NEC en overbodige verdediger uit elkaar: contract tot medio 2020 in Finland

NEC en overbodige verdediger uit elkaar: contract tot medio 2020 in Finland

Gepubliceerd: donderdag 21 februari 2019 om 13:21do 21-02-2019 om 13:21

Laatste update: donderdag 21 februari 2019 om 13:35do 21-02-2019 om 13:35

Robin Buwalda vertrekt per direct bij NEC. De 24-jarige verdediger heeft een contract getekend bij het Finse IFK Mariehamn. Dat meldt de Nijmeegse club op de clubsite.

Buwalda heeft een contract getekend tot eind 2020. Een transfersom levert het NEC niet op. Dat laat algemeen directeur Wilco van Schaik weten aan de Gelderlander.

De verdediger kon vertrekken bij NEC, omdat de transferwindow in Finland nog loopt tot 10 april. De club had in de winterstop al te kennen gegeven dat Buwalda mocht vertrekken, omdat hij kwam niet voorkwam in de plannen van trainer Jack de Gier. Buwalda stond daarna nog wel drie keer in de basis.

De in Leidschendam geboren rechtspoot, die in 2016 transfervrij overkwam van ADO Den Haag, kwam in totaal in 32 officiële duels uit voor de Nijmegenaren. Buwalda werd vorig seizoen verhuurd aan Go Ahead Eagles. Zijn contract in Nijmegen zou komende zomer aflopen.

Poll

Maakt Buwalda een juiste keuze door naar Finland te gaan?

(320 stemmen)

Plaats een reactie

Savior +2504
donderdag 21 februari 2019 om 13:25
Gaat NEC het redden financieel want ze hebben niet een heel goed team nu en geen transfergeld meer
Vind ik leuk
NvC +8476
donderdag 21 februari 2019 om 13:49
Financieel wel. Ze hebben een tekort maar dat wordt opgevuld door uitgaande transfers en anders hebben we onze reddingsboei Boekhoorn nog. Maar juist nu is NEC al anderhalf seizoen bezig om te saneren en zelf de broek omhoog te houden. En dat vraagt tijd en geduld.
Vind ik leuk
scorpion82 +169
donderdag 21 februari 2019 om 14:13
Is het niet te rigoureus? Het verval op dit moment is namelijk wel heel erg groot.
Vind ik leuk
NvC +8476
donderdag 21 februari 2019 om 14:15
Nee. Het verval wat je nu ziet is de prestaties op het veld. Gewoon een klote groep voetballers en trainer. Maar met de juiste trainer en een paar spelers erbij kan je zo weer subtop/top staan. Zie Go Ahead van vorig seizoen, die zijn als 17e geeindigd en staan nu netjes in de top 5.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6863
donderdag 21 februari 2019 om 15:07
Nou vooraf sloeg ik jullie selectie toch heel wat hoger aan en voegde ik NEC toe aan het rijtje favorieten.
In het begin speelden jullie ook best aardig met een paar ongelukkige punten verlies tegen oa Cambuur en Jong PSV.
Daarna ging het steeds minder met het spel.
Vind ik leuk
NvC +8476
donderdag 21 februari 2019 om 15:15
Qu spelers wel ja. Maar na een redelijk begin ging het snel achteruit en sta je gewoon waar je verdient te staan. Dus of deze spelers zijn niet zo goed of de technische staf haalt hun potentie er niet uit.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6863
donderdag 21 februari 2019 om 15:42
Misschien een mix van beide.
Net zoals vorig seizoen met mijn clubje (twente)
Vind ik leuk
Savior +2504
donderdag 21 februari 2019 om 18:21
Oké nou ja het kan slechter, maar hopen dat NEC er weer bovenop komt zo'n club hoort niet in de kkd!
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 13:31
Nog een contract en niks gebeurd.
Vind ik leuk
NvC +8476
donderdag 21 februari 2019 om 13:46
Gefeliciteerd Buwalda! Je heb eindelijk je transfer te pakken. 👍
Vind ik leuk
RK +13
donderdag 21 februari 2019 om 13:56
Wat een ongelooflijke t#ringzooi bij NEC. Hoe is dat gesprek gegaan?

NEC: "Sorry Robin, we hebben je niet meer nodig. Succes in de toekomst en bedankt voor wat je voor ons betekend hebt."
Buwalda: "Ok, jammer."
NEC: "Trouwens, heb je vrijdag iets te doen? We komen nog een centrale verdediger te kort, je mag in de basis starten... De twee weken erna trouwens ook, maar daarna hebben we je ECHT niet meer nodig"

Niet te bevatten.
Vind ik leuk
NvC +8476
donderdag 21 februari 2019 om 13:59
As je hem heb zien spelen moet je blij zijn dat hij vertrokken is. Liever eigen jeugd zoals Veenendaal of Hoogveld erin zetten dan Buwalda.
Vind ik leuk
RK +13
vrijdag 22 februari 2019 om 09:39
Ik laat er geen traan om dat ie weg is, maar hoe NEC dit aanpakt is te genant voor woorden. Onze club is zo rot als een maand oude banaan.
Vind ik leuk
Smithsonian +43129
donderdag 21 februari 2019 om 15:12
Ach je moet wat.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 15:14
Waarom krijg NEC geen geld
Vind ik leuk
Lucky Kes +6863