Berghuis legt vinger op zere plek na dramatische middag: Heb ik net uitgelegd

Berghuis legt vinger op zere plek na dramatische middag: "Heb ik net uitgelegd"

Gepubliceerd: zondag 17 februari 2019 om 18:49zo 17-02-2019 om 18:49

Steven Berghuis vindt dat Feyenoord al het hele seizoen exact dezelfde fouten maakt. Dat is volgens de vleugelaanvaller van de Rotterdammers ook de reden dat het haast elke week zo moeizaam draait. 

Emile van de Sande
GRONINGEN

Op bezoek bij FC Groningen leverde Feyenoord zondagmiddag een wanprestatie. Werkelijk alles ging mis bij de nummer drie van de Eredivisie - en tot op zekere hoogte verbaast dat Berghuis niet. "Als je onze wedstrijden analyseert, komen we steeds terug in dezelfde fouten, het hele seizoen al", aldus de linkspoot voor de camera van VoetbalPrimeur. 

"We voetballen gewoon heel erg moeizaam. Het positiespel is moeizaam, dan krijg je het tegen elke tegenstander dus ook moeilijk." Tegen Groningen schoot Feyenoord zondagmiddag slechts één keer op doel. Hoe dat kan? Berghuis: "Ik heb net uitgelegd hoe dat kan."

Nu staan er voor Feyenoord loodzware potjes tegen PSV (competitie, uit) en Ajax (KNVB Beker, thuis) op het programma. "Laten we zorgen dat we beter aan de bal zijn. Beter positiespel spelen. Dan geef je tegenstanders niet elke keer de hoop dat er wat te halen valt."

Check hieronder het volledige interview met Berghuis

Plaats een reactie

Mr Wynch +276
zondag 17 februari 2019 om 18:54
Willem van Hanegem: "Vier punten uit de laatste vijf wedstrijden, maar voor veel Feyenoorders is het seizoen toch al geslaagd, want Ajax is een keertje verslagen. Als Ajax geen prijs wint, is het seizoen voor veel Rotterdammers al geslaagd. Altijd maar bezig zijn met een andere club en zelf zo vaak volledig door de bodem zakken, het is absurd."
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 18:56
Willem is zó gek nog niet 😎
Vind ik leuk
RUSLAND +33
zondag 17 februari 2019 om 18:58
Klopt
Vind ik leuk
GetRekt +1971
zondag 17 februari 2019 om 19:07
Willem van Hanegem is een flapdrol. Alsof elke Feyenoorder zo denkt. Zo denkt wellicht 10%. Iedereen wil Gio weghebben, omdat het gewoon tactisch een dramatische trainer is (geworden). Respect voor z'n prijzen. Maar beoordelen op het huidige seizoen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45242
zondag 17 februari 2019 om 19:11
Geworden? Dus hij is tactisch slechter geworden?
Vind ik leuk
JanTa48 +8050
zondag 17 februari 2019 om 20:01
Bij frustratie ga je onzin uitkramen. Zelfs Gio kan een dood paard niet in beweging krijgen, hij is een coach maar geen tovenaar.
Vind ik leuk
#Keizerout +45242
zondag 17 februari 2019 om 20:18
Ik denk dat hij al die tijd tactisch matig was.
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
zondag 17 februari 2019 om 22:35
Nou zijn positiespel is nooit sterk geweest. Je ziet niet wat hij wil, je ziet geen patronen en er worden geen spelers beter.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1157
dinsdag 19 februari 2019 om 15:20
Genoeg Feyenoorders in mijn omgeving die nog wel een nederlaagje in Eindhoven accepteren zolang zoals ze het zelf zeggen:
- Als 020 maar niet het kampioenschap haalt;
- Als die Joden maar niet kampioen worden;
- Als het die Neuzen maar niet zijn die kampioen worden.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zoals Zlatan hierboven al zegt de haat naar is groter dan de leifde voor....
Vind ik leuk
FRChamp +1017
zondag 17 februari 2019 om 19:07
Dat is wat van Hanegem vindt, maar dat hoeft niet zo te zijn!
Vind ik leuk
Harry.f +399
maandag 18 februari 2019 om 05:09
Maar het is wel zo.
Vind ik leuk
FRChamp +1017
maandag 18 februari 2019 om 11:57
Zeker niet. Willem kan niet bepalen wat anderen vinden, logisch!
Vind ik leuk
FRChamp +1017
maandag 18 februari 2019 om 12:39
Er wordt veel meer gekeken naar het grotere geheel, nl. de prijzen, voor velen is het seizoen anders alsnog niet geslaagd!
Vind ik leuk
gerard.. +860
zondag 17 februari 2019 om 19:18
helemaal gelijk . Geen sterke spelers op Berghuis Van Persie en misschien Jorgensen als hij zijn oude niveau haalt. Geen trainer maar ideale schoonzoon. Hij zal nergens op goed niveau terecht komen
Vind ik leuk
Freddy M. +1264
zondag 17 februari 2019 om 21:06
Hij is als persoon een prima vent en daarom heb ik best een zwak voor hem en waarschijnlijk velen. Denk dat hij mazzel heeft gehad met steeds de loting in de beker en met het laatste jaar van Kuyt. Tactisch/wissels begrijp ik er soms geen reet van. Natuurlijk heeft hij te maken met visie/beleid en geld maar kan ook geen sterke ontwikkelingen ontdekken bij de spelers. Sommigen spelen boven hun kunnen tegen Ajax en PSV maar daar blijft het ook.
Ik zeg: gooi het op de jeugd en dan maar 2/3 jaar geen prijzen en een jonge trainer die ze helpt met het voetbal proces.
Ga in gesprek met supporters en geef aan dat je deze kant op wilt en dat je steun nodig hebt!! Dan komt het best weer goed met Feyenoord.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 februari 2019 om 21:07]
Vind ik leuk
cj_fey +4407
zondag 17 februari 2019 om 19:20
Winnen van Ajax is op zich leuk, maar ik geef je op een briefje dat het merendeel van de Feyenoorders het zo zat is....spuug zat...
Maar daar in zuid zijn ze doofstom voor alles wat er om hen heen gebeurd...
Altijd maar "geen geld" of "als we een nieuw stadion hebben"
Echt geneuzel, Az kan het prima met een kleiner stadion, PSV nog veel beter....

gewoon slecht beleid....
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
zondag 17 februari 2019 om 19:28
Willem heeft verstand van zaken. En kan het ook nog eens uitstekend verwoorden.
Vind ik leuk
Locoo010 +29
zondag 17 februari 2019 om 20:49
Al zouden we nu beker winnen.. Het is gewoon een kut seizoen.. Winnen van ajax was leuk.. Maar verder is het echt zo triest pfff.. Willem had gelijk idd, Feyenoord is teveel bezig met het winnen van ajax.. en idd, wat je zegt, maar we zakken nog veel verder door die bodem die jij bedoelt
Vind ik leuk
Andone +213
zondag 17 februari 2019 om 23:32
Clasie middelmaat, vilhena mag solliciteren bij TPG post, van beek is een angsthaas, berghuis een b-acteur, jörgensen zo traag als een pad, Toornstra een blind paard, van persie met alle respect te oud om dit zooitje op sleeptouw te nemen.
Ayoub i.p.v., vilhena, burger i.p.v. clasie, kokcu i.p.v. Toornstra, Geertruida i.p.v. van beek, St Juste andere centrale verdediger.....and so on and so on
Vind ik leuk
HansVites +6396
zondag 17 februari 2019 om 18:57
Waarom heeft die Clasie nog steeds een basis plaats die heb ik nog geen redelijke wedstrijd zien spelen.
Vind ik leuk
Argento8523 +7262
zondag 17 februari 2019 om 18:59
Goeie vraag

Dat vind ik echt één van de meest zwakke spelers bij Feyenoord

Die Cuco Martina was ook slecht trouwens
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 20:52
Vriendje van Gio vandaar net zoals Vilhena en Berghuis
Vind ik leuk
Feye1908 +9095
zondag 17 februari 2019 om 22:04
Wie wil je er anders zetten? Ayoub hoort op de plek van Vilhena en Kokcu op die van Van Persie.
Vind ik leuk
Copi +131
zondag 17 februari 2019 om 18:57
Klopt als Ajax niets pakt zijn ze tevreden in Rotterdam. De beker gaat naar az of Ajax. En Feyenoord word vijfde of zesde.
Vind ik leuk
Il Gordo +18254
zondag 17 februari 2019 om 20:00
Ah, Copi spreekt namens heel Rotterdam.

Dank Copi.
Vind ik leuk
tikkitrug +879
zondag 17 februari 2019 om 19:01
Genoten van fcgroningen!! 3-0 was ook tetecht geweest. Feyenoord gaat geen derde worden en linker rijtje lijkt me een veur de fc!! 👊🏼👊🏼
Vind ik leuk
JonnyBones +606
zondag 17 februari 2019 om 19:02
Haha dat gebeurd echt bij elk interview met Berhuis. Dan staat hij uit te leggen wat er allemaal fout gaat en hoe dat kan gebeuren en dan vraagt de interviewer: "Maar steven, hoe kan dat gebeuren?" Mooi man
Vind ik leuk
Wauwter +17
zondag 17 februari 2019 om 19:04
Om te janken!
[Reactie gewijzigd op zondag 17 februari 2019 om 19:05]
Vind ik leuk
WilcoS64 +3881
zondag 17 februari 2019 om 19:10
Hoe kon Feyenoord toch met 6-2 winnen van Ajax? Inmiddels wel duidelijk dat dit een incident was zoals ook de watersnoodramp van 1953 1x in de 200 jaar voorkomt.
Vind ik leuk
Koeien +3708
zondag 17 februari 2019 om 20:01
climate change: "hold my beer..."
Vind ik leuk
Mjblinker +883
zondag 17 februari 2019 om 21:07
Zo moeilijk was dat niet toch? Kwestie van instelling, voetballen kunnen ze wel, heel goed zelfs, maar het gaat niet vanzelf, bij geen enkele ploeg. Het lijkt erop dat Fey er 9 vd 10x niet echt veel zin in heeft, komen ze na 10min achter uit een counter of corner en dan is het daarna nog 80min ploeteren...
Vind ik leuk
Andone +213
zondag 17 februari 2019 om 23:25
Dat zegt dan toch ook iets over Ajax toch?
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 19:12
Hey weer een topic over Feyenoord. Het moet niet gekker worden haha. Heel de week zeuren ze om Feyenoord topics, nu zijn ze er en zijn ze zelf nergens te bekennen. Het is niet makkelijk om Rotterdammer te zijn hehe.
Vind ik leuk
Andone +213
zondag 17 februari 2019 om 23:25
Vorige week zaterdag niets van jiu gehoord prutser
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 19:15
Hou op jij! Je stond weer met een gelaatsuitdrukking alsof je aan het kakken was.Nog steeds niet uitgekakt ?
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 19:27
Hij is zelf daar wel hét meest uitgesproken voorbeeld van 🤔
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 19:46
Gio nu maar weg hoor. Ik zou hem echt ontslaan. Het was echt verschrikkelijk om naar deze lamlendelingen te kijken.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 20:10
Zeggen dat je niet goed voetbalt, ok. Maar het ligt toch eigenlijk puur aan een Vilhena, Berghuis, Larsson. Als die uit vorm zijn, eigenlijk gewoon heel slecjt zijn, dan is Feyenoord toch niks beter dan een AZ. Ze zijn beter dan Utrecht en Vitesse, maar ze moeten oppassen dat die ze niet in gaan halen. Zou schandalig zijn, aangezien Vitesse bv (maar denk ook Utrecht) een heel slecht jaar hebben.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 20:26
Berghuis?? Deed die mee vanmiddag? Niet gezien!
Vind ik leuk
Andone +213
zondag 17 februari 2019 om 23:23
Koning ballen inleveren
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 20:42
De 22e wedstrijd en er worden nog steeds dezelfde fouten gemaakt. Ken je dat verhaal van die ezel en een steen.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 20:49
Er moeten toch gvd wel 11 spelers gevonden kunnen worden die er wel zin in hebben?
Vind ik leuk
fer65 +324
zondag 17 februari 2019 om 20:54
Sorry hoor WILCO maar 1963 164 1965 4-9 En 9-5 voor Feyeoonrd Ik wil niks zeggen masr nu gaje tog iets te ver en dat is geen 200 jasr geleden wel lang masr zo lang nou ook weer niet.En dat Feijenoord als eerste de europa cup pakte en de wereld beker lang geleden als zo ook van ojox maar dat was een dikke tegen vallen voor die kalvenisten in a.dam .Groot geworden door stiekeme corruptie binnen het voetbal van Nederland want ojox moest het zijn maar dat viel er dik tegen .Manupilaties bij het leven tien lag jij nog in de maak of in de bloemkolen zulke schoften zijn het.
Vind ik leuk
fer65 +324
zondag 17 februari 2019 om 20:57
Het hele voetbal hebben ze gedomineerd door manupilaties van de scheidse en grensen al vele en vele jaren want ojox zijn de goden zonen van Nederland zo is het .
Vind ik leuk
rinirat +3512
zondag 17 februari 2019 om 21:03
Lekker met Clasie blijven spelen, dan speel je altijd met een man minder!
Vind ik leuk
Andone +213
zondag 17 februari 2019 om 23:22
Eens! 100%
Vind ik leuk
Mjblinker +883
zondag 17 februari 2019 om 21:04
Probleem is dat WvH wel grotendeels gelijk heeft (behalve dat hij wil blijven in de kuip) maar dat hij geen oplossingen heeft / actie onderneemt. Ik denk dat ik zelf meer punten zou halen met deze selectie, maar ik heb geen trainersdiploma...
Van Geel heb ik lang het voordeel vd twijfel gegeven maar het verbaast me dat hij eerst nog door wilde gaan met Gio terwijl iedereen ziet dat de rek er volledig uit is; plan B is dan dick advocaat want die kennen we al en dat is zo’n fijne man en toptrainer (haha). Amateurisme ten top in het voetbal, ze hebben gewoon jarenlang te makkelijk geld verdiend en als het geld er dan even niet is ligt het daaraan (aldus de kenners). Begin gewoon opnieuw: JdJ vervangen door (een type) Eenhoorn of Gerbrands, vervolgens een TD die niet steeds bij de wedstrijden van Fey zit te kijken maar erop uit gaat op zoek naar verbeteringen en een coach met een goede visie en instelling; iedere speler die zich niet voor 100pct inzet op de training en tijdens de wedstrijden die gaan hun geluk maar elders halen. Geen garantie voor succes maar minder dan vandaag kan het niet worden.
Vind ik leuk
Andone +213
zondag 17 februari 2019 om 23:21
Helemaal mee eens. Gio heeft het net dit materiaal niet slecht gedaan. Ze moeten net als een aantal jaren terug gewoon met de jeugd aan het werk.
Van geel weg
Een trainer die de focus legt op positiespel
Vind ik leuk
fer65 +324
zondag 17 februari 2019 om 21:10
Hoe krijgje de publieke opinie mee door je zelf eerst af te laten slachten maar het hoe en waarom word nooit over gesproken wel de daders daar zijn dan ook hele films van gemaakt.Ze haten feijenoord tot diep in de afgrond ze lachen nog steeds stiekem in hun vuistje achter de schermen en het werkt en niemand doet er wat aan niemand .ojox speelde heellang in een knollentuin de Meer genoemd nu hebben ze een eigen stadion de Arena waar feijenoord al jaar en dag inspeelt en het mooiste stadion van Nederland.Als ojox zou blijven verliezen zo als feijenoord zie je geen kip meer daar ,hier in Rotterdam blijven ze gewoon komen om dat het een club is van het volk.Dat word zo langzamerhand stevig op de de proef gesteld maar ze blijven gaan ik zie dat in a.dam niet gebeuren in de gloria er bij nog niet.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 februari 2019 om 21:12]
Vind ik leuk
Andone +213
zondag 17 februari 2019 om 23:18
Dat is toch die wijsneus die net als de rest weer een niet thuis gaf? Ze weten het zo goed wat het hele seizoen al verkeerd gaat......nou doe er dan iets aan?!!! Dat plichtmatige spel wordt je schijtziek van.
Jörgensen vindt dat ie moet spelen....op basis waarvan? Clasie is de koning van tikkie breed. Pas toen ayoub erin kwam gebeurde er iets.
Vind ik leuk
Roel Boeli +429
zondag 17 februari 2019 om 23:56
Ik zat zelf in het stadion en dit was nog slechter dan die 10-0 tegen PSV. Dat is waar.

Dat enkele weken na de 6-2. Het beste, op 15 min na, wat ik gezien heb dit seizoen.

Wat wel opvalt is dat men toen 10 berichten over de wedstrijd plaatste oo sites als deze en nu een veelvoud. Terwijl, gezien het seizoen, die 6-2 pas echt een verrassing was gezien alles.

De ware aard, de voorkeur voor Ajax, komt naar voren. Dat blijft jammer maar zegt genoeg.

Ach volgende week in EH zullen we verliezen en tegen Ajax vast weer winnen om vervolgens enkele weken later thuis tegen AZ de derde plek en vervolgens de beker veilig te stellen. Dan lezen we op alle sites weer dat het seizoen van Feyenoord na de 6e prijs mislikt is.

Terwijl, gezien vandaag, dan het seizoen goed afgesloten zou zijn
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws