'Ajax weer een soort finale, in de Champions League moeten we seizoen kleur geven'

'Ajax weer een soort finale, in de Champions League moeten we seizoen kleur geven'

Gepubliceerd: zondag 3 maart 2019 om 07:22zo 03-03-2019 om 07:22

Sergio Ramos weet dat Real Madrid dit seizoen nog maar op één manier kan redden. De Koninklijke moet net als de voorgaande drie jaar de Champions League winnen.

"Dinsdag wacht ons weer een soort finale in de Champions League tegen Ajax. We hebben in die competitie de kans ons seizoen kleur te geven", zegt de aanvoerder van Real Madrid in Spaanse media na de met 0-1 verloren Clásico tegen FC Barcelona in de Primera Division.

Het was de tweede nederlaag tegen de aartsrivaal in een paar dagen tijd, na de 0-3 zeperd in de Copa del Rey. Ramos ziet dat de achterstand op koploper Barça met twaalf punten haast onoverbrugbaar is. "Het is jammer dat de afstand zo groot is, de titel is nu buiten bereik, maar we blijven altijd vechten, want je mag nooit opgeven."

Real Madrid won drie weken geleden in Amsterdam het eerste duel in de achtste finales van de Champions League met 2-1. "In fysiek opzicht zijn we klaar voor Ajax", zei Ramos, die zelf geschorst is voor de return. "We zullen strijd moeten leveren. We waren het liefst met een overwinning die wedstrijd in gegaan, maar helaas."

Ramos ging ook nog in op het incident met Lionel Messi zaterdagavond. De verdediger plantte op slag van rust zijn arm in het gezicht van de Barça-ster, die woedend reageerde. De twee aanvoerders stonden even met de hoofden tegen elkaar, terwijl een verhitte woordenwisseling volgde. "Het was niets noemenswaardigs", stelt Ramos. "Een klein opstootje. Hij kon het slecht hebben."

Poll

Gaat Ajax zich plaatsen voor de kwartfinale?

(7024 stemmen)

Plaats een reactie

TottenhamHOT +10040
zondag 3 maart 2019 om 07:22
Hoop dat Ajax gaat stunten! Waarom niet!!?
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 10:12
Kansloos.....
Als je al in de Arena te kakken wordt gezet, terwijl ze op 50% speelden..........
Vind ik leuk
De Liefhebber +11672
zondag 3 maart 2019 om 10:47
Ik weet dat je niet voor Ajax bent maar dit is ook niet nodig...
Vind ik leuk
Ginovanni +21596
zondag 3 maart 2019 om 10:51
Kerim is helaas weer terug na zijn (terechte) ban.

Idd kansloze en onnodige opmerking van hem, Liefhebber.


Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 11:23
Die gast heeft Ajax Madrid niet eens gezien anders lult ie niet zo dom! Ajax moet vanaf de eerste minuut meteen druk zetten en erop klappen, zonder die Ramos is de verdediging een stuk minder! Ajax heeft zeker een kans om door te gaan!
Vind ik leuk
maandag 4 maart 2019 om 10:56
Ban? Niet dat ik weet. Kansloze opmerking? Wat klopt er dan niet jochie? Real won toch: feit. Inzet Real 50%: klopt toch. Wat is je probleem, wordt je Ajax nu een keer niet opgehemeld?
Vind ik leuk
Ginovanni +21596
maandag 4 maart 2019 om 14:14
Hey...jochie????

Heb niet met je geknikkerd!

Beetje RESPECT aub!!!!
Vind ik leuk
maandag 4 maart 2019 om 14:24
Dus dat is je antwoord? Inhoudelijk nul, sentimenten spelen bij jou een grote rol. Kritiek op je cluppie moet kunnen als het onderbouwd is. Naar andere mensen met je vingertje wijzen waarvan je de echo en de schaduw niet eens kent, en dan van respect spreken.
Vind ik leuk
Joey_S +156
maandag 4 maart 2019 om 10:29
Madrid was idd kansloos en werd (als grootmacht) echt te kakken gezet door Ajax ja, dat is zeker waar hahah..
Vind ik leuk
Joey_S +156
zondag 3 maart 2019 om 10:35
Als Ajax ‘gewoon’ speelt als 3 weken geleden en dan de kansen er wel inprikt wil ik niet spreken van stunten 😉 gewoon oprollen die handel daarzo!
Vind ik leuk
Dordmund +1984
zondag 3 maart 2019 om 11:28
Tuurlijk knallen met die hap.
Real is al uit de beker en geen kampioenschap en straks uit Europese avontuur heerlijk.
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 12:52
Zou mij niet verbazen als Real thuis de deksel op de neus krijgt. Dat Real in Amsterdam won waar Ajax in de eerste helft de wedstrijd had moeten beslissen, tegen Real krijgt Ajax veel ruimte die je moet benutten.
Vind ik leuk
kloakatv +170
zondag 3 maart 2019 om 13:44
Hoop het ook. Ook al ben ik voor real maar ik ben bang dat het Ajax niet gaat lukken.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
zondag 3 maart 2019 om 07:24
Ajax gaat geen 3 keer scoren daar.

Gelijkspel zou wel kunnen omdat Real op dit moment tevreden zal zijn dat ze door zijn. Hoe maakt even niet uit, een overwinning is niet meer nodig.
Vind ik leuk
AllAdIn +24570
zondag 3 maart 2019 om 07:28
2x is genoeg.. 😎
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
zondag 3 maart 2019 om 07:32
Gaat Ajax dan de nul houden? Dat lijkt me sterk.
Vind ik leuk
AllAdIn +24570
zondag 3 maart 2019 om 07:35
Ik hoop het wel hahaha
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 07:54
Barca heeft toch ook twee keer de nul gehouden ? Waarom zou Ajax het niet kunnen dan ?
Vind ik leuk
Leodinho +512
zondag 3 maart 2019 om 09:57
Ja want de achterhoede/middenveld van Ajax is net zo goed als die van Barca. Mazraoui wordt helemaal zoek gespeeld door Vinicius. Bovendien moet Ajax risico nemen om 2 goals goed te maken. Er komt dus genoeg ruimte voor Real. Ik hoop dat Ajax doorgaat, al is het alleen om de rotkop van Ramos niet meer in Europa te zien dit seizoen. Wat een misselijk mannetje is dat zeg.
Vind ik leuk
Goo..Jari! +140
zondag 3 maart 2019 om 08:33
Hoeft ook niet. 1-2 is verlenging en dan penalties 😉
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 09:08
Ik teken liever voor een 0-2 want dan is Ajax ook door.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13409
zondag 3 maart 2019 om 07:48
Hoe zo 3 x scoren ? Kan je niet rekenen, moeilijk he ?
[Reactie gewijzigd op zondag 3 maart 2019 om 07:49]
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
zondag 3 maart 2019 om 07:59
Wat is dat toch deze morgen dat zoveel mensen meteen persoonlijk worden.
Zeker alleen naar huis gemoeten vannacht?
Vind ik leuk
rpaulp50 +13409
zondag 3 maart 2019 om 08:06
Jij stuurt "persoonlijk" je bijdrage en vindt het dan vreemd dat mensen reageren op jouw persoonlijke stupide opmerking......?
Ga terug naar de basis school want je kan nog niet tot 10 tellen kennelijk.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15480
zondag 3 maart 2019 om 08:08
De amateur psychiater in mij stelt bij jou de diagnose sexueel gefrustreerd vast.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13409
zondag 3 maart 2019 om 08:10
Vooral amateur blijven ! ha ha ha🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Freddyst +463
zondag 3 maart 2019 om 09:45
Zelfde als je favoriete ploeg, ook amateurs.
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 08:47
ajax gaat 4 keer scoren....
Vind ik leuk
benny-boys +2020
zondag 3 maart 2019 om 09:01
Ja Jochie en 4x Sjaak Swart zeker?
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 09:47
Sjakie z'n opmerkingen treffen niet eens meer doel over het algemeen, laat staan zijn schoten
Vind ik leuk
MagicFeeling +4145
zondag 3 maart 2019 om 10:33
Als het aan Sjaak ligt vaker
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 13:39
Hoeft ook geen 0-3 te worden 0-2 is genoeg.
Vind ik leuk
Nvd88 +6901
zondag 3 maart 2019 om 07:25
Gewoon lekker door blijven beuken, al jaren met afstand de beste van de wereld. Met een aantal Cl en Laliga titels om het te bewijzen, waarvan niemand kan zeggen dat deze man er geen aandeel in heeft gehad.
Vind ik leuk
G.Kopf +4919
zondag 3 maart 2019 om 07:31
Waarom zou iemand zeggen dat al dat succes niet mede dankzij Ramos is?
Vind ik leuk
Nvd88 +6901
zondag 3 maart 2019 om 07:32
Omdat veel mensen Ramos hekelen om zijn harde speelstijl.
Vind ik leuk
G.Kopf +4919
zondag 3 maart 2019 om 07:36
Dat is waar, alleen dan ontkennen ze nog niet dat het een geweldige verdediger is.
Vind ik leuk
Nvd88 +6901
zondag 3 maart 2019 om 07:46
Is dat zo ?
Ik hoor vaak mensen zeggen dat hij alleen maar kan schoppen.
Vind ik leuk
G.Kopf +4919
zondag 3 maart 2019 om 07:54
Als er zijn die dat echt denken, zijn ze koekoek
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 08:40
Mee eens. Is een topverdediger. Staat bijna altijd op de goede plek of zit vaak net tussen een gevaarlijke pass. Moet er alleen wel bij zeggen dat hij bij zwaardere overtredingen vaak weg komt met een waarschuwing of geel waar andere vaak rood krijgen. Is dat een kwaliteit of omdat hij "de Ramos" is van "het Grote Real " ?
Vind ik leuk
feldje74 +473
zondag 3 maart 2019 om 07:38
Beste verdediger van de wereld. Hij leest het spel zo goed, terwijl hij je ook lachend door midden schopt. Die gaan ze missen dinsdag! Ik zeg 2-3❌❌❌
Vind ik leuk
Nvd88 +6901
zondag 3 maart 2019 om 07:43
Laten we het hopen !
Zou wel een stunt zijn.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29688
zondag 3 maart 2019 om 07:47
Ramos is natuurlijk veel meer dan alleen hard spel en zo nu en dan een forse overtreding. Hij is een leider op het veld. Gaat voorop in de strijd en pakt regelmatig een goaltje mee. Ramos heeft een groot aandeel in de successen van de laatste jaren.
Vind ik leuk
AllAdIn +24570
zondag 3 maart 2019 om 07:31
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat Ramos een goede verdediger is en heeft bijgedragen aan die prijzen. Alleen dit seizoen even geen prijzen voor Real..
Vind ik leuk
AllAdIn +24570
zondag 3 maart 2019 om 07:27
Ongeacht of Ajax Real uitschakelt of niet, dit seizoen helemaal niks voor Real.
En ik heb goede hoop voor dinsdag..
Vind ik leuk
Hertogtwan +527
zondag 3 maart 2019 om 07:29
Laten ze het maar fysiek willen oplossen, dan komt het voetballen er vanzelf boven drijven. 2x scoren lijkt veel, maar zonder Ramos is real kwetsbaar, zeker als Varane misschien ook nog ontbreekt. Alles of niets... het is 12 tegen elf, de bal is rond. Zonder hulfp uefa zal het 11 tegen 11 zijn. Hopen op een topavond van Neres!! Na woensdag, mag het Bernabeu toch niets meer betekenen!!
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 07:47
Als Ajax het dinsdag redt, word ik Ajacied...
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 07:56
Ajax zit niet op jouw soort supporters te wachten dus blijf lekker daar waar je bent.
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 08:20
👍
Vind ik leuk
Wilex +2679
zondag 3 maart 2019 om 08:32
En ik eet mijn klompen op.
Vind ik leuk
Donny Black +1490
zondag 3 maart 2019 om 08:34
Dat doe je sowieso wel dus dat zegt niks :P
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 08:41
Jij hoopt wel heeeeel erg dat Ajax het niet red 😉
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 09:13
Oh Georgie toch, heb je al een shirtje gekocht? Want het zou maar eens kunnen dat we een nieuwe fan in ons midden gaan krijgen! ;-)
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 12:40
Luister God, de grootste clubs van Europa, ja, ook Manchester, hebben het voetbal vanuit financieel oogpunt kapot gemaakt. Als dan een Nederlandse club ten koste van zo'n magalomane club verder bekert vind ik dat prachtig. Geldt niet alleen voor Ajax maar voor elke Nederlandse club...
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 13:55
Here here, ik kan het niet meer dan eens met je zijn, of het inderdaad gaat om welke club uit Nedeland dan ook gaat! Ik hoop alleen dat ook het megalomane bedrijf dat UEFA heet dat ook in ziet als Ajax, eventueel Real voetballes geeft! Des al niet te min bij een winst van Ajax heet ik je van harte welkom bij onze club. ;-)
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 07:57
Als ze de vorm van 1e wedstrijd hebben geef ik ze een goede kans.1-3 ....
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 08:22
Met Ajax weet je het nooit .Het zou wel leuk zijn als ze zich zouden plaatsen voor
de Champions League.
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 08:24
Ik weet niet wat het is, maar heb steeds het gevoel dat het 0-3 wordt. Als Ajax het niveau haalt van de thuiswedstrijd en de kansen nu wel afmaakt, dan vliegt Real er gewoon uit.

Ajax haalt juist een zeer hoog niveau tegen zulke ploegen en pieken moet je in zulke wedstrijden.

Schöne eruit laten, Ziyech terug naar het middenveld en Dolberg in de spits.
Alleen met zo n veldbezetting ga je een kans maken. Real gaat stormen en dan kun je een Schöne op het middenveld niet gebruiken, die wordt dan overlopen.
Vind ik leuk
Donny Black +1490
zondag 3 maart 2019 om 08:34
Dank je, jij snapt het tenminste... .. . hoop dat die kutmongool van een Ten Hag dat ook snapt, als hij Schone erin zet is het exit Ajax.
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 09:05
Als Ajax snel scoort, dan moet Real meer risico gaan nemen. Zo krijgt Ajax dan weer meer ruimte en daar is Ajax een meester in. De kansen afmaken, daar ben ik alleen bang voor. Ajax moet heel scherp zijn voor het doel.

Als je 4 kansen hebt dan moeten er minimaal 2 in. Ik verwacht in ieder geval een open wedstrijd, met hopelijk veel doelpunten en dat Ajax doorgaat.
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 12:45
Ik zou zeggen, wed op een overwinning voor Ajax, levert 5,25 op. 0-3, onmogelijk. Ze hebben La Liga opgegeven maar de CL nog niet.
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 13:54
Weet je wat onmogelijk is?
Van 10 hoog springen en dat je het overleeft, dat is onmogelijk.

Jouw comment onthoud ik bij deze graag 😉
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 08:26
'hij kon het slecht hebben', zegt ie.
Zo'n slechte acteur en verliezer !
De enige reden waarom hij altijd van die lompe en schandalige acties maakt tegen Messi is omdat hij het niet kan hebben dat Messi hem altijd voor lul zet en hij tekort komt!
Leuk geprobeerd sukkeltje! 👍😂
Vind ik leuk
Donny Black +1490
zondag 3 maart 2019 om 08:32
Ajax moet gewoon scoren in de eerste 20 minuten, dan heb je een goede kans als je tenminste geen tegen goals krijgt, als je dan een tweede weet te maken, doe je mee tot het einde van de wedstrijd, want vergeet niet dat een 2-3 ook genoeg is, wat ik denk en hoop dat het gaat worden.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
zondag 3 maart 2019 om 08:40
0-1 zyech 0-2 Dolberg dit is mijn uitspraak en hier zullen jullie het mee moeten doen
[Reactie gewijzigd op zondag 3 maart 2019 om 08:42]
Vind ik leuk
5jaarniks +193
zondag 3 maart 2019 om 09:59
1-0, 2-0 en 3-0 Bale. Daar zul je met mee moeten doen
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
zondag 3 maart 2019 om 10:03
Hup Tottenham 😁😁
Vind ik leuk
benny-boys +2020
zondag 3 maart 2019 om 10:27
In 1994 heeft Marco Borsato al een Tophit voor Ajax gemaakt en
staat nu weer op 1, iets over Dromen!
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 09:22
Ik hoor hele mooie uitslagen vallen hier, 0-2, 1-3, 0-3 en er is er zelfs 1 die zegt dat Ajax er 4 scoort( als dat toch waar mocht zijn) ik zelf geef Ajax ook echt een goede kans van slagen, maar dan moeten ze gvd wel de kansen afmaken die ze krijgen. En niet zo als thuis, ze verprutsen. Daar gaat het om, je kunt goed spelen en zeker de eerste helft de betere zijn, maar als die bal niet tegen het net vliegt heb je niks. En de wet van voetbal is bijna altijd, als jij moeite hebt met scoren, vliegt ie er bij jou er in. Dus ja we gaan een grote kans krijgen, maar de spitsen of wie dan ook schiet ze er AUB in!
Vind ik leuk
Roel Boeli +430
zondag 3 maart 2019 om 09:28
Grappig die reacties van (k)neusjes hier.

Ze winnen een keer een wedstrijdje in een toernooi waarvan ze tot op heden van zeiden dat het ze niets boeit en niets voorstelt. Kortom al deze reacties nemen we met een grote korrel zout.

Ze vergeten dat het kampioenschap, de voor hun enige haalbare, echte, prijs wéér, voor de zoveelste keer, niet behaald gaat worden.

Komende zaterdag avond wint PSV van NAC thuis en is het verschil alweer 8 punten. Dan moet Ajax de 2 wedstrijden voor AZ uit winnen om nog een kans te hebben. Dat gaat niet gebeuren verwacht ik.

In de CL heeft men hoop, net als thuis, tegen Real. Real speelt tegen Ajax wederom op 60% en wint gewoon.

Kortom VOOR WIE IS HET SEIZOEN VOOR DE 5e MAAL OP RIJ MISLUKT ONDANKS EEN, VOOR AJAX, MOGELIJKE, NIETSZEGGENDE TROOSTPRIJS?

Juist voor Ajax
Vind ik leuk
Faze010 +1
zondag 3 maart 2019 om 11:30
Geweldige reactie jij bent vroeger misbruikt door een (K)NEUSJE zeker
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 11:54
Ahhhh wat schattig!
Vind ik leuk
5jaarniks +193
zondag 3 maart 2019 om 09:57
Makkie voor Real
Vind ik leuk
ENSTN-FULB +632
zondag 3 maart 2019 om 12:26
Ook in deze wedstrijd zal de stempel van de UEFA zichtbaar zijn.
Ajax is thuis benadeelt en dat zal in de uit-wedstrijd niet anders zijn.
Real Madrid, het oogappeltje van de UEFA.
Vind ik leuk
Doby Woby +13
zondag 3 maart 2019 om 13:44
Och och al aan het ingraven voor de zepert
Vind ik leuk
maandag 4 maart 2019 om 00:44
Zeperd gekkie.
Vind ik leuk
Doby Woby +13
zondag 3 maart 2019 om 13:42
Na competitie vervalsing gaan zo goed op zijn bek dinsdag
Vind ik leuk
Oud Fluks +1076
maandag 4 maart 2019 om 06:45
Zeker geen krant gelezen waarom uitstel dat Ajax zeer zeker wilde spelen en zeer zeker KNVB en ook in andere landen krijgen teams extra rust maar ja moeilijk om de waarheid onder ogen te krijgen en geef je maar een vervelende reactie !!!!
Vind ik leuk
Doby Woby +13
vrijdag 15 maart 2019 om 20:41
En nog steeda vervalsing .. je kan zeggen wat je wilt
Vind ik leuk
Oud Fluks +1076
zaterdag 16 maart 2019 om 15:36
Vervalsing is zeer zeker niet aan de orde want Champioensleguae gaat nu voor want de punten zijn hard nodig en dat vergeet je zeker !
Vind ik leuk
Oud Fluks +1076
maandag 4 maart 2019 om 06:41
Zonder Ramos mist Real een echte leider en inderdaad als Ajax ook nog op de manier gaat spelen als Barcelona dan heeft men zeker een kans !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws