Worstelend Fenerbahçe wint wel in Europa: Zenit Sint-Petersburg verslagen

Worstelend Fenerbahçe wint wel in Europa: Zenit Sint-Petersburg verslagen

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 20:53di 12-02-2019 om 20:53

Fenerbahçe heeft dinsdagavond het eerste duel in de knock-outfase van de Europa League met Zenit Sint-Petersburg gewonnen. De geplaagde Turkse topclub was op eigen veld met 1-0 de baas.

Fenerbahçe worstelt ook na het ontslag van trainer Phillip Cocu nog altijd in de Süper Lig, maar is nog wel actief in Europa. Zenit moest in Istanbul zijn meerdere erkennen in Fener. De enige goal van de wedstrijd viel al na twintig minuten. Islam Slimani kreeg de bal voor zijn voeten na een hoekschop en vond het net. Doordat Robert Mak namens de Russen een strafschop miste kort voor rust, bleef het daarbij.

Fenerbahçe moet nu de return op 21 februari nog zien te overleven. De Turkse grootmacht staat in de nationale competitie nog altijd op een teleurstellende veertiende plaats. Vrijdag werd nog met 1-0 verloren van Kayserispor, een andere laagvlieger.

De andere heenwedstrijden in de zestiende finale van de Europa League worden allemaal donderdagavond gespeeld.

Plaats een reactie

dinsdag 12 februari 2019 om 21:02
Ik wist nog niet eens dat er EL gespeeld werd vandaag. Waarom was dat eigenlijk.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 21:02]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 21:05
Dat zal wel weer met geld en uitzendrechten te maken hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 21:06
Anders speelden Fenerbahçe en Galatasaray in dezelfde stad op dezelfde tijd. En dat is niet toegestaan.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 21:07
Dan kunnen ze toch beter de uit en thuis wedstrijd omwisselen
Stuk makkelijker denk ik
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 21:10
Wat geloot is blijft vast. Wist je nog dat Ajax - Olimpique Lyon ook naar een dinsdag was geschoven i.v.m. dodenherdenking?
Vind ik leuk
MojoRisin +14574
dinsdag 12 februari 2019 om 21:10
Nee, de nummers 1 uit de groepen spelen eerst uit..
Dat is volgens velen een voordeel..
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 21:13
Ja maar als deze extra regel, die neem ik aan voor de algemene veiligheid is genomen je speeldata gaan bepalen ben je verder van huis toch
Vind ik leuk
MojoRisin +14574
dinsdag 12 februari 2019 om 21:41
Het komt bijna nooit voor, dus zo'n probleem is het niet lijkt me.. Heb ook nergens iets gelezen over protesten of zo..
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 21:43
Nee klopt maar het lijkt mij gewoon makkelijker dan een andere speeldatum te kiezen gezien de competitieschemas
Vind ik leuk
MojoRisin +14574
dinsdag 12 februari 2019 om 21:09
Aha, logisch.. Vroeg het me ook al af namelijk..
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 21:08
Ik ben nog steeds voor Zenit Sint-Petersburg dat doorgaat, ik heb gezien dat ze rare sprongen kunnen maken als ze onder druk staan. Kijk maar naar Zenit - Dynamo Minsk.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 21:15
Ze spelen nog thuis, komt wel goed
Dan zijn die Fenerbahçe spelers vastgevroren aan de bodem
Vind ik leuk
NvC +7331
dinsdag 12 februari 2019 om 21:29
Ze zullen wel moeten. De EL winnen is de enige hoop om volgend jaar ook mee te doen in Europa.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws