Update: Italiaanse club alsnog uit competitie gehaald na 20-0 nederlaag

Update: Italiaanse club alsnog uit competitie gehaald na 20-0 nederlaag

Gepubliceerd: maandag 18 februari 2019 om 19:20ma 18-02-2019 om 19:20

Laatste update: maandag 18 februari 2019 om 19:51ma 18-02-2019 om 19:51

Bizarre taferelen in de Serie C, het derde niveau van Italië. As Pro Piacenza verloor zondagmiddag met 20-0 bij AC Cuneo 1905. In de rust stond het al 16-0.

Piacenza is de hekkensluiter van de Serie C en kampt met grote problemen, op alle vlakken. Omdat de clubleiding sinds oktober niet meer betaalt, is de complete selectie inclusief technische staf in staking gegaan. Piacenza móést zondag echter in actie komen om een straf van de Italiaanse voetbalbond te ontlopen. Dat leverde bizarre taferelen op.

De ruststand bij Cuneo - Piacenza wasna 45 minuten spelen 16-0. De bezoekers stonden met zeven spelers op het veld, allemaal uit de jeugd en in de leeftijd van zestien tot negentien. Verder was de bank leeg en werd de technische staf vervangen door één van de jeugdspelers. Hij is slechts negentien jaar oud. Het gerucht gaat zelfs dat een achtste jongen niet mee mocht doen, omdat hij zijn spelerspas was vergeten mee te nemen.

Pro Piacenza staat onderaan in de Serie C met slechts acht punten na twintig wedstrijden. Sommige teams hebben al 27 competitieduels gespeeld.

Update 18-2, 19.20 uur: Pro Piacenza is een dag na de bizarre 20-0 nederlaag alsnog uit de competitie gehaald. De Serie C-club reisde zondag met zeven jeugdspelers naar Cuneo af om juist dat te voorkomen. 'Pro Piacenza heeft de kans gekregen om dit te vermijden, maar heeft die kans niet gegrepen. Deze beslissing zat er vroeg of laat aan te komen', stelt Francesco Ghirelli, president van de Italiaanse voetbalbond (FIGC).

De uitsluiting is het gevolg van de financiële problemen waarmee de club kampt. Eind december gingen de spelersgroep en technische staf al massaal in staking, omdat de salarissen al maandenlang niet uitbetaald waren. Voor Cuneo is het een tegenvaller: de 20-0 zege wordt omgezet in een reguliere 3-0.

Plaats een reactie

zondag 17 februari 2019 om 16:38
Savastano familie weer bezig geweest
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 16:48
Feyenoord zou het in deze vorm nog knap lastig hebben gehad tegen Piacenza!
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 17:08
6 - 2
Vind ik leuk
Savior +2481
zondag 17 februari 2019 om 17:14
Je weet dat die gozer ook voor feyenoord is? Trouwens je kunt niet bepaald zeggen dat de top 3 in vorm is
Vind ik leuk
markie +2754
zondag 17 februari 2019 om 17:39
Hoe lang kan je je vasthouden aan één wedstrijd.
Vind ik leuk
AZVork +2011
maandag 18 februari 2019 om 19:52
Nou ik denk heel lang. Zie ook regelmatig reacties van mensen die het over prijzen hebben van jaren terug. Dus hier ben je dus ook bog lang niet vanaf.
Vind ik leuk
markie +2754
maandag 18 februari 2019 om 21:05
Mooi voor je als dat HET hoogtepunt voor je is...
Vind ik leuk
AZVork +2011
maandag 18 februari 2019 om 22:47
Voor mij niet hoor. 6-2 of 2-6 zal me om het even zijn.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 17:52
Tsja als Groningen al 527 minuten niet kan scoren tegen tegen ons. Toen dacht Van Beek nou dat kan ik beter. Hij probeerde het al een keer in de 2de minuut maar die bal was net niet hard genoeg. Daarna maakte hij zijn fout meer dan goed.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 februari 2019 om 17:52]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 05:13
Precies dit 😭😭
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
maandag 18 februari 2019 om 19:43
Wat was dan de laatste keer dat het wel lukte? Toen FCG Feyenoord met 6-0 wegspeelde?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 19:43]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:27
Ik heb geen idee, ik zag het langskomen op fox tijdens de wedstrijd, het is nou niet zo dat ik het heb opgezocht ofzo.
Vind ik leuk
Momo&Mimi +24679
zondag 17 februari 2019 om 16:39
Rood pakken zodat het niet meer erger wordt!
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 17:00
Of een blessure faken.
Vind ik leuk
Bdog +7138
zondag 17 februari 2019 om 17:18
Of de schouders eronder en in de 2de helft op jacht naar minstens 1 punt......
[Reactie gewijzigd op zondag 17 februari 2019 om 21:02]
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 20:10
Hahahaha, +1.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3881
zondag 17 februari 2019 om 16:47
Sinds Berlusconi is Italie toch wel vreselijm afgegleden zeg. Prachtig land, aardige mensen, heerlijk eten, maar dit is de duistere kant van het land.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3666
zondag 17 februari 2019 om 16:48
10 10 10 roepen heeft ook niet zoveel zin meer
Vind ik leuk
Mo +12854
zondag 17 februari 2019 om 16:51
Die roepen daar inmiddels 50 50 50
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
zondag 17 februari 2019 om 17:00
Het is nu 19-0, dus ze zullen nu waarschijnlijk "Venti! Venti! Venti!" Roepen.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1157
zondag 17 februari 2019 om 16:56
Nee dan heb je als bond wat bereikt....
Misschien een ideetje dat de bond de salarissen betaald zodat je geen competitievervalsing krijgt?
Vind ik leuk
Quareck +7606
zondag 17 februari 2019 om 16:58
Het is nu 19-0 na 86 minuten.. sympathiek dat ze zich inhouden de tweede helft
Vind ik leuk
Ajax.nl +916
zondag 17 februari 2019 om 17:01
De jeugd spelers van ajax hebben ook met 15-2 gewonnen van psv jeugd :

https://www.ajax.nl/streams/actueel/ajax-jeugd-boekt-klinkende-zeges-op-leeftijdgenoten-psv-.htm
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 17:58
de onder 11 hebben anders met 22-0 gewonnen dus wat is dit nou weer voor reactie
Vind ik leuk
Antonio_4 +2173
zondag 17 februari 2019 om 17:01
Zie dat het ondertussen "maar" 19-0 staat in de 89e minuut. Cuneo nam de 2e helft blijkbaar ook niet meer serieus.

Leuk trouwens die reclame van die bookie rechtsbovenin. Die zal wel geld gemaakt hebben. Voor meer dan 22 goals lijkt die odds 2-nog wat te zijn. Geheid dat een hoop gokkers daar voor gevallen zijn.
Vind ik leuk
Momo&Mimi +24679
zondag 17 februari 2019 om 17:02
Zal wel met medelijden temaken hebben. Zeer pijnlijk


Zitten na vandaag op plek 11 in de tabel, dus zullen wel niet zo heel veel hebben aan het doelsaldo straks. Anders wordt het 30+
Vind ik leuk
Antonio_4 +2173
zondag 17 februari 2019 om 17:09
Die 2 topscorers van Cuneo klagen niet. Die staan gelijk 2e en 3e in de topscorerslijst nu.
Vind ik leuk
Pancev +1043
zondag 17 februari 2019 om 17:01
Koren op de Dick Advocaat molen: jeugdspelers bakken er niks van.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1157
zondag 17 februari 2019 om 17:03
Dit moet je niet willen. Competitie zo scheef als een deur enz. enz.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1157
zondag 17 februari 2019 om 17:28
Waardeloos had minstens 32-0 moeten worden na zo'n 1e helft.
Zie je wel Matchfixing in optima forma.
Vind ik leuk
SvL +412
zondag 17 februari 2019 om 17:44
Lekker grasmatje :p
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 17:46
Dit kan nou ook weer niet wat de italiaanse bond doet. gooi ze de competitie uit. of laat ze niet spelen. bijvoorbeeld nu krijgen de spelers wel geld en ze gaan dan gewoon voetballen. Dan verliezen andere clubs van ze of ze winnen met 1 goal verschil van ze maar die 20-0 blijft staan dit is gewoon competitie vervalsing.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 19:47
vervalsing isextreem wanneer ze hun uit de competitie gooien geld r een andere regel en worden de uitslagen verwijderd uit de ranglijst dus ook de doelpunten voor en tegen bij alle clubs uit deze competite waar ze tegen hebben gespeeld
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
zondag 17 februari 2019 om 17:51
Dit gaat een lastig seizoen nog worden voor Piacenza
Vind ik leuk
meee +248
zondag 17 februari 2019 om 21:36
jong achilles'29 - pro piacensa 20-20..😎
Vind ik leuk
NvC +8476
maandag 18 februari 2019 om 19:26
En terecht
Vind ik leuk
Dommetje +3123
maandag 18 februari 2019 om 19:27
Terechte actie .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws