Opluchting bij Vitesse: 'We werden van alle kanten aangevallen, er was gossip'

Opluchting bij Vitesse: 'We werden van alle kanten aangevallen, er was gossip'

Gepubliceerd: maandag 18 februari 2019 om 14:17ma 18-02-2019 om 14:17

Vitesse-trainer Leonid Slutsky was opgelucht na de 3-2 zege van zijn ploeg op Willem II. De Arnhemmers presteerden de afgelopen weken met nederlagen tegen Fortuna Sittard en FC Groningen en een gelijkspel tegen SC Heerenveen ondermaats.

"Ik ben nu heel erg blij", zei Slutsky tegen De Gelderlander. "We hadden de zege nodig. De afgelopen weken waren niet leuk. De druk werd enorm. We werden van alle kanten aangevallen. Wij zouden verdedigend spelen. Er was gossip. Dan is dit het juiste antwoord."

Vitesse staat op plek vijf in de Eredivisie. De 47-jarige Slutsky is blij met de steun die hij krijgt van de selectie. Het vertoonde spel tegen de Tilburgers geeft hem ook vertrouwen. "De groep is hier opgestaan. De groep is achter mij gaan staan. Wij zijn een eenheid. Ik heb met alle spelers een uitstekende verstandhouding. Kijk hoe ze hebben gevochten. Hoe ze hebben gestreden. Het team heeft karakter getoond. Ruggengraat. Dit is de spirit die wij moeten tonen."

Poll

Is Leonid Slutsky nog altijd de juiste coach voor Vitesse?

(501 stemmen)

Plaats een reactie

Bengelino +14631
maandag 18 februari 2019 om 14:20
Worden nog 4e achter AZ
Vind ik leuk
klaasre1974 +1164
maandag 18 februari 2019 om 14:22
Ik hoop het. Nr 3 wordt dan 5e
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 14:23
Zo ken ik je weer dat je Feyenoord toch op de 3e plaats ziet eindigen...;-)
Vind ik leuk
Orphen89 +4025
maandag 18 februari 2019 om 14:27
Nee goed lezen, hij zegt achter AZ dus AZ moet dan 3e zijn. Dus ik denk dat hij Feyenoorde als 2e inschat.
Zou wel wat zijn zeg... PSV alsnog 5e aan het eind.
Vind ik leuk
klaasre1974 +1164
maandag 18 februari 2019 om 14:48
Hoop het ook hoor.
Vind ik leuk
mcmodd +28786
maandag 18 februari 2019 om 14:31
Deze man heeft echt gelijk. Zo gaat het in zijn geval. Dat Vitesse tegen genoemde clubs punten heeft laten liggen is waar, maar dat is geen schande, niet voor de spelers en niet voor hem als trainer.
Vind ik leuk
VA1 +3121
maandag 18 februari 2019 om 15:21
Wel de manier waarop. Strijdend ten onder gaan kan nog mooi zijn ook.
Vind ik leuk
mcmodd +28786
maandag 18 februari 2019 om 15:26
Ja, maar een dip in de competitie heeft elke club tot nu toe laten zien, met AZ als de beste want die kende nauwelijks een dip. Ok alle topclubs in het buitenland ervaren dat en ik weet niet anders dat dit al meer dan honderd jaar zo is, een enkele ploeg hier en daar soms daargelaten.
Vind ik leuk
VA1 +3121
maandag 18 februari 2019 om 15:35
Klopt. We zijn dan ook in een klap onze twee centrale verdedigers kwijtgeraakt (amateuristische fout) en een nieuwe keeper. Dat heeft een hoop punten gekost seizoen. En al die blessures werken ook niet bepaald mee.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30187
maandag 18 februari 2019 om 14:36
Slutsky is alles behalve een koele, kille Rus.
Vind ik leuk
mcmodd +28786
maandag 18 februari 2019 om 15:27
Van mij mag hij ook FC Utrecht wel een jaartje of drie doen. Volgens mij is hij goed genoeg.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30187
maandag 18 februari 2019 om 17:13
Denk ik ook. Al is hij wel een enorme zenuwpees op de bank. Maar Utrecht is de komende 3 jaar voorzien.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 14:43
Nu ineens weer 73% voor Slutsky.
Hoe dan ook hij maakt toch dit seizoen af, dus laten ze er dan maar iets van maken. De strijd en aanvalslust van afgelopen weekend is goed in ieder geval!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 14:57
Straks, als iedereen fit is

Bero Serero
Dauda

Musonda Matavz Linssen
Dan win je de PO en speel je weer EL.

En oja, Odegaard, Foor en Gong. Kwaliteit in overvloed, alleen is 50% geblesseerd.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 14:58]
Vind ik leuk
VA1 +3121
maandag 18 februari 2019 om 15:16
Kwalitatief hebben we echt een hele goede selectie. We missen alleen één ervaren verdediger en een leider. Iemand die de boel op sleeptouw neemt... Dat klinkt als Guram Kashia...
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:11
Klopt, Guram Kashia was op bepaalde gebieden verdedigend niet zo goed (soms heel slecht), maar hij kon wel altijd het team motiveren en organiseren met wie hij was.
Vind ik leuk
nulzeven2 +600
maandag 18 februari 2019 om 16:13
Als AZ 5e wou worden dan zou ik geeneens Europees willen spelen.
Fuck de playoffs.
Sinds dit gedrocht gaat het Nederlands voetbal naar de klote
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:08
Het ligt ook aan de vraagstelling soms.
Ik weet niet meer wat ik precies heb gestemd de afgelopen weken, maar hier een voorbeeld van mijn gedachtengang.

Is Slutsky de juiste man voor Vitesse?
Volgens mij heb ik telkens ja gestemd, omdat ik dat ook vind.

Moet Slutsky het seizoen afmaken bij Vitesse?
Ja, want ik vind hem de juiste man, dus logisch dat ik vind dat hij het af moet maken.

Moet Slutsky weg bij Vitesse?
Nee.

Maakt Slutsky het seizoen af bij Vitesse?
Op deze vraag heb ik verschillende antwoorden gegeven, omdat het hier niet gaat om wat ik vind, maar wat ik denk dat er gaat gebeuren.
Als het nu lukt om een stijgende lijn in te zetten, dan blijft hij natuurlijk.

P.S. mensen, ga mij niet aanvallen vanwege mijn mening. Ik probeer alleen maar (met een veel te lange tekst) uit te leggen dat op elkaar lijkende polls toch ontzettend afwijkende uitslagen kunnen hebben.
Vind ik leuk
VA1 +3121
maandag 18 februari 2019 om 15:07
Vitesse moet kappen met dat mooie voetbal willen spelen. Wij willen strijd zien. Slim en zakelijk voetbal, punten pakken!
Vind ik leuk
Vak-DD +12935
maandag 18 februari 2019 om 16:42
Ik vond de wissel van Dauda onbegrijpelijk afgelopen weekend. Maar om nu gelijk de beste man te ontslaan vind ik niet nodig. En die gossip komt juist van de gelderlander, daar kan Vitesse beter niet meer mee praten met die kutkrant.
Vind ik leuk
NvC +9672
maandag 18 februari 2019 om 17:17
Benieuwd of de storm voorbij is.
Vind ik leuk
heur es +963
maandag 18 februari 2019 om 18:55
Jammer dat hij een slechte assistent, Sturing, en een slechte keeperstrainer heeft, VD Gouw.

Snel Theo Jansen en Kevin Moeliker naar 1.
Die Moeliker heb ik weleens bezig gezien als invaller Vd Gouw, top deed hij dat.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2556
dinsdag 19 februari 2019 om 08:01