KNVB-tuchtzaken 'één grote schijnvertoning': 'Alleen Feyenoord lukt het steeds'

KNVB-tuchtzaken 'één grote schijnvertoning': 'Alleen Feyenoord lukt het steeds'

Gepubliceerd: zondag 3 maart 2019 om 23:54zo 03-03-2019 om 23:54

NEC-routinier Joey van den Berg is tijdens zijn voetbalcarrière regelmatig in aanraking gekomen met de tuchtcommissie van de KNVB en is geen fan van de juristen in Zeist. De 33-jarige Drent heeft zich voorgenomen om nooit meer naar Zeist af te reizen om een schorsing aan te vechten.

Van den Berg noemt de tuchtzaken van de KNVB 'één grote schijnvertoning'. "Als je erheen gaat, krijg je altijd één wedstrijd extra. Dus dan accepteer je maar die ene wedstrijd schorsing, want het heeft toch geen zin om te gaan", laat hij zondagavond weten bij VTBL.

Zijn laatste bezoek aan de KNVB dateert nog van zijn periode bij PEC Zwolle, vertelt Van den Berg. "Die scheidsrechter Van den Kerkhof (Martin, red.) gaf mij een rode kaart. Iedereen binnen de club zei: je moet erheen gaan. Wij zaten daar en die mannen begonnen te praten alsof ik al schuldig was. Dus ik vroeg: wat doe ik hier? Mag ik mijn verhaal nog doen? Maar zij hadden al zo'n gekleurd beeld."

Van den Berg besloot toen om zich niet nog eens aan zo'n onderneming te wagen. "En met mij nog heel veel anderen. Alleen Feyenoord krijgt het altijd voor elkaar om schorsingen te laten kwijtschelden."

Plaats een reactie

zondag 3 maart 2019 om 23:59
Je hebt gelijk jongen.
Vind ik leuk
zondag 3 maart 2019 om 23:59
"Alleen Feyenoord krijgt het altijd voor elkaar om schorsingen te laten kwijtschelden."

Verklaart misschien ook waarom zij al lange tijd thuis spelen in de beker...

Sjaak Swart kom er maar in!
Vind ik leuk
cj_fey +4406
maandag 4 maart 2019 om 07:47
Je kunt zn gedrag anderrs al aardig immiteren hoor....
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2259
maandag 4 maart 2019 om 00:00
Van bentuuuuuuum!! Onze killer advocaat.
Vind ik leuk
Mosquito +21954
maandag 4 maart 2019 om 00:02
Nu nog een killer scout, trainer en technisch directeur.
Vind ik leuk
maandag 4 maart 2019 om 01:23
In dat geval dan kunnen jullie NOOIT meer een wedstrijd tegen Feyenoord winnen😂😂
Vind ik leuk
maandag 4 maart 2019 om 07:06
feyenoord moet proberen om aad de mos als trainer aan te stellen en dan van hanegem als td. voor de scoutijg gewoon een tiener in diens nemen die goed is met footbal manager oid. de scouts van feyenoord nu hebben er helemaal geen kaas van!! slechter dam sinisterra worden ze niet hoor.
Vind ik leuk
KCP +750
maandag 4 maart 2019 om 06:34
Regelt hij ook de thuiswedstrijden? Blijf dromen Feyenoord wordt geholpen en dan nog maar 3de/4de worden.
Vind ik leuk
maandag 4 maart 2019 om 07:49
Heeft ook iets met kwaliteit te maken. Ze kunnen niet te opzichtig Feyenoord voortrekken, anders valt het te veel op.
Vind ik leuk
Sideburnn +3219
maandag 4 maart 2019 om 08:45
F.noord is de club die de beste jurist op dat gebied heeft aangetrokken.....simpel toch.
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
maandag 4 maart 2019 om 00:01
Dat je sws vaak naar Zeist moet om je te verdedigen zegt meer over je voetbal vermogen dan over de officials
Vind ik leuk
FCD +90
maandag 4 maart 2019 om 01:04
Gedeeltelijk waar, maar hij heeft zeker een punt. In het amateurvoetbal ook. Eerst even een bedrag aftikken om in beroep te mogen gaan. Daarna met één wedstrijd schorsing meer naar huis. Ongeacht de bewijzen die je hebt. Wat de knvb, tuchtcommissie, hier doet is gewoon kwalijk.
Vind ik leuk
feye88 +2276
maandag 4 maart 2019 om 00:01
We brengen binnenkort een DVD uit met alle successen van onze huisjurist. Presentatie op de Coolsingel. We verwachten een mannetje of 200.000
Vind ik leuk
Ove +2708
maandag 4 maart 2019 om 00:16
Allemaal uitwedstrijden,maar onze huisjurist blijft ongeslagen.
Vind ik leuk
KCP +750
maandag 4 maart 2019 om 06:40
Waar je trotst op kan zijn... wat is het toch triest om Feyenoorder te zijn.
Vind ik leuk
feye88 +2276
dinsdag 5 maart 2019 om 11:20
wooooosh
Vind ik leuk
VetPens +183
maandag 4 maart 2019 om 00:06
It's so unfair.....:')

Je carrière gaat bergafwaarts.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 maart 2019 om 00:08]
Vind ik leuk
NvC +8635
maandag 4 maart 2019 om 00:40
Vd Berg is geen vreemde van de kaart en hier heeft ie wel gelijk. De KNVB dekt zich altijd in en gaat de beslissingen van haar scheidsrechters echt niet terug draaien.
Vind ik leuk
fer65 +333
maandag 4 maart 2019 om 05:36
Tuchtcommissie knavb schijn vertoning ?pffffff nou zakt mijn broek tog echt af.In de zogenaamde corupte grote tijd van Ajax is het nooit niet anders geweest dan dat het alleen ajax lukte.En daar hoor je niemand over Dat werd zelfs bevestigd door Frans Derksen oud scheidsrechter die nog wel het een en ander wilde vertellen over ajax en de knavb,dus kom nu niet om dat het jullie niet meer uit komt met smoesjes het altijd al een corrupte kolerezooi geweest.wereldkampioen hoeft ook niet zo nodig voor ze als ze maar mee kunnen profiteren .En met het volk de grote klant daar hebben zij dan niks meer net zo als de Abn amro zijn rijkste bank van Europa maar laat het volk ook achter met hun schuld ze hebben niks meer met mensen alleen zij hebben rechten en door juist het volk groot gemaakt en wij kunnen blijven betalen.en wat krijgje er voor terug ellende van hun opruimen zo is bij de knavb ook het zelfde klote liedje.DANK U WEL HOOR
Vind ik leuk
AFCA 1972 +814
maandag 4 maart 2019 om 06:31
Ben je het er nu wel of niet mee eens? Ik snap de link naar Ajax ook niet zo omdat nergens in het stuk de club wordt genoemd.
Vind ik leuk
Piranha73 +290
maandag 4 maart 2019 om 06:24
Gewoon gedragen op het veld, dan hoef je ook niet naar Zeist
Vind ik leuk
Jef Stam +62
maandag 4 maart 2019 om 06:33
Joey wie? Zegt genoeg
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
maandag 4 maart 2019 om 08:31
En volgens typisch Nederlands gebruik gaan we dat Feyenoord verwijten dat ze een advocaat in dienst hebben die weet waar hij het over heeft.
Niet je eigen falen.
Vind ik leuk
maandag 4 maart 2019 om 09:02
Wat is dat toch een vreselijk domme jongen. Noemt ook Stam de beste trainer die hij ooit heeft gehad. En dat na zes weken??
Vind ik leuk
El Apache +20
maandag 4 maart 2019 om 12:30
Stam was trainer van Reading in Engeland waar Joey ook speelde.

Joey vd Berg Theo Janssen en Andy vd Meyde ik heb genoten top uitzending
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws