Update: UEFA-woordvoerder ontkent Real-verhaal: 'Wissel vanwege lichte blessure'

Update: UEFA-woordvoerder ontkent Real-verhaal: 'Wissel vanwege lichte blessure'

Gepubliceerd: dinsdag 19 februari 2019 om 10:01di 19-02-2019 om 10:01

Laatste update: dinsdag 19 februari 2019 om 10:01di 19-02-2019 om 10:01

Een opmerkelijk verhaal van Jeroen Grueter: volgens de NOS-verslaggever is de Poolse arbiter Szymon Marciniak na inmenging van Real Madrid van het Champions League-duel met Ajax gehaald. Grueter vertelt dat in de wekelijkse podcast van de NOS en baseert zich op een kenner van het Spaanse voetbal. 

Marciniak was in eerste instantie aangesteld door de UEFA, maar hij was volgens de officiële lezing niet fit en fungeerde daardoor als videoscheidsrechter vorige week woensdag. De Europese voetbalbond wees de Sloveen Damir Skomina aan als vervanger.

"Oorspronkelijk stond Marciniak op die wedstrijd", vertelt Grueter. "Maar toen kwam een telefoontje van ene F. Perez (Florentino Perez, voorzitter Real Madrid, red.) waarbij hij aangaf dat ze niet zo blij waren met de aanstelling van deze Poolse scheidsrechter. Plotseling was hij geblesseerd en toen kregen we onze Sloveense vriend."

Grueter stelt het verhaal gehoord te hebben van 'iemand die zeer bekend is met het Spaanse voetbal en dat op de voet volgt'. "Real Madrid zou gebeld hebben naar de UEFA met de mededeling dat het geen goed plan was om met deze scheidsrechter te spelen." Grueter krijgt de vraag of er sprake is van 'UEFA-maffia'. "Zo zou je dat kunnen vertalen."

Overigens was er het nodige te doen om de arbitrage in de Johan Cruijff Arena. Een goal van Nicolas Tagliafico werd uitgerekend na inmenging van VAR Marciniak afgekeurd.

Update 19/02, 10:01 uur: Tegenover AT5 heeft een woordvoerder van de UEFA het verhaal dat Real Madrid-voorzitter Florentino Perez om een andere scheidsrechter zou hebben gevraagd, ontkend. De woordvoerder liet weten dat de scheidsrechterswissel gewoon het gevolg was van een 'lichte blessure' bij Szymon Marciniak. 

Plaats een reactie

maandag 18 februari 2019 om 18:24
1 corrupte teringzooi, de finalisten zijn al lang bekend
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:29
Oke, wie dan?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:31
Lyon & Schalke
Vind ik leuk
De Liefhebber +11675
maandag 18 februari 2019 om 18:41
Real tegen Juventus. Alhoewel PSG mij ook verbaasd, en die zijn niet eens compleet...
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 18:53
Dit uitermate zwakke real gaat echt niet in de finale komen.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:05
Ik bid en hou de vingers gekruist op 5 maart.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:06
Real piekt wel als het nodig is. Vorige week rolden ze Atletico nog met 3-1 op en maakten ze het Barcelona nog erg lastig. Bovendien speelden ze tegen Ajax niet op 100%.

[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 19:16]
Vind ik leuk
richard37 +1717
maandag 18 februari 2019 om 19:11
Echt onzin dat ze niet op 100% speelde. Ze willen toch liever met 1-4 winnen dan 1-2? Of 0-1? Ze kregen gewoon tegenstand en hadden geluk dat ze met 1-2 wonnen.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:19
Real Madrid kwam naar Nederland om met zo weinig mogelijk inspanning een zo'n goed mogelijk resultaat te behalen.
Ze speelden deze wedstrijd gewoon erg professioneel naar een krappe zege en Ramos pakt nota bene met opzet een gele kaart in de eerste minuut na de 1-2.

Die gaan echt niet vol gas met een dergelijk zwaar programma in het vooruitzicht.
Vind ik leuk
richard37 +1717
maandag 18 februari 2019 om 19:27
Onzin, daarom verliezen ze ook thuis van girona. Ramos die zijn 20ste rode kaart pakt. Alleen om met minimale inspanning van Ajax te winnen? Terwijl dit gun toernooi is? Daar geloof ik echt helemaal niets van. Als ze echt het zomers, hadden ze met rust 3-0 voorgestaan en dan spelers gewisseld en rust gegeven. Nu moesten ze aan de vak en hebben ze geluk dat Dolberg ook bog geeneens 2-2 maakt. Ze moesten gewoon vol aan de bak. En als ramos het expres deed, is die nog dommer. Zeker na zijn uitspraken. Krijgt die 2 wedstrijden ipv 1. Nee, ik geloof er echt helemaal niets van.
Vind ik leuk
phritzzz +4261
maandag 18 februari 2019 om 19:35
Real speelde op halve kracht. Dat zag je als ze even aanzetten. Het viel ze tegen dat dat tegen Ajax niet lukte.
Vind ik leuk
Wim Horst +807
maandag 18 februari 2019 om 19:53
dat jou het verlies van PSV tegen een Barcelona op 70% tegen zit en jij Ajax niets gunt ga je hiet onzin verkopen, real speelde op 100% en had mazzel
Vind ik leuk
phritzzz +4261
maandag 18 februari 2019 om 20:43
Ik heb het nergens over PSV. Beetje flauw argument ook. Ik heb gezien wat ik heb gezien. Iedere keer als Real ècht aanzette waren ze in een paar schijven aan de overkant. Vooral bij de 0-1 maar ook hij de 1-2. De snelheid van handelen en de precisie. Daar kunnnen Nederlandse clubs nog van leren. Ja ook PSV.
Vind ik leuk
Wim Horst +807
maandag 18 februari 2019 om 21:50
als eerste jij bent voor PSV dus mijn opmerking is ok, de 1-2 had nooit geteld mogen worden! na die overtredingen en de 1-0 had wel geteld als deze was gemaakt door real! waren niet af gekeurd
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 14:27]
Vind ik leuk
phritzzz +4261
dinsdag 19 februari 2019 om 12:25
Dus omdat ik voor PSV ben mag jij Barcelona er als argument bijhalen? Ik weet niet op welke school je hebt gezeten maar redeneren heb je niet geleerd 😒
Vind ik leuk
Wim Horst +807
dinsdag 19 februari 2019 om 14:27
tuurlijk kan ik dat aanhalen, want Barcelona speelde ook op 70% tegen PSV, maar dat is aan jou niet besteed
Vind ik leuk
phritzzz +4261
dinsdag 19 februari 2019 om 21:27
Je snapt niet dat in een discussie over Ajax de wedstrijd van PSV tegen Barca totaal niet ter zake doet.

Jij bent nog simpeler dan ik dacht. Jij redeneert blijkbaar alles vanuit Ajax en denkt dat iedereen het zo doet.Het kan me geen bal interesseren wat PSV gedaan heeft tegen Barca. Dat is verleden tijd.

Wat ik zie is dat Real Ajax met 2 aanvalletjes te grazen nam. Buiten die aanvallen was het duidelijk dat Real op halve kracht speelde. Kijk maar eens hoe ze tegen Barca of Atletico speelden.

Maar dat ga jij toch nooit zien met je gekleurde Ajax brilletje. Rest me nog je veel succes te wensen voor de uitwedstrijd. Ik hoop dat het Ajax dit keer wèl lukt om nog wat punten voor NL te halen in Europa.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1602
woensdag 20 februari 2019 om 10:23
Rustig, Wim. Denk aan je hart.
Vind ik leuk
Leodinho +576
dinsdag 19 februari 2019 om 10:23
Haha real speelde nooit op 100%. Ze speelden op 100% tegen Barcelona en Atletico. Toen zag je waar ze toe in staat zijn. Ajax rol je blijkbaar met 70-80% ook op.
Vind ik leuk
Wim Horst +807
dinsdag 19 februari 2019 om 14:32
we zullen zien hoop dat Ajax doorgaat, dan hebben ze wat aan die 50-70% zoals jij beweert, ik zeg ze speelden 100% en waren totaal verrast door het spel van Ajax, en hadden geen echt antwoordt, want als ze maar op halve kracht gespeeld hebben, waarom dan niet 5-6 of 7 doelpunten het ging toch zo lekker op halve kracht!
Vind ik leuk
Leodinho +576
dinsdag 19 februari 2019 om 14:41
Je moet begrijpen dat, als je een wedstrijd ongemotiveerd en op 70% begint, dan is nagenoeg onmogelijk om je te herpakken. De tegenstander krijgt vleugels terwijl jij zoveel mogelijk onder druk komt. Zelfde als wat Ajax tegen Heracles deed. Dat is gewoon voetbal.
Vind ik leuk
Wim Horst +807
dinsdag 19 februari 2019 om 15:44
ik blijf erbij dat real nooit de kans heeft gehad tegen Ajax om op wat voor percentage anders dan 100% te beginnen, en dat 50 of 70% is jou mening, een mening die jij niet hard kunt maken
Vind ik leuk
Leodinho +576
dinsdag 19 februari 2019 om 15:55
We zullen zien wat er in Madrid zal gebeuren als Real wel met 100% begint met 70.000 man achter hen. Ik schat op een makkelijk avondje tegen Ajax.
Vind ik leuk
Wim Horst +807
dinsdag 19 februari 2019 om 17:35
jou sarcasme! is niet nodig want Ajax haalt de benodigde punten voor het Nederlandse voetbal, en we zullen zien,zie het al voor me als Ajax zou winnen de smoesjes en onzin verhalen omdat Ramos niet speelt enzovoort! maar we zullen zien er zijn gekkere dingen gebeurt
Vind ik leuk
Leodinho +576
dinsdag 19 februari 2019 om 18:06
Ik zal mij sowieso niet schuilen achter afwezigheid van Ramos. Topverdediger, maar haat hem het meeste van allemaal. Ik had al voorspeld dat het (aggregate 5-1) zou worden. Voorlopig zit ik goed. Ajax is kansloos man geloof mij. Hoop sterft later dan de mens, maar dit is hopeloos.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:54
Omdat ze het thuis ff afmaken
2 vingers in de neus
Vind ik leuk
Wim Horst +807
dinsdag 19 februari 2019 om 17:39
die onzin las ik al voor de wedstrijd 0-6 of 07 voor real, real wint met grote cijfers! makkie enz, maar wat leerde ons die avond, dat Ajax ze het moelijk maakte en dat Real alle zeilen moest bij zetten, omdat jou clupje (PSV) zo gemakkelijk opzij werd gezet in de CL, en je niet tegen kunt dat Ajax het gewoon goed deed is meer jou probleem dan de mijne
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 18:34
Ja wat je wil
We zullen zien over 2 weken
Vind ik leuk
Peter12345 +449
dinsdag 19 februari 2019 om 16:04
Nee, ze speelde op 75% en waren inderdaad verrast door ajax. Dat was te arrogant en uiteindelijk komen ze gelukkig weg.

ajax was beter en had meer verdiend. Maar denk nou eens na, als Real volle bak erin was gevlogen met al de kwaliteit die ze hadden, dan had Ajax echt niet zo makkelijk het spel mogen maken.
Real trok zich terug en speelde op de counter en daarmee op 75%.

Natuurlijk is het voor een ajax fan veel leuker om te zeggen/denken dat Real op hun sterkste speelde en dat Ajax zelfs dan beter is, maar dat is gewoon niet reeel
Vind ik leuk
Wim Horst +807
dinsdag 19 februari 2019 om 17:33
dus wat jij zegt dat is dat als real wint met 70% van ajax en met 100% verliest van een laagvlieger in la Liga, ze de liga niet serieus nemen en de CL ook niet want je gaat niet op 70% beginnen te spelen in CL misschien eindig je op 70% maar real neemt de CL zeer serieus en was gewoon op 100% ik an het niet bewijzen, maar jij jou stelling ook niet
Vind ik leuk
Peter12345 +449
woensdag 20 februari 2019 om 09:33
Nee, dat zeg ik niet. Ik rep met geen enkel woord over de La Liga.Ik heb die wedstrijd niet gezien dus daar heb ik geen oordeel over.
Ik zeg alleen dat ik denk dat ze niet volle bak speelde.
En dat is niet om Ajax onderuit te halen, want nogmaals die hadden meer verdiend dan dit en Real heeft uiteindelijk geluk gehad.

En het 'bewijs' waar je om vraagt dat is de wedstrijd zelf. Het hele spel beeld. Real speelde op de counter, dat doe je niet als je volle bak speelt en af gaat jagen etc. Counter is per definitie geen 100% inzet, behalve misschien achterin om tegen te houden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 09:34]
Vind ik leuk
Leodinho +576
dinsdag 19 februari 2019 om 18:52
Eindelijk iemand die het begrijpt.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 18:48
Domme reactie.
Vind ik leuk
Peter12345 +449
dinsdag 19 februari 2019 om 16:00
Niemand heeft het hier over PSV - Barcelona.
Ik denk ook echt dat Real niet op volle kracht speelde. Wat onterecht arrogant van ze was, want door mazzel lopen ze met winst de deur uit, maar de kans was veel groter geweest dat ajax gewonnen had.

Ze kwamen op sommige momenten goed weg, maar je ziet dat je met hun kwaliteit voorin aan 2 kansen genoeg hebt om 2 goals te maken.
Vind ik leuk
Wim Horst +807
dinsdag 19 februari 2019 om 17:43
wat ik wel vreemd vind is dat het alleen PSV fans zijn die zeggen dat Real maar op 70% heeft gespeeld, geeft je wel te denken ,nogmaals geen 1 club zal een wedstrijd beginnen in de knockout fase met 70% is gewoon een te groot risiko
Vind ik leuk
Wim Horst +807
dinsdag 19 februari 2019 om 21:40
klopt niemand heeft het hier over PSV! maar waarom heeft iedereen het over de 6-2, Heraclesof de afgelopen 4 jaar (waarbij ze het nooit hebben over de 4 jaar voor de laatste 4 jaar), dus iedereen haalt het verleden aan!
Vind ik leuk
Gerro +8908
maandag 18 februari 2019 om 22:38
Ja nac zette zondag ook even twee keer aan dat zag je en kreeg daardoor een paar dotte van kansen.Daarna speelde ze weer op 50%.en dat bleek een verkeerde keus.
Sorry hoor maar van een club van dat kaliber mag je wel verwachten dat ze iets laten zien in een wedstrijd maar kwamen er ook gewoon een tijd niet aan te pas en dat niets te maken met dat ze op halve kracht speelde. Verder waren ze bepaald niet ongelukkig met de arbitrage.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2120
dinsdag 19 februari 2019 om 07:30
Frankrijk op het had ook wel wat meer mogen laten zien met zo'n kaliber.. werden ook wereldkampioen. Maar veel lieten ze niet zien.
Vind ik leuk
Leodinho +576
dinsdag 19 februari 2019 om 11:11
Feit is dat Ajax gewoon verloren heeft en in Madrid nagenoeg kansloos is om 1-2 goed te maken. Met een goede wedstrijd bereik je niks, wel met een goed resultaat. Real heeft 2x aangezet en 2x gescoord. Ajax mag lekker het balbezit houden.
Vind ik leuk
richard37 +1717
woensdag 20 februari 2019 om 07:34
Thuis ook? Denk ik niet. Dan krijgt Ajax ruimte.
Vind ik leuk
Iggy +4517
maandag 18 februari 2019 om 23:02
Wat een lulkoek.
Vind ik leuk
Wim Horst +807
dinsdag 19 februari 2019 om 21:43
lees nu al op halve kracht Richard, op halve kracht, de haat voor Ajax en Ajax zijn goed spel, vertroebeld het voor veel mensen.
Vind ik leuk
richard37 +1717
woensdag 20 februari 2019 om 07:33
Eens
Vind ik leuk
Peter12345 +449
woensdag 20 februari 2019 om 09:38
Wim, stop nou met het calimero gedrag. Iedereen mag zijn eigen mening hebben.
Zelf denk ik dat Real veel beter kan dan wat ze nu lieten zien tegen Ajax. En toch ben ik (als PSVer) zijnde trots dat een NL club zo'n voetbal heeft kunnen laten zien.

Maar dat is gewoon mijn mening. Dat is meer als kritiek op Real bedoeld, dan als kritiek op Ajax. Want op Ajax was eigenlijk niks aan te merken. Real speelde laf en Ajax heeft het in ieder geval geprobeerd.
Vind ik leuk
Hvdp +1848
maandag 25 februari 2019 om 14:10
heb je gisteren Real zien spelen zonder Ramos??
tegen ajax waren ze wel degelijk top en 100% gemotiveerd
ajax heeft wel degelijk een kans in madrid tegen een real zonder Ramos
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:29
Eindelijk iemand die het ziet
Vind ik leuk
HJR +9009
maandag 18 februari 2019 om 20:23
Als ze met zo min mogelijke inspanning hadden willen spelen, hadden er wel wat meer spelers rust gehad. Degene die speelde, speelde wel puur op resultaat dat wel
Vind ik leuk
Sooike1208 +5524
dinsdag 19 februari 2019 om 09:07
Tzelfde als PSV tegen jullie afgelopen weekend?

Die speelden op 20% maar dat was toch een kleine misrekening...

Tegen Heerenveen dien je toch zeker op 25% te spelen voor de 3 punten
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 18:47
En dat blijkt een grote fout van Ramos!
Vind ik leuk
Hvdp +1848
woensdag 20 februari 2019 om 16:42
Men denkt nog steeds dat als je2 van de 3 kansen benut je ook goed gespeeld hebt
Ajax kreeg zeven kansen en het was niet de verdienste van Real dat zij hiervan er slechts één hebben benut
Als Ajax de helft van de kansen benut in Madrid hebben ze een goede kans
Qua veldspel waren ze minstens gelijkwaardig
Weer een typisch voorbeeld van scorebord geneuzel

Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 19:31
Dom dat je denkt dat ze op 100% speelde tegen ajax haha.
Vind ik leuk
richard37 +1717
maandag 18 februari 2019 om 19:34
Jij bent dom als je het anders ziet. Lach me dood als het na 10 minuten 0-1 in Madrid staat.
Vind ik leuk
phritzzz +4261
maandag 18 februari 2019 om 19:35
Niet doen. Je dood lachen is niet gezond.
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 19:37
Naïef en dom. Meer woorden ga ik aan Richard niet vuil maken haha.
Vind ik leuk
richard37 +1717
maandag 18 februari 2019 om 19:39
Vind ik van jou, dus fijne avond kerel
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:41
Je bent weer aan het provoceren
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 19:43
Hee ouwe trekzak!! Nieuw accountje maar weer?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:44
Kom het niet laten het zijn en blijven bloedzuigers
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 04:44
Real 100 procent??
Wahahahahahaha...
Barcelona speelde tegen PSV ook geen 100 procent, hebben de katten niet nodig tegen de muisjes....
Vind ik leuk
Filosoof +677
dinsdag 19 februari 2019 om 07:02
Die speelden zeker geen 100 procent nee. Maar gelukkig hebben wij dat wel door haha.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 22:06
Henkie heb gewoon gelijk
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:51
Och jongen
Ze deden het rustig aan maar dat jullie dat niet zien verbaast mij
Iets met een ajax bril
Vind ik leuk
jollyrogers +8372
dinsdag 19 februari 2019 om 18:57
nee niet waar hoor. real wandelde de hele wedstrijd en versnelde een paar keer, dat leverde meteen 2 goals op
Vind ik leuk
Lampenpit +1368
maandag 18 februari 2019 om 19:16
Dat was anders wel volledig de verdienste van Ajax. Je laat je als Real niet voor de lol zo onder druk zetten. Als ze voor rust 3-0 achter stonden hadden ze niks te klagen. Maarja Real tegen Ajax, al maakt Ajax er 5 worden er 4 afgekeurd. Geen beginnen aan.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:21
Flauwekul. Die goal werd gewoon terecht afgekeurd. Zelfs Johan Derksen stond achter de scheids.
Het enige wat Ajax zich mag verwijten is dat het de kansen die het krijgt niet afmaakt daar waar Real Madrid ze er wel koelbloedig inschiet.

Maar nee, het ligt weer eens aan de scheids..
Vind ik leuk
richard37 +1717
maandag 18 februari 2019 om 19:32
Omdat Johan Derksen het zegt??

Die vond ook dat Utrecht geen penalty verdiende. Is dit een top scheidsrechter geweest dan?

Het was een beslissing waarbij het 2 ka ten op kon en hij koos voor real. Denk dat die bij hun wel was goedgekeurd. Tadic deed echt niets en buitenspel is niet waar te nemen. Hoogstens 1 cm. Dus heel moeilijk te zien. En dan moet het gewoon een goal zijn.

Maar ja ze hebben genoeg kansen gehad.

En als er 1 verdiende om te winnen was het Ajax. Maar ja, zo werkt het niet altijd
Vind ik leuk
phritzzz +4261
maandag 18 februari 2019 om 19:39
Juiste beslissing van de scheids. Buitenspel is buitenspel. Juist voor deze moeilijke situaties heb je de VAR. Lullig voor Ajax want op dat moment was de goal meer dan verdiend. Maar zo werkt het niet in het voetbal.
Vind ik leuk
Wim Horst +807
maandag 18 februari 2019 om 19:56
als dit een terechte beslissing was, dan was die van de keeper van Inter ook een terechte beslissing
Vind ik leuk
phritzzz +4261
maandag 18 februari 2019 om 20:44
Kijk nou eens zonder Ajax brilletje. Dan zie je dat hij de keeper hindert èn dat het buitenspel is. 1+1= 2: terecht afgekeurd.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:09
Geen rood voor Malen was laatst ook een juiste beslissing, gewoon geprogrammeerd door Zeist.
Vind ik leuk
Wim Horst +807
maandag 18 februari 2019 om 21:47
geen penalty tegen dumfries was ook onterecht, maar dat beslist de knvb
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:40
Is natuurlijk geen scheids, maar jij ook niet en ik ook niet.
Tadic hindert opzettelijk de keeper. Vandaar, terecht afgekeurd.
Hoe vaker ik het heb gezien hoe duidelijker het wordt dus ik zou zeggen; kijk het nog maar eens even terug.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 11:56]
Vind ik leuk
richard37 +1717
maandag 18 februari 2019 om 19:45
Al gedaan. Hij hindert niet. Hij loopt niet naar achter en staat stil. Waar moet die dan heen? Courtiis had hem sowieso nooit gehad. Courtois loopt ook niet naar hem toe dus gewoon een goal. En heb het heel vaak terug gezien. Sterker hoe vaker ik het kijk , hoe frustreerder ik wordt. Belachelijk voor woorden
Vind ik leuk
power +7722
maandag 18 februari 2019 om 19:56
Je hebt groot gelijk,,, de goal van Ajax was onterecht afgekeurd... Real was bevoordeelt door de VAR.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:56
Aldus de grootste Barca fan op deze site...
Vind ik leuk
power +7722
dinsdag 19 februari 2019 om 13:19
Dat heeft niks met grote fan te maken. Dat vind meerdere mensen hier.
Vind ik leuk
phritzzz +4261
dinsdag 19 februari 2019 om 12:30
Het feit dat hij er staat is al hinderlijk genoeg; opgeteld bij het gegeven dat hij buitenspel staat, maakt dat de VAR terecht ingrijpt.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:17
Dat gelul over niet 100% spelen van Real is volstrekt gelul, maar over die buitenspelgoal geef ik je gelijk. Snap niet hoe je dat kan zien als een terechte goal.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2570
dinsdag 19 februari 2019 om 00:13
Juist. En als aanvulling, als geen enkele realspeler protesteert, incl die Belg onder de lat niet, er werd geen vlag opgestoken....volgens mij hoefnje de VAR alleen maar te gebruiken als er een twijfelgeval is. Hier was geen twijfel.
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 19:41
Lachwekkend. Je ziet real eigenlijk maar 10 min in totaal druk geven en dan scoren ze ook meteen. Laat ze toch geloven dat ze real weggespeeld hebben en dat real 100 procent erop klapte. Vertel ze ook nog even dat ze verloren hebben van de scheids. Laat ze lekker in hun waan leven haha
Vind ik leuk
richard37 +1717
maandag 18 februari 2019 om 19:46
Haha.. mooi verhaal. Alles recht lullen wat krom is.
Vind ik leuk
power +7722
maandag 18 februari 2019 om 20:04
En tegen Girona dan? 1-2 thuis verloren.
Vind ik leuk
NeresHeld +25
dinsdag 19 februari 2019 om 03:14
Heb je de wedstrijd wel gezien? Ze gaven gewoon 100 alleen Ajax zat er vaak en snel goed op. Dus dat 100% is dom gelul.
Zet je anti Ajax bril effe af dom gelul van je
Vind ik leuk
Filosoof +677
dinsdag 19 februari 2019 om 07:03
Hey neresheld. Welkom op VP!! Zo te zien moet je nog veel over het spelletje leren:) Als je vragen hebt! Vraag het aan de filosoof...
Vind ik leuk
NeresHeld +25
dinsdag 19 februari 2019 om 08:56
Het filosoof ik heb inderdaad een vraag heb je de wedstrijd gezien?
Vind ik leuk
Filosoof +677
dinsdag 19 februari 2019 om 09:17
Jazeker, en ik kan je met alle zekerheid vertellen dat real die match met zo min mogelijk inspanning hebben gewonnen .
Vind ik leuk
NeresHeld +25
dinsdag 19 februari 2019 om 09:27
Daar ben ik het niet mee eens als club dat niet lekker gaat voor hun doen maar ze gingen echt 100% ervoor alleen Ajax zat er vaak gewoon veelstesnel en goed op.
Vind ik leuk
Filosoof +677
dinsdag 19 februari 2019 om 09:28
Ajax speelde ook goed. Absoluut. Maar real deed het ook rustig aan.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:22
De filosoof die sinds een paar dagen op VP zit.. Wil je hem met rust laten aub.. Eén zo'n figuur als jij op dit forum is al meer dan zat.
Vind ik leuk
Lampenpit +1368
dinsdag 19 februari 2019 om 01:37
Oh je hebt zeker gelijk, in dit geval zeker terecht. Die duw op de Jong vond ik dan weer reden tot kijken. Toch kan je niet ontkennen dat Ajax in Europa opvallend vaak genaaid is de laatste jaren.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:15
"Zelfs Johan Derksen stond ander de scheids".. Wist niet dat dat een graadmeter is? Dit meen je toch niet echt mag ik hopen?

On topic, ben erg benieuwd of Real bij machte had geweest als ze bij rust met 2-0 achter hadden gestaan om het dan om te draaien. Of ze dan wel de behoefte hadden gehad om 100% te voetballen..

Hoe denk jij dan trouwens over de wedstrijd Ajax - Heerenveen 4-4? Dat Ajax toen op 60% van haar kunnen speelde?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 10:23]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:17
ze gaven 100% alleen zag et er niet uit
Vind ik leuk
Mario 1 +2308
maandag 18 februari 2019 om 23:58
Maak je borst maar nat
Vind ik leuk
De Liefhebber +11675
maandag 18 februari 2019 om 19:14
Och, met een beetje hulp....
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:23
Daar zorgt de UEFA wil voor! Liverpool zal ook wel heel verkomen door de UEFA-maffia!
Vind ik leuk
52N6E +1165
dinsdag 19 februari 2019 om 10:12
Zwak real? Ze winnen gewoon met 2-1 van Ajax in de JC Arena. Noem dat maar zwak.
Wat zwak is dat Ajax het heeft laten lopen en zeker aanspraal]k had op minimaal gelijkspel. Maar dat soort zaken moet je afdwingen bij je tegenstander. Na de 1-1 geloofde ajax het wel en na de 2e goal tegen werden ze opeens weer wakker daar in Amsterdam.
Vind ik leuk
Filosoof +677
dinsdag 19 februari 2019 om 10:15
Real verliest afgelopen weekend met 2-1 Van girona:) dus Jaa zwak real.
Vind ik leuk
52N6E +1165
dinsdag 19 februari 2019 om 10:30
Goed opletten Ajax. Als Girona het kan in Bernabéu dan is het een eitje voor Ajax om door te gaan naar de volgende ronde.

Nog 1 uitdaging het spel rond de scheidsrechter goed spelen. Het voorbeeld heef Perez gegeven.
Heeft voorzitter Ajax Hennie Henrichs het telefoonnummer van de UEFA? O nee.. laat maar zitten. Als tie belt vragen ze zich af wie ze aan de lijn hebben. Hennie Henrichs!? Nooit van gehoord....
Vind ik leuk
zoroman30 +150
dinsdag 19 februari 2019 om 10:41
Zijn zwak maar winnen wel hun potjes in de CL
Vind ik leuk
Markieee +1112
dinsdag 19 februari 2019 om 14:04
Dat is dus nou net het punt. Daar zorgt de uefa wel voor.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1039
maandag 18 februari 2019 om 19:17
CL Waardige Teams 100%...
Vind ik leuk
power +7722
maandag 18 februari 2019 om 18:53
Kan je toch lezen?? Wie anders dan F.Perez.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 18:53]
Vind ik leuk
Wim Horst +807
maandag 18 februari 2019 om 19:50
niet Ajax, want NL is een te klein voetbal land is niks aan te verdienen voor die bobo's, het moeten landen zijn zoals Engeland, Duitsland, Italie, of Spamje landen met meer dan 50 mil. inwoners en daarom zal een Ajax of een Belgies team gewoon niet makkelijk winnen
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:00
Ajax moet eerst maar eens wat kansen erin schieten.
Als ze scherp voor de goal waren geweest hadden Real Madrid gewoon een pak slaag kunnen geven.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:10
Als jullie beter verdedigd hadden, was Psv met 0 punten naar huis gegaan.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:14
Het is niet altijd feest.
Vind ik leuk
Mario 1 +2308
maandag 18 februari 2019 om 23:57
Stom geklets , dan moeten ze met keiharde bewijzen komen.
Maar die zijn er niet.
Dit is weer zo'n smerig spel.
Net als met Ramos.!!!
Vind ik leuk
S - SIDE +250
maandag 18 februari 2019 om 18:37
ja en ajakess zit daar niet bij ...
Vind ik leuk
Babelagtig +2382
maandag 18 februari 2019 om 18:58
Oooh ajakess....poeh hey stoer verhaal zeg
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 19:32
Nee babelagtig komt lekker over haha.
Vind ik leuk
Babelagtig +2382
maandag 18 februari 2019 om 19:37
Verklaar je nader?
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 19:39
Van alle voetballers die ooit bij ajax hebben gevoetbald, neem jij een naam met babel erin. Dit zegt genoeg lijkt me?
Vind ik leuk
Babelagtig +2382
maandag 18 februari 2019 om 19:45
Dat van alle betekenissen die het woord babel kan hebben, jij niet verder komt dan ryan babel...dit zegt genoeg lijkt mij?? En dat noemt zich dan filosoof..
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 19:46
Ojaa joh dit gaat over iemand anders haha . Gekkie.
Vind ik leuk
Babelagtig +2382
maandag 18 februari 2019 om 19:49
Wie heeft t over iemand? Dat jij niet weet wat babel is kan gebeuren..maar ga dan niet doen of anderen dom zijn. .ik gebruikte de naam babelagtig ( inclusief typfout, wat weer ergens ander op wijst) al jaren voor ryan babel doorbrak bij ajax...
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 19:50
Tuurlijk jonge....
Vind ik leuk
Babelagtig +2382
maandag 18 februari 2019 om 20:08
Ja wat interesseert mij t wat jij ervan denkt....🤣
Vind ik leuk
NeresHeld +25
dinsdag 19 februari 2019 om 03:18
Filosoof jij praat alleen maar dom wat weet jij nou wat hij daarmee bedoeld.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4196
dinsdag 19 februari 2019 om 14:27
Jezelf filosoof noemen op een voetbalsite, om vervolgens een pijnlijk gebrek aan iets van voetbalkennis te etaleren, is ook niet best hé.
Vind ik leuk
Filosoof +677
dinsdag 19 februari 2019 om 14:36
Nee neus als plaatje erbij pakken en iedereen die het niet met Jesper eens is verwijten dat ze geen voetbalkennis hebben haha. Dit laat wel zien wat voor een klein beperkt wereldje jij leeft Jesper. Er zijn nou eenmaal mensen die anders denken!!! Ik snap dat dit voor een autistje hard aankomt en schokkend is maar het is echt zo Jesper!!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:01
S-SIDE??
=
STUPID-SIDE!!
Vind ik leuk
S - SIDE +250
maandag 18 februari 2019 om 19:02
je mag nog 2 keer raden
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2192
maandag 18 februari 2019 om 19:58
slappe kneuzen side
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:26
Sucker-side?
Vind ik leuk
Guust +6393
maandag 18 februari 2019 om 19:01
Real - City
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:06
Dit is al lang bekend. We hebben het al veel vaker gezien met Spaanse teams. Met PSV - Atletico werden we ook fors genaaid, Barcelona heeft al een hele historie aan ''gelukjes'' en Real kan er ook geen genoeg van krijgen. We moeten er maar mee zien te leven.
Vind ik leuk
Lampenpit +1368
maandag 18 februari 2019 om 19:19
ludieke supporters actie: een doos condooms richting de UEFA met de tekst: als we dan toch steeds genaaid worden dan maar veilig!
Vind ik leuk
Plattekar bv +34319
dinsdag 19 februari 2019 om 10:43
Bayern - PSG
Vind ik leuk
Bou Bou +7
dinsdag 19 februari 2019 om 11:40
Je slaat de spijker op zijn kop
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +238
woensdag 20 februari 2019 om 14:23
Kerel je moet nog niet verklappen en de toto gaan invullen. Aangezien jij de finalisten al weet.
Vind ik leuk
KCP +737
maandag 18 februari 2019 om 18:25
....eerst 2 doelpunten Vertonghen en nu dit... nog maar te zwijgen over die neo nazi Italiaanse club.

Tijd om naar de rechter te stappen!
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 18:26]
Vind ik leuk
fernjef +1527
maandag 18 februari 2019 om 18:39
Succes! Wat ga he dan vermelden? “Ik weet het zeker want het stond op VP?” 😃
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:20
jaaa..... en het heb ook op facebook gestaan!!!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:20
Ha, bedoel je de gemiste doping controle op juve na de CL finale in 1996?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:26
Een zeer trieste bedoeling om het over deze boeg te gooien.

Real gewoon vele malen beter dan Ajax.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:27
Hallo

Spreek ik hier met het pieterbaan centrum?

We hebben er weer eentje!
Vind ik leuk
Vamos7 +10958
maandag 18 februari 2019 om 18:28
Wat heeft dat met zijn reactie vandoen?
Vind ik leuk
3Bier +14295
maandag 18 februari 2019 om 18:33
Laten we maar hopen dat hij de wedstrijd niet gezien heeft dan.
Anders is het weer het zoveelste sneue geval hier op de site.
Vind ik leuk
Vamos7 +10958
maandag 18 februari 2019 om 18:35
Het is een sneue geval.
Vind ik leuk
Rabarber +4286
maandag 18 februari 2019 om 18:38
Aldus de sneuheid in persoon.
Vind ik leuk
Vamos7 +10958
maandag 18 februari 2019 om 18:41
Een daarvan ben jij.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:37
Dat Real helemaal niet “vele male” beter was....
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:33
Ben blij dat je inziet dat je niet helemaal spoort.

Goeie actie van jezelf.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:06
Stuur maar zo snel als mogelijk door.
Vind ik leuk
Asje Menou +670
dinsdag 19 februari 2019 om 17:33
Schrijf het dan in ieder geval correct man, dus met hoofdletters en niet aan elkaar.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:32
Heb jij de wedstrijd met een lasbril op gekeken?😎
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:34
Dat Ajax verloor lag hem in ieder geval niet aan de scheids. Die floot een prima wedstrijd.
Ajax verloor omdat het zijn eigen kansen niet afmaakte.
Vind ik leuk
Vamos7 +10958
maandag 18 februari 2019 om 18:59
Precies dat dus.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:51
En als Ajax eerder had gescoord was Real ook eerder gaan voetballen.
Real speelde op halve kracht en spaarde spelers als Varane.
Varane speelt de thuis wedstrijd wel weer daarom pakte Ramos geel en speelt die dus niet. Dan hebben ze voor de echt moeilijke wedstrijden beide weer beschikbaar.
Vind ik leuk
NeresHeld +25
dinsdag 19 februari 2019 om 03:23
Laaide haha wat praat je dom varane was ziek. Geen domme dingen zeggen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 07:31
Ja die was zo ziek dat hij dit weekend wel weer speelde.
Ze kunnen jou ook alles wijs maken
Vind ik leuk
NeresHeld +25
dinsdag 19 februari 2019 om 08:59
Dat zij real zelf nog hij speelde niet tegen Ajax jij kijkt ook niet verder dan dat je neus lang is.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:08
En wat real zegt is altijd waar?
Hij heeft zondag de hele wedstrijd gespeeld dus zo ziek was hij niet.
Ik heb eerder het idee dat real spelers spaart ivm het drukke programma. Vandaar ook de gele kaart van Ramos. Dit was een bewuste. Real gaat er van uit dat ze thuis wel zonder hem kunnen evenzo konden ze uit eel zonder Varane.

Ik heb trouwens geen idee wat dit met mijn wel gevormde neus te maken heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:26
Halve kracht?? Champignons leage wedstrijden speel je niet op halve kracht, Ajax speelde gewoon een goede pot en is nog niet uitgeschakeld
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:29
Kwestie van tijd.
Na 5 maart weten we meer en hopen mag altijd ook al is het tegen beter weten in.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 19:40
Wat een gelul. De bal is rond kans is er altijd, zeg gewoon dat ajax goed speelde is dat zo moeilijk, real speelde met een sterk team, als je wilt sparen stel je andere spelers op, real speelt om te winnen dat doet elk team in de champignons leage er zijn vele manieren om te winnen feit blijft dat ajax goed speelde, in feite kreeg real allebei doelpunten kado kan gebeuren
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 20:53
Als jij dat graag wil geloven, mijn zegen heb je.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 10:27
Geen liefde voor ajax of voor het Nederlandse voetbal?? Dat het moeilijk word oké, maar kans is er altijd, Ajax heeft zich laten zien in Europa men praat weer over Ajax de grootste club van Nederland accepteer het.
Vind ik leuk
Wilex +2680
maandag 18 februari 2019 om 18:35
Klopt moet je ook niet over zeuren.
Ajax heeft in het verleden voor een bekerfinale ook weleens een andere scheids geregeld.
We waren veel en veel beter en toch dreigde het mis te gaan, dan is het toch fijn als er een scheids in het veld staat die zorgt voor gerechtigheid.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:39
Spuit elf geef ook commentaar ik weet niet waar jij naar gekeken heb maar niet deze wedstrijd.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:41
Bekijk een wedstrijd eens objectief.

Doe ik altijd.
Je ziet reeele dingen in plaats van een spookwedstrijd die door je hoofd speelt.
Vind ik leuk
The Iceman +16273
maandag 18 februari 2019 om 18:47
Je zegt net letterlijk dat Real vele malen beter was. Dan kan je echt niet met droge ogen beweren dat je de wedstrijd objectief bekeken hebt.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:52
Eerste helft werden ze weg getikt Real 3 kansen 2 doelpunten is niet voor niks dat ze de laatste vijf jaar 4 keer hebben gewonnen maar ga me niet vertellen dat ze in Amsterdam veel beter waren.
Vind ik leuk
Guust +6393
maandag 18 februari 2019 om 19:08
2 keer hadden ze helemaal geen recht op de finale. Net als dat Ramos gewoon twee keer niet in de finale had mogen spelen met zijn naaierij en theater.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:16
Vooral die wedstrijd tegen Bayern waren de duitsers veel beter
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:43
Haha heerlijk zo'n jaloers boertje op de maandagavond. Lekker man bij Heerenveen 2 punten verloren
Vind ik leuk
Peter12345 +449
woensdag 20 februari 2019 om 11:20
Tja, maar dat is dan nog uit in Heerenveen. Jullie doen hetzelfde, maar dan in eigen huis....
Vind ik leuk
Guust +6393
maandag 18 februari 2019 om 19:03
Jij hebt niet gekeken, je sterft alleen voor likejes
Vind ik leuk
richard37 +1717
maandag 18 februari 2019 om 19:13
Hebben we gezien vorige week. Ze hebben met geluk gewonnen. Ajax was vele malen beter. Maar ja, J je noet wel scoren.

Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21697
maandag 18 februari 2019 om 18:27
Lekker verhaaltje....
Vind ik leuk
Dezeun +6295
maandag 18 februari 2019 om 18:39
Maar is het waar
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21697
maandag 18 februari 2019 om 18:39
Geen idee :)
Vind ik leuk
Dezeun +6295
maandag 18 februari 2019 om 18:41
Ik ook niet lijkt me sterk maar sluut niets uit
Vind ik leuk
Larykoek +28
maandag 18 februari 2019 om 18:27
Weten ze ook is hoe het is de top 3 die altijd de voorkeur in NL krijgt ;) laat de haat maar komen :)
Vind ik leuk
Ton Pol1 +155
maandag 18 februari 2019 om 18:36
Klopt
Vind ik leuk
Pelemaradona +1039
maandag 18 februari 2019 om 20:12
Eens..
Vind ik leuk
Roeptoeter +15654
maandag 18 februari 2019 om 18:28
Wat een raar verhaal. Dit zou niet moeten kunnen en mag echt wel nader onderzocht worden.
Niet dat ik de scheidsrechter slecht vond fluiten hoor, maar als dit waar is dan is er gewoon een grens overschreden door Real en de Uefa.
Vind ik leuk
Lamzia +134
maandag 18 februari 2019 om 18:55
"als dit waar is" ?
Kommop dit is anno 2019, ik dacht dat iedereen inmiddels al wist dat uefa iets heeft met spanje in samenhang met bepaalde deals die worden gemaakt, in kort een teringzooi in die wereld.

Maar toch blijven we onze club hierin supporten met de hoop, dat we een lek in hun propoganda kunnen kogelen.Dat maakt het zo dubbel spannend, want je voetbalt niet alleen tegen een club, maar ook tegen de regering. :)

Daarom vind ik de europa league een wat hogere waarheidsgehalte hebben.
Niet 100% puur natuurlijk, maar wat meer deugdzaam, vooral dit jaar.
Een stade rennais zou hem bijvoorbeeld zomaar kunnen pakken.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 18:58]
Vind ik leuk
Roeptoeter +15654
maandag 18 februari 2019 om 19:01
Bewijs dat maar.
Vind ik leuk
Lamzia +134
maandag 18 februari 2019 om 19:13
Dat is niet mijn taak maar dat van het gezag, die hebben de materie om zulke zaken te achterhalen.
Tenzij de burger niet opstaat, blijft het voor mensen als jou gewoon flauwekul.
In frankrijk zijn we wel wakker hoor, maar dat is weer een andere discussie
Vind ik leuk
Roeptoeter +15654
maandag 18 februari 2019 om 19:18
Grapjas. Het 'gezag'. Die hebben de materie om zulke zaken te achterhalen en in Frankrijk zijn ze juist tegen dat gezag bezig? Toch?

Zit je aluminium hoedje niet te strak.
Vind ik leuk
Lamzia +134
maandag 18 februari 2019 om 19:25
Oen, ik bedoelde alleen het gezag dat naast de uefa zit kan zulke zaken oplossen.
Ik zei niet dat het gezag daar aan iets zou moeten doen, ondanks dat het inderdaad hun oorspronkelijke taak is, maar zulke zaken boeien hun niet echt.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 19:43]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:10
Het is algemeen bekend. Alles draait om geld.
Vind ik leuk
Peter12345 +449
woensdag 20 februari 2019 om 11:22
Lamzia, ik begrijp je helemaal en ik zou willen dat je ook gelijk hebt.
Alleen heb ik juist bij de Europa League ook zo'n maffie gevoel met al dat voetbal in het oostblok.

Naar mijn idee zijn alle toernooien die ook maar iets met Uefa te maken hebben wel ergens verdacht. Hebben ze aan zichzelf te danken.
Vind ik leuk
power +7722
maandag 18 februari 2019 om 19:01
Dat is niet eerste zijn keer dus, 3 keer CL op rij gewonnen.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5592
maandag 18 februari 2019 om 18:30
Ik ken ook een complotje. De NOS is bang voor bezuinigingen op de publieke omroep en gaat allerlei interessante theorietjes de wereld in slingeren via een podcast om zo 'relevant' te lijken...
Vind ik leuk
Blagger +78
maandag 18 februari 2019 om 18:31
En nu is de VAR technologie (voor zover je technologie kunt noemen) toch alweer achterhaald en heeft UEFA “weer” zitten manipuleren?
Ik ben weliswaar voor Ajax, maar afgekeurde doelpunt kon ik door de beelden uiteindelijk wel mee leven en ik vond dat de scheids niet partijdig floot.
....het kan aan mij liggen hoor, maar J. De Greuter... probeert ie te zeggen dat ie meer weet dan de anderen? Pfff.....
Vind ik leuk
HupHolland +3850
maandag 18 februari 2019 om 18:43
Jij kunt er mee leven?

Bekijk de beelden nog eens terug. Bij de eerste actie was Tadic niet buitenspel. Bij de actie een seconde later was de doelman uit balans door de bal tegen zijn borst en was dus gewoon te laat. Zelfs na de wedstrijd wist zelfs Courtois niet waarom werd ingegrepen, want hij bleef maar ouwehoeren dat Tadic buitenspel stond. Maargoed, zelfs de UEFA-mannen kwamen met verschillende verklaringen.

Niemand dacht aan de VAR, echt niemand. Behalve de VAR zelf. Dat is op zich al erg bedenkelijk.

PS.
Het is overigens bekend dat de UEFA ontzettend veel manipuleerd.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 18:44]
Vind ik leuk
Jan ref +1638
maandag 18 februari 2019 om 19:05
Bekijk de beelden dan zie je dat het buitenspel is kijk de lijnen ik weet dat het moeilijk is maar dit is dus echt zo hoe jammer het ook is want dit is met het blote oog niet waar te nemen
Vind ik leuk
HupHolland +3850
maandag 18 februari 2019 om 19:25
https://www.youtube.com/watch?v=Z8042SDHwDU

Zet het beeld stil op 0:12 en je ziet dat zowel Tadic als Tagliafigo niet buitenspel stonden.

Daarna kopt Tagliafigo de bal en kan Courtois er nooit meer aankomen. Courtois gaat daar de fout in want hij dacht dat Tadic de bal terug zou krijgen/halen. Dat gebeurde dus niet en Tadic kan dan dus ook niet buitenspel hebben gestaan.

Dan kun je je nog afvragen of Tadic Courtois hinderde. Maar Courtois ging zelf op Tadic af en niet andersom. Tadic realiseerde zich dat hij niet meer bij die bal kon komen en draaide daarom (slim) om. .Ook zonder Tadic had Courtois niet meer aan de bal kunnen komen. Zodra Courtois zichzelf dat realiseert draait hij zelfs van de bal weg ipv vooruit.

Wat dan overblijft is de vraag waarom de VAR ingrijpt als iedereen, maar dan ook iedereen op het veld niks verkeerds in de goal zag.

Nogmaals, Courtois praat na de wedstrijd over buitenspel en niet over het hinderen van de keeper.
Vind ik leuk
Jan ref +1638
maandag 18 februari 2019 om 19:32
Kijk naar de beelden van de VAR (wat jij dus niet hebt gedaan) dan zie je dat het buitenspel is de blauwe en rode lijn (UEFA heeft andere software) beelden zie je bij studio sport en bij studio voetbal
Vind ik leuk
HupHolland +3850
maandag 18 februari 2019 om 19:48
Je hebt het dan over het moment dat Tagliafigo kopte. Met een loep kun je dan inderdaad waarnemen dat Tadic een paar millimeter achter die verdediger staat.Maar hij staat niet in de lijn van het 'schot' en gaat niet meer voor de bal. Daarom kan hij dus niet buitenspel hebben gestaan.

Het enige wat Tadic doet is zich omdraaien zodat de keeper in hem loopt. Maar de keeper was allang uit balans en de klos krwijt, want de bal zou daar nooit komen.

Dat de VAR hier ingrijpt is gewoon onbegrijpelijk.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 19:48]
Vind ik leuk
Jan ref +1638
maandag 18 februari 2019 om 20:16
Dat de VAR ingreep is terecht de bal gaat richting de speler dus buitenspel zo simpel is het
Ik vind het ook jammer daar niet van omdat het dus door de scheids niet is te zien maar volgens de regels terecht en je kunt er lang over praten maar helpt niets meer
Vind ik leuk
HupHolland +3850
maandag 18 februari 2019 om 20:32
De VAR moet gewoon onder de loep worden genomen en een duidelijkere rol krijgen.

Een 'schwalbe' op het middenveld wordt niet bestraft terwijl een team daar ook belangrijk balvoordeel uit haalt (om maar iets te noemen).

Oftewel, de VAR grijpt in als het hun uitkomt. Dat is gewoon schreef.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 16:45]
Vind ik leuk
Jan ref +1638
dinsdag 19 februari 2019 om 14:12
We hadden het over het afgekeurde doelpunt en niet over andere dingen
Vind ik leuk
HupHolland +3850
dinsdag 19 februari 2019 om 16:42
Jij bent echt een scheidsrechtertje. Je vind dat jij gelijk heb.

Zoals ik al zei, Tadic kon nooit bij de bal en was dus niet buitenspel. Dat Courtois het overzicht niet meer had, kun je Tadic niet aanrekenen (want dat kwam door de bal op Courtois' borst).

Dat de VAR hier ingrijpt is onbegrijpelijk, zelfs voor de Real spelers. Kijk maar naar de beelden , de interviews.en verklaringen van de UEFA achteraf.

Natuurlijk kun je naar de rechterhoek van het doel duiken omdat daar een tegenstander staat als de bal links wordt ingeschoten, maar dat is dus geen buitenspel.

De bal ging tussen Courtois en die verdediger door Tadic stond aan de andere kant.

PS.
Het is echt zoveel millimeter werk, dat je jezelf moet afvragen of buitenspel bij de hand of de voet van de voetballer gemeten moet worden. Hier zou de VAR dus NOOIT voor ingezet moeten worden.

PS2.
Hier hadden Real spelers nooit voor geappelleerd en de scheidsrechter was ook overtuigd. Het is zo overduidelijk een goal, maar de VAR zet de scheidsrechter voor het blok. Een honderd procent verkeerde beslissing.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 16:56]
Vind ik leuk
Jan ref +1638
dinsdag 19 februari 2019 om 17:04
Je moet goed lezen
Ik heb de beelden van de UEFA gezien met de lijnen dan zie je idd buitenspel
En dat kan een scheidsrechter nooit zien
En dan zeg ik er bij dat het zo ook absurd is maar je kunt er niets aan doen als die VAR het beslist

Ben ik zo duidelijk genoeg?

En wij als scheidsrechters hebben het er ook over gehad dat dit niet te doen is
En gelukkig heb ik er geen last van ik moet het zelf doen en maak ook wel eens een fout maar nooit problemen gehad als je de fouten ook toegeeft
Vind ik leuk
HupHolland +3850
dinsdag 19 februari 2019 om 17:10
Jij bent echt een scheidsrechter?

Ik niet. Ik kijk gewoon een voetbal wedstrijd.

Dan weet jij waarschijnlijk technish beter wat wel of niet buitenspel is, maar ik denk dat de VAR zijn mond had moeten houden. Want anders is er wel wat te analyseren bij het minste geringste en begeeft de VAR zich in een hele kleine marge waar ze wel of niet gelijk hebben.

PS.
De VAR zou een foute beslissing van een scheidsrechter moeten kunnen 'overrulen', maar niet beslissend worden in de wedstrijd als de scheidsrechter al heeft besloten. Dit geval is veel te discutabel voor een VAR.

PS2:
De VAR had beelden moeten analyseren als Real bezwaren had gemaakt. Nu lijkt de VAR een beetje op een ego die lang geen orgasme heeft gehad (sorry voor het woordgebruik, maar je begrijpt wat ik bedoel)

PS3.
Het probleem hierin is, doet de VAR hetzelfde aan de andere kant van het spel? Het is te willekeuring. Deze goal had goedgekeurd moeten worden.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 17:21]
Vind ik leuk
Jan ref +1638
woensdag 20 februari 2019 om 17:05
Ik ben idd een echte scheidsrechter maar dat maakt verder niet uit hoor

De VAR had nu idd gelijk was een millimeter buitenspel ik vind ook dat je dat niet moet doen .

Mijn mening is dat wanneer een scheidsrechter het niet goed kan beoordelen of er gebeurt ergens wat wat hij niet ziet dat daarvoor de VAR moet zijn en voor de rest het voetbal het voetbal laten
Vind ik leuk
HupHolland +3850
woensdag 20 februari 2019 om 20:38
Maar er kloppen dingen niet. Een beetje random 'copy and paste' werk

VAR has been introduced to the Champions League for the first time in this year’s knock-out stages and leaflets were distributed to the media before kick-off, one of the points explaining how reviews should only be for “clear and obvious mistakes”.

the problem about tonight’s decision lies more with the offside rule than anything to do with VAR. If it requires forensic examination of a TV screen by several people to definitively decide that a player is offside by the width of a few pixels in the build-up to a goal, then the offside law is an ass.

Curiously, Skomina should have been the VAR official for the match but a strange last minute change from UEFA saw him replace Polish ref Marciniak.
Vind ik leuk
Jan ref +1638
woensdag 20 februari 2019 om 20:58
Wat moet ik daar mee?
Vind ik leuk
HupHolland +3850
woensdag 20 februari 2019 om 22:18
Schijnbaar weinig.

Ik vind als je zo strikt wilt zijn moet je ook consequent zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=UXKU8bbZ9Ms

Cheers,

Vind ik leuk
Jan ref +1638
woensdag 20 februari 2019 om 22:54
Ik heb daar verder niets aan
Ik gaf het in m'n reactie daarvoor al aan wat ik er van vond en dit artikel bevestigd het wat ik zeg
Vind ik leuk
Koekie1970 +1199
woensdag 20 februari 2019 om 11:53
Kopie van je eigen tekst:

Zet het beeld stil op 0:12 en je ziet dat zowel Tadic als Tagliafigo niet buitenspel stonden.

Daarna kopt Tagliafigo de bal enz..

Buitenspel gaat om het moment van spelen...
Dat is dus het moment dat Tagliafico kopt.
Op dat moment staat Tadic - weliswaar minimaal - buitenspel.

Waar ik me veel meer aan erger is het feit dat er tijdens een competitie ineens technische hulpmiddelen bijkomen (VAR) die er in de poulefase niet waren. Dat is dus competitievervalsing.
Vind ik leuk
HupHolland +3850
woensdag 20 februari 2019 om 15:52
Dat is inderdaad ook wat vreemd.

VAR is gewoon erg amateuristisch en te geforceerd ingevoerd.Hier staan mljoenen en mijoenen op het spel. De VAR creeerd niet meer gerechtigheid. Het wordt willekeurig toegepast en creeerd alleen veel meer chaos zowel tijdens als na een wedstrijd.

Gewoon de VAR alleen inschakelen als een team daarom vraagt. Een team heeft 20 mensen op de bank zitten en oordopjes in, dus als een team er niet om vraagt, dan is er geen reden voor VAR. (en natuurlijk het aantal keren dat een team de VAR kan/mag inschakelen beperken).
Vind ik leuk
Koekie1970 +1199
woensdag 20 februari 2019 om 17:05
Kijk nu ben ik het geheel met je eens.

Per team 2 x een challenge-moment (eventueel 2 per helft).
Dan net zoals bij hockey en tennis, wanneer de aanvrager gelijk krijgt dan hou je je challenge-moment en anders jammer dan je bent je aanvraag kwijt.

Volgens mij kan dan iedereen er mee leven.
Overigens denk ik dat Real dan geen challenge had aangevraagd, maar dat is weer een andere discussie.
Vind ik leuk
HupHolland +3850
woensdag 20 februari 2019 om 20:18
Je, zoiets .... je kunt zelfs nadenken over kaarten voor 'valse' 'challenges'.

Op deze manier kun dan je ook een 'schwalbe' buiten de 16-meter bijvoorbeeld uitdagen en niet (alleen) voor momenten die de VAR zelf willekeurig bepaald..
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 20:20]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:32
Probleem is dat je nooit achter de waarheid komt. Eerst die Spaanse journalist over de loting, nu dit. Probleem ligt er vooral dat de topclubs telkens dreigen met een eigen toernooi, dit kan voor de media betekenen dat ze elke club zwart kunnen maken, maar clubs kunnen hier flink misbruik van maken..
Vind ik leuk
HupHolland +3850
dinsdag 19 februari 2019 om 16:58
Zal ik je eens een rijtje corruptie opnoemen.

Dit is er eentje waar je voor zou kunnen fluiten en het gebeurd dus nadat niemand het verwacht.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 17:50
Corruptie genoeg! Maar t ging mij er meer om dat t meer kanten kan hebben en de grote clubs te veel macht hebben
Vind ik leuk
HupHolland +3850
dinsdag 19 februari 2019 om 17:55
Ze kunnen zelfs lotingen beinvloeden. Frankrijk gedurende het WK bijvoorbeeld en dat is niet eens een club, slechts het gastland.

Maar wij Nedelanders hebben hier weinig kaas van gegeten.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 19:39
Ja klopt.. is ook geen toeval dat minstens een Nederlandse club een poule des doods heeft.. geruchten gingen er ook over het WK 2006.. we zijn te eerlijk..
Vind ik leuk
Vamos7 +10958
maandag 18 februari 2019 om 18:34
Zegt de NOS die het nieuws allemaal manipuleert en foutieve informaties verspreid op TV en veelal leugens verspreid met het nieuws..
Vind ik leuk
Ton Pol1 +155
maandag 18 februari 2019 om 18:37
Klopt
Vind ik leuk
FCG1971 +4740
maandag 18 februari 2019 om 18:34
Grueter weet precies met wat voor soort uitspraken hij de voorpagina kan halen.
Vind ik leuk
+40 +256
maandag 18 februari 2019 om 18:34
Het is altijd wat wanneer Ajax niet wint. Omkoping, doping, partijdige scheidsrechter. 0 zelfreflectie bij die club.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:25
Nou, de doping van juve in 1996 was aardig bewezen hoor, tot schorsing aan toe...
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:35
Ajax wordt altijd tegen gewerkt joh.

Kijk naar Juventus destijds zwaar aan de sosa. 2 doelpunten afgekeurd tegen Real en nu weer een doelpunt afgekeurd...voor zogenaamde hinder...
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1660
maandag 18 februari 2019 om 18:46
Real-Bayern was ook overduidelijk een scheids met instructies....tja of het verhaal waar is of niet.
Waar rook is, is vuur.
Laat Ajax daar met 1-2 winnen en Real met pingels eruit....mijn zegen heeft het
Vind ik leuk
Pipita +44
maandag 18 februari 2019 om 19:14
"altijd"
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:35
Anders had Ajax wel ff gewonnen
Vind ik leuk
Muscles +1733
maandag 18 februari 2019 om 18:36
Transparantie kan veel goed doen en zo niet, onderzoeksjournalistiek. Als er bewijzen zijn dan verdere juridische actie. De geldmaffia mag niet regeren🎩⚔️👊🏽🗡
Vind ik leuk
Savior +2525
maandag 18 februari 2019 om 18:36
Ik zou er eerlijk gezegd niet van opkijken!
Vind ik leuk
Mari +12442
maandag 18 februari 2019 om 18:37
Verrassend? Nee, niet echt. Zoek het maar op. De dag voor de wedstrijd schreef ik dit al.
Vind ik leuk
Vamos7 +10958
maandag 18 februari 2019 om 18:50
Jij ziet zeker ook roze olifanten?
Vind ik leuk
WilcoS64 +3955
maandag 18 februari 2019 om 18:54
Jij hebt je roze Real bril op?
Vind ik leuk
Vamos7 +10958
maandag 18 februari 2019 om 18:57
Een iemand roept zo iets en jij gelooft slaafs wat die NOS stumpert zegt. Zonder bewijzen puur speculeren op gebakken lucht....
Vind ik leuk
Mari +12442
maandag 18 februari 2019 om 19:29
Alleen als ik naar jou kijk
Vind ik leuk
3Bier +14295
maandag 18 februari 2019 om 18:39
Zou bijzonder triest zijn als dit waar is maar mij zal het niks verbazen.
Na de doping finale van 96, de knipoog Kroaat, de 2 onterechte afkeurde goals tegen "hoe toevallig" Real Madrid, nu weer 2 zeer discutabele momenten die wederom in het nadeel van Ajax vallen.

Valt mij sowieso op dat er voor clubs uit Nederland het bijna nooit eens meevalt in Europa. Nooit eens een tegengoal van de tegenstander onterecht afgekeurd, of zelf een goedkope penalty krijgen. Kan pech zijn maar opvallend vind ik het wel.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:34
Man, je hebt hier echt een punt...voor Nederlands elftal geldt hetzelfde. Vooral tegen top landen en topclubs.Gek genoeg praten de kleine clubs in Nederland ook zo over psv en Ajax.Daar schijnen wij weer voorgetrokken te worden. Zelfs met de Var..
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2254
maandag 18 februari 2019 om 18:40
Illuminati, de wereld is plat en vliegtuigen maken gemtrails😂
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
maandag 18 februari 2019 om 18:46
Ach geen vreemde dingen gezien. Oké de afgekeurde goal op 14 cm buitenspel was klote. Maar uiteindelijk terecht maar bij de 1-2 had ie ook wel even kunnen kijken toen Frankie werd neergegooid. Maar als Ajax zijn kansen had afgemaakt dan hadden ze gewoon dik gewonnen
Vind ik leuk
Asje Menou +670
maandag 18 februari 2019 om 18:46
Als je zoiets zegt moet je met bewijzen komen en dat doet deze journalist niet. Gewoon roddel en achterklap, en dus het tegenovergestelde van journalistiek.
Vind ik leuk
Il Gordo +18365
maandag 18 februari 2019 om 18:57
Tsja, onderdaan van Arno Vermeulen. De baas krijgt het personeel die hij of zij verdient.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1199
woensdag 20 februari 2019 om 11:56
dat hij verdiend.
Vind ik leuk
Il Gordo +18365
woensdag 20 februari 2019 om 12:46
Ga terug naar school. Ga niet langs start.

Hij verdient.
Hij heeft verdiend.

Edit: en over 'die' of 'dat': https://onzetaal.nl/taaladvies/deze-die-dit-dat/

;-)
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 februari 2019 om 12:57]
Vind ik leuk
Koekie1970 +1199
woensdag 20 februari 2019 om 13:34
Het personeel dat hij verdient.
Vooruit: verdient had ik fout.

:-)
Vind ik leuk
Magro02 +41
maandag 18 februari 2019 om 18:51
Als er nou eens echt iets goed onderbouwd was in plaats van speculaties....
Vind ik leuk
Il Gordo +18365
maandag 18 februari 2019 om 18:56
Nee, dat hoeven journalisten niet.
Vind ik leuk
Vamos7 +10958
maandag 18 februari 2019 om 19:01
Je hoeft maar als journalist maar lukraak te roepen en de kudde nemen het als zoete koek en nemen het als waarheid aan.
Vind ik leuk
NvC +8492
maandag 18 februari 2019 om 18:52
Typisch weer. Real UEFA.
Vind ik leuk
Il Gordo +18365
maandag 18 februari 2019 om 18:56
Typisch weer. Uitspraak van Grueter zonder bewijs.
Vind ik leuk
NvC +8492
maandag 18 februari 2019 om 19:09
Typisch ja 😉
Vind ik leuk
M1GST4R40 +202
maandag 18 februari 2019 om 18:53
Iets met mosterd...en een maaltijd
Vind ik leuk
WilcoS64 +3955
maandag 18 februari 2019 om 18:53
Waaaaaaaaaattttt!!!??? Dit bestaat toch niet!!!! Wat is voor kutzooi?!?! Wie verbiedt die kutclub uit Madrid nou eens!! Wat een stel corrupte boeven zijn dat zeg!!!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:18
Ach ga slapen joh, klein kind
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:54
Mensen, hier in nederland gaat het niet anders, kijk bekertoernooi, ook de knvb is een grote groep oplichters.
Vind ik leuk
S - SIDE +250
maandag 18 februari 2019 om 18:59
vertel ........ ja feyenoord gaat winnen
maar dat is gewoon dat ze beter zijn
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
maandag 18 februari 2019 om 19:20
Haha goeie. Maar als je altijd thuis speelt en alleen vol gas kan geven in de badkuip ja wel vreemd die KNVB met de k van kakkerlak.......
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:05
Kan het ook nog anders stellen, jaar dat Feyenoord kampioen werd, was dat met zeer veel hulp uit Zeist, heeft toch iedereen gezien
Vind ik leuk
Yoink +414
maandag 18 februari 2019 om 18:55
Dus de scheids die Real per se niet wil bevoordeelt dezelfde club als var. Ok. Raar complot.
Vind ik leuk
Il Gordo +18365
maandag 18 februari 2019 om 18:55
Ja, want Grueter zegt dat het zo is gegaan. Dan zal het wel waar zijn.
Vind ik leuk
Il Gordo +18365
maandag 18 februari 2019 om 18:55
Goed verhaal van Jeroentje. Heeft ie bewijs?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:55
lol, verloren natuurlijk 4-2 van Atletico met hem als scheids.
Vind ik leuk
bartzwolle +182
maandag 18 februari 2019 om 18:56
Zal wel nepnieuws zijn.

En toch zou het mij niet verbazen als er een kern van waarheid in dit bericht zit. 😎
Vind ik leuk
MojoRisin +15056
maandag 18 februari 2019 om 19:03
Mag toch niet hopen dat dit waar is ?
Vind ik leuk
Oud Fluks +1078
maandag 18 februari 2019 om 19:11
Als dit waar is is dit de reinste corruptie,mijnm
Vind ik leuk
Oud Fluks +1078
maandag 18 februari 2019 om 19:12
Bedoel er mee te zeggen weer een ploeg met geld corrupt zooitje !
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:14
Pleuris bende hoop dat ze hun lesje snel zullen leren, het moet eens afgelopen zijn met het eigen belang hoger dan de fair van het spelletje, beetje zakken lopen vullen vuile bloedhonden
Vind ik leuk
Bas Bus +154
maandag 18 februari 2019 om 19:16
Jeroen Grueter....dat is toch dat "dametje" dat 90 minuten lang aan het praten is tihdens de wedstrijd...
Gruetertje aan zet dan vlug naar fox of ziggo..
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:19
Of geluid uit
Vind ik leuk
Turtle71 +20
maandag 18 februari 2019 om 19:18
Goh,Ajax heeft de arbitrage niet eens mee en er wordt gepiept en gejankt. Typisch.....
Vind ik leuk
jayc +122
dinsdag 19 februari 2019 om 09:48
hoezo.. er komt nu toch een verslaggever mee? en daarbij mag er gejankt worden want de diverse beslissingen sloegen nergens op.
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 19:47
Psv jankt ook ajax likt de wonden en vliegt er straks vol in op naar de kwart finale
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:21
Real de punten afpakken lijkt mij een terechte straf
Vind ik leuk
hefbrug38 +531
maandag 18 februari 2019 om 19:22
Volgens mij allemaal gelul ook al vond ik de scheidsrechter zwak
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:27
Het is ook geluk en ik vond de scheidsrechter prima. Liet lekker doorvoetballen i.p.v. de wedstrijd dood te fluiten bij iedere duikeling.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1039
maandag 18 februari 2019 om 19:23
Real en Ajax hebben beide geen Topspitsen,tegen Girona zag je Real ouderwets verliezen,door al die gemiste kansen...
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:23
Maar kom op. Jeroen grueter heeft gehoord van iemand..... wel veel kort door de bocht conclusies hier allemaal
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:26
We..... dus de NOS is Ajax.
De Poolse arbiter was natuurlijk zo boos op Real dat ze hem dit kunstje flikte dat hij expres de goal van Ajax afkeurde.
Kan er nou niemand in medialand objectief zijn?
Vind ik leuk
Dommetje +3311
maandag 18 februari 2019 om 19:40
Corruptie .????
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 19:40]
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2192
maandag 18 februari 2019 om 19:55
Bloedhonden!!!! Er moet echt actie ondernomen worden
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:58
Alles voor de euro's he! #pleurisuefamaffia
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:01
Madrid moet koste wat kost door dus reken maar dat volg x nog gekker word
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +238
maandag 18 februari 2019 om 20:15
Blijft toch een wespen nest. Al weet je niet wat er van een dergelijk verhaal nu waar is en wat nu niet. Maar gezegde waar rook is --> is vuur
Vind ik leuk
Linke loe +766
maandag 18 februari 2019 om 20:23
Als dit waar is dan is het echt een schandalige vieze kutbende daar..dat die goal van Ajax werd afgekeurd was al de grootste onzin dat kon iedereen zien..die gasten die je wijzen op de regels van het voetbal die kunnen nu net een ook weer de kop houden
Vind ik leuk
sjakieeee +14
maandag 18 februari 2019 om 20:27
hoe bedoel je corruptie?????
hahaha!
skomina is een realmadrid lover en andersom!!!!
Vind ik leuk
Nr14always +4004
maandag 18 februari 2019 om 20:31
Heeft hij de Rolex en Mercedes van Real geweigerd?
Tijd voor een GVO.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 20:32]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:44
Of te wel. De return in Madrid is een formaliteit. Perez gaat kijken wie hij wil als scheids
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:02
Hier schreef ik al over een paar dagen na die opmerkelijke verandering. Dit stinkt en verbaast me idd niks als Real hier achter zit. Vandaar dat doelpunt dat werd afgekeurd.Ophangen in de kleedkamer en er vol tegenaan 5 maart. Zie ze graag de polonaise lopen na de wedstrijd.
Is trouwens niet de eerste keer ook toen die Portugees in Amsterdam floot en 2 zuivere goals van ons afkeurde zodat Lyon met die monsteroverwinning tegen die knipoog Croaat doorbekerde met Platini als UEFA president.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 21:05]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:08
Wat die scheids op 5 maart betreft, houd ik het op een Fransman of een Italiaan met Rosetti als UEFA scheidsrechtersbaas.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:08
Real is getrouwd met de UEFA. UEFA Maffia!!!
Vind ik leuk
Spekholz +538
maandag 18 februari 2019 om 21:14
Heeft wat veel met El Sierd gepraat deze man..
Vind ik leuk
wickey +41
maandag 18 februari 2019 om 21:42
Ach, 10 jaar later zal de aap uit de mouw komen. Heel Europa ziet wel hoe Real bevoordeeld wordt. Niet de 1e keer.
Vind ik leuk
Gerro +8908
maandag 18 februari 2019 om 22:40
Als het klopt is dit natuurlijk een heel slecht verhaal. Slecht voor zowel Real als voor de UEFA.
Vind ik leuk
gustare +706
maandag 18 februari 2019 om 23:02
UEFA Maffia!!!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 23:22
Ja wie veel geld heeft kan de BOBO's toch beter verwennen en hoe kan dat nu nu beter door een scheids die een beetje thuisfluiter is in Madrid.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 03:36
Wat een lulverhaal. Volgens een kenner v Spaans voetbal, ja joh, tuurlijk ! En die 'controversiele' VAR beslissing was 100% correct, offside en keeper werd gehinderd. Next !
Vind ik leuk
jayc +122
dinsdag 19 februari 2019 om 09:46
ik denk dat het belangrijk is om te weten of dit een 'spanjaard' of 'catalaan' is...
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 01:55
Catalaan met Nederlandse ouders....
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 07:59
Exact zoals ik al zei.... het is gewoon een gestolen overwinning. WIE doet iets aan deze MAFFIA. Real moet gewoon 4 seizoenen uit de CL verwijderd worden.
Vind ik leuk
ritje +636
dinsdag 19 februari 2019 om 08:09
hallo De macht van de topclubs is groot! Als dit waar is? dan is het een schande! mvg ritje
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 08:43
Real moet gediskwalificeerd worden dit is puur omkoperij als de eufa dit toe laat dan zou alle clubs zich moeten terug trekken uit cl dit is natuurlijk ondenkbaar dat het gebeurd maar als club ajax en andere clubs uit. Eu sta je gewoon machteloos
Vind ik leuk
jayc +122
dinsdag 19 februari 2019 om 09:41
nu nog kunnen bewijzen....
Vind ik leuk
Polly11 +4160
dinsdag 19 februari 2019 om 10:13
Dit was in het voordeel van Ajax. Zo fel met lichte overtredingen soms en de arbiter liet veel toe. Een andere scheids had de wedstrijd dood kunnen fluiten door voor iedere scheet te fluiten
Vind ik leuk
1313 +8755
dinsdag 19 februari 2019 om 10:16
Goh, het ligt nu ook niet in de lijn der verwachtingen dat de Uefa zulke dingen zal bekennen hoor. (Mocht het waar zijn).
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:18
Misschien wishfull thinking, maar wat zou het toch mooi zijn, als Ajax ondanks dit allemaal met 0-2 wint in Madrid!
Wat een heerlijke gedachte haha
Vind ik leuk
Korm +39890
dinsdag 19 februari 2019 om 10:19
0-3, dan kan er geen twijfel meer over bestaan hahaha
Vind ik leuk
Korm +39890
dinsdag 19 februari 2019 om 10:19
Dit is gewoon UEFA maffia praktijken!!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:22
Gefundenes Fressen voor Ajaxkaboutertjes, getooid met aluminium puntmutsen, zetelend op hun primeurboleet.
Vind ik leuk
guusje +1432
dinsdag 19 februari 2019 om 10:36
ehh...... het zijn 2 verschillende woorden. Primeur Boleet.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2192
dinsdag 19 februari 2019 om 10:39
de wereld juicht mee mocht Ajax ze afstraffen in spanje.
Klootzakken corrupte maffia💰💰
Vind ik leuk
Timlis +20
dinsdag 19 februari 2019 om 10:44
Waarom denk dat Real zo vaak de championsleague gewonnen heeft? Let nu maar eens meer op dat Real. Ze krijgen zo vaak de scheidsrechters mee. Vorig jaar was Liverpool de sigaar. En er staat mij dat jaar ervoor nog iets met Ronaldo die van het veld het gemoeten. Deze keer zou Ramos een extra straf krijgen, maar ik verzeker je dat gaat ook in de doofpot. Raad jij dan maar wie de Championsleague dit jaar gaat winnen.
Vind ik leuk
bergerac +72
dinsdag 19 februari 2019 om 10:52
Als iemand van de NOS iets heeft gehoord begin ik al te twijfelen, dan word ik gelijk doof..……………...
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:21
Waarom wordt de CL nog gespeeld, de winnaar staat toch al vast. Uefa-mafia en Real Madrid zijn 1 pot nat samen en elkaars holmaatjes.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:00
Real heeft het resultaat geboekt waar ze op uit waren! Maar ze hebben zich te vroeg rijk gerekend! Ze dachten dat dit een walkover zou worden en nu moeten ze zonder hun hart van de verdediging vol aan het bak tegen Ajax!

En even voor alle duidelijkheid, elke team waar dan ook vandaan die uitkomt in de CL is een zware dobber voor een club uit de nederlandse competitie! Dus dat gezanik van dat de teams op halve kracht voetballen moet maar opgehouden zijn!

Misgunnen komt voor bij kleine kinderen en ik zie hier op deze site echt veel kleuters! Gezonde rivaliteit hoort erbij maar iedereen kijkt hier door zijn eigen zielige club brilletje! Ik als ajacied had PSV graag door zien gaan maar helaas treffen ze gewoon 3 sterke teams! En helaas voor mijn Ajax hebben ze de onderschatting niet afgestraft en moeten nu nog beter spelen in de uitwedstrijd dan dat ze thuis hebben gedaan
Vind ik leuk
Piet Wie +23
dinsdag 19 februari 2019 om 12:08
Ja waarom zou je je ook toe geven.zoja dan barst de bom.
Vind ik leuk
RJC1960 +227
dinsdag 19 februari 2019 om 13:53
Wat zijn de VP redactie toch onruststokers. Is dit een tak van de Telegraaf, de Story voor mannen of zo. Beperk jullie toch eens een keer op echt voetbalnieuws en als je niks te melden hebt meldt dan gewoon niks.
Vind ik leuk
Donnygo +4940
dinsdag 19 februari 2019 om 14:28
Ja want de Uefa zal zeggen, klopt meneer Real vroeg en betaalde ons wat geld en daarom was die wissel van scheidsrechter.

Deze hele update kon een 2 jarige nog bedenken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:26
Alsof ze het zouden bekennen...
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:31
Dat gelooft toch niemand, je reinste oplichterij
Vind ik leuk
allround +1826
dinsdag 19 februari 2019 om 16:28
Zondag mag Ajax puntjes verliezen, maar ik hoop dat ze in Madrid met minimaal 0-3 winnen. trouwens is het woord; uefamaffia een pleonasme.
Vind ik leuk
Hvdp +1848
dinsdag 19 februari 2019 om 22:09
Natuurlijk is het niet waar
Real is de beste en als ze niet de beste zijn krijgen ze de beste scheidsrechter en als die niet de beste scheidsrechter krijgen wordt deze vervangen door de betere beste scheidsrechter.
Twee goals en de beste scheidsrechter scheidden Ajax van de volgende ronde.
Ik ben benieuwd wie het moeilijkste te verslaan is
Real (zonder Ramos) of de beste scheidsrechter (volgens Lopez)
De UEFA vindt dat de leus @equal game vooral goed begrepen wordt in Spanje
Vind ik leuk
woensdag 20 februari 2019 om 14:15
Lucky real was het, en niets minder!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws