'Frans mediabedrijf woest op PSG om uitzending: club geeft Facebook de schuld'

13 februari 2019 om 20:18
Laatste update: 13 februari 2019 om 20:19

De wedstrijd tussen Paris Saint-Germain en Manchester United werd dinsdag door 1,4 miljoen mensen bekeken op Facebook. Dat was niet volgens de regels, waardoor PSG nu mogelijk een probleem heeft.

Dat melden diverse Franse media, waaronder Le Parisien. Het Franse mediabedrijf RMC betaalde in de zomer van 2017 ruim een miljard euro om de Europese competities tot 2021 uit te zenden in Frankrijk en heeft dus de exclusieve rechten voor de wedstrijden in de Champions League en Europa League. Naar verluidt waren er problemen met de online-uitzending van RMC, waarna de wedstrijd op Facebook te zien was.

PSG heeft toestemming om wedstrijden via Facebook uit te zenden in Brazilië, maar niet in Frankrijk. 1,4 miljoen Fransen konden via het sociale platform zien hoe er met 0-2 werd gewonnen van United. RMC is not amused en heeft aan de bel getrokken. Volgens PSG ligt de fout bij Facebook, dat inmiddels een onderzoek is gestart.

Toen het probleem werd geconstateerd, is de livestream onmiddelijk van de pagina van PSG verwijderd. Dat lijkt echter niet voldoende voor RMC, dat mogelijk een zaak van de situatie gaat maken.