Groot interview De Ligt met CNN: 'Het is een droom die uitkomt'

Groot interview De Ligt met CNN: 'Het is een droom die uitkomt'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 17:32di 12-02-2019 om 17:32

Dat Matthijs de Ligt al op negentienjarige leeftijd aanvoerder is van Ajax, vindt hij zelf óók heel bijzonder. Niet eens zo heel lang geleden stond De Ligt op de tribune nog voor de club te juichen. 

Dat vertelt De Ligt in een groot interview met het Amerikaanse CNN"Van jongs af aan ben al fan van Ajax. Ik heb heel veel wedstrijden van Ajax gezien toen ik jonger was. Ik zat ook altijd in het publiek liedjes mee te zingen en te schreeuwen naar de scheidsrechter als hij een fout maakte. Nu speel ik voor de club, dat is een absolute droom die uitkomt."

"Dat ik zo snel de aanvoerdersband om mijn arm kreeg, had ik niet durven dromen. Ik wilde heel graag aanvoerder worden, maar verwachtte dat dat pas rond mijn 24e of 25e zou gebeuren. Dat het nu al zover is, vind ik bijzonder."

"Natuurlijk brengt het wat extra druk en verantwoordelijkheid met zich mee, maar dat hoort erbij", stelt De Ligt. "Ik houd van die uitdaging en ik wil me graag blijven doorontwikkelen."

Lees ook: Twijfels bij aanvoerdersband De Ligt: 'Het klopt niet, eigenlijk niet normaal'

Plaats een reactie

Mass +5793
dinsdag 12 februari 2019 om 17:38
Leuk...maar met alle respect...Je moet hem geen aanvoerder maken..Laat hem eerst focussen op zichzelf.
Vind ik leuk
Nr14always +1327
dinsdag 12 februari 2019 om 17:48
Dus die blijft bij Ajax?.
Vind ik leuk
FvE +219
dinsdag 12 februari 2019 om 17:48
Aanvoerder op 24ste of 25ste? Dan ben je al 5 jaar vertrokken of je kan er geen reer van. Dat is onze ED tegenwoordig
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:52
Wil veel zeggen over de selectie lijkt me
Ziyech tadic huntelaar schone of blind moeten die verantwoordelijk nemen lijkt me
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 17:53]
Vind ik leuk
Just Nuts +506
dinsdag 12 februari 2019 om 17:55
Ajax speelde toch best leuk voetbal maar er is een zand in de motor gekomen(zeg maar een kub) wie weet lukt het woensdag
weer
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:54
Een 19 jarige mag fouten maken als die er maar sterker uit komt
Vind ik leuk
Nr14always +1327
dinsdag 12 februari 2019 om 17:57
Wat je niet doodt maakt je sterker
Vind ik leuk
Jan Guevara +9861
dinsdag 12 februari 2019 om 19:01
Als jij je benen kwijtraakt door een bermbomen je overleeft het... Dan ben je sterker?
Vind ik leuk
Johnny Cash +8743
dinsdag 12 februari 2019 om 17:56
Johnny heeft voetbalprimeur verlaten.
Vind ik leuk
Nr14always +1327
dinsdag 12 februari 2019 om 17:57
Het ga je goed
Vind ik leuk
HanV +5101
dinsdag 12 februari 2019 om 18:41
Er zijn maar een paar reacties die over het onderwerp gaan zijn of die een beetje zinnig zijn, als VP er dan niks aan wil doen of kan doen dan zouden ze eigenlijk moeten zorgen dat je als zogenaamd nieuw lid alleen kunt reageren of topics waar helemaal geen bericht boven staat. Daar gaat het ze toch niet om. Reageren op echte berichten dan alleen voor leden die zinnig reageren.
Dan heb je natuurlijk een probleem met echt nieuwe goedwillende leden, maar zo houden ze helemaal geen echte leden over. En of de reacties op dit soort topics nou zo wervend zijn voor nieuwe leden...
Vind ik leuk
Just Nuts +506
dinsdag 12 februari 2019 om 17:58
7!!! van de laatste 10 nieuwtjes gaan over Ajax....Wordt bijna AjaxVP moe...
Vind ik leuk
Nar +723
dinsdag 12 februari 2019 om 18:25
Matthijs is een held en ik hoop dat hij nog een jaartje of twee blijft....Hij heeft nog zat te leren...
Vind ik leuk
Julio-dvd +2754
dinsdag 12 februari 2019 om 20:25
Een droom?? Lijkt meer op een nachtmerrie de laatste tijd....
Vind ik leuk
Dharmpie +889
dinsdag 12 februari 2019 om 20:29
Het is een mooi verhaal en een droom die uitkomt. Of het psychologisch verstandig is om een “ventje” van 19 aanvoerder te maken betwijfel ik. Een “snotneus” die bepaalde haantjes de baas moet zijn. Vanuit de psychologie niet slim. Hiermee zeg ik niks over de kwaliteit vd speler!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 21:03
Presteren ho maar...
Vind ik leuk
Ray01 +126
dinsdag 12 februari 2019 om 22:02
Niet teveel naast de schoenen gaan lopen.. de aanvoering is juist het manco momenteel bij Ajax.. prikkelen, van langs geven, uitdagen.. wat je door je gezag afdwingt, maar amper kan krijgen door zijn jonge leeftijd..
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 22:35
heb alle vertrouwen in deze wedstrijd. Real is geen gelukszoeker en daar kan Ajax profijt van hebben en ga voor een 3 - 1
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
dinsdag 12 februari 2019 om 23:18
Praatjes scoren zelfs niet voor een leeg doel! Er is op deze planeet altijd nog een betere voetballer alleen die kent niemand.
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
dinsdag 12 februari 2019 om 23:21
Verplicht laten voetballen in een land waar kinderen van zijn leeftijd op blote voeten en een zelf gemaakte bal op zand voetballen. Dat leert deze 020 opgehemelde jongens nederigheid, nederig en bescheiden te blijven!
Vind ik leuk
Nummer 23 +23
dinsdag 12 februari 2019 om 23:25
Vergat ik even... Just invaller Kluivert.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws