4-0 met verstrekkende gevolgen: Nederland kan direct CL-ticket voorlopig vergeten

4-0 met verstrekkende gevolgen: Nederland kan direct CL-ticket voorlopig vergeten

Gepubliceerd: donderdag 21 februari 2019 om 23:00do 21-02-2019 om 23:00

Ze hebben maandenlang nek aan nek gelegen, Nederland en Oostenrijk, maar de strijd om de cruciale elfde plek op de UEFA-coëfficiëntenlijst lijkt eind februari al beslist te worden. FC Salzburg schaarde zich donderdagavond bij de laatste zestien van de Europa League, terwijl Nederland alleen maar kan hopen op een mirakel in Madrid.

FC Salzburg moest in de eigen Red Bull Arena een 2-1 nederlaag tegen Club Brugge goed maken, maar gaf de Belgische kampioen een ongenadig pak slaag: 4-0. Het leverde Oostenrijk 0,4 extra coëfficiënten-punten op, genoeg om het minieme verschil met Nederland goed te maken én om uit te lopen. De tweede Oostenrijkse Europa League-troef vond donderdagavond zijn Waterloo in Milaan: Rapid Wien had thuis al met 0-1 verloren van Internazionale en ging in de return met 4-0 onderuit.

Nederland heeft nog slechts één scenario om hoop uit te putten: wanneer Ajax er op 5 maart in slaagt om Real Madrid uit te schakelen en FC Salzburg zijn beide wedstrijden in de achtste finale van de Europa League verliest, sluit Nederland het Europese seizoen alsnog af als nummer elf. In dat geval mag de Eredivisie-kampioen van 2019/2020 waarschijnlijk rechtstreeks de Champions League in. De indrukwekkende Europa League-campagne van vorig seizoen, toen FC Salzburg pas in de halve finale strandde, belooft echter niet veel goeds.

De verloren punten van 2014/2015
Ook volgend seizoen zal het een hele opgave worden om boven Oostenrijk te eindigen, aangezien de resultaten uit het seizoen 2014/2015 dan komen te vervallen. Destijds overwinterden Ajax, Feyenoord én PSV in de Europa League, waardoor Nederland ruim zesduizend punten overhield. Oostenrijk werd in het hoofdtoernooi alleen vertegenwoordigd door het toenmalige Red Bull Salzburg en bleef steken op vierduizend punten. Het betekent dat Oostenrijk volgend jaar met een 'bonus' van tweeduizend punten van start zal gaan en verder uitloopt op Nederland.

In de achtergrond komen bovendien Tsjechië en Denemarken, die tijdens het seizoen 2014/2015 respectievelijk 3.875 en 2.900 punten pakten, opdoemen. De twee landen staan momenteel nog op respectabele achterstand van Nederland, maar beginnen het nieuwe seizoen op nagenoeg gelijke hoogte. Slavia Praag ontdeed zich donderdagavond van Racing Genk en kan dit seizoen nog wat extra punten pakken voor de Tsjechen.

Kortom: het gaat nog een hele toer worden voor de Eredivisie-clubs om Nederland weer de top-tien in te loodsen. De 4-0 in Salzburg zal voorlopig nog even na blijven dreunen.

De huidige middenmoot van de UEFA-ranking:
11. Oostenrijk 30,850 (5,800)
12. Nederland 30,663 (6,800)
13. Tsjechië 27,875 (5,700)
14. Griekenland 27,600 (5,100)
15. Denemarken 27,025 (4,875)

(tussen haakjes de score van dit seizoen)

Bron: Bert Kassies

Lees meer over:Champions League

Plaats een reactie

Zwollenaar1 +2236
donderdag 21 februari 2019 om 23:07
Dus hoeft Ajax PEC ook niet meer verplaatst te worden. Ziezo, probleem opgelost!!
Vind ik leuk
Mau Win +26
donderdag 21 februari 2019 om 23:11
Juist wel, want als ze winnen en doorgaan tegen Real hebben we nog kans ;)
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:12
Kans en hoop heb je altijd. Daar is alles mee gezegd.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:20
Inderdaad. De KNVB had Ajax beter 9 februari (voor Real thuis) vrij kunnen geven. Dat had ze een nederlaag tegen Heracles bespaard (of uitgesteld) en hadden ze wellicht beter resultaat behaald tegen Real.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 23:24]
Vind ik leuk
Paul1982 +12074
donderdag 21 februari 2019 om 23:41
Of heeft de nederlaag tegen Heracles gezorgd dat Ajax zo goed speelde tegen Real?
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3822
vrijdag 22 februari 2019 om 00:59
Ik heb die hele discussie hier afgelopen dagen beetje laten gaan , maar verbaasde mij zeer dat t punt wat jij benoemt amper is benoemd. Waarom idd niet die wedstrijd van Heracles verplaatst, daar had Ajax echt wat aan gehad, in kolkende arena heel wat meer kans op een resultaat dan met dit resultaat in Spanje.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 01:13
Godzijdank, er zijn nog mensen met inzicht!
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3403
vrijdag 22 februari 2019 om 07:02
Omdat die wedstrijd op zaterdag was, Ajax pas op woensdag hoefde te spelen. En dat ze toen thuis speelde tegen real, dus niet hoefde te reizen
Vind ik leuk
yuuup +10896
vrijdag 22 februari 2019 om 07:32
Dat dus. Dat mensen niet even een stapje verder kunnen denken.
Vind ik leuk
Babelagtig +2461
vrijdag 22 februari 2019 om 09:02
En ze niet ook woensdsg van te voren nog een wedstrijd hadden...
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 07:02
Dus de gemiste kansen van Ajax tegen Real zijn het gevolg van een nederlaag tegen Heracles? Het zoeken naar "oorzaken" gaat wel heel ver in deze.
Omgaan met druk ligt meer voor de hand, dat gaat straks al 5 seizoenen mis.
Vind ik leuk
Mau Win +26
donderdag 21 februari 2019 om 23:23
Een beetje zoals Juve
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:27
Ik heb ook nog steeds hoop, ook al is de kans redelijk klein.
Vind ik leuk
Vakkie D +4610
donderdag 21 februari 2019 om 23:55
Dat is wel de instelling van kuve na die 1e pot 🤐... zag ze als titel kandidaat voor de cl..
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 10:37
En sinds Ramos is geschorst voor de return zijn de kansen aanzienlijk toegenomen 👌
Vind ik leuk
Pelemaradona +1085
donderdag 21 februari 2019 om 23:17
Dan moet Ajax best wel veel wedstrijden inhalen..
Vind ik leuk
phritzzz +4260
donderdag 21 februari 2019 om 23:48
Klopt. De EL heeft volgens mij ook nog een extra speelronde. Kansloze missie. Komt bij dat Ajax niet gaat winnen in Bernabeu.














Zucht....... Nooit
Vind ik leuk
Pelemaradona +1085
donderdag 21 februari 2019 om 23:55
Real Madrid doet het slechter in eigen huis dan buitenshuis,En niet vergeten al die gemiste kansen,CR7 verbloemde veel door te scoren,terwijl de rest de makkelijkste kansen om zeep hielpen....Tegen Girona ging het weer als ouderwets,kansen missen en nonchalant voetballen,wat ze bijna de kop kosten tegen Ajax...
Vind ik leuk
Elohim +1425
vrijdag 22 februari 2019 om 12:12
Nooit is een rare opmerking.. in 1996 liepen ze met een 0-2 En staande ovatie van het veld.

Je zal wel te jong wezen of gedacht hebben dat het over psv ging.
Vind ik leuk
phritzzz +4260
vrijdag 22 februari 2019 om 13:12
Ik was op het museumplein ten tijde van de huldiging in '95

Je hebt gelijk nooit is overdreven maar helaas acht ik de kans klein ;)
Vind ik leuk
Elohim +1425
vrijdag 22 februari 2019 om 13:17
Okay, je dacht dus dat het over psv ging. ;)

Eens, sinds die staande ovatie zijn de onderlinge resultaten niet voor niets in het voordeel van Real komen te liggen.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:35
De KNVB en Ajax we raken maar niet uitgepraat erover
Vind ik leuk
Paul1982 +12074
donderdag 21 februari 2019 om 23:40
Blijf vooral aan jezelf denken, dan komen we er wel...
Vind ik leuk
Benniewies +5386
donderdag 21 februari 2019 om 23:50
Gelukkig stoppen de punten tellingen niet! Je bekijkt het zwart wit.
Vind ik leuk
Donny Black +1481
vrijdag 22 februari 2019 om 01:22
Who cares about fuckin Zwolle, be real, kijken nog geen 10 000 mensen naar die wedstrijden op fox, know your place… .. .
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 februari 2019 om 01:22]
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:07
Ach bekijk het aan de positieve kant. Het kan altijd NOG erger. Ons Polen staat 25e (!)
Mag ik janken? Ja, dankjewel.

Warszawa dat dit jaar verloor van verdomme FC Diffeldunges. Het was weer eens om te janken!..

[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 23:13]
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:23
Jezus, ik ook nog serieus Diffeldunges googelen, één keer raden waar ik uit kom.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:24
Ahahah, lekker man. Ja ze hadden verloren van een Luxemburgse club. Diffeldingus, Diffeldinge, Diffeldange, Duffeldange. Geen idee. Zoiets in iedergeval
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:25
Dat je het niet weet zegt al genoeg.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:38
Bedoel je dudelange , wie kent ze niet
Vind ik leuk
phritzzz +4260
donderdag 21 februari 2019 om 23:50
Fc Differdange. Het is je vergeven
Vind ik leuk
Donny Black +1481
vrijdag 22 februari 2019 om 01:23
Thanks for the laughter my friend :)
Vind ik leuk
Pelemaradona +1085
donderdag 21 februari 2019 om 23:08
Wint Ajax van Real dan mogen ze van mij ook kampioen worden....Maar als ze verliezen,dan blijft alles hetzelfde..1 0f 2 maakt ook dan niks uit..
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:08
Zo en daar moet Ajax - Pec. voor worden uitgesteld.🙈😂😂
Vind ik leuk
Rabarber +4417
donderdag 21 februari 2019 om 23:09
Of jullie hadden gewoon van die aspergeplukkers uit Slowakije kunnen winnen.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:11
Jammer dan dat is niet gebeurd.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:16
Dan had die wedstrijd wss helemaal niet verplaatst hoeven worden. Nu gaat het om bemachtigen van groepsfase CL voor de nr 1. Als Feyenoord de groepsfase in de EL had gehaald en een paar wedstrijden had gewonnen dan hadden we hem wss al veilig gesteld! Dus nu niet gaan zeiken!
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:18
Zeiken doen we niet!!. Laat Real Madrid het maar afmaken.😜
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:24
Dat doen ze wel.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:25
Het zeiken komt uit Amsterdam.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:40
Liever terecht zeiken en terecht gelijknhebben dan niet in het stuk voorkomen.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:47
Liever verliezen van real met de borst naar voren...dan verliezen van Excelsior met de staart tussen de benen ..
Vind ik leuk
Kaar +3115
vrijdag 22 februari 2019 om 01:57
Goed vergelijk🙈🤣🤣
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:51
Dat hoop je. Net zoals ik jouw clubje graag naar de KKD zie zien gaan.
Vind ik leuk
Niels92 +36733
donderdag 21 februari 2019 om 23:53
Eerst zien dan geloven, vorige week had je veel praatjes dat Ajax wel met een 0-5 zou verliezen. Nadat het tegen de verhouding in 1-2 werd kwam je met dat Madrid zich in heeft gehouden. Hopelijk snoert Ajax al die Madrid supporter hier de mond, Ajax is zeker niet kansloos :)
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 00:10
Nee, eerlijk is eerlijk. Ajax speelde een puike pot. Ik had echt verwacht dat Real er overheen zou walsen maar niets was minder waar.
Ik heb de hele eerste helft met mijn handen in het haar gezeten tussen de Ajax supporters in. Verschrikkelijk!

Ik had een hele andere wedstrijd verwacht, zeker na die verliespartij van Ajax tegen Heracles. Ik sta nog wel steeds achter mijn opmerking dat Real niet vol gas ging. Wat ze uiteindelijk hebben bereikt is volgens mij ook precies waar ze voor kwamen. De opzettelijke gele kaart van Ramos bevestigde dat alleen maar.

Maar goed, desondanks moet ik wel even toegeven dat Ajax goed weerstand bood en zeker niet kansloos was.

Ik zie het alleen niet gebeuren dat ze dit nog recht trekken. Real Madrid is nou eenmaal de koning van de Champions League de laatste jaren. Ik vergeet nooit meer dat ze tegen Wolfsburg de eerste wedstrijd 2-0 verloren en dat ze thuis doodleuk met 3-0 van het veld stapten.

Ajax heeft zeker kans, maar Real geeft dit echt niet meer weg.
Vind ik leuk
Finaltouch +192
vrijdag 22 februari 2019 om 01:17
Ze hebben allemaal praatjes, als Ajax wint dan is Real slecht maar verliest Ajax dan hoor je ze zeggen zie je nou wel dat Real een paar maten te groot is bla bla.

Ajax heeft mooi voetbal laten zien in Europa, iets wat je van een ander NL club helaas niet kan zeggen. En dan nog beweren dat Ajax niks te zoeken heeft in Europa, en het grappige daarvan is dat ze allemaal in het buitenland alleen maar lof hebben.

Jaloers en afgunst over top and far away!
Vind ik leuk
JWK +804
vrijdag 22 februari 2019 om 05:58
Zo is dat, ik heb er nog wel een goed gevoel bij!
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 22 februari 2019 om 07:53
Ik hoop mee!!!
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:26
That's the spirit van een echte Feyenoord er. Alleen op kunnen laden tegen het gehate Ajax, maar Nederland in de kou laten staan tegen een onbeduidend clubje uit Verweggistan en dan hier een grote bek durven hebben. Toppers!
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:27
Ze wonnen ook van PSV.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:30
Inderdaad 👍
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 22 februari 2019 om 07:56
vergeet je ajax niet, die werden vernederd ook!
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:29
Grote bek hebben we niet.Geven alleen een oprechte mening😜😂
Vind ik leuk
Kaar +3115
vrijdag 22 februari 2019 om 02:00
Ga nou niet huilen joh, zondag sta je te juichen als Feyenoord wint van PSV.
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 22 februari 2019 om 07:56
zie ik niet snel gebeuren...
Vind ik leuk
Kaar +3115
vrijdag 22 februari 2019 om 10:07
Dat hij staat te juichen bedoel je...
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 22 februari 2019 om 10:59
dat ja :)
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 10:29
Winnen van PSV daar ben ik helemaal niet zo zeker van.....mocht het wel zo zijn natuurlijk juich ik dan maar wel met een bijsmaak omdat Feyenoord het alleen doet tegen(betere) ploegen en niet kan winnen van de (mindere) ploegen. Zo Triest van Feyenoord.
Vind ik leuk
Kaar +3115
vrijdag 22 februari 2019 om 10:54
Ik reageerde niet op jou hoor, maar op die Ajaxsupporter die weer zo bijdehand aan het doen was.

Ik denk ook niet dat we winnen hoor, zeker niet. Nu vind ik woensdag nog belangrijker maar ook dat wordt een lastige denk ik....
Vind ik leuk
Stranger +6657
vrijdag 22 februari 2019 om 16:45
Als Ajax en PSV vorig jaar niet door het zelfde niveau clubs voor de groepsfase er uit geknikkerd waren was het ook niet nodig geweest;-)
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:11
Was misschien niet nodig geweest als een zekere club niet 4-0 van Trencin had verloren. Hadden we meer Europese puntjes kunnen pakken maar het zit niet mee helaas.
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
donderdag 21 februari 2019 om 23:16
Of Ajax tegen Nice. Of Molde. Of PSV tegen Osijek. Of Heracles tegen Arouca. Of AZ tegen Kairat.

"Het zit niet mee helaas".
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 23:17]
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:27
Uhmm niet lullen Ajax heeft zijn punten ruimschoots gepakt. Die vlieger gaat dus niet op
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
donderdag 21 februari 2019 om 23:29
Sorry Wessel. Ik maakte een onvergeeflijke fout. Ajax had inderdaad, net als Heracles, Feyenoord en AZ, niet meer punten kunnen pakken dan ze al gedaan hadden.


Stom van mij.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 23:37]
Vind ik leuk
JCJWZ +14867
vrijdag 22 februari 2019 om 01:59
Ajax haalt al decenia lang verruit de meeste punten voor NL. Daarom noemen ze in het buitenland ons land ook het land van Ajax.
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 22 februari 2019 om 07:58
Ach hij heeft toch gelijk.. maarja er moeten gelijk een paar teefjes in de stress schieten
Vind ik leuk
Kaar +3115
vrijdag 22 februari 2019 om 11:26
'het land van Ajax'....ja hoor het staat er echt.
Vind ik leuk
Elohim +1425
vrijdag 22 februari 2019 om 12:28
Uitspraak van Capelllo gemist, jochie?
Vind ik leuk
Kaar +3115
vrijdag 22 februari 2019 om 12:30
Jochie?!
Ik begrijp dat Capello het hele buitenland vertegenwoordigt?
Vind ik leuk
Elohim +1425
vrijdag 22 februari 2019 om 12:42
Jochie aangezien Cappelo pas gestopt is en jij de opmerking kennelijk gemist hebt.

Noem eens 1 uitspraak als die van Capello die over een andere club als Ajax gaat.
Nee, niet gevonden..
Dan zette Capello daar dus een precedent mee waar naar verwezen werd.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 februari 2019 om 12:43]
Vind ik leuk
Kaar +3115
vrijdag 22 februari 2019 om 02:01
Foei Il Gordo, niet meer doen he🤗
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
vrijdag 22 februari 2019 om 11:11
Mooi hè?
Vind ik leuk
River ice +1814
donderdag 21 februari 2019 om 23:28
Precies de afgelopen jaren hebben te veel clubs makkelijke punten laten liggen. Kwestie van de voorbereiding niet serieus nemen. Competitie toch als hoofddoel hebben. Psv mooiste voorbeeld vorig jaar. Rest speelt europees en zelf elke week met 1 goal verschil winnen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 00:03
Tegenwoordig zijn ze al blij met een gelijkspel
Vind ik leuk
JCJWZ +14867
vrijdag 22 februari 2019 om 02:01
Wat? Bij Psv zijn ze al blij met een afgang van 4-0 want ze dachten dat ze mee konden komen. Als Ajax er zo afgaat dan is er brand en een revolutie, verschil qua topsportklimaat en ambitie.
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 22 februari 2019 om 07:59
nou na feyenoord uit was het vrij rustig hoor :)
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 22 februari 2019 om 07:58
Volgens mij speelde ajax ook geen europees voetbal hoor toen PSV het niet speelde...
Vind ik leuk
Koekie1970 +1255
donderdag 21 februari 2019 om 23:58
Ajax gaat in deze reeks niet op Ajax - Nice was niet dit jaar hé....
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
vrijdag 22 februari 2019 om 00:01
Klopt.


De puntentelling van de UEFA gaat ook over de afgelopen vijf jaar. Je weet wel.
Vind ik leuk
Florian87 +12161
vrijdag 22 februari 2019 om 00:04
En welke club heeft de meeste punten gehaald? En welke "top" club haalt al jaren amper punten binnen voor Nederland?
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
vrijdag 22 februari 2019 om 00:16
Volgens mij ging het er hier om wie wat "onnodig liet liggen".
Vind ik leuk
FRChamp +1361
vrijdag 22 februari 2019 om 00:40
Je kan beter een prijs pakken dan leuk mee doen en niets winnen. Feyenoord is de laatste Nederlandse club met een Europese prijs. Bovendien pakt Feyenoord de afgelopen jaren meer prijzen dan welke club dan ook en dan hebben we het nog niet eens over de geschiedenis gehad dus Feyenoord is zeker een topclub.
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 22 februari 2019 om 08:00
Alleen jammer dat Feyenoord niet acteert als een topclub
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
vrijdag 22 februari 2019 om 11:33
Dat ben ik honderd procent met je eens.
Vind ik leuk
FRChamp +1361
vrijdag 22 februari 2019 om 11:41
Als je zoveel prijzen pakt, financieel gaat het ook weer beter, 1908 staat er, Feyenoord City komt eraan, daar draait het om als topclub zijnde. Kritiek zal er altijd zijn en dat maakt alles nog beter.
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 22 februari 2019 om 11:48
Met alle respect maar je heb het toch over troostprijzen? Als Feyenoord nou de beker zou pakken en 4 punten achter de kampioen zou staan dan vind ik het echt goed maar een beker pakken en in de comp meer dan 15 punten achter de kampioen eindigen vind ik alles behalve goed.
Als je ambitie kampioen worden is dan mag het gat niet zo groot zijn lijkt mij...
Vind ik leuk
FRChamp +1361
vrijdag 22 februari 2019 om 12:42
Een grote achterstand op de kampioen is nooit goed, maar een prijs pakken is altijd goed.
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 22 februari 2019 om 13:18
tja een prijs zonder waarde aangezien topclubs de prijs niet heel serieus nemen. Daardoor gaan de verkeerde clubs europa in wat ons punten kost...
Vind ik leuk
FRChamp +1361
vrijdag 22 februari 2019 om 14:00
Zeg je nu, omdat jullie al jaren niks winnen hahahahaha🤣🤣
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 22 februari 2019 om 14:51
Hahahaha weet je wel tegen wie je praat?
Vind ik leuk
FRChamp +1361
vrijdag 22 februari 2019 om 15:14
Ja, hahahahahaha
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 22 februari 2019 om 15:39
denk het niet :)
Vind ik leuk
Florian87 +12161
vrijdag 22 februari 2019 om 11:20
1 kampioenschap noem jij de meeste prijzen de laatste jaren? Beker en JC schaal zie je dat echt als prijzen waar een topclub blij van wordt?
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 22 februari 2019 om 11:40
Kennelijk :)
Vind ik leuk
FRChamp +1361
vrijdag 22 februari 2019 om 11:48
Natuurlijk zijn dat ook prijzen. Als je als topclub dat niet als prijzen ziet respecteer je het Nederlands voetbal niet en daar begint het. Daarom winnen sommige clubs nu helemaal niks meer.
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 22 februari 2019 om 11:49
Ben ik zeker mee eens, alleen je verdiend niet zoveel met een beker... als je dat soort dingen belangrijk maakt zoals in buitenland dan wordt het ook een serieuze prijs
Vind ik leuk
FRChamp +1361
vrijdag 22 februari 2019 om 12:47
Een prijs is de verkroning van de behaalde resultaten, beoordeeld als de winnaar en daar gaat het om. Met de landstitel zie ik het Nederlands voetbal ook niet meer zoveel winnen nu we alweer op plek 12 staan... Er moet dus progressie komen!
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 22 februari 2019 om 13:19
zolang de topclubs deze prijs niet serieus nemen zal er altijd een "verkeerde" club europa in gaan.
Niet omdat zij de sterkste zijn maar andere clubs deze beker laat liggen
Vind ik leuk
FRChamp +1361
vrijdag 22 februari 2019 om 14:04
Zoals ik zei, omdat jullie al jarenlang met lege handen staan krijg je dit soort smoesjes 😂😂 hahahhaha
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 22 februari 2019 om 14:50
Jaren lang met lege handen??
Vind ik leuk
FRChamp +1361
vrijdag 22 februari 2019 om 15:13
Hahahahah
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 22 februari 2019 om 15:39
?????
Vind ik leuk
Elohim +1425
vrijdag 22 februari 2019 om 12:44
Niet dus.. bij een coëfficiënt kun je beter regelmatig leuk mee doen.
Vind ik leuk
FRChamp +1361
vrijdag 22 februari 2019 om 12:48
En dan verliezen, nou gefeliciteerd
Vind ik leuk
Elohim +1425
vrijdag 22 februari 2019 om 12:51
Onderdeel van het spel..

Er worden maar 2 Europese prijzen verdeeld per seizoen dus er zijn er altijd een hoop die niet winnen.

Het niet willen snappen hoe een coëfficiënt werkt is chronisch?
Vind ik leuk
FRChamp +1361
vrijdag 22 februari 2019 om 13:03
Je moet het gewoon winnen!
Vind ik leuk
Elohim +1425
vrijdag 22 februari 2019 om 13:14
Okay, chronisch dus...
Vind ik leuk
FRChamp +1361
vrijdag 22 februari 2019 om 13:57
Je bent gewoon boos en jaloers, omdat jullie al jaren geen prijzen pakken en wij wel. Bovendien de 6-2 doet je nog pijn hahahahahha🤣
Vind ik leuk
Elohim +1425
vrijdag 22 februari 2019 om 14:45
Ach die 6-2 is maar 4 doelpuntjes verschil, dat voor jullie al sinds 1964 niet meer voorgekomen.
Zou het ook jammer vinden als er straks alleen maar van die jochies zouden zijn die denken dat punten meenemen uit Rotterdam een gegeven is.
Zoals ik aan je gefrustreerde reactie kan zien ken jij er een hoop die je er op hebben gewezen dat het al járen een levende gedachte is onder de jonge supporters.
Een net volwassen Feyenoorder bijvoorbeeld zou niet beter weten als dat Feyenoord kansloos is of met geluk een puntje over kon houden aan een wedstrijd tegen Ajax, toch jammer in mijn optiek.

Jaloers op Feyenoord na die ene titel in 18 jaar?! Nee joh gekkie, sterker nog ik gun het jullie zoals hierboven omschreven van harte.
Ik hoop zelfs dat jullie je ook weer gaan laten zien in Europa, dan kunnen we landen als Oostenrijk, Denemarken en Tsjechië ten minste onder ons houden.
Mede door die onderlinge oorwassing van 4-0 (goh toevalligerwijs ook 4 goals verschil alleen met die 0 op het scorebord heb je echt niets te vertellen of juichen gehad) tegen Trencin vechten we volgend jaar juist om in de buurt te blijven van die belangrijke 11 plek op de club coëfficiëntenlijst in plaats van dat we op die plek staan.

Ik zou die eerste en voorlopig laatste Europese prijs van een Nederlandse club ook zeker koesteren, die maken het dat je ten minste ergens nog gelijk mee staat ten opzichte van psv.
Vind ik leuk
FRChamp +1361
vrijdag 22 februari 2019 om 15:18
4 doelpunten verschil is al heel veel, het had erger kunnen uitvallen met al die kansen van Feyenoord. Compleet weggespeeld en vernederd door Feyenoord 😂 hahahhaha
Vind ik leuk
Senn +8130
vrijdag 22 februari 2019 om 07:25
Hallo ik ben Florian en heb de langste....
Vind ik leuk
Florian87 +12161
vrijdag 22 februari 2019 om 11:18
Hallo jij bent Senn de hypocriete moraalhoer van VP
Vind ik leuk
Senn +8130
vrijdag 22 februari 2019 om 12:33
Stoer!!!!
Ik neem het het niet kwalijk, je bent nog zo jong.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1255
vrijdag 22 februari 2019 om 00:04
Dat dan weer wel, maar volgens mij begrijpen ze bij de Uefa zelf de puntentelling ook niet en doen ze maar wat.
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
vrijdag 22 februari 2019 om 00:16
Dat sowieso.
Vind ik leuk
Kaar +3115
vrijdag 22 februari 2019 om 02:00
😰😰😰
Vind ik leuk
Retweet +752
donderdag 21 februari 2019 om 23:12
Was met het oog op de competitie handig....dat verzetten.

Mochten ze de finale van de beker halen dan zal die ook wel verzet worden tot na de competitie 😉
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 23:13]
Vind ik leuk
Koekie1970 +1255
vrijdag 22 februari 2019 om 00:00
Bekerfinale hoort sowieso niet voor de laatste 2 competitierondes gespeeld te worden. Gewoon weer op Hemelvaartsdag om 18.00 uur.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:14
Terecht als we er weer goed op willen staan en die groepsfase CL te bemachtigen! Alles er aan doen om Ajax door te laten gaan in de CL is topbeleid! Waar maakt iedereen zich druk om?
Vind ik leuk
FRChamp +1361
vrijdag 22 februari 2019 om 00:29
Omdat het niet hoort, daar is niks ‘top’ aan, geholpen worden. Zelf presteren.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1255
donderdag 21 februari 2019 om 23:56
Win nu maar in Eindhoven, praten we daarna verder.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 00:14
Denk niet dat het gaat gebeuren. Maar wie weet de bal is rond.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:08
Kut Salzburg
Vind ik leuk
rpaulp50 +13631
donderdag 21 februari 2019 om 23:12
Neeee, kut Brugge!
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:17
Dit idd. Zeer trieste ploeg. Echt bizar slecht. Genk overigens ook. Genk verloor vandaag met 1-4 (in eigen huis) van Slavia Praag.
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
donderdag 21 februari 2019 om 23:18
Tyfus ploeg. Wel een leuke stad.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:37
Sjaak zou zeggen
Van mij mag Brugge degaraderen !!
Vind ik leuk
RenW +4267
vrijdag 22 februari 2019 om 01:30
Kut ED
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:11
Heel raar eigenlijk dat Oostenrijk gewoon boven Nederland staat, want Oostenrijk had geen team in de CL en Nederland 2. Ajax gaat dan ook nog door. Ja dit seizoen hebben ze wel meer punten, maar toch maar 1000 meer. Weet iemand hoe dat dan werkt? Hoeveel punten je krijgt als je doorgaat in de CL/EL en als je je kwalificeert voor de CL/EL? Ik zie Oostenrijk overigens nooit in de CL en zeker niet in de knock-out fase en Ajax had een finale EL en PSV een achtste finale CL een paar jaar terug. Miss heb ik iets gemist dat er een Oostenrijkse club het goed deed in de CL, maar kan het niet herinneren. Zie alleen RB Salzburg en af en toe Rapid Wien ofz in de EL tot de kwartfinale komen ofz...
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:30
El of cl levert evenveel punten op
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:38
Echt? Maar dan had Ajax veel beter derde kunnen worden in de poule dus, want in de EL is de kans veel groter dat je verder komt! Alleen dan wel minder geld voor Ajax dan.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:53
Klopt snap er ook geen reet van
Vind ik leuk
JCJWZ +14867
vrijdag 22 februari 2019 om 02:03
EL en CL leveren een gelijkspel en overwinning evenveel punten MAAR bij plaatsing CL en plaatsing knockoutfase krijg je bonuspunten die meer zijn dan dat je in de EL krijgt. Dat is het enige verschil.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:40
De punten die je met wedstrijden kunt behalen in de CL en de EL zijn gelijk.

2 punten bij winst
1 punt bij een gelijkspel

Dat wordt dan weer gedeeld door het aantal ploegen dat dat land vanaf het begin in Europa vertegenwoordigde, ook al zijn die allang uitgeschakeld.

De bonus van de CL tov de CL is dat als een ploeg de knock-outfase haalt, die ploeg vier punten krijgt, ook weer te delen door jet aantal clubs dat actief is voor dat land.
Ook krijgen alle ploegen die de CL-groepsfase instromen sws 4 punten, dat te delen door het aantal clubs van dat land.

Volgens mij ligt het zo, ik vind eigenlijk dat clubs in de CL meer punten zouden moeten kunnen halen, bijvoorbeeld 3 punten bij winst en anderhalf bij gelijkspel, omdag de CL toch veel zwaarder is.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13631
donderdag 21 februari 2019 om 23:47
Dat is niet raar, die zijn echt vernieuwend bezig, denken niet zoals Ajax alleen aan leuk voetballen maar weten ook te winnen.
Vind ik leuk
Elohim +1425
vrijdag 22 februari 2019 om 12:38
Jammerlijk mislukte sneer..

Ajax 25ste
Psv 40ste

Basel 29ste
Salzburg 30ste

Ondanks dat ook Ajax (met name vorig jaar) meer punten zou kunnen pakken ligt het toch echt niet aan hun, maar juist aan de andere Nederlandse deelnemers!
Vind ik leuk
3Bier +14424
vrijdag 22 februari 2019 om 08:09
NL kreeg door de deelname aan de CL van 2 clubs 8 punten. Die voorsprong hadden we op Oostenrijk.
Vervolgens is het zowel in de CL als in de EL 2 punten voor overwinning en 1 punt voor een gelijkspel.
Beide landen hadden 2 ploegen in de groepsfase en beide landen moeten hun punten delen door 5 (het totaal aantal deelnemers)
De Oostenrijkers wonnen in de groepsfase 9x en 1x gelijkspel (19 punten)
Wij wonnen in de groepsfase 3x en 5x een gelijkspel (11 punten).
Zo zijn die 8 punten ingelopen.
Dat Red Bull won ook gewoon al zijn groepswedstrijden. Dat doet ons nu de das om.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17176
donderdag 21 februari 2019 om 23:19
Dat rechtstreeks plaatsen is toch helemaal niet belangrijk.
Zie de topics over de uitgestelde wedstrijd Ajax - Pec Zwolle.

Gewoon lekker 3 voorrondes spelen.
Uitgeschakeld worden in de voorrondes is een grote financiële klap wat grote gevolgen zal hebben.


[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 23:20]
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:26
Die andere ploegen mogen zich schamen, nieuwe regel, haal je geen europeese punten binnen, mag je het jaar volgend niet meer europa in. Dus hoeven ze Feyenoord ook niet ieder jaar de beker te schenken.
Vind ik leuk
Itsese +6242
vrijdag 22 februari 2019 om 04:35
Dan had Ajax dus helemaal geen Europa League finale mogen spelen;)
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 09:17
Klopt helemaal.
Vind ik leuk
Elohim +1425
vrijdag 22 februari 2019 om 12:49
Vreemd.. er is maar 1 jaar dat Ajax geen punt(en) heeft gehaald en dat was toen ze uitgesloten waren van deelname na het staaf incident.

Waar doel je nou op dan?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 februari 2019 om 14:47]
Vind ik leuk
Elohim +1425
vrijdag 22 februari 2019 om 12:47
Tja.. waar voetballen de kleinere clubs dan voor?
Onze top (met name psv en Feyenoord) moet(en) beter presteren.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 14:31
Precies dat is het, ajax komt het maar zelden voor dat ze geen punten halen, maar de rest, pfffff
Vind ik leuk
Elohim +1425
vrijdag 22 februari 2019 om 14:51
Nou ja, ik kom uit de tijd dat Ajax nog minimaal 1 Europese prijs won per decennium.
Dat is sinds 2000 wel wat karig geworden met alleen 1 verloren finale in tot nu toe bijna 2 decennia. (Kom je zelfs 1 finale te kort om te blijven zeggen dat er elk decennium ten minst 1 finale was. :(
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 16:02
Nog steeds veruit de meeste punten europees voor nederland binnen geharkt.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:21
Who cares ? We winnen de CL toch nooit meer.
Gewoon de EL in en wat rondes doorkomen. Niet zoveel geld voor de clubs maar daar hebben wij toch niks aan, aan andermans geld. Langer in de EL krijgen we meer wedstrijden te zien. Daar gaat t toch om ? Niet alleen om geld ?
CL winnen ? Dromen mag, maar een nachtmerrie is ook een droom.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:23
Nooit meer de CL winnen? Ajax is er nog en wint misschien dit jaar al.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 02:22
@Edgar_Manucharyan nou ga er maar van uit dat onze club ook dit jaar geen CL kunnen winnen natuurlijk hoop ik het zo net als misschien mede Ajacieden hier dat we die misschien nog kunnen winnen dit jaar maar ik reken er zelf niet meer op ik heb vanaf de dag dat de loting bekend werd dat we tegen R.Madrid moesten gezegd van als we toch door komen dat we R.Madrid eruit kunnen gooien uit de CL dan kunnen ze of moeten ze de rest ook kunnen winnen maar ik ga er nu naar de 1e wedstrijd die we hebben gespeeld hebben tegen R.Madrid en met 2-1 verloren hebben een hard hoofd voor dat we het niet gaan redden om de volgende ronden door te gaan al hoop ik natuurlijk op een stuntje van onze Ajax dat ze toch R.Madrid op de knieën krijgen en we toch door komen
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 21:08
Ow. Ik heb er juist een vederlicht hoofd in, na de eerste wedstrijd over de kansen van Ajax. Nou niet bepaald een hard hoofd. Ajax was beter dan Real. Creerde een hoeveelheid kansen waar een paard de hik van kreeg. Ajax speelde zeer overtuigend. Als Ajax hetzelfde kan laten zien in Bernabeu, en dat tegen een Real zonder Ramos, maar dan nu wél de kansen afmaakt dan wint Ajax met 1-3 a 1-4.
Maar als Ajax achteruit gaat hangen en loeren op de counter, dan is het al voor we beginnen over en sluiten.
Vind ik leuk
1313 +8803
vrijdag 22 februari 2019 om 01:07
Ook EL tickets hebben we al bijna niet meer.😂😂 we zijn triest hard aan het falen als land zijnde. En zoals gezegd, Denemarken, Tjechie komen er ook nog aan. Wtf is dit een triestheid ten top zeg. Ongelooflijk. En de mensen maar zeuren en huilen vandaag over het feit dat er 1 wedstrijdje wordt verplaatst. Laat ze lekker huilen over het feit dat onze clubvoetbal helemaal naar de klote gaat. Want dit is toch echt bedroevend, zo slecht hebben we er nog nooit voorgestaan.😂😂
Vind ik leuk
stratumseind +195655
donderdag 21 februari 2019 om 23:23
Achteraf gehuil om niks , dit zie je toch al jarenlang aan komen.

Al verzet je de hele competitie ervoor het is gewoon allemaal te matig europees gezien
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:53
Jullie toen in dat seizoen dat jullie de achtste finales haalden en wij dit seizoen was en is toch echt wel prima. Net als onze EL-finale.
Vind ik leuk
stratumseind +195655
vrijdag 22 februari 2019 om 00:01
tis sporadisch en veul te weinig constant en daar kan je utrecht vitesse az en feijenoord ook bij betrekken.

Dat Nederland niet mee kan in de cl is al langer duidelijk maar in de poulefases van de el zouden ieder jaar 3 clubs moeten zitten
Vind ik leuk
1313 +8803
vrijdag 22 februari 2019 om 01:10
Komop, Brugge, Anderlecht.... die staan gewoon boven jouw Psv, in de Europese ranking... ben je het niet met me eens dat dat gewoon niet kan? Waarom kunnen ze het in België wel verdomme, en staan we gewoon ruim 7000 punten achter ze?
Vind ik leuk
Donny Black +1481
vrijdag 22 februari 2019 om 01:28
Dank je, iemand die het begrijpt, en dat nog wel op VP :)
Vind ik leuk
1313 +8803
vrijdag 22 februari 2019 om 01:34
Ja het is toch ook zo. Dit is gewoon diep triest joh. Zo slecht hebben we er nog nooit voorgestaan. Op naar plek20 hoppa! En niemand die er maar ook iets om geeft. Belachelijk😂
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 01:45
Heb je een punt, zeker Feyenoord.
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 21 februari 2019 om 23:24
Als die sullen in Eindhoven hun plicht hadden gedaan was er niks aan de hand geweest, maar ja die winnen in Europe helemaal niks, maar wel een grote bek.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:31
Wij spelen ook nog tegen elkaar. Ik zou me daar meer druk over maken.
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 21 februari 2019 om 23:33
Daar lig ik niet wakker van, is gedaan met jullie.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:35
Dat weet je pas de laatste speeldag. Tip!
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 21 februari 2019 om 23:37
Als jullie van AZ verliezen en dan met 6 punten achterstand 2e worden 😂😂😂
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:40
En spelen jullie nog tegen Utrecht, hopelijk niet de laatste dag, toch???
Vind ik leuk
Nr14always +4043
vrijdag 22 februari 2019 om 00:28
Mooi met de schaal over de A2 terug 😂😂
Vind ik leuk
kees ee +943
donderdag 21 februari 2019 om 23:51
. . . sometimes you win, . . . sometimes you loose !?
Vind ik leuk
Donny Black +1481
vrijdag 22 februari 2019 om 01:30
loose = los / lose = verliezen... .. . just saying :P
Vind ik leuk
kees ee +943
vrijdag 22 februari 2019 om 10:30
zal je correctie nakijken, zal vast oke zijn, maar uit de losse pols blijft de strekking gelijk.
Vind ik leuk
kees ee +943
vrijdag 22 februari 2019 om 10:41
. . helemaal gelijk vwb vertaling donny !
Vind ik leuk
Mo +12959
vrijdag 22 februari 2019 om 00:02
Als wij worden ingehaald door Tsjechië en/of Denemarken mogen we echt onze ogen uit onze kop schamen, die landen stellen geen kut voor.
Vind ik leuk
FRChamp +1361
vrijdag 22 februari 2019 om 00:19
12e plek is Nederland onwaardig, moet opgeschroefd worden de komende jaren!
Vind ik leuk
HupHolland +3863
vrijdag 22 februari 2019 om 00:54
Wat een rommelig verhaal zeg!
Vind ik leuk
Het Brein +4815
vrijdag 22 februari 2019 om 00:54
Vanaf volgend seizoen een club die de groepsfase haalt, belonen met een ticket voot de kwart finale van de KNVB beker en thuisvoordeel!
Vind ik leuk
DeNeutrale +222
vrijdag 22 februari 2019 om 01:32
Een simpele rekensom leert dat Trencin met 10 - 2 zou winnen van Ajax. (Trencin - Feyenoord 4 - 0 en Feyenoord - Ajax 6 - 2)
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 07:29
Dus in theorie:
Ajax wint CL volgens sommigen

RKC > PSV
PSV > Ajax

RKC was de gedoodverfde CL winnaar geweest als ze mee hadden mogen doen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 01:39
"Ajax heeft na het resultaat tegen real Madrid en de uitslag van Salzburg- club Brugge geen uitzicht op het behalen van punten voor Nederland. De KNVB denkt dat Ajax in de voorronde van de champions league meer kans maakt om als nummer 2 van de eredivisie de groepsfase te halen dan andere teams uit de eredivisie . De KNVB doet er nu alles aan om clubs in de eredivisie te ontzien en Ajax het zwaarst mogelijke programma te geven om zeker te zijn van een tweede plaats in de eredivisie. Zo speelt Ajax in het restant van het seizoen alleen nog maar tegen teams uit de top 6. De KNVB verwacht dat Ajax hier hierdoor genoeg weerstand heeft gekregen om goed voorbereid te zijn voor het seizoen 2019-2020." Daarnaast heeft de KNVB nog een nieuwe maatregel getroffen. "Wedstrijden van PSV worden tot het einde van het seizoen bepaalt op de laatste 10 minuten. Mocht het in die tussenstand gelijk blijven , dan wordt er doorgespeeld totdat PSV een doelpunt gemaakt heeft. Dit zal maximaal tot de 95ste minuut duren." Dit om te laten zien dat de KNVB ethisch en integer handelt en het belang van alle eredivisie clubs vertegenwoordig (ook al is dit niet zo). #KNVB maffia
Vind ik leuk
Donny Black +1481
vrijdag 22 februari 2019 om 03:13
Al zou ik het graag met je eens zijn, is dit helaas fantasie... .. .
Vind ik leuk
Farmer +14403
vrijdag 22 februari 2019 om 03:43
Blijft wel een apart systeem. Zowel PSV als Ajax kwamen dit seizoen alleen al, tegen veel grotere tegenstanders uit dan Club Brugge bv, maar toch...

Ja te veel verliespartijen, mar ik blijf het raar vinden dat een land als Oostenrijk een land als Nederland alsnog zo kan inhalen...

Geeft ergens toch wel aan dat dat hele systeem zo manipuleerbaar als de néten is?
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 06:03
Bedankt hoor psv !!!
Voor jullie fantastische bijdrage de afgelopen drie jaar!

You're the weakest link, bye bye !!!!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 februari 2019 om 06:04]
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 06:12
Vooral vol blijven houden dat het weren van commerciele eigenaren van professionele voetbalclubs goed is voor het nederlands voetbal. We hebben de boot gemist.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 februari 2019 om 06:13]
Vind ik leuk
ajaksiet +1272
vrijdag 22 februari 2019 om 07:03
Zolang Ajax in de CL zit, hadden ze gewoon na de winterstopgewoon elke week gratis 3 punten moeten krijgen. Hadden we bovenaan gestaan..
Vind ik leuk
Jan Guevara +10321
vrijdag 22 februari 2019 om 07:06
Ik begrijp er niets van...

Heeft Salzburg ook extra rust gekregen? Moet wel met zo'n resultaat.

Not!
Vind ik leuk
ritje +647
vrijdag 22 februari 2019 om 07:30
hallo Als? PSV kampioen wordt En voorronde moet spelen? dan hebben zij dat aan zich zelf te wijten! hadden ze maar meer punten moeten halen! voor ajax is het spelen van voorronden, geen probleem (is gebleken) Maar psv krigt daar meer moeite mee! dat is voor het NED voetbal niet goed! gaat psv volgend seizoen de selectie aanvullen met pupillen? mvg ritje
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 22 februari 2019 om 07:48
Ach via de voorondes boet het ook te doen zijn, lukt dat niet dan heb je sowieso niks te zoeken in de CL
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 09:33
Ze zullen wel bang zijn dat zowel Madrid als PEC verloren gaat worden.
Vind ik leuk
jayc +123
vrijdag 22 februari 2019 om 09:58
als ze nu eens de plekken eerlijk verdelen in de EL en CL, dan zou die lijst ook misschien een stuk anders zijn.
In de champions league, alleen de nummer 1 en 2 (zoals het hoort, kampioen en vice kampioen) van de competitie direct mee laten doen. En europa league de nummers 3 en 4 + bekerwinnaar
Vind ik leuk
michelhx +4638
vrijdag 22 februari 2019 om 11:05
Wat een onzin. Ajax wint de Champions League dus halen we nog punten genoeg! *sarcasme uit*
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 14:16
Kansloze missie dit seizoen. Volgend jaar masr weer eens punten halen in de Euroa league.
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 08:42
Laten we blij zijn dat we waarschijnlijk onze directe plaatsing in de EL terughebben. De bekerwinnaar zal weer direct in de groepsfase komen en dit zorgt ervoor dat we vaak met 3 clubs de hoofdtoernooien ingaan!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws