'Barça werkt aan defensie van de toekomst: Braziliaanse stopper (19) bijna binnen'

'Barça werkt aan defensie van de toekomst: Braziliaanse stopper (19) bijna binnen'

Gepubliceerd: dinsdag 19 februari 2019 om 08:51di 19-02-2019 om 08:51

Laatste update: dinsdag 19 februari 2019 om 12:55di 19-02-2019 om 12:55

FC Barcelona gaat zich versterken met de Braziliaan Vitao, meldt Marca dinsdagochtend. Volgens de sportkrant zijn de negentienjarige verdediger van Palmeiras en zijn belangenbehartigers naar Barcelona afgereisd om de transfer af te ronden.

Hoe hoog de transfersom is en voor hoeveel seizoenen de Braziliaanse jeugdinternational zich gaat verbinden aan Barça, is vooralsnog niet duidelijk. De Catalanen zien Vitao als investering voor de toekomst, vermoedt Marca: de centrale verdediger zal naar verwachting aansluiten bij FC Barcelona B, maar gaat mogelijk verhuurd worden om elders ervaring op te doen.

FC Barcelona lijkt al druk bezig met het samenstellen van een nieuwe verdediging. De Fransman Jean Clair-Todibo kwam afgelopen winter over van Toulouse en Vitao's landgenoot Emerson gaat Atlético Mineiro komende zomer verruilen voor de Catalanen. Matthijs de Ligt wordt bovendien al tijdenlang in verband gebracht met een verhuizing naar Camp Nou.

Plaats een reactie

Smithsonian +43121
dinsdag 19 februari 2019 om 08:54
De ligt gaat dus naar juve.
Vind ik leuk
JonathanAjax +10726
dinsdag 19 februari 2019 om 08:56
Met Mino als zaakwaarnemer weet je in ieder geval dat het geen Barca wordt 🙈🤣
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 08:57]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:48
Lekker naar Real Madrid.
Was een genot om te zien hoe vorige de beste verdediger ter wereld het opnam tegen het grootste verdedigend talent.
Die moeten gewoon lekker naast elkaar in één elftal staan.
Vind ik leuk
Laliga +2745
dinsdag 19 februari 2019 om 11:31
Was vorige week nog een intervieuw met bartomeu die naar mino werd gevraagd en hij zei letterlijk dat het geen probleem is voor barcelona zaken met hem te doen
Vind ik leuk
JonathanAjax +10726
dinsdag 19 februari 2019 om 13:13
Ok, wist ik niet. Thanks! (Die uitspraak zal ook te maken hebben met vraag en aanbod)
Vind ik leuk
Laliga +2745
dinsdag 19 februari 2019 om 14:03
Haha indd , als je de ligt zo graag wilt hebben zal je toch echt even moeten slikken en doen alsof het geen probleem is
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
dinsdag 19 februari 2019 om 08:55
De Ligt gaat toch naar Juventus. Daar is de teken bonus voor Raiola namelijk het hoogste.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2068
dinsdag 19 februari 2019 om 08:58
Ben benieuwd of de supporters dan nog blijven roepen dat ie niet naar die dopingclub moet gaan.
Vind ik leuk
Roffel1998 +2664
dinsdag 19 februari 2019 om 09:00
Hij moet lekker naar Liverpool gaan, samen met Virgil in t centrum.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2068
dinsdag 19 februari 2019 om 09:07
Hij moet naar een club waar hij het naast een oude rot kan leren.

Bv bayern naast hummels of boateng lkkr doorontwikkelen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:13
Bij Barca speelt hij dan ook met Boateng hoor.
😜
Vind ik leuk
Vrolijkje +2068
dinsdag 19 februari 2019 om 11:11
Indd..geeft een beetje een idee naar welk niveau barca onderweg is na het tijdperk xavi. Iniesta..messi..
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 17:31
Jah inderdaad en Pinto bestond zeker niet. Niet alle spelers en zeker de bankspelers van Barca kunnen van het kaliber Messi zijn....
Vind ik leuk
Vrolijkje +2068
dinsdag 19 februari 2019 om 17:44
Klopt dat gaat niet.maar om dan met boateng aan te komen.
Raketic vertrekt wss ook..suarez word ouder.
En als coutinho alles moet bij zetten om aan te haken.
Kan ik wel bedenken dat er geïnvesteerd moet worden om mee te blijven doen.
Alena..malcolm..sergio roberto..kan niet zeggen dat dat niveau is waarmee je in la liga freewheelend wint of europees iets van betekenis kan zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 11:15
Feyenoord naast Arie-jan van der Heijden ,Vrolijke vriend
Vind ik leuk
BT410 +398
dinsdag 19 februari 2019 om 09:06
Hierbij is de carrière van De Ligt beëindigd..
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:14
Ben benieuwd waar het artikel dan blijft dat de Ligt aangeeft dat hij stopt met voetballen..
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:11
Sluit aan bij Barca B en gaat ook nog eens verhuurd worden. Zo'n groot talent kan het dan toch niet zijn? Er zal bovendien meer betaald worden dan nodig is aangezien Barca de koper is. Het beleid van barca wordt steeds gekker. Er zijn toch zat jongens van 19/20(bijv Matthijs/upamecano) die gelijk met het eerste mee kunnen draaien? Pique vind ik ook niet echt overtuigend meer. Maargoed, als je Kevin-Prince haalt kan dit natuurlijk ook.
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 09:19
Dat valt te bezien natuurlijk, of hij niet zo goed is, want ook voor ene Davinson Sanchez had men deze constructie op het oog toen deze voor Ajax koos.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:41
Dat is waar, maar Davinson speelde uiteindelijk een seizoen bij Ajax o.a tot aan de finale van de europa league. Lijkt mij dat een ploeg van het kaliber Ajax niet deze jongen gaat huren om vervolgens hem als superster terug naar barca te sturen. Als het echt een groot talent is, zou hij zelf voor een andere route moeten kiezen zoals Davinson deed. Dit stappenplan zou erg schadelijk Kunnen zijn voor zijn carriere. En als hij zo goed is zullen er vast wat goede clubs zijn die hem ook wel willen hebben.
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 09:54
Je zegt nu wel 2 verschillende dingen vind ik.

De keuze maken zoals Sanchez deed heeft meer met persoonlijkheid te maken dan met voetballende kwaliteiten. Maar waarschijnlijk ook met de omgeving van de speler en natuurlijk de verdere belangstelling en wie hem van die belangstellenden kunnen betalen.

Voor veel spelers is Barcelona het ultieme doel. Hoe eerder hoe beter, desnoods inclusief verhuur of Barca B.

Het blijft toch een enorme afweging.

Maar kijk nu naar Cillessen. De beste keeper van Nederland gaat voor een bijrol naar Barcelona en laat elke keer als hij mag spelen zien dat hij die absolute top aankan. Ook bij Oranje is hij onomstreden. Toch komt hij niet verder dan reserve keeper. Zegt dus niet perse iets over kwaliteit maar vooral over keuzes maken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:21
Ik zeg enkel dat het voor een toptalent niet de beste weg is om te bewandelen. Maar uiteraard kan dit een uitzondering zijn. Maar Marc Overmars moet deze jongen ook maar even bekijken(als hij echt goed is) aangezien matthijs er niet meer zal zijn volgend seizoen.
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 19 februari 2019 om 10:27
Bekijken kan zeker geen kwaad. Al lijkt deze transfer al vrijwel rond. Bovendien zijn Brazilianen in de regel veel duurder dan talenten uit andere landen van dezelfde kwaliteit (als die er rondlopen natuurlijk).

Overigens vind ik dat Ajax het volgend jaar gewoon moet doen met Schuurs achterin. Dan ga je vast wel weer een traject door met af en toe grote fouten, zoals met De Ligt, maar die is niet voor niets gehaald. Speelt de laatste tijd ook steeds beter bij Jong. Met Magallan ernaast en Blind ervoor moet dat kunnen. De Ligt in kwaliteit krijg je toch nooit terug. Die loopt er namelijk niet voor een voor Ajax haalbare prijs.
Vind ik leuk
Brammie +20
dinsdag 19 februari 2019 om 09:16
Bij Barca zal de ligt lichtelijk in de basis komen. Hij ligt een lichtjaar voor op deze Braziliaan. Voor een basisplek ligt het er natuurlijk aan of Pique het licht gaat zien en of er een goede jeugd lichting is.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 09:42
Heb je nou echt een account gemaakt voor deze voor de hand liggende, lichtelijk vervelende comment?
Vind ik leuk
Nr14always +3665
dinsdag 19 februari 2019 om 09:51
Laat hem dan naar Juve gaan, alhoewel na 1996 ben ik wel klaar met die honden. VK is geen optie vrees ik, gezien de politieke ellende gaat daar helemaal fout.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:40
Ik hoop ook dat schuurs kansen krijgt wanneer Matthijs vertrekt. Toch denk ik dat er budget is om iets naar ajax te halen wat uiteindelijk weer geld in het laatje brengt en met schuurs is dat toch wel een vraag. En ja misschien is een braziliaanse speler duur, maar met het budget van Ajax niet per definitie onhaalbaar, maar 25+ miljoen zijn uiteraard geen bedragen wat Ajax gaat betalen.
Vind ik leuk
Truth +3367
dinsdag 19 februari 2019 om 10:42
De ligt zal gaan waar de pizzaboer het zegt
Like jerry maguire ...show me the money 😂😂😂
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 10:42]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 10:48
Laat Barca hem kopen met een jaar huur naar Ajax. Dat zou voor beide top zijn.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29686
dinsdag 19 februari 2019 om 12:21
Weer een jonge verdediger naar Barca.. Zou Barca al aan het anticiperen zijn op het mislopen van de Ligt? Daar lijkt het wel op. Eerst Todibo en nu deze gozer. Lenglet afgelopen jaar al vastgelegd..
Vind ik leuk
Nummer Diez +3275
dinsdag 19 februari 2019 om 15:13
Murillo ook niet vergeten.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29686
dinsdag 19 februari 2019 om 17:04
Ook nog, ja. Verdedigers genoeg zou je zeggen.. De Ligt niet nodig ook al is hij beter dan wat er nu is aangetrokken.
Vind ik leuk
Leodinho +512
dinsdag 19 februari 2019 om 14:54
De Ligt zou naast iedereen kunnen spelen. Als Barca fan hoop ik naast Umtiti, maar naast Varane of Van Dijk zou ook een monsterduo zijn. Juventus vind ik minder passen bij een voetballende verdediger zoals De Ligt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws