Schreuder getipt bij Feyenoord: 'Belofte binnen Red Bull-stal en geroemd bij Ajax'

Schreuder getipt bij Feyenoord: 'Belofte binnen Red Bull-stal en geroemd bij Ajax'

Gepubliceerd: vrijdag 15 februari 2019 om 07:06vr 15-02-2019 om 07:06

Laatste update: vrijdag 15 februari 2019 om 08:15vr 15-02-2019 om 08:15

Alfred Schreuder wordt naar voren geschoven als mogelijke nieuwe trainer van Feyenoord. Volgens Valentijn Driessen staat de huidig assistent van Ajax er binnen de Amsterdamse club én bij de Red Bull-carrousel héél goed op.

'Schreuder is afkomstig uit de Feyenoord-jeugd, speelde in twee periodes als prof bij de club en heeft een goede naam als trainer en wordt intern vaak als de baas van het trainingsveld gezien', schrijft Driessen in De Telegraaf. De chef voetbal van de krant sluit niet uit dat Schreuder de beoogde opvolger is van Erik ten Hag, mocht Ajax dit seizoen geen prijs winnen. 'Iedere club die 'nee' zegt tegen een afkoopsom van een miljoen euro van RB Leipzig voor een assistent-trainer, denkt dat zo iemand meer kan dan tweede viool spelen.'

'De tactisch sterke' Schreuder kwam op voorspraak van directeur spelersbeleid Marc Overmars naar Ajax en staat er bijzonder goed op, onder meer Dusan Tadic en Hakim Ziyech zouden vol lof zijn. 'Opmerkelijk: bij Benfica stonden Schreuder en Ten Hag langs de lijn en zochten de Ajacieden de assistent op in plaats van de hoofdtrainer bij een aanpassing van de strijdwijze. Dat veel oud-Ajacieden bij en rond de club met hem weglopen is meegenomen.'

Volgens Driessen deed Schreuder het bovendien uitstekend bij FC Twente, al kon hij niet ontkomen aan het totale verval in Enschede. Veelzeggend is dat de Duitse trainer Julian Nagelsmann hem voor een miljoen wil meenemen naar RB Leipzig. 'Zijn naam circuleert dus al in de Red Bull-trainerscarrousel en wordt genoemd bij Red Bull Salzburg als de daar succesvolle Marco Rose in de zomer naar de Bundesliga vertrekt.'

'Zo beschouwd is het vreemd dat Schreuder bij de Red Bull-stal als trainersbelofte geldt en hij in Nederland op niemands lijstje voorkomt', aldus Driessen.

Poll

Schreuder als hoofdtrainer van Feyenoord of Ajax?

(2577 stemmen)

Plaats een reactie

Il Gordo +18254
vrijdag 15 februari 2019 om 07:13
Niet eens een gekke gedachte van die augurk. Alleen, wil Schreuder zelf wel?
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4390
vrijdag 15 februari 2019 om 07:32
Augurk 😂
Vind ik leuk
El Cazador +8887
vrijdag 15 februari 2019 om 10:48
Asjeblieft niet, graag een normale people manager
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
vrijdag 15 februari 2019 om 10:49
Aron Winter?
Vind ik leuk
El Cazador +8887
vrijdag 15 februari 2019 om 12:39
Wederom Asjeblieft zeg!!
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
vrijdag 15 februari 2019 om 12:58
:)

Volgens mij staat Schreuder er juist als people manager goed op bij (ex-)spelers.
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
vrijdag 15 februari 2019 om 07:14
Haha doe maar niet. Ook bij twente gefaald...
Vind ik leuk
Harrie82 +4322
vrijdag 15 februari 2019 om 07:27
Hoezo gefaald bij Twente. Die club was een grote ellende, daar Kun je als trainer niets aan doen. Want dit geeft extra druk op spelers en iedereen daar omheen. Er heerste totaal geen rust binnen die club.
Zoals al geschreven, als bepaalde mensen je terug willen zegt dat wat over zijn kwaliteiten. Nagelsmann wordt toch geroemd in Duitsland.

Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:14
Ja precies mijn gedachte. Als ze uit Duitsland 1 miljoen voor hem over hebben moet hij toch zeker kwaliteiten hebben. Als hij zo tactisch meester brein is, dan zou hij ook niet verkeerd zijn als 1e trainer. Vindt Ten Hag nou niet super geweldig. Zou Schreuder het niet beter kunnen dan Ten Hag?

Los van dat zou het een goede optie kunnen zijn voor Feyenoord.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 07:54
Idd Frank de Boer-voetbal in het kwadraat Boring !
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
vrijdag 15 februari 2019 om 09:25
Gewoon prima gedaan, ondanks alle shit daar.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5382
vrijdag 15 februari 2019 om 09:30

Hij moest het van die mclaren overnemen en dan zit je al meteen in de shit natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 07:14
Dat zou grappig zijn zeg !
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 07:15
Dit moet Schreuder zelf niet doen want hij wordt kapot gemaakt door Martin van Geel die momenteel heel Feyenoord kapot aan het maken is.
Vind ik leuk
kerel +2403
vrijdag 15 februari 2019 om 07:26
Wat een flauwekul..
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11890
vrijdag 15 februari 2019 om 07:29
Ik zeg je eerlijk ik zou het zelf even niet weten hoor heb mijn twijfels.
Ik zou gewoon zeggen gewoon werp je hengel naar het buitenland en pluk daar een goede trainer vandaan .
Maar Martin van kut Geel weigert daar in mee te gaan.
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
vrijdag 15 februari 2019 om 09:26
Gewoon ff werpen. Heb je ook een naam?
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 13:55
Tuchel
Ivan Matic
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
vrijdag 15 februari 2019 om 14:13
Oké. Tuchel is wel een goeie ja. Misschien moeten ze hem maar gewoon vragen..
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 18:26
Tuchel die dortmund verruilt voor feyenoord? Was het maar waar haha
Vind ik leuk
Pietje2015 +17119
vrijdag 15 februari 2019 om 23:11
Echte voetbal kenners zie ik.....
Tuchel is trainer van PSG.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 03:23
Je hebt gelijk. Ik hou me niet zo bezig met het buitenland en buitenlandse trainers en dergelijke. De laatste keer dat ik hem zag was hij nog trainer van dortmund ;)

Excuser moi
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 00:00
Als van Geel zo slecht of niet goed is voor Feyenoord waar dat de raad van staat en de staf er niks tegen en ontslaan ze Van Geel en halen ze een nieuwe binnen die wel veel met Feyenoord kan doen
Vind ik leuk
KCP +737
vrijdag 15 februari 2019 om 15:08
Feyenoord kan ook die 100 mil niet betalen pik
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 07:16
Red Bull mooi avontuur voor hem.
Vind ik leuk
Kuip +9924
vrijdag 15 februari 2019 om 07:17
Geen gek idee, maar dan moet er wel een grapjas naast als hulptrainer. Mario Been? Anders wordt het wel een dooie boel.
Vind ik leuk
repeP +2189
vrijdag 15 februari 2019 om 14:05
Been gaat dat echt niet worden, hoe graag hij dat ook zou willen.
Vind ik leuk
Blindsy +18697
vrijdag 15 februari 2019 om 07:20
Ik ken de trainer Schreuder niet goed genoeg, maar obv wat er hierboven staat, klinkt dit nou weer wél logisch.
Veel ervaring met jeugd, en bij Ajax gewerkt dus in voor goed en verzorgd voetbal.
Dit is het type trainer wat Feyenoord nu nodig heeft. En niet de uitgerangeerde Advocaat of gemiddelde trainer als Fraser. Beiden gaan niet met succes voor een nieuw, jonger Feyenoord zorgen

Ben benieuwd of dit serieus is. Zou voor hem ook n mooie stap zijn. Of wacht hij liever tot de zomer om evt. Ten Hag op te volgen? 😉
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 07:24]
Vind ik leuk
Babelagtig +2374
vrijdag 15 februari 2019 om 07:27
Ja maar ajax weigert al 1 miljoen van red bull...waarom zouden ze hem nu dan wel naar de grote rivaal laten gaan?
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
vrijdag 15 februari 2019 om 09:27
Omdat ze 'm anders moeten afkopen als de poep echt de ventilator raakt, dit seizoen?
Vind ik leuk
Babelagtig +2374
vrijdag 15 februari 2019 om 09:36
Dan zouden ze hem nu toch ook laten gaan..slimpie
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
vrijdag 15 februari 2019 om 09:41
Nee. Dan creëer je nog meer onrust terwijl je vol in de achtervolging zit op PSV, binnenkort een een bekerronde hebt en een return tegen Madrid.

Als Feyenoord 'm wil hebben, zullen ze het moeten timen. Als Ajax (met name supporters) klaar is met Ten Hag, dan is de kans groter dat je Schreuder voor een vergoeding kunt oppikken. En misschien heeft die boef wel een clausule in het contract?

Kortom, gissen.
Vind ik leuk
Babelagtig +2374
vrijdag 15 februari 2019 om 09:53
Als t gissen is, waarom zeg je dan zo stellig: nee... ajax wil ten hag en schreuder helemaal niet laten gaan en al helemaal niet naar feyenoord, de leiding heeft zijn eigen toekomst al min of meer opgehangen aan deze trainer, als ze dan ook nog zijn assistent naar de grote rivaal laten gaan is het hek toch van de dam ..gaat never nooit gebeuren
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
vrijdag 15 februari 2019 om 09:56
Ik zeg dat ze 'm in deze fase niet laten gaan naar Feyenoord. Lijkt me.

En inderdaad, Flappie heeft z'n eigen toekomst eraan verbonden. Al zou het me niet verbazen als ie daar op terug komt. Maar ik kan me zo voorstellen dat de druk, vooral vanuit supporters en media, op Ten Hag (en daarmee Schreuder) te groot wordt indien er geen prijzen worden gepakt dit jaar. Dan volgt er waarschijnlijk gewoon ontslag en dan zijn ze beiden vrij man.
Vind ik leuk
Babelagtig +2374
vrijdag 15 februari 2019 om 10:03
Flappie ken ik niet...ik ben derhalve ook klaar met dit gesprek.
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
vrijdag 15 februari 2019 om 10:04
Prima.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 00:09
Ik den dat Schreuder ook niet zal vertrekken bij Ajax en zal het zo zijn dat we dit jaar weer niet pakken en Ten Hag word op straat gezet dan denk ik dat het Schreuder hem opvolg als hoofd trainer van Ajax want dat regel Overmars wel even met de raad en de staf en met Edwin van de Sar want Overmars ziet toch wel iets in hem schijnbaar ander hadden ze hem wel verkocht dus ik denk dat het zo iets dan zal gaan worden als Ten Hag idd daadwerkelijk naar de zomer zal word ontslagen als er geen prijzen zijn gepakt dan wel want ander als we wel prijzen/prijs pakken dan zal het twee tal nog wel bij Ajax blijven
Vind ik leuk
Blindsy +18697
vrijdag 15 februari 2019 om 14:09
Dat zal dan ook niet gaan gebeuren. Maar t maakt mij wel nieuwsgierig naar de trainer Schreuder. Zowel door het feit dat RB er voor wilde betalen, én de nonchalante wijze waarop Schreuder het allemaal maar liet waaien.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11890
vrijdag 15 februari 2019 om 07:32
Hij heeft bij ajax al een contract makkelijker kan de rekensom niet gemaakt zijn toch.
Makkelijk verlengen en opvolger worden Stel dat Ten Hag vertrekt
Vind ik leuk
SimonSays +7366
vrijdag 15 februari 2019 om 08:11
Als Ten Hag wordt ontslagen moet Schreuder dan niet ook gaan? Zijn alle kale mannen niet solidair met elkaar?😋

Dus dan stopt Jaap Stam bij PEC, en Bosz bij Leverkusen en een boel mensen zeggen hun baan op. Zo is dat nu eenmaal afgesproken.
Vind ik leuk
Jopi1982 +888
vrijdag 15 februari 2019 om 08:33
Je bent niet kaal zeker? 😂
Vind ik leuk
SimonSays +7366
vrijdag 15 februari 2019 om 08:36
Nee, klopt. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11890
vrijdag 15 februari 2019 om 09:06
Ze kunnen altijd nog tussendoor naar Turkije voor goedkoop haar transplantatie 😂😂
Vind ik leuk
SimonSays +7366
vrijdag 15 februari 2019 om 09:29
Haha, van balzak naar hoofd? 😋
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11890
vrijdag 15 februari 2019 om 09:49
😂😂😂😂😂😂😂whahaha!
Zou goed kunnen lekker goed en slechste kwaliteit wat er is 😂😂
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 00:11
@SimonSays Wat heb jij tegen kale mannen eigelijk?
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 07:57
Nee joh, van het ene probleem in het andere probleem.
Vind ik leuk
Blindsy +18697
vrijdag 15 februari 2019 om 08:12
Waarom zou Schreuder n probleem zijn?
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 08:23
Kun jij je " zijn voetbal" bij Twente niet meer herinneren 🙊
Vind ik leuk
Blindsy +18697
vrijdag 15 februari 2019 om 08:23
Nee. 😉
Ik grijp overigens elke strohalm aan. Een goede Feyenoord-trainer vinden, het zal niet makkelijk worden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 08:25]
Vind ik leuk
Jan ref +1634
vrijdag 15 februari 2019 om 09:27
Jij wel?
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:32
Ja erg goed. Toen ik een tijdje in het oosten des lands woonde, had ik de kennissenkring veel Twentesupporters die erg negatief waren. Die waren een stuk positiever over die trainer die nu assistent is bij Heerenveen !
Vind ik leuk
RenW +3996
vrijdag 15 februari 2019 om 11:40
Komt uit de koker van Valentijn, en jij vraagt je af of het serieus is?
Vind ik leuk
Blindsy +18697
vrijdag 15 februari 2019 om 14:18
Nee. Ik doe nl niet mee met de vele gekwetste Mokumse zieltjes die vanwege de kritiek op hun club van Driessen, hebben besloten dat deze meneer alleen maar liegt en niet deugt.
Zoals ik ook niet meedoe met de Feyenoorders die dat van de kritische Martijn Krabbedam ('Krabby' voor z'n haters) vinden.
Vind ik leuk
RenW +3996
vrijdag 15 februari 2019 om 16:42
Fijn dat er dan iemand is die Valentijn geloofwaardig vind.
Vind ik leuk
Blindsy +18697
vrijdag 15 februari 2019 om 16:56
Dat is weer t andere uiterste. Maar dat hij niet alles uit z'n duim zuigt, lijkt vrij logisch.
Zo staat Ajax er al decennia om bekend dat de diverse eilandjes binnen de club voortdurend de media opzoeken. Zelfs n pasgeboren baby lekt minder. Maar blijf jij gerust haten hoor.
Vind ik leuk
RenW +3996
vrijdag 15 februari 2019 om 17:14
Ik haat het hele concern van de Telegraaf tot de Privé.
Die brengen meer leed dan nieuws.
Vind ik leuk
Blindsy +18697
vrijdag 15 februari 2019 om 18:03
Ik kan natuurlijk niet zeggen er fan van te zijn. Maar haten of alles als onzin te bestempelen gaat mij wat ver.
Overigens is Ajax ook als nieuwsonderwerp er een van uitersten. 2x Mooi voetbal en het is weer Godenzonen en lichtjaren lang kampioen worden.
2x Minder spelen en er is crisis, de trainer functioneert niet. En dan komt Valentijn natuurlijk om nog wat olie op het vuur te gooien.

Beiden zijn natuurlijk overdreven. Maar ook niet complete onzin.
Vind ik leuk
RenW +3996
vrijdag 15 februari 2019 om 18:25
Ja en wat jij op noemt, komt dan uit de koker van de Telegraaf, de clubs zelf hoor je er niet over.
Je zegt het zelf, mooi (nieuws) onderwerp.
Zelfde als jij zegt dat ik in een sling hang, dat is suggestieve verslaggeving. :-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 18:35]
Vind ik leuk
Blindsy +18697
vrijdag 15 februari 2019 om 19:38
De clubs zelf hoor je er officieel nooit over. Het zijn dan ook de individuen die lekken.

Dat laatste begon ik overigens vrij stellig te vermoeden... 😝
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 19:40]
Vind ik leuk
RenW +3996
vrijdag 15 februari 2019 om 19:47
:-) fijne avond
Vind ik leuk
Blindsy +18697
zaterdag 16 februari 2019 om 08:34
Jij ook! 😁
Vind ik leuk
2cents +61664
vrijdag 15 februari 2019 om 07:22
Driessen gaat gewoon schaamteloos verder. Wint hij een weddenschap als Ten Hag nog tijdens het seizoen zijn baan verliest?
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 07:28
Dat was ook mijn eerste gedachte. Schreuder voor Feyenoord is niet zo’n slechte gedachte, maar hetzelfde artikel meteen gebruiken om ten hag in een slecht daglicht te zetten.

Die vent is om te kotsen zo vals.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
vrijdag 15 februari 2019 om 07:54
Trijntje is een enorme azijnzeiker geworden samen met knecht De Groot.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 07:58
Wat een ongelooflijk nare man, die Valentijn ! Ik ga er bíjna van hopen dat Ten Hag gewoon blijft, maar dát wil ik nu ook weer niet 🤔🤔
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 10:59]
Vind ik leuk
Roffel1998 +2664
vrijdag 15 februari 2019 om 08:01
Waarschijnlijk heeft Ten Hag hem ooit iets aangedaan en nu wilt ie Ten Hag alleen maar naaien. Driessen is echt de goorste hond die dr rondloopt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 11:00
Hij hoeft zich iig niet te verkleden voor carnaval 😉
Vind ik leuk
plein19 +3100
vrijdag 15 februari 2019 om 08:04
Niemand wil hem tijdens het seizoen ontslaan. Maar Ten Hag handhaven in de zomer is belachelijk als Ajax geen kampioen wordt. Vreemde wissels, opstellingen en gebrek aan overwicht
Vind ik leuk
2cents +61664
vrijdag 15 februari 2019 om 08:08
Ben het er mee eens hoor, vreemde opstellingen, wissels en verhalen om dat weer te verklaren.

Maar de manier waarop deze Driessen al vrijwel sinds zijn aanstelling bezig is is gênant.
Vind ik leuk
plein19 +3100
vrijdag 15 februari 2019 om 08:14
Ik zou deze column eigenlijk meer verwacht hebben na een slecht competitieresiltaat. Toen ik begon re lezen dacht ik dat het het hint was richting Feyenoord hoofdtrainer. Maar zij kopen een speler voor de afkoopsom
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:27
Prima samengevat ! Verder probeert hij veel op een vreemde manier recht te praten. Absoluut niet recht door zee 😎
Vind ik leuk
RenW +3996
vrijdag 15 februari 2019 om 18:36
Ja hij is schofterig op de man aan het spelen.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
vrijdag 15 februari 2019 om 07:27
Daar hebben we Trijntje weer.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 07:59
Met z'n zeverbekkie 😎
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
vrijdag 15 februari 2019 om 08:47
:-) hij kijkt altijd erg verongelijkt :-)
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
vrijdag 15 februari 2019 om 09:28
Zo klinkt ie ook.
Vind ik leuk
derksen +9121
vrijdag 15 februari 2019 om 07:37
Driessen heb hulp nodig van stichting kolerati of hoe je het ook schrijft
Vind ik leuk
Come on Utreg +29686
vrijdag 15 februari 2019 om 08:02
Red Bull Salsburg is een mooie uitdaging. Of Assistent bij Red Bull Leipzig ook. Schreuder heeft als hoofdcoach bij Twente gefaald. Dat kan een reden zijn waarom NL clubs terughoudend zijn met Schreuder.
Vind ik leuk
Jan ref +1634
vrijdag 15 februari 2019 om 09:39
Schreuder heeft daar niet gefaald dat was toen het bestuur enz dat kun je niet op hem afschrijven
Vind ik leuk
Come on Utreg +29686
vrijdag 15 februari 2019 om 09:57
Was een combi van factoren. Maar de resultaten waren niet best. Al is een coach ook net zo goed als zijn materiaal..
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
vrijdag 15 februari 2019 om 08:03
Een zin over Feyenoord. Rare kop boven het artikel.
Vind ik leuk
ritje +628
vrijdag 15 februari 2019 om 08:08
hallo Schreuder Is hij de eerste die Ajax moet verlaten? Daar lijkt het wel op? dat hij en Ten Hag aan hun laaste seizoen bezig zijn bij Ajax! En opgevolgt gaan worden? door echte Ajaxcieden? volgens mij gaat dat gebeuren ! mvg ritje
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
vrijdag 15 februari 2019 om 08:17
Misschien ietsje beter lezen?
Vind ik leuk
J. Staatsen +7058
vrijdag 15 februari 2019 om 08:57
Schreuder deed het niet uitstekend bij FC Twente. Schreuder was verantwoordelijk voor de sportieve vrijeval die FC Twente onder hem maakte.
Daardoor kwam er een financiële crisis en uiteindelijk een bestuurlijke crisis.

Schreuder kreeg het bij Twente niet voor elkaar om zich te plaatsen voor Europees voetbal. Waar Twente jaar in, jaar uit overwinterde , lukte het onder Schreuder jaar in jaar uit niet eens meer om zich te plaatsen voor Europees voetbal. Met spelers als Tadic,Promes, Fer, Douglas, Corona, ,zyech, etc.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 11:57]
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
vrijdag 15 februari 2019 om 09:30
Dus eigenlijk is Schreuder de bron van alle ellende bij Twente? Het is eigenlijk zijn schuld dat ze nu eerste divisie spelen?
Vind ik leuk
Tismewat +324
vrijdag 15 februari 2019 om 09:35
Ach deze Staatsen roept hier al jaren hetzelfde verhaal. Het zit diep.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 11:03
Maar hier spreekt hij niet alleen maar onzin
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
vrijdag 15 februari 2019 om 12:05
Grotendeels wel. Veruit het grootste gedeelte is diarree.
Vind ik leuk
Tismewat +324
vrijdag 15 februari 2019 om 12:52
Het gaat mij er om dat hij alleen maar blijft wijzen naar het verleden. In die tijd was er van alles loos bij Twente, ook daar waren spelers als Tadic en Ziyech voornamelijk bezig met transfers, Douglas die fiks aan de drank was, een voorzitter die capriolen uithaalde, boze fans te cetera. Deels zal de onervarenheid van Schreuder op dat moment niet hebben geholpen, maar ook toe waren spelers enthousiast over hem. Dat Ziyech blog bij Ajax speelt en Tadic gekomen is komt met name door de aanwezigheid van Schreuder. Dus Staatsen zou daar eens naar moeten kijken i.p.v. verzuurd aan die periode te blijven refereren.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 13:34
Duidelijk !

Maar ook ik zie in Schreuder geen hoofdtrainer voor eentopclub. Misschien is hij gewoon té aardig
Vind ik leuk
Tismewat +324
vrijdag 15 februari 2019 om 13:43
In ieder geval een goede veldtrainer, maar van een manager wordt ook charisma gevraagd en dat mist hij een beetje.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 15:02
Een beetje veel 😉
Vind ik leuk
J. Staatsen +7058
vrijdag 15 februari 2019 om 10:08
Een van de oorzaken. Kijk maar eens naar PSV en Feyenoord, die kwamen ook in financiële problemen toen de sportieve prestatie uitbleven. Zelf ajax kwam in financiële probleem nadat ze 7x op rij het kampioenschap misliepen.
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
vrijdag 15 februari 2019 om 10:13
Nee, Feyenoord kwam in de financiële shit omdat men dure dertigers aantrok met langdurige contracten, terwijl de begrote inkomsten (CL) niet zeker waren. PSV idem. En Twente ook min of meer.

Dat heet gokken oftewel wanbeleid. Daar kun je een trainer niet verantwoordelijk voor houden. Wel voor het beter maken van spelers (Ziyech?).
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 10:13]
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
vrijdag 15 februari 2019 om 12:07
Ajax heeft financiële problemen gehad? Jij weet van gekkigheid niet wat je neer moet kwakken hé. Functie gehad op de boekhouding van Twente?
Vind ik leuk
J. Staatsen +7058
vrijdag 15 februari 2019 om 12:19
Wist je dat niet eens ?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
vrijdag 15 februari 2019 om 15:17
Met dikke duimen verhalen vanuit FC Twente-hoek is iedereen wel bekend. Dat er veel frustratie bij alles wat FC Twente zit omdat 15-05-2011 het gaatje in de FC Twente-ballon is geprikt, is bekend. Je moet een FC Twente-believer ook niet willen uitleggen dat Ajax geen financiële problemen heeft gehad. Wanneer jij dat als pleister voor de FC Twente-corruptie gebruikt, prima. Wij zijn voor veel clubs een middel voor dit soort dingen.

Maar uiteindelijk is het als de boekhouding van FC Twente, gelul.
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
vrijdag 15 februari 2019 om 14:52
Nou, de bodem van de schatkist was wel degelijk in zicht na de jaren onder Van Basten en Jol. Dankzij de prestaties van De Boer is die kist weer redelijk gevuld.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
vrijdag 15 februari 2019 om 15:11
Verlies draaien is wat anders dan financiële problemen hé. Geen moment is uitbetaling salarissen of betaling vaste lasten aan de orde geweest. Dát zijn financiële problemen, dat je bevriende supporters om geld moet vragen via vage constructies. Maar goed, dát hoef ik jou dan weer niet uit te leggen.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7058
vrijdag 15 februari 2019 om 15:18
De Arena (overheidsgeld moest de huur verlagen, om dat ajax het niet meer kon betalen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 15:18]
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
vrijdag 15 februari 2019 om 15:58
Hèhè, op het pikkie getrapt? Nee, je hoeft het mij niet uit te leggen nee.

Ik zeg ook niet dat Ajax die financiële problemen had. Wel dat er vrijwel geen munten meer waren om investeringen te doen. Tijdperk De Boer, samen met komst Overmars, is goed geweest voor de club. Was de ommekeer.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 15:59]
Vind ik leuk
Tismewat +324
vrijdag 15 februari 2019 om 09:34
Het is een uitstekende trainer. Zoals je leest staat hij er goed op bij clubs van importantie. En Twente, je ziet wat daar zonder Alfred van terecht gekomen is, Europees voetbal was nooit zover weg. Laat maar naar Feyenoord gaan, hij slaapt toch al in een Feyenoord pyama.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
vrijdag 15 februari 2019 om 10:01
Jullie boekhouders hebben, met goedkeuring van Joop & consorten, de club naar de kloten geholpen. Schreuder was ook slachtoffer. Fijn dat de man, na de shit van Enschede, alles weer een beetje op de rit heeft gekregen.

Waar Twente jaar in, jaar uit overwinterde...dat gebruiken als argument, wow...dan ben je echt een enorme proleet. Waarschijnlijk ook een toejuicher van de corruptie. Want toen ging het sportief "zo lekker" met FC Twente.

Schreuder wist zich niet te plaatsen omdat de ballon 90% leeggelopen was. FC Twente zou de top 3 even gaan opschudden. Fata Morgana-Twente.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7058
vrijdag 15 februari 2019 om 10:09
Onzin
Hij had oa spelers als Tadic,Promes, Fer, Douglas, Corona ...
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
vrijdag 15 februari 2019 om 10:56
J.Staatsen; 'Onzin. Hij had oa spelers als Tadic, Promes, Fer, Douglas, Corona..'

Onzin.
Tadic, Promes vertrokken toen hij hoofdtrainer werd. Fer was, net zoals Douglas al een jaar weg.



Vind ik leuk
J. Staatsen +7058
vrijdag 15 februari 2019 om 11:59
Nee Jesper Olsen. Je hele verhaal over twente klopt niet. Je hebt de feiten niet juist.

Tadic, Promes, Fer, Douglas, Corona, Zyech hebben allemaal onder Schreuder bij fc Twente gespeeld.
Maar het lukte Schreuder letterlijk niet 1x om zich te plaatsen voor Europees voetbal.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 12:11]
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
vrijdag 15 februari 2019 om 12:16
Gespeeld onder Schreuder de assistent trainer. Dus het niet kwalificeren voor Europees voetbal kun je hem lastig in de schoenen schuiven. Moest die schreeuwende Engelsman vervangen een paar maanden, toen was het leed al geschied. En toen hij echt hoofdtrainer werd, waren al die spelers vertrokken. En of ik mijn feiten in orde heb.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7058
vrijdag 15 februari 2019 om 12:21
New, hij geen assistant meer.
Die schreeuwende Engelsman stond trouwens 3e .....Schreuder nam het over en ze werden 7e.
Je hebt niks op orde
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 15:26]
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
vrijdag 15 februari 2019 om 12:04
Onzin. Schreuder had helemaal niet de beschikking over Tadic, Promes, Fer en Douglas. Die waren in 2014 allemaal vertrokken.

Jaar in jaar uit niet eens te plaatsen, de man is een jaar hoofdtrainer geweest. En 3 maanden vervanger van die blatende Engelsman.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7058
vrijdag 15 februari 2019 om 12:13
Schreuder werd eindverantwoordelijke bij fc Twente in het seizoen 12/13......
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 12:13]
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
vrijdag 15 februari 2019 om 12:23
https://www.fctwente.nl/club/historie/de-trainers#

2014-2015
Vind ik leuk
J. Staatsen +7058
vrijdag 15 februari 2019 om 15:24
12- 13 interim
13-14 met stroman
14 -15 zonder stroman
Vind ik leuk
RR12 +737
vrijdag 15 februari 2019 om 09:12
Verrassende gedachte in ieder geval.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:24
Als Feyenoord een Schreuder wil halen, dan mogen ze minimaal drie miljoen op tafel leggen. Zal beetje moeilijk zijn voor een club, zonder geld.
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
vrijdag 15 februari 2019 om 09:29
Hoezo geen geld? Staat er niets meer op de bank dan?
Vind ik leuk
Vooruit +227
vrijdag 15 februari 2019 om 10:29
Feyenoord is echt niet aan de bedelstaf hoor. De club staat er financieel beter voor dan o.a. PSV. Die hebben een iets hogere begroting maar ook veel schulden. Vergeet niet dat de faciliteiten bij zowel Ajax als PSV grotendeels door de gemeenten zijn betaald en dat Feyenoord het allemaal uit eigen midden moet betalen.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
vrijdag 15 februari 2019 om 11:59
De faciliteit van Ajax is gedeeltelijk eigendom van de gemeente, stadion van PSV is van PSV. Vergeet dat niet. Grote onzin dat Feyenoord er beter voorstaat dan PSV. PSV heeft veel meer spek op de botten.
Feyenoord betaalt, net zoals Ajax, gewoon huur voor hun stadion.
Vind ik leuk
Vooruit +227
vrijdag 15 februari 2019 om 17:18
Je hebt geen gelijk Jesper Olsen. Kijk maar in de boeken. PSV heeft flinke schulden die wel afbetaald worden. Het stadion en andere faciliteiten zijn voor een zeer groot deel door derden (Philips, gemeente) betaald. Ajax heeft de laatste jaren wel flink geïnvesteerd in hun accomodaties maar is oorspronkelijk, bij de verhuizing uit de Meer gefinancierd door de gemeente.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 09:26
ik zou ricardo moniz wel een goeie vinden. Is ook goed met jeugd.
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
vrijdag 15 februari 2019 om 09:28
Schreuder en Moniz samen. Lijkt me niets mis mee.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 09:28]
Vind ik leuk
Dharmpie +1023
vrijdag 15 februari 2019 om 09:35
Ik weet niet of hij geschikt is of niet, de kans dat hij ooit bij Feyenoord iemand op zijn tenen heeft gestaan is tegenwoordig 100%. Jantje mag pietje niet, pietje mag kees niet en zo gaat we weer verder..

De nieuwe Criteria zou moeten zijn: Iemand die werkelijk nog nooit iemand op de tenen heeft gestaan of iets onaardig jegens de club heeft gezegd of gesuggereerd..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 09:36]
Vind ik leuk
kees ee +912
vrijdag 15 februari 2019 om 09:40
. . kunnen we de sugestie's van driessen een tijdje uitzetten aub !?
Vind ik leuk
FRChamp +1017
vrijdag 15 februari 2019 om 10:01
Jammer dat die trainer van PSG niet te betalen valt voor Feyenoord, leek me perfect geweest. Iemand die die spelers wakker houdt en tactisch sterk is. Vooralsnog zeg ik dat Jaap Stam moet komen naar Feyenoord als nieuwe trainer. Geen Feyenoord-verleden, maar bewijst wel een team echt beter te maken en ze wedstrijden laten beslissen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 11:06
Als alles mogelijk was dan zou ik misschien wel de trainer van Atletico nemen
Vind ik leuk
FRChamp +1017
vrijdag 15 februari 2019 om 11:13
Die lijkt me niet best, vooral niet als je van Real Madrid verliest. Die van PSG (Thomas Tuchel) draait tenminste goed in de Ligue 1 en in de Champions League.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 11:16
Hij weet z'n spelers tot op het bot te motiveren. Dat zou bij Feyenoord al een hele stap vooruit zijn

Maar Tuchel heeft dat idd ook wel.
Vind ik leuk
Vooruit +227
vrijdag 15 februari 2019 om 10:23
Schreuder staat op elk lijstje, dat spreekt vanzelf. Maar niet op het lijstje van Van Geel, daar staat alleen Advocaat op. Van Geel moet dus zo snel mogelijk weg.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:26
Als Schreuder echt zo’n goede tackticus zou zijn waarom zie je dan elke wedstrijd van die domme wissels bij Ajax? Heeft hij dan helemaal niets in te brengen bij bij zijn vriend Ten Hag? Ik zou weggaan als er helemaal niet naar me geluisterd wordt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 10:58
Reiziger en Bogarde zijn de opvolgers.
Vind ik leuk
Donnygo +4828
vrijdag 15 februari 2019 om 11:38
Driessen, en toen stopte ik met lezen.

Schreuder zal geen trainer van Feyenoord worden omdat Ajax hem niet zal laten gaan.
Vind ik leuk
Mari +12407
vrijdag 15 februari 2019 om 11:45
Waarom schuift Feyenoord niet gewoon Gastel, die daar al jaren tweede man is naar voren? Geen vertrouwen? Raar
Vind ik leuk
BenikBen +117
vrijdag 15 februari 2019 om 12:06
Dat is nu een soort van visie. Alleen denk ik niet dat hij komt . Er is buiten het eerste team helemaal niets.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 00:41
Misschien moet Van Geel maar weer eens aan kloppen bij Van Marwijk die heeft het volgens mij in de tijden dat hij al eerder trainer van Feyenoord is geweest toch goed gedaan of misschien Rob Jacobs is een oud profvoetballer van Feyenoord geweest ik weet niet of die diploma heeft voor het vak trainer maar als die het heeft misschien hem eens proberen of hij voor 'n jaar Feyenoord wil trainen of eens bij Frank Rijkraad infomeren of hij nog interesse heeft om 'n club te trainen en zo ja dat ze hem vragen om bij Feyenoord als trainer worden of Regi Blinker als hij de diploma heeft voor het vak trainer ook ex voetballer van Feyenoord geweest in de tijd dat Willem Van Hanegem trainer was van Feyenoord of nog zo 'n bekende die
ooit voor Feyenoord heeft gespeeld George Boateng en ik weet dat hij nog een nieuwe werkgever aan het zoeken is dus als ik van Geel was zou ik met hem eens om de tafel gaan en kijken of hij voor minimaal 1 seizoen trainer wild worden van Feyenoord met 'n optie als hij goed presenteert met Feyenoord voor nog 1 a 2 seizoenen bij te teken dus er zijn genoeg trainer te vinden maar als ik van Geel was zou ik wel in de kringen gaan zoek die of al eens eerder Trainer van Feyenoord is geweest en goed resultane behaald hebben of een oud speler die ooit voor Feyenoord heeft gespeeld en hun trainers diploma hebben dat zou ik doen als ik Van Geel was
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws