'Kluivert lijkt de knop om te hebben gezet en met een andere mentaliteit te komen'

'Kluivert lijkt de knop om te hebben gezet en met een andere mentaliteit te komen'

Gepubliceerd: maandag 18 februari 2019 om 14:55ma 18-02-2019 om 14:55

Laatste update: maandag 18 februari 2019 om 15:26ma 18-02-2019 om 15:26

AS Roma-trainer Eusebio Di Francesco is niet ontevreden over Justin Kluivert. De negentienjarige aanvaller kwam afgelopen zomer over van Ajax en moet het voornamelijk doen met invalbeurten, maar maakt een steeds betere indruk op zijn coach.

Di Franceso, coach van Roma, laat daar zijn eigen uitleg op los. "Justin Kluivert komt uit een andere omgeving", zegt Di Francesco op de persconferentie in aanloop naar het competitieduel met Bologna. "Hij moet zich aanpassen en daar horen pieken en dalen bij. Maar dat geldt niet alleen voor de jonge talenten, dat geldt voor iedereen. Jonge spelers gaan snel gebukt onder druk, of kijken te veel social media en luisteren te veel naar kritiek van buitenstaanders."

De 49-jarige Di Francesco, die bezig is aan zijn tweede seizoen als trainer van Roma, stelt dat Kluivert zich moet richten op de juiste mensen in zijn omgeving. "Spelers als Kluivert moeten alleen naar hun eigen familie luisteren en bovenal ook naar hun eigen trainer. Maar ik moet zeggen dat Justin goed traint. Hij lijkt de knop om te hebben gezet en met een andere mentaliteit naar de training te komen. Daar ben ik heel tevreden over."

Kluivert kwam tot dusverre in achttien competitieduels in actie voor de nummer vijf van de Serie A. Hij was eenmaal trefzeker. Roma speelt maandagavond (20.30 uur) tegen Bologna, dat achttiende staat in de Serie A.

Poll

Gaat Justin Kluivert slagen bij AS Roma?

(5531 stemmen)

Plaats een reactie

Niga +380
maandag 18 februari 2019 om 15:02
Is het toch wel echt aan het waar maken daar. Gaat een hele grote ster worden, had het persoonlijk niet verwacht maar het talent druipt er vanaf.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 15:04
Gaat een hele grote ster op de bank worden ja
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 15:05
Volgens mij heeft hij met slechts 2 goals alleen de verwachtingen van vele Nederlanders waargemaakt namelijk; "het was nog te vroeg voor een stap omhoog".
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:21
Onzin, het is duidelijk dat jij nooit Roma kijkt.

Ik blijf het toch bijzonder vinden. Als Ajax een speler van 18/19 koopt uit Brazilië, mag hij een jaar wennen, de taal leren, acclimatiseren en alles erop en eraan. Als een talent van 18 de stap van Ajax naar Roma maakt, moet hij de volgende dag in de basis staan. Zo niet, is hij gefaald. Snap jij je eigen logica nog?
Vind ik leuk
Garinsha +5121
maandag 18 februari 2019 om 16:30
Precies dit!!!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:33
Hij krijgt toch juist de kans om er rustig in te groeien? Niks mis mee.
Dat hij uiteindelijk te licht zal blijken wordt later wel duidelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:53
Denk dat jij je daar nog wel eens flink in kan vergissen.
Vind ik leuk
robertus +2487
maandag 18 februari 2019 om 15:06
Aan het waarmaken? 18 wedstrijden waarvan de meeste als invaller en een mager doelpuntje. Was ie bij Ajax gebleven had ie beter cijfers overlegd, ook al is het maar ED. En in Europa had ie ook meer ervaring op kunnen doen dan ie tot nu toe heeft gedaan.
Vind ik leuk
Baijiu +1698
maandag 18 februari 2019 om 16:20
Jep. En wat ben ik achteraf blij dat we met tadic/neres en ziyech op de flanken aantreden en niet met kluivert
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
maandag 18 februari 2019 om 17:03
Precies tadic gekocht van de Kluivert centen en toen bleef er nog dik geld over, prima deal gearriveerde speler gerolen voor een talent.
Vind ik leuk
hantayo +1271
maandag 18 februari 2019 om 17:07
Er is wel een groot verschil tussen Tadic en Ziyeck: de passes van Tadic komen wel aan.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
maandag 18 februari 2019 om 17:44
Absoluut waar. En tadic is veeel meer gelouterd en doelgerichter ook. Kluivert had hoogstwaarschijnlijk alleen een hattrick gemaakt tegen nac om aan het einde van het seizoen zes goals te halen ofzo. Tadic heb er nu al 16inliggen.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
maandag 18 februari 2019 om 17:45
Je bedoelt de schoten op doel van tadic komen wel aan. Passes moet je toch ook wel credits geven aan ziyech.
Vind ik leuk
Baijiu +1698
dinsdag 19 februari 2019 om 00:21
Nou inderdaad. Wat een onzin kraamt hij uit. Ziyech is juist de man van de passes
Vind ik leuk
hantayo +1271
dinsdag 19 februari 2019 om 15:52
vooral van de passes die niet aankomen he
Vind ik leuk
Baijiu +1698
woensdag 20 februari 2019 om 00:24
Muurschilderingen kunnen hoofdpijn veroortikken bij vroeg 0-0 standen niet de moeite voor kleren in de kast, nogal koude kamers
Vind ik leuk
Ale +6159
maandag 18 februari 2019 om 17:30
Waat baseer jij dat op. 1 doelpunt hé voor een aanvaller.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
maandag 18 februari 2019 om 15:02
Hij had naar zijn vader moeten luisteren.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 15:03
Ook al is justin naar mijn mening tw snel vertrokkenbij ajax toch hoop ik dat ie gaat slagen
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4928
maandag 18 februari 2019 om 15:07
Tuurlijk, als de talenten door zullen breken ziet het er heel mooi uit voor het Nederlands elftal straks.
Vind ik leuk
Filosoof +672
maandag 18 februari 2019 om 15:32
Ik hoop dat die lekker op t benkie blijft zitten.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 15:44
Dan zal je daar goede redenen voor hebben, sterkte
Vind ik leuk
Muscles +2091
maandag 18 februari 2019 om 15:09
Naar familie luisteren.........is dat iets nieuws dan? Volgens mij luisterde hij teveel naar het knisperen van euro’s. Daarom haalt hij niet alles uit zijn carrière
Vind ik leuk
Smithsonian +45247
maandag 18 februari 2019 om 15:13
Komt tot dusver tekort.
Vind ik leuk
Nr14always +5572
maandag 18 februari 2019 om 15:22
Spijt mij voor hem, goede voetballer, klote instelling, ipso Facto, het wordt niks.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:03
Hoezo klote instelling dan? Daar krijgt hij toch juist net van die trainer een compliment over
Vind ik leuk
Nr14always +5572
maandag 18 februari 2019 om 16:11
Karakter is aangeboren, dat verander je niet is nu eenmaal zo, ik neem mijzelf als voorbeeld, een arrogante irritante klootzak vanaf geboorte, is nooit verandert.
Vind ik leuk
Filosoof +672
maandag 18 februari 2019 om 16:22
Op vp Jaa. In het echt ben je een onzeker mannetje zonder vrienden.
Vind ik leuk
Nr14always +5572
maandag 18 februari 2019 om 16:27
Ga jij nu eerst literatuur lezen nitwit en onthou je van ongefundeerd commentaar, trol.
Vind ik leuk
Filosoof +672
maandag 18 februari 2019 om 16:53
Ik heb gelijk he;)
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:31
We zijn het ergens over eens ;)
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:34
Ook mensen met een “slecht” karakter hebbem vaak wel goede eigenschappen
Goede zelfkennis of zelfspot ontbreekt t je niet aan ;)
Vind ik leuk
Sanders +4341
dinsdag 19 februari 2019 om 09:18
Volgens mij sta je er ook niet voor open om te veranderen
Vind ik leuk
Nr14always +5572
dinsdag 19 februari 2019 om 09:20
De aard van het beestje 😂
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 15:26
Kluivert luisterd alleen naar Kluivert. Kan aardig voetballen maar is verwend. In Italia weten ze daar wel weg mee
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 15:35
Hij gaat op den duur wel slagen maar denk niet bij roma ik vind mijn mening het daar zo wispelturig allemaal en vaag er aan toe gaan dat is denk ik niks voor te jonge nog onervaren profs
Vind ik leuk
gerard.. +997
maandag 18 februari 2019 om 15:43
Kluivertje is comediantje en comediantjes halen het niet he. Als je vooral jezelf heel goed vindt dan maak je verkeerde keuzes en heb je wel geld maar geen voetballoopbaan. Even geduld gehad hebben had je beide gehad. Maar comedy ja dat is de mindset en dat neem je niet weg.
Vind ik leuk
Janste +405
maandag 18 februari 2019 om 15:56
Als hij naar zijn vader geluisterd had, dan zat hij nog bij Ajax... Wat ook veel en veel beter was geweest voor hem
Vind ik leuk
rober2704 +860
maandag 18 februari 2019 om 16:08
Grappig dat Kluivert nu met een andere mentaliteit naar de trainingen gaat van Roma. Het kereltje was niet van z'n stuk te brengen en overtuigd dat ie het zou gaan maken bij Roma. Zelfs met de adviezen van zijn vader veegde die op een nette manier z'n reet af. Zou ie dan toch gaan inzien dat op deze manier z'n moeder er welliswaar lekker warmpjes bijzit qua financiën en het weer maar dat hij zelf in sportief opzicht geen meter is opgeschoten, sterker nog stapjes achteruit heeft gemaakt. Ben benieuwd naar zijn optreden in de rest van dit seizoen.
Vind ik leuk
Sambal +71
maandag 18 februari 2019 om 16:10
Als een trainer moet concluderen dat je nu met een betere instelling traint wil dat zeggen dat Justin Kluivert mentaal niet best in elkaar steekt. Iedereen weet toch dat je , zeker in het buitenland, het op de training moet afdwingen . En zeer zeker als je net komt kijken
Vind ik leuk
hantayo +1271
maandag 18 februari 2019 om 17:15
Volgens de trainer heeft ie een andere instelling , het is maar de vraag of het ook zo is. Bazen hebben nogal veel beelden, overtuigingen, oordelen en voorkeuren gebaseerd vaak op los zand. Kluivert lijkt me slim, dus hij zal wel in de gaten hebben wat ie moet doen of laten om zijn baas die indruk te geven, vermoed ik. Toen ik nog in loondienst werkte stond ik er versteld van dat feiten over het functioneren van personen vaak een ondergeschikte rol speelden bij de beoordeling. Kont likken was wel effectief. Helaas had ik daar weinig talent voor.
Vind ik leuk
De Goffert +961
maandag 18 februari 2019 om 18:29
Ik denk niet dat hij slaagt bij deze club. Kluivert overschatte zichzelf maar is gewoon geen pa Kluivert of een Bergkamp, die op talent al veel verder waren. Kluivertje moet gewoon vanalles oppakken wat hem geboden wordt en straks een stapje terug om daarna misschien weer een stap vooruit te maken
Vind ik leuk