De Servische vedette ging ook in op de belabberde resultaten van de laatste weken. "We zitten op dit moment niet in een goede fase, maar ook dat is voetbal, soms verlies je. Dat vinden wij zelf ook moeilijk. Maar morgen is er een nieuwe wedstrijd en dat is een nieuwe kans om onszelf weer te laten zien, om op te staan wanneer het moeilijk wordt."

Ten Hag
Ajax-trainer Ten Hag 'wil niet te zwaar tillen' aan de nederlagen tegen Heracles Almelo (1-0) en Feyenoord (6-2). "Je wil het niet, maar het kan gebeuren. Geen enkele ploeg volgt continu een stijgende lijn. We hebben de problemen de afgelopen weken over onszelf afgeroepen. We waren gewoon niet honderd procent. De ene keer verdedigen we niet goed en tegen Heracles was de opbouw niet in orde. We zijn af en toe door de ondergrens gezakt."

Woensdag wacht in de Johan Cruijff Arena de clash met Real. "We moeten ook ons eigen spel spelen, dat is ontzettend belangrijk. Real zit momenteel in een betere fase dan ten tijde van de loting. Je ziet dat er vooruitgang in hun spel zit. Maar tot nu toe beleven wij een fantastisch Europees seizoen en daar willen we een vervolg aan geven." 

Poll

Wat wordt woensdag de uitslag?

(19215 stemmen)

Plaats een reactie

Griffith +291
dinsdag 12 februari 2019 om 16:01
Goed dat Frenkie erbij is. Hij is niet in grootse doen, maar zie hem liever dan Mazraoui op het middenveld
Vind ik leuk
Patje41 +1224
dinsdag 12 februari 2019 om 16:05
Liever Blind op het middenveld
Vind ik leuk
Griffith +291
dinsdag 12 februari 2019 om 16:07
Vind Blind nou ook niet echt lekker bezig hoor. Magallan lijkt me nu nog niet klaar om in deze belangrijke wedstrijd te spelen dus zou Blind centraal houden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:26
Veltman centrum naast de ligt blind ervoor en dan schone en frenkie voor voetbal👍 Ziyech dolberg en nerez en je wint
Vind ik leuk
tikkietoe +6472
dinsdag 12 februari 2019 om 16:02
Veel succes en focus toegewenst.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
dinsdag 12 februari 2019 om 16:03
Ten hag wil niet te zwaar tillen aan de verloren wedstrijden.

Moet nie gekker worden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:50
Dat is toch een reactie om hem meteen te ontslaan, morgen zeggen ze weer we hebben hem te laat ontslagen
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 23:07
Idd. Knettergek word ik ervan. Hij moet er doodziek van zijn. Man, man, man.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19313
dinsdag 12 februari 2019 om 16:03
Frenkie gewoon op de bank. Blind, Ziyech en Donny op het middenveld.
Vind ik leuk
Filosoof +672
dinsdag 12 februari 2019 om 16:11
Precies! Niet met zn koppie bij ajax. Dus lekker op t benkie met frenkie
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
dinsdag 12 februari 2019 om 16:03
Wat een slappe OH. We waren niet scherp, kan een keer gebeuren, blabla. Kost je gewoon een zekere landstitel.
Vind ik leuk
Patje41 +1224
dinsdag 12 februari 2019 om 16:04
Jammer, had liever Blind op het middenveld gezien en tagliafico en magallan achterin
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:05
Juist en dan Tadic in de spits en Neres erbij!
Vind ik leuk
Patje41 +1224
dinsdag 12 februari 2019 om 17:26
100 % mee eens!
Vind ik leuk
HJR +9176
dinsdag 12 februari 2019 om 16:05
Ajax-trainer Ten Hag 'wil niet te zwaar tillen' aan de nederlagen tegen Heracles Almelo (1-0) en Feyenoord (6-2).

Moet je ook niet doen nee, gewoon lekker zo doorgaan :(. Man geef toch gewoon duidelijk aan dat het niks was. Vergeet Heerenveen ook maar even voor het gemak.

Real is paar klassen te groot, met een super dag voor Ajax en een mindere dag voor Real kan het een gelijkspel worden.

Misschien als Real het echt rustig aan doet een 2-1 ofzo, maar dan wordt het wel goed gemaakt in Madrid.

Ik zeg 2-2 want ik hoop op dat Real rustig aan doet en Ajax nu wel wil.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 16:07]
Vind ik leuk
AlecBlc +1793
dinsdag 12 februari 2019 om 16:37
Dat zal allemaal wel, dit dacht ook iedereen toen Ajax tegen Bayern moest spelen. Uiteindelijk was Ajax gewoon beter in beide wedstrijden tegen een potentiële champions league winnaar. Vergeet niet dat Ajax in Europa veel beter speelt dan in de eredivisie.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:53
Nou niet beter in twee wedstrijden , thuis een gelukkig gelijkspel, en bayern draait ook niet, bayern uit is de gelukswedstrijd geweest van ten Hag
Vind ik leuk
HJR +9176
dinsdag 12 februari 2019 om 17:36
Dat klopt, maar in die periode speelde Ajax ook prima in de Eredivisie. Nu niet echt. Ze hebben het prima gedaan in de CL, maar Real zal toch echt een maatje te groot zijn.

Maar ik hoop echt van harte dat ze gaan verrassen. Laat Ajax maar lekker in de underdog positie. In Madrid ben ik er bij en ik hoop dat dat nog wel een spannende wedstrijd gaat worden.
Vind ik leuk
MojoRisin +16291
dinsdag 12 februari 2019 om 16:05
Bekijk het positief, slechter dan zaterdag kan het niet..
Vind ik leuk
Muscles +2093
dinsdag 12 februari 2019 om 16:08
Veel commentaar over Ajax zal weer negatief zijn. Kortzichtigheid, Calimero syndroom en te weinig gevoel van nationale importantie. Forza AFCA, slijp de messen en gaaaaaa
Vind ik leuk
Nr14always +5600
dinsdag 12 februari 2019 om 16:11
De haat en afgunst zit diep, maar mensen die voor Ajax kiezen kunnen daar mee omgaan..
Vind ik leuk
PSV noord +1467
dinsdag 12 februari 2019 om 16:08
Succes!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:13
Thx PSV noord 👍
Vind ik leuk
Nr14always +5600
dinsdag 12 februari 2019 om 16:09
Platitudes, met die man wordt het never nooit wat.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
dinsdag 12 februari 2019 om 16:09
Zou wel mooi zijn als Frenkie de wedstrijd beslist tegen Real (in Ajax zijn voordeel natuurlijk) komt hij direct goed binnen bij Barca volgend jaar ;)
Vind ik leuk
Deck010 +10214
dinsdag 12 februari 2019 om 16:10
Hmmmm. normaal is Frenkie nieuws door de media wel interessant.
Als er staat "Ten Hag heeft Frenkie- nieuws" is bij mij de interesse ineens weg.
Vind ik leuk
Buck Worrier +2743
dinsdag 12 februari 2019 om 16:12
Dat wordt een avond masochistisch toekijken...
Vind ik leuk
Retweet +847
dinsdag 12 februari 2019 om 16:13
Real (Ramos)tegen 70 miljoen van FC Barcelona..
Vind ik leuk
De Haan +698
dinsdag 12 februari 2019 om 16:16
alle grote clubs hebben een terugval in hun competitie weleens. en ook tegen mindere broeders. psg heer en meester in Frankrijk. maar heeft in december ook punten laten liggen. Dortmund/bayern liverpool/city. geen man overboord. nu het roer om.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:27
Jammer
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:28
Ben benieuwd naar de opstelling van Ten Hag.
Zal wel zonder Neres zijn en dat zal hem wel gaan opbreken.
Verwacht een reactie van Ten Hag in de 85e minuut.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:35
Als tie Neres morgen niet laat starten kan die beter zich meteen maar opgeven voor de EL alvast
Vind ik leuk
Wessel-NG +21
dinsdag 12 februari 2019 om 16:29
Iedere club heeft weleens een mindere periode. De NL competitie is zeker nog niet gelopen. PSV kan ook zo nog maar punten verspelen. Real Mdrid heeft het al gedaan. Het gaat erom hoe snel je je herpakt!
Vind ik leuk
voetbalkneus +2342
dinsdag 12 februari 2019 om 16:36
Probeer het maar goed te praten
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:34
Verwachting op VP 2 maanden geleden tav Ajax die doorgaat in CL: Eens 70% Oneens 30% afijn Akax gaat eraf met 6-2 in R'dam en Real verslaat Atleti in de Wanda, nwe poll: Ajax gaat door 30% Real 70% begrijpelijk die reactie maar volledig onterecht. Real kan evengoed helemaal de weg kwijt zijn morgen zoals ze dat wel meer hebben gehad dit seizoen.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1842
dinsdag 12 februari 2019 om 16:39
Wat heb je daaraan als voetballiefhebber?
Vind ik leuk
voetbalkneus +2342
dinsdag 12 februari 2019 om 16:35
Niet lullen ten Hag, jullie zijn gewoon niet zo goed als dat het leek, en F d Jong, wordt een grote miskoop voor Barca
Vind ik leuk
Pelemaradona +1842
dinsdag 12 februari 2019 om 16:38
Real wilt winnen van een sterke Ajax,Andersom hoopt men als Ajacied op blessures,slechte dag enz...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 16:50]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:41
Hoe durven ze zo,n trainer in de Johan Cruijff arena te laten coachen, hij zou zich omdraaien van afgrijzen.
Vind ik leuk
hydrowear +45
dinsdag 12 februari 2019 om 16:52
Ajax heeft weinig kans tegen Real, al komen ze met het 2e elftal.
Vind ik leuk
Nar +1228
dinsdag 12 februari 2019 om 17:00
Ja Eric, je kan altijd verliezen....dat klopt.... Je mag nooit, maar dan ook nooit afgetroefd worden op inzet en lef...... Die man heeft niet op zitten letten...
Vind ik leuk
Basik013 +930
dinsdag 12 februari 2019 om 20:24
Oke das mooi maar hoe is het met tagliafico? , die was toch ook niet zeker.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 21:06
Praatsessie alweer gehad? Elkaar weer diep in de oogjes aangekeken? Elkaar weer de waarheid gezegd? Pfff
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws