Ik heb Ajax ook zien spelen tegen Real, dan vrees je wel even het ergste

"Ik heb Ajax ook zien spelen tegen Real, dan vrees je wel even het ergste"

Gepubliceerd: zaterdag 16 februari 2019 om 13:55za 16-02-2019 om 13:55

Het zijn zware tijden voor NAC Breda-trainer Mitchell van der Gaag. Hij moet zondag met de hekkensluiter van de Eredivisie op bezoek bij Ajax, dat indruk maakte in de Champions League tegen Real Madrid.

"Ik heb Ajax ook zien spelen tegen Real Madrid, dan vrees je wel even het ergste", zegt Van der Gaag tegen Voetbal International. "Maar zo moet je niet denken. Het is voor ons belangrijk een acceptabele wedstrijd te spelen, ook naar de wedstrijd erna toe als Groningen op bezoek komt." De coach vertelt dat het een optie is om met vijf verdedigers te spelen in de Johan Cruijff Arena.

Ondertussen moet Van der Gaag omgaan met de druk. Johan Derksen verkondigde bij Veronica Inside dat Van der Gaag wordt ontslagen als NAC verliest van Ajax. "Het doet mij niks, maar ik merk het wel", zegt hij tegen BN De Stem. "Dinsdag was ik bij de wedstrijd Jong Excelsior - Jong NAC, men praat erover. Ik merk het vooral aan de mensen om mij heen, zoals bij Excelsior waar ik twee jaar gewerkt heb. Ze ontwijken je een beetje en durven je niet echt aan te spreken."

Van der Gaag richt zich op het pakken van punten en negeert de uitspraken van Derksen. "Vroeger, in mijn beginfase als trainer, zou ik daar geïrriteerd over zijn. Ancelotti heeft het mooi opgeschreven in zijn boek. Hij was aangenomen bij een club vanwege zijn karakter en vanwege datzelfde karakter werd hij later ontslagen. Dus zeg het maar... De situatie waarin wij zitten is niet prettig, want positieve kritiek is altijd leuker. We blijven mensen."

Lees meer over:EredivisieNAC Breda

Poll

Zou NAC iets opschieten met het ontslag van Van der Gaag?

(4158 stemmen)

Plaats een reactie

stratumseind +195086
zaterdag 16 februari 2019 om 14:00
2 bussen voor die goal en met 0-0 terug naar breda dan maar......
Vind ik leuk
Ove +2537
zaterdag 16 februari 2019 om 14:09
Waarom geen stiekeme 0-1?
Vind ik leuk
stratumseind +195086
zaterdag 16 februari 2019 om 14:13
ach als je er op staat..........
Vind ik leuk
El Cazador +8887
zaterdag 16 februari 2019 om 17:30
14.00 uur en dan al dronken van de vele San Miguels, wishful thinking Stratum. Zie eerst maar zelf te winnen in Heerenveen.
Vind ik leuk
stratumseind +195086
zaterdag 16 februari 2019 om 17:33
bietje slap ouwehoeren is wel aan mij besteed
Vind ik leuk
Mass +5863
zaterdag 16 februari 2019 om 19:38
Fajax op eigen helft vastzetten...en winnen...)
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 14:01
Real video goed analyseren en hoppa, oprollen die handel😉
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
zaterdag 16 februari 2019 om 14:02
Ach, gewoon de wedstrijd tegen Heracles terugkijken en niet die tegen Real dan ziet de wereld en een stuk anders uit.
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 14:32
Die was echt slecht die wedstrijd, gwn pijnlijk slecht!
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 14:49
dus je weet ook waarom psv voor staat? niet om dat psv wint maar om dat Ajax niet doet wat ze moeten doen!
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
zondag 17 februari 2019 om 15:48
De arrogantie is naast een grote kracht ook een grote valkuil
Vind ik leuk
Benniewies +5360
zaterdag 16 februari 2019 om 14:03
Ik zou van Hooijdonk aanstellen als zijn vervanger
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 14:07
Gewoon lekker gaan tikken op het middenveld zoals Modric en Kroos deden, dan komen de kansen vanzelf tegen Ajax.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15305
zaterdag 16 februari 2019 om 14:16
NAC heeft ook wel vergelijkbare middenvelders rondlopen natuurlijk...?
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 14:17
😄
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 14:20
En daarna afronden a’la Benzema als toetje
Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
zaterdag 16 februari 2019 om 14:10
Zolang er geen scouts van Barca, Juventus en of PSG o.a. op de tribune plaatsnemen, geef ik NAC een goede kans.
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 14:16
4,5 goals minimaal. Mocht Heerenveen punten afsnoepen vanavond dan zal Ajax extra gebrand zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 14:57
Durfde je niet naar beneden/ boven af te ronden 😁
Vind ik leuk
Realist1892 +1449
zaterdag 16 februari 2019 om 14:17
Nee hoor want Real is geen Nac.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 februari 2019 om 14:17]
Vind ik leuk
SantiagoErik +1399
zaterdag 16 februari 2019 om 14:18
Nette reactie van een gentleman.
Vind ik leuk
Dorzon +4765
zaterdag 16 februari 2019 om 14:19
Alles onder de 5-0 is pure winst
Vind ik leuk
Guzzi +701
zaterdag 16 februari 2019 om 14:53
Gewoon vertrouwen in je eigen hebben,voor Feyenoord vreesden ze ook het ergste en het is ook allemaal goed gekomen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 15:01
NAC Breda staat onderaan in de eredivisie het is niet prettig voor de club zelf. Maar mocht NAC breda verliezen van ajax is geen schande.Want NAC is eigenlijk kansloos tegen dit Ajax Want je kunt proberen tegen Ajax een bus goed gaan parkeren en hopen op een gelijk spel.
En proberen tegen andere clubs punten te pakken
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 15:11
Jonge vertekend beeld real deed er niets aan
Vind ik leuk
markie +2754
zaterdag 16 februari 2019 om 17:34
Hee, weer een topic om je afgunst te tonen. Wat een zielig leven heb je dan...
Vind ik leuk
pinkelman +4355
zaterdag 16 februari 2019 om 15:13
Onzin, hij heeft ajax toch ook tegen Heracles gezien!?
Vind ik leuk
Cookee +12628
zaterdag 16 februari 2019 om 15:27
Bizar... ontslag krijgen als je verliest bij Ajax.
Nou maar hopen op een eclatante winst dan voor vd Gaag.
Slaat toch nergens op.
Kom op NAC, je bent een te mooie club om eruit te gaan alle hens aan dek en pompen. Maar laat ons reeel zijn thuis heb je meer kans.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2358
zaterdag 16 februari 2019 om 16:34
Heb je ze niet zien spelen tegen Heracles, Feyenoord of Heerenveen dan?
Ajax presteert altijd beter in Europa, omdat die ploegen er of niet vol voor gaan, of omdat ze gewoon uit vorm zijn..
Vind ik leuk
markie +2754
zaterdag 16 februari 2019 om 17:37
Ja, of Ajax speelde gewoon goed. Altijd weer excuses
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 16:48
Geloof me Mitchel, NAC is beter dan Ajax.
Vind ik leuk
kees ee +912
zaterdag 16 februari 2019 om 17:15
. . ajax-nac, . . omrollen en pootjes geven breda !?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws