Waarschuwing voor 'heel nonchalante' Onana: Even wat meer concentratie

Waarschuwing voor 'heel nonchalante' Onana: "Even wat meer concentratie"

Gepubliceerd: zondag 17 februari 2019 om 14:52zo 17-02-2019 om 14:52

Laatste update: zondag 17 februari 2019 om 14:53zo 17-02-2019 om 14:53

Andre Onana moet oppassen dat hij niet té nonchalant wordt. Dat stelt Ronald de Boer, die de Ajax-doelman één keer zag ontsnappen tegen NAC Breda.

Onana speelde in de eerste helft een bal enkele centimeters naast de aanstormende NAC-aanvaller Gervane Kastaneer. Dat had ook anders kunnen aflopen, aldus De Boer. "Het zit een beetje in zijn spel. Hij wordt natuurlijk ook geroemd vanwege zijn voetballende kwaliteiten", aldus de analist bij FOX Sports.

"Hij staat er om dit soort dingen op te lossen en dan moet je dat blijven doen. Maar wat me wel opvalt: hij doet het elke keer heel nonchalant. Dan denk ik: even wat meer concentratie, Onana. Maar voor de rest is het natuurlijk een heel goede keeper." Kees Kwakman vindt dat er niet te zwaar aan de risico's in het spel van Onana moet worden getild. "Het kan een keer mis gaan, dat moet je ook incalculeren."

Onana ging vorige week tegen Heracles Almelo lelijk in de fout bij een terugspeelbal, waarmee hij Mohammed Osman een doelpunt schonk. Ajax verloor met 1-0 in Almelo.

Poll

Is de kritiek op Onana terecht?

(1412 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 17 februari 2019 om 14:54
Waarom weer verslappen. Niks van Heracles geleerd?
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 14:58
Heracles was wel echt een draai om de oor...tering
Vind ik leuk
Nashua +6988
zondag 17 februari 2019 om 16:45
Doet zéér hè, Groningen deelde er ook één uit
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 16:49
Die deed echt zeer maat!
Vind ik leuk
Aart +245
zondag 17 februari 2019 om 15:07
dat heet ARROGANT en niet nonchalant.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3956
zondag 17 februari 2019 om 16:35
Nee knul, dat heet nonchalant.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 14:54
Had wel weer een paar uitstekende reddingen vandaag.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 14:54
Moet ook nog absoluut niet denken aan een volgende stap! Nog 3/4 jaar bij Ajax blijven ontwikkelen. Kan nog genoeg leren.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1209
zondag 17 februari 2019 om 15:15
Frenkie was vandaag ook nonchalant maar die gaat volgend jaar lekker naar Barcelona
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 15:37
Frenkie was zoals gewoonlijk weer by far de beste van Ajax! Op zijn controlerende positie gewoon een van de beste die er is! Genot om naar te kijken! Gaf weer een paar heerlijke passes!.

Ok by far de beste overdreven.. Nico was ook weer briljant! Onze Argentijnse pitbull!
[Reactie gewijzigd op zondag 17 februari 2019 om 15:38]
Vind ik leuk
ForzaVVV +1209
zondag 17 februari 2019 om 16:02
Eerste helft was Frenkie en Ziyech slordig. Tweede helft netzoals Onana goedgemaakt.
Vind ik leuk
aimdam +776
zondag 17 februari 2019 om 14:54
Uiteindelijk pakt hij weer een mooie bal op het einde en hield hij Weer de nul.
Vind ik leuk
Niga +380
zondag 17 februari 2019 om 15:01
Hij had beter vorige week de nul kunnen houden, vandaag was er ‘ruimte’ voor een blunder.
Vind ik leuk
aimdam +776
zondag 17 februari 2019 om 15:03
Tuurlijk, dat had ik ook liever gehad.
Maar Real was wel van een andere kaliber.
Maar het gaat er nu om dat hij echt de hele wedstrijd niks te doen heeft en er dan wel staat op het moment dat hij even in moet grijpen. En dat deed hij top.
Vind ik leuk
Summit +901
zondag 17 februari 2019 om 15:25
Niga heeft het denk ik niet over de wedstrijd tegen Real Madrid, maar tegen die van Heracles ;).
Vind ik leuk
Ruud1987 +5932
zondag 17 februari 2019 om 14:54
Gelukkig is Onana nog jong en als hij slim is blijft hij nog een paar jaar bij Ajax door ontwikkelen.

Dan word het een hele grote denk ik.
Vind ik leuk
Niga +380
zondag 17 februari 2019 om 15:02
Misschien tussen de benen ja. Maar maakt echt teveel blunders voor de absolute top.
Vind ik leuk
plein19 +3104
zondag 17 februari 2019 om 14:56
Als iedereen het gemiddelde niveau van Onana had gehaald dan hadden 1e gestaan
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 15:03
ONANA de beste keeper van NL. Zelfs Zoet komt niet in de buurt!
Vind ik leuk
Come on Utreg +29689
zondag 17 februari 2019 om 15:41
Unnerstal gaat Zoet doen vergeten in Eindhoven
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 15:52
Idd Onana is echt by far de beste keeper, maar dat is eerder bij gebrek aan beter.
Vind ik leuk
derksen +9121
zondag 17 februari 2019 om 15:09
Onana is de enige echte opvolger van bruce grobbelaar een goede redding gevolgd door comedy capers alla fc knudde
Vind ik leuk
Koekie1970 +1161
zondag 17 februari 2019 om 16:50
Kijk daar kan ik als Ajacied om lachen.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1485
zondag 17 februari 2019 om 15:09
Die gaat van de zomer nergens heen hoor, is nog te jong en daarom niet constant genoeg. Anderzijds niet erg vind het over het algemeen een super keeper voor ons, maar voor de echte top kan hij nog niet gaan en zie em niet naar een gelijkwaardige club vertrekken voor wat meer salaris met risico op de bank te komen.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 15:25
Ik vind hem ook nonchalant ogen. Dat hij ballen stopt is zijn beroep. Zulke fouten als tegen Heracles had hij in het begin ook . Die moeten eruit. Creëert onrust achterin. Ik vind hem nog niet goed genoeg voor de absolute top. Als hij niet uitkijkt gaat hij de kant van Vermeer op. Fouten gaan dan meer opvallen dan de reddingen
[Reactie gewijzigd op zondag 17 februari 2019 om 15:26]
Vind ik leuk
abraksas +2476
zondag 17 februari 2019 om 16:32
Ik moet wel zeggen dat ik liever een topkeeper heb die tussendoor wel eens een blunder begaat dan een doorsneekeeper die geen blunders maakt. Voor elke fout die onana maakt pakt ie wel eerst een flink aantal ballen die andere keepers niet hadden tegen gehouden.
Maar zou natuurlijk hoe dan ook fijn zijn als ie gewoon geen fouten meer zou maken😁
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 18:35
Die kan beter de dierentuin in als slingeraap
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 21:31
je bent een kutracist. je moet je doodschamen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws