Van Hooijdonk verkiest Studio Voetbal boven langer NAC-verblijf: 'Gaat niet samen'

Van Hooijdonk verkiest Studio Voetbal boven langer NAC-verblijf: 'Gaat niet samen'

Gepubliceerd: zondag 17 februari 2019 om 23:23zo 17-02-2019 om 23:23

Laatste update: zondag 17 februari 2019 om 23:54zo 17-02-2019 om 23:54

Pierre van Hooijdonk vertrok deze week bij NAC Breda, waar hij tot het technisch hart behoorde. De voormalig Eredivisie-topscorer had vooraf echter al afgesproken dat hij na de winterse transferperiode weer afscheid zou nemen, vertelt hij zondagavond bij Studio Voetbal.

Van Hooijdonk boog zich over het transferbeleid in het Rat Verlegh Stadion: op aanraden van Pi-Air kwamen Alex Gersbach, Khalid Karami, Dorian Dervite, Ramon Pascal Lundqvist en Sullay Kaikai, terwijl Jurich Carolina, Vinnie Vermeer, Olivier Rommens en Robbie Haemhouts vertrokken. "Die window duurde tot 1 februari en daarna stopt het voor mij. Het is niet zo dat ik eruit ben gestapt: het technisch hart (waartoe ook Mitchell van der Gaag, Tim Gillissen en Cor van Rooij behoorden, red.) is opgeheven."

De voormalig Oranje-international kreeg een verzoek of hij zijn verblijf in het Rat Verlegh Stadion wilde verlengen, maar gaf de voorkeur aan zijn werk als tv-analist. "Ik heb het met kosteloos gedaan, met alle liefde en plezier, 24 uur per dag in gestoken gedurende 2,5 maand. Maar dat zit er nu op. Ik kan het niet combineren met Studio Voetbal. Ik wil hier onafhankelijk kunnen blijven zitten en mijn mening over alles en iedereen kunnen blijven geven. Dit gaat gewoon niet samen."

Lees ook: 'NAC Breda heeft haast: Van Hooijdonk weg; Gilissen hoopt op promotie'

Lees meer over:EredivisieNAC Breda

Poll

Blijft NAC in de Eredivisie met de versterkingen van Van Hooijdonk?

(1477 stemmen)

Plaats een reactie

Roeptoeter +19239
zondag 17 februari 2019 om 23:26
Dat vond Pierre niet leuk, kritische vragen.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 23:38
Pierre verlaat een zinkend schip
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 23:41
En dan bij de NPO...nooit geen kritische noot te horen en Tommie trekt ze zo uit de binnenzak
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
zondag 17 februari 2019 om 23:47
Dat gezicht Pierre toen Egbers over zijn gezicht begon als het gezicht van NAC. Haha.
Egbers schrok er zelf van denk ik, dat hij zo kritisch was.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
maandag 18 februari 2019 om 00:18
Mooie televisie inderdaad. De altijd correcte pi air werd ff onbewust het vuur aan de schenen gelegd door zak hooi egberts. Ze snapte het allebei niet volgens mij haha.
Vind ik leuk
ludoboy +653
maandag 18 februari 2019 om 00:47
Pierre is blij dat hij weg kan. Mooi verhaaltje niet te combineren 😉
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 01:25
Maar na deze uitleg, heb ik er wel respect voor! Eerlijk naar zichzelf gekeken en eerlijke conclusies getrokken. Diepe buiging voor Pi-air! 👍
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
maandag 18 februari 2019 om 03:00
Pierre heeft 2.5 maand niet geslapen omdat hij zich kosteloos 24uur per dag heeft ingezet voor de club. Zijn vrouw had hem al als vermist opgegeven bij de politie, want normaal gesproken zit hij hele dagen in de studio van studio voetbal keihard te werken maar kwam hij diep in de avond tenminste nog wel thuis om even te slapen. Enfin harde werker Pierre heeft nu eindelijk de rust die hij verdiend, na 2.5 maand 24uur per dag in touw te zijn geweest voor zijn cluppie, mogen ze het nu zelf doen met de topspelers die Pierre geadviseerd heeft. Wat een geweldige man is het toch, iemand hier die hem dit nadoet?
Vind ik leuk
52N6E +1159
maandag 18 februari 2019 om 07:00
Pierre is de rede waarom ik al lang niet meer kijk naar deze slappe hap. Dus niets gemist dacht ik zo.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
zondag 17 februari 2019 om 23:30
Heel verstandig, lekker analyseren, lullen zonder verantwoordelijkheid te dragen en nog betaald krijgen ook, prima besluit.
Het TH zou bij elke club "verboden" moeten worden.
Voor sommige clubs is het goed te degraderen, NAC is zo een organisatie.
( zie Twente )
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 23:34
Ik begrijp hem wel. Studio Voetbal kost hem één uur per week. Waar zou hij in Godsna tijd voor NAC vandaan moeten halen???
Vind ik leuk
Pietje2015 +18009
zondag 17 februari 2019 om 23:30
Pierre jou bijdrage heeft zijn vruchten afgeworpen.
Nu weer lekker als analist en vertellen hoe het wel moet.
Pffff.....
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
maandag 18 februari 2019 om 03:02
Waar zouden we zijn zonder die scherpe analyses van Pierre?
Vind ik leuk
tikkietoe +6460
zondag 17 februari 2019 om 23:34
En maar benadrukken dat hij zijn prestatie kosteloos heeft neergezet.
Nou klop jezelf nog eens op de borst, steek jezelf nog een veer in de reet, want wat heeft NAC het getroffen met Van Hooijdonk.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 23:34
Pierre... hahahahaahahahahahahaha
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 23:35
Dus er wordt een technisch hart opgericht, ze smeren de club in de winterstop een aantal kutspelers aan en het wordt weer opgeheven? 😄
Vind ik leuk
RenW +5758
maandag 18 februari 2019 om 00:01
Ja dat kan je zo wel stellen :-)
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
maandag 18 februari 2019 om 00:21
Mooi verkort verslag van de omstandigheden, dit verslag gaan ze eind mei van dit jaar met wat mooie woorden opvijzelen en dat is dan de review van het afgelopen halfjaar.
Vind ik leuk
Futre +5379
maandag 18 februari 2019 om 11:23
Hit and run
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
zondag 17 februari 2019 om 23:35
Nog even gauw het imago oppoetsen toch pi-air, ongelooflijke zak hooi ben je. Je hebt veel voor feyenoord betekend met je vrije trappen maar als persoon en analist ben je een onwijze nitwit.
Vind ik leuk
#Keizerout +50415
zondag 17 februari 2019 om 23:38
Hij kan nu wel lekker zeiken over hoe slecht NAC is.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
zondag 17 februari 2019 om 23:39
Zelf iets creëren en er dan inhoudelijk op in gaan na zn aftocht...het zou me niet verbazen ook.
Vind ik leuk
JCJWZ +15101
maandag 18 februari 2019 om 03:04
Hij heet van Hooijdonk niet van Hooijzak;)
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
maandag 18 februari 2019 om 18:31
Haha thnx voor het laten lachen👍
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 23:35
NAC heeft Bredanaars nodig. Die een binding hebben NAC en Breda.
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 23:38
Liefde voor NAC of belasting poen ophalen bij de linkse NPO..zo gek dat je van linkse meelullers niet anders verwacht
Vind ik leuk
Arvin +7840
maandag 18 februari 2019 om 03:41
Tip: kijk eens 'the brainwashing of my dad'. Gaat over nieuwe vormen van propaganda en technieken die gebruikt worden door de politiek.

Bijvoorbeeld alle 'linkse termen', zoals linkse hobby's, linkse media, etc zijn termen bedacht door rechts om tweekampdenken te versterken. Rationeel gezien is rechts stemmen alleen voor de allerrijksten goed, dus ze moesten anderen manieren vinden om de onderlaag te bereiken. Dmv dit soort kampendenken heb jij het idee dat het dieper gaat dan een economische keuze, dingen zoals racisme enzo worden vaak aangesproken en zondebokken is ook populair.

Of je links of rechts stemt kan me gestolen worden, maar het kan nooit kwaad om te weten hoe en op welke manier je beïnvloed wordt.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
maandag 18 februari 2019 om 18:34
Thnx voor de tip, dat ga ik vanavond eens bekijken.
Vind ik leuk
Benniewies +6158
zondag 17 februari 2019 om 23:43
Zonder zijn beleid was het zeker 26-0 voor Ajax geweest
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 23:57
Egbers moet veel kritischer zijn op zijn analisten. Laat teveel over zich heen lopen, helemaal nu Van der Vaart ook rehelmatig aanschuift.
Van Hooydonk mocht ook wel eens een keer goed kritisch benaderd worden. Mooi dat VdV zei dat Pierre zo bozig reageerde. Daarna dimde Pierre wel.
En toch vind ik die Egbers niet op zijn plek in dit programma. Weet trouwens ook niet wie binnen de NOS/ NTR dit programma van hem zou moeten overnemen.
Vind ik leuk
RenW +5758
maandag 18 februari 2019 om 00:03
Ze moeten meer over hem heen lopen, en wel zoveel mer, dat hij vertrekt.
Vind ik leuk
52N6E +1159
maandag 18 februari 2019 om 07:03
Zet eens een vrouw neer die niet bang is om kritisch te zijn. ....Eva Jinek bijvoorbeeld met een snelcursus ED zou het nog beter doen...
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
maandag 18 februari 2019 om 18:35
Had je reactie niet gelezen, je was me voor!
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
maandag 18 februari 2019 om 18:35
Ik denk dat zelfs eva jinek het nog beter doet dan tom.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23984
maandag 18 februari 2019 om 00:08
Veel zinnigs kwam er toch niet uit.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 00:13
Jmmr dat hij het niet wilde verlengen......
Nu zien we hem weer op tv pffff🤢
Vind ik leuk
Patje41 +1221
maandag 18 februari 2019 om 00:51
Tja pierre... daar sta je dan...
Vind ik leuk
Jef Stam +88
maandag 18 februari 2019 om 00:51
Loop maar weg pierre
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 05:56
Echte clubliefde.
Vind ik leuk
Smithsonian +45247
maandag 18 februari 2019 om 06:26
Jammer. Maar beter voor nac dat je het maar over de doelpalen hebt voortaan.
Vind ik leuk
Friend +400
maandag 18 februari 2019 om 06:41
Pierre lulde er een punt aan bij Studio Voetbal toen Tommetje lastige vragen begon te stellen , die hem niet bevielen !
Vind ik leuk
52N6E +1159
maandag 18 februari 2019 om 06:55
Waarom zitten er alleen maar lozers bij studio voetbal. John van schip Pierre van Hooijdonk. Blijkbaar denken ze bij de NOS dat wij hierop zitten te wachten....
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 06:43
Van PSV tot NAC al die TD maken zich zo belangrijk terwijl elke boerenlul dit kan. Sterker nog ik denk dat er in het bedrijfsleven betere ondelhandelaars rondlopen. Maar de wereld van TD en zaakwaarnemers is een schimmige wereld waar de TD via hun favo zaakwaarnemers via de clubs $ krijgen toegeschoven. Allemaal boeven.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4113
maandag 18 februari 2019 om 06:43
Slappe vent ... Makkelijker om commemtaar te geven dan het te krijgen
Vind ik leuk
52N6E +1159
maandag 18 februari 2019 om 06:53
Mafkees. Tuurlijk !! ff. melden dat je dit van te voren al had afgesproken. Eigenlijk ben je medeverantwoordelijk voor de sportieve prestaties maar veeg je met zo’n uitspraak je eigen straatje schoon. Want als je echt om de club zou geven en (belangrijker nog) er ook iets aan kan veranderen, zou je nu juist blijven. Zo’n uitspraak is echt de arrogantie ten top en leidt de aandacht af van het feit dat je mede verantwoordelijk bent voor de stand op de ranglijst nu.
Maar om dit uit te leggen aan zo’n onbenul als Pierre heeft het geen enkele zin. Het kan nu alleen maar beter gaan dus tijd voor een andere narcist die luisterd naar de naam Dick Advocaat.
Vind ik leuk
Vak-DD +12935
maandag 18 februari 2019 om 06:54
Laat je club maar in de steek, zwakkeling.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4822
maandag 18 februari 2019 om 07:00
Niet verrassend dat hij afhaakt.
Vind ik leuk
ritje +787
maandag 18 februari 2019 om 08:14
hallo Als het gelukt was met NAC washij dan weggegaan bij studio voetbal? Deze man is onbetrouwbaar! Bij studio voetbal wordt hij goed betaald! En dat is de enige reden! Clubliefde? hij bedoeld geldliefde! mvg ritje
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 09:25
Verstandige keuze, Pi-air. Jij hebt geen toegevoegde waarde voor een BVO.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 09:58
Ben wel benieuwd mochten zijn aankopen succesvol zijn geweest,of de heer Van Hooijdonk dan wel was gebleven .
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 10:07
Wat een ongelooflijk slap excuus. Ik wil hier onafhankelijk kunnen oordelen aan tafel, alsof er in dat softe programma vaak veroordeeld wordt en al helemaal niet over NAC.

Tom die via vele omwegen eindelijk de vraag aan Pierre uit z'n strot krijgt en de irritatie in de stem van Pierre tijdens het beantwoorden van de vraag waren opvallend.
Pierre weet zelf dat hij fout zit, maar zoals ik al schreef, daarover durft men daar aan tafel niet te oordelen.

Slappe zak !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws