Verrassende ommekeer bij Feyenoord: Of ik me afgeschreven voelde? Ja

Verrassende ommekeer bij Feyenoord: "Of ik me afgeschreven voelde? Ja"

Gepubliceerd: zondag 17 februari 2019 om 12:59zo 17-02-2019 om 12:59

Laatste update: zondag 17 februari 2019 om 13:05zo 17-02-2019 om 13:05

Calvin Verdonk had ábsoluut niet verwacht dat hij dit seizoen zou uitgroeien tot basisspeler van Feyenoord 1. De 21-jarige moest na uitleenbeurten aan PEC Zwolle en NEC van ver komen. 

"Of ik wel eens heb gedacht dat het er heel slecht voor me begon uit te zien? Ja, vooral bij PEC Zwolle, toen ik op een gegeven moment niet meer speelde. Er kwam gewoon niets uit. Wat is dit?, dacht ik", blikt de jonge verdediger terug in De Telegraaf. "Bij NEC ging ik nog een stap verder achteruit, maar vond daar mijn zelfvertrouwen terug."

"Begin dit seizoen moest ik me bij Jong Feyenoord melden. Toen zat dit helemaal niet meer in mijn hoofd, wat ik nu meemaak. Of ik me afgeschreven voelde? Ja, ik zag geen toekomst meer bij Feyenoord. Tot ik werd gebeld door Martin van Geel en ik me bij het eerste mocht melden door de blessure van Ridgeciano Haps."

Verdonk staat al maanden in de basis in Rotterdam-Zuid. Vorige week tekende hij tegen De Graafschap (4-0) voor zijn eerste doelpunt namens Feyenoord. Zondagmiddag gaan Feyenoord en Verdonk op bezoek bij FC Groningen. Die wedstrijd begint om 14.30 uur. 

Poll

Wat wordt de uitslag bij Groningen-Feyenoord?

(467 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 17 februari 2019 om 13:04
Aan Calvin Verdonk gaat Feyenoord ook vele miljoenen aan verdienen.
Vind ik leuk
Kevindo +1979
zondag 17 februari 2019 om 13:08
Mag toch oprecht bijzonder genoemd worden dat hij een basisplaats heeft bij Feyenoord. Vond hem in zijn periode bij Zwolle echt niet aan te gluren.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2259
zondag 17 februari 2019 om 13:10
Dat heet nou ontwikkeling.
Vind ik leuk
Kevindo +1979
zondag 17 februari 2019 om 13:11
Dat is het zeker. Van afgeschreven bij PEC, naar vaste waarde bij Feyenoord op de back.
Vind ik leuk
De fries +2074
zondag 17 februari 2019 om 13:12
Of heet dat nivellering bij Feyenoord ?
Vind ik leuk
Bep Slatter +11799
zondag 17 februari 2019 om 13:16
Zulke woorden gebruiken ze bij Feyenoord niet.
Vind ik leuk
De fries +2074
zondag 17 februari 2019 om 13:18
Ik reageerde op ontwikkeling..
Vind ik leuk
Bep Slatter +11799
zondag 17 februari 2019 om 13:20
Echt, ik dacht op Kevindo joh.
Vind ik leuk
De fries +2074
zondag 17 februari 2019 om 13:39
Echt joh ? Ik dacht al dat jij dat dacht..
Vind ik leuk
Gyrosregime +2785
zondag 17 februari 2019 om 13:13
Haha droogkloot
Vind ik leuk
Tim +5025
zondag 17 februari 2019 om 13:05
Calvin krijgt vandaag een rode kaart omdat hij een Japanner door midden schopt.
Vind ik leuk
repeP +2210
zondag 17 februari 2019 om 13:25
Nah, die bezorgt die Japanner hoofdpijn.
Vind ik leuk
repeP +2210
zondag 17 februari 2019 om 13:24
Verdonk is veel meer verdediger dan Malacia. Laatstgenoemde doet mij niet weinig denken aan Emanuelson in zijn periode bij Ajax, meer een halfspeler dan een echte verdediger.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 13:51
Wat ben ik blij dat hij toen niet meer op gesteld werd. Grootste dieptepunt van hem was de thuiswedstrijd tegen Feyenoord waar zij directe tegenstander verantwoordelijk was voor beide goals. En hij nog net niet stond te juichen bij die goals. Maar dat hij nu basisspeler is bij feyenoord vind ik wel verassend. Al komt het denk ik ook vooral doordat haps vaker in de lappenmand zit dan dat hij op het veld staat
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3769
zondag 17 februari 2019 om 13:53
Hele vreemde move van hem idd bij ons werd hij aan alle kanten gepasseerd en nu lijkt hij toch te gaan groeien
Vind ik leuk
NvC +8635
zondag 17 februari 2019 om 14:07
Bij ons ook. Een van de zwakste en nu ineens wel een prima linksback.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3769
zondag 17 februari 2019 om 14:09
Tis hem gegund.. Tegen ajax speelde i goed... Nu nog verder groeien... Ben benieuwd als haps fit is waar bronk voor kiest
Vind ik leuk
NvC +8635
zondag 17 februari 2019 om 14:11
Ik denk Haps. Feyenoord zal die transfer terug moeten verdienen en dat zal alleen kunnen als hij zichzelf in de etalage kan spelen.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3769
zondag 17 februari 2019 om 14:13
Klopt denk het ook ach concurrentie op elke plek is goed in je team
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 14:20
Bijzonder interessant om uit te zoeken waarom hij nu ineens wel een goede back is. Hij is een jongen die nog begeleid moet worden, waarom is dat niet goed gegaan vraag ik me dan af?
Dat is ook het risico van je jeugdspelers elders onderbrengen in de hoop dat de begeleiding bij die andere club wel snor zit. Het lijkt me dat je als club eerst kiest voor aandacht voor de eigen jeugd in plaats van de ingehuurde spelers van bijvoorbeeld Feyenoord naar een hoger niveau tillen. Oftewel over een jaar gaan we zien of de zoveelste gok/ keuze van van Geel om jeugd bij FC Dordrecht onder te brengen zijn vruchten af gaat werpen.
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
zondag 17 februari 2019 om 14:24
Goede comback van het ventje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws