Spaan wijst beste positie Bergwijn aan: 'Daar komt hij beter tot zijn recht'

Spaan wijst beste positie Bergwijn aan: 'Daar komt hij beter tot zijn recht'

Gepubliceerd: dinsdag 19 februari 2019 om 11:50di 19-02-2019 om 11:50

Laatste update: dinsdag 19 februari 2019 om 11:57di 19-02-2019 om 11:57

PSV-aanvaller Steven Bergwijn zou het best tot zijn rechts komen in de punt van de aanval. Dat stelt Henk Spaan in de podcast De Derde Helft, die sinds maandag te beluisteren is.

Spaan zag de PSV'er al op jonge leeftijd in actie, toen hij in de Ajax-jeugd samenspeelde met Abdelhak Nouri. "Het verbaast mij niet dat hij zich zo ontwikkelt. Ik vind hem gewoon heel erg goed", aldus Spaan.

Toch denkt hij dat Bergwijn niet op zijn beste positie speelt. "Ik denk dat hij in de as uiteindelijk beter tot zijn recht gaat komen dan aan de zijkant", aldus Spaan. "Van jongs af aan heeft hij altijd gescoord. Als hij in de as speelt, kan er iemand over de spits heenkomen, want hij heeft echt een goede steekbal. Je kunt hem zoeken voor de een-twee. Ik denk dat dat wel een goede plek voor hem is."

Beluister hier op Apple Podcast
Beluister hier op Spotify

Beluister op Soundcloud

De afleveringen zijn op alle podcastplatformen te horen!

In De Derde Helft-podcast delen Titus, cultheld Koen 'Snijboon' en de broers Gijs en Tim hun eigen kijk op de Eredivisie en Champions League. Heel serieus nemen ze zichzelf niet. Met hun snelle rubriekjes, slappe grappen en krankzinnige feiten brengen ze de romantiek van de vaderlandse voetbalcompetitie naar je oorschelp. Borrelpraat deluxe. Luister nu de nieuwste aflevering!

Plaats een reactie

dinsdag 19 februari 2019 om 11:56
Ik vind het een matige spits
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:00
Bergwijn is geen spits..
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:02
En daarom vindt hij hem een matige spits
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:38
Ik vind Bergwijn vooral een matige keeper en een waardeloze tuinman.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 12:56]
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:36
Zijn koffie smaakt ook nergens naar
Vind ik leuk
Mazraoui +2747
dinsdag 19 februari 2019 om 16:00
In de punt van de aanval is toch gewoon een spits
Vind ik leuk
davidben +6482
dinsdag 19 februari 2019 om 12:05
Vleugelspits
Vind ik leuk
Castromann +9008
dinsdag 19 februari 2019 om 12:11
Klopt geen centrum spits...maar zou in de toekomst wel de Depay rol zoals Depay in oranje speelt kunnen waarnemen.
Maar Henk Spaan is ook fanatiek ajaxsupporter....dus hoopt hij misschien wat onrust te creeeren door zulke dingen te opperen....
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
dinsdag 19 februari 2019 om 12:00
Hij heeft ruimte nodig voor zijn snelheid. Ik vraag me af of hij dat op die plek krijgt.
Zeker bij PSV kun je hem niet op de plek van De Jong zetten. 2 totaal verschillende spelers.
Vind ik leuk
Asje Menou +648
dinsdag 19 februari 2019 om 12:05
Maar wel erachter.Ik denk dat hij het best tot zijn recht komt als spits in een 4-4-2 formatie.Dan kan hij vanuit het middenveld gelanceerd worden, en heeft hij ook de ruimte voor zijn actie.
Vind ik leuk
Bertus +7495
dinsdag 19 februari 2019 om 12:46
Dat denk ik dus ook soms, hij trekt ook vaak naar binnen ipv de actie buitenom te maken. Maar PSV speelt geen 4-4-2 dus geen optie.
Vind ik leuk
stratumseind +195086
dinsdag 19 februari 2019 om 14:58
huntelaar is ook al wat ouder dus dan word het vanzelf wat minder
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:51
Wij hebben het over een speler van PSV en jij kan het weer niet laten om over Ajax (of gerelateerd) te beginnen....

Ik zei je toch: anti ajax jij.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 15:52]
Vind ik leuk
stratumseind +195086
dinsdag 19 februari 2019 om 15:53
Ik heb het tenminste nog over een spits jij over een winger
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:56
Waarin het artikel staat dat die als spits moet fungeren?
Vind ik leuk
stratumseind +195086
dinsdag 19 februari 2019 om 15:59
jij vind hem een slechte spits en het is geen spits
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 16:08
Ik vind hem matig als spits...lees eerst eens het artikel dan snap je mijn reactie ipv als een klein jochie gelijk te lopen janken joh....

Jij bent toch een grote jongen die zelf zn bierflesjes ken openen?
Vind ik leuk
stratumseind +195086
dinsdag 19 februari 2019 om 16:10
Ik vind het een matige spits
Ik vind hem matig als spits


Lees anders eerst je eigen reacties eens
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 16:12
Begrijpend lezen kan je toch ook wel? Ken je het woordje context nog niet ofzo?

Het is toch algemeen bekend dat Bergwijn geen spits is...🤷🏾‍♂️

Ben je klaar met janken?
Vind ik leuk
Bdog +7138
dinsdag 19 februari 2019 om 11:57
Vond Harry Vermeegen altijd al het meeste verstand van voetbal hebben van dat duo.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 februari 2019 om 11:58]
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
dinsdag 19 februari 2019 om 11:59
Net als Depay dus? Het kan, heb je wel een dynamische voorhoede in Oranje.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1345
dinsdag 19 februari 2019 om 14:24
Depay Mertens, nu Bergwijn, straks Malen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
dinsdag 19 februari 2019 om 15:18
Mertens in Oranje??
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1345
dinsdag 19 februari 2019 om 15:27
Nee belgie
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
dinsdag 19 februari 2019 om 16:02
Daarom. Ik heb het over Oranje.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1345
dinsdag 19 februari 2019 om 16:12
Ik nie
Vind ik leuk
pietprecies +11692
dinsdag 19 februari 2019 om 12:00
Die Bergwijn kan zeker wel wat, stel dat Luuk weg zou gaan kan je hem straffeloos in een 2 spitsen systeem opstellen met Lozano als die zn vorm weer vind.

Bij dezen trouwens een oproep:

Laten we al die trieste trollen van laatste tijd gewoon met zn allen negeren, of ze nu zogenaamd voor Ajax, PSV, Feyenoord of wie dan ook zijn.

Als ze geen aandacht krijgen, zijn ze zo weer pleitte. Dan kunnen we hier ook nog inhoudelijke discussies voeren.
Vind ik leuk
Nr14always +3664
dinsdag 19 februari 2019 om 12:01
👍
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:04
Ja ik ben al gestopt met op ze te reageren . Gewoon lekker negeren .
Vind ik leuk
Asje Menou +648
dinsdag 19 februari 2019 om 12:08
Ik ben het volledig met je eens. Het is natuurlijk wel zo dat Luuk de Jong het heel erg goed doet, dus je kan het als trainer eigenlijk niet maken om hem te passeren, maar vanwege de zwakte van het middenveld van PSV zouden ze beter met vier middenvelders kunnen spelen. Dan kunnen Lozano en Bergwijn gelanceerd worden en hun snelheid maximaal uitbuiten.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:20
Ben bang dat Steven en Hirving eerder weg zullen zijn dan dat Luuk zal gaan...
Vind ik leuk
pietprecies +11692
dinsdag 19 februari 2019 om 12:50
Zou ik als psver nieuw rouwig om zijn, Luuk is écht in vorm. Die andere twee zijn te vervangen.
Vind ik leuk
DeanJayden +13339
dinsdag 19 februari 2019 om 13:24
Lozano was vorig jaar super belangeijk, wat doet van Bommel waardoor deze jongen zo afgelijd?
Vind ik leuk
Kevindo +1966
dinsdag 19 februari 2019 om 13:30
Of Lozano blijkt misschien toch niet zo goed te zijn als men had verwacht DeanJayden. Ik was eerst ook lyrisch, maar nu zie ik vooral een speler die tekort komt om de absolute top te bereiken. In dat kader vind ik Bergwijn ook een veel groter talent.
Vind ik leuk
DeanJayden +13339
dinsdag 19 februari 2019 om 13:33
Toch raar want hij deed het veel beter onder Cocu en ziet er ongelukkig uit. Bergwijn idd een talent maar nog even afwachten net als malen en die jonge jongen
Vind ik leuk
Artikia +154
dinsdag 19 februari 2019 om 13:47
Op welk vlak vond je hem vorig jaar beter dan? Vorig jaar was hij elke 94 minuten bij een goal betrokken, dit jaar elke 89 minuten. Bovendien heeft hij dit seizoen nog geen rood gepakt, wat hij vorig seizoen wel 2 keer deed.

Misschien dat je hem minder op vind vallen omdat we dit seizoen aanvallend iets beter in elkaar zitten, met Bergwijn en De Jong die goed in vorm zijn, en Angelino die extra aanvallende impulsen brengt.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:37
Vind Angelino op de eerste 10 wedstrijden na toch flink tegenvallen.. als je zijn voorzette tegen Heerenveen bijb bekijkt is er volgens mij geen een aangekomen
Vind ik leuk
Artikia +154
dinsdag 19 februari 2019 om 15:21
Gaf tegen Heerenveen 5 keypasses, de meeste van heel PSV. Hoe dan ook is het een stuk meer dan wat Brenet aanvallend bracht.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 17:12
Dan heb ik die keypasses allemaal gemist en uiteraard is ie 10 klasses beter dan Brenet.. vind het alleen laatste weken wat tegenvallen zelfde gsldt voor mijn grote vriend Denzel aan de andere kant
Vind ik leuk
Stom +636
dinsdag 19 februari 2019 om 15:53
Misschien is het toch ook een kwestie van vermoeidheid. Anderhalf Nederlands seizoen met een WK in de zomer is wellicht zwaarder geweest dan dat hij in Mexico gewend was? Of het is toch gewoon het koude weer. Wie weet...
Vind ik leuk
Toets +422
dinsdag 19 februari 2019 om 15:58
Ik kon het niet laten, niet vervelend bedoeld.
De vervoeging van het werkwoord Aflijden. (= in extreme mate afzien ???)

ik lijd af
hij lijdt af
wij lijden af
zij lijden af
ik ben afgelijd
hij is afgelijd
wij zijn afgelijd

kolere,..het doet zeer aan je ogen. Volgende keer toch maar weer een 'korte ij' toepassen? ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 14:35
Lozano linkt te vervangen indd. Bergwijn niet.. zie hem toch als een van de beste buitenspelers in de ED hij is de enige die de afgelopen weken voor dreiging zorgt met zun dribbels
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:22
👌👍
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:38
Hoopte eigenlijk dat Depay en Bergwijn in een 2 spitsen systeem gingen spelen in oranje. Zeker als we geen goede spelers hebben voor op de flank. Robben is weg, Babel is op z'n retour, Promes maakt het nooit waar en heb geen vertrouwen in Kluivert.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:47
Stel dat Luuk weg zou gaan? En Lozano dan? Die blijft zeker? Ik dacht dat de deal was "twee jaar PSV, daarna hogerop". Al zullen de scouts niet onder de indruk zijn geweest de afgelopen weken...
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:06
Akkoord, ik ben voor!
Vind ik leuk
Johnny Cash +9951
dinsdag 19 februari 2019 om 12:02
Tot zijn rechts komen 😂
Vind ik leuk
guusje +1423
dinsdag 19 februari 2019 om 12:06
in de asbest..............
Vind ik leuk
Topdrie +3856
dinsdag 19 februari 2019 om 12:05
Bergwijn is een echte vleugelaanvaller. Die Spaan is echt te dom om te poepen. De enige vleugelaanvaller die ook prima in de spits kan spelen bij PSV is Malen. Die is juist weer meer spits dan vleugelaanvaller. (Als spits opgeleid bij Ajax)
Vind ik leuk
Vrolijkje +2068
dinsdag 19 februari 2019 om 12:24
Ik vind persoonlijk dat een echte spits geen snelheid moet hebben.
Hebben ze dat wel,laten ze zich vaak terugzakken waardoor je je aanspeelpunt kwijt bent.
De meeste spitsen hebben het ook niet echt.
Lewandowski.suarez...kane.benzema.zlatan..
Vind ik leuk
Topdrie +3856
dinsdag 19 februari 2019 om 12:31
Je hebt verschillende soorten spitsen. Ik herinner me nog een spits genaamd Thierry Henry. Het gaat erom of ze een neusje voor de goal hebben en weten waar ze moeten lopen om die bal in het netje te prikken. Als je kijkt naar de goals van Malen tegen NAC, De Graafschap en Groningen zie je de looplijnen van een echte spits. Bergwijn is een heel groot talent. Maar een spits is hij zeker niet
Vind ik leuk
Vrolijkje +2068
dinsdag 19 februari 2019 om 12:35
Maar dat zijn wel allemaal goals waar snelheid geen rol speelt..meer behendigheid en slim lopen.
En tuurlijk zijn er verschillende soorten spitsen,maar de meeste hebben gewoon niet de snelheid.
Wel de techniek en het heel goed positie kunnen kiezen.
Vind ik leuk
DeanJayden +13339
dinsdag 19 februari 2019 om 13:27
Of allebei en heet Ronaldo, Griezman is ook best snel
Vind ik leuk
Vrolijkje +2068
dinsdag 19 februari 2019 om 13:43
Die 2 mafklappers ronaldo en messi reken ik daar nie bij.
Aparte gevallen
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 12:22
Ik stel dat Henk een keer naar een fatsoenlijke kapper moet gaan. En wat Bergwijn betreft denk dat die jongen in de geheel aanval en erachter ook prima rendement zal hebben. Erg sterk aan de bal en maakt makkelijk zijn goals
Vind ik leuk
ErikAjax +2334
dinsdag 19 februari 2019 om 12:27
Word een beetje moe van de mening van Spaan over alles en iedereen.
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
dinsdag 19 februari 2019 om 13:01
Prima speler, het is te hopen dat hij de juiste vervolgstap zal zetten.
Vind ik leuk
Ikkuh +1960
dinsdag 19 februari 2019 om 13:09
Spaans de walgelijke lijkenpikker die denkt dat die verstand van voetbal heeft omdat die een paar domme boekjes heeft geschreven en uiteraard nemen ze deze man bij VP bloedserieus.

Zal zijn haar wel zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 13:20
Die uitdrukking ken ik nog niet:
Hij komt het best tot z’n rechts....
Vind ik leuk
Mari +12407
dinsdag 19 februari 2019 om 13:54
Waarom denken journalisten tegenwoordig dat ze trainer zijn.
Of denken trainers tegenwoordig dat ze journalist zijn.
Vind ik leuk
JOJO +1795
dinsdag 19 februari 2019 om 15:10
Mee eens, met zijn fusieke kracht, inzicht en dribbel past hij goed in de as.
Misschien eens proberen nu Pereiro tegenvalt op 10 en Malen en Gakpo zich aandienen. Pereiro eraf, Bergwijn op zijn positie als 9,5 om Luuk heen.
En dan Malen op de buitenpositie. Lozano zou ook weleens op de bank mogen beginnen. In zijn plaats zou dan Gakpo kunnen starten.
Dus Bergwijn centraal zou best goed kunnen, al heeft PSV met Ihattaren natuurlijk een zeer talentvolle 10 in huis...
Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:23
Rechts buiten t veld is t beste
Vind ik leuk
AFP +2890
dinsdag 19 februari 2019 om 15:36
Henk niet Mark adviseren inz. Bergwijn, laat hem in het ongewisse.
Begwijn is toch de enige PSV-topspeler en het kost Ajax anders de titel.




@Ha ha@ grapje natuurlijk.

Vind ik leuk
dinsdag 19 februari 2019 om 15:46
Krijg t spaan.benauwd van zijn opmerking.
Vind ik leuk
Jandieze +580
dinsdag 19 februari 2019 om 16:55
Laat Henk Spaan zich fijn bezighouden met geld verdienen over de rug van Nouri.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws