Basisdebutant bij PSV: In de middag hoorde ik dat ik moest spelen

Basisdebutant bij PSV: "In de middag hoorde ik dat ik moest spelen"

Gepubliceerd: maandag 4 maart 2019 om 13:17ma 04-03-2019 om 13:17

Laatste update: maandag 4 maart 2019 om 14:30ma 04-03-2019 om 14:30

Michal Sadilek zit goed in zijn vel bij PSV. De negentienjarige Tsjech stond afgelopen zaterdagavond tegen Excelsior (0-2 zege) voor het eerst in de basis bij de Eindhovenaren.

Na het gewonnen duel voelde Sadilek zich goed. "In de middag hoorde ik dat ik moest spelen omdat Jorrit (Hendrix, red.) er niet bij zou zijn", vertelt Sadilek tegen het Eindhovens Dagblad. "Ik ben er altijd klaar voor en wil mijn team helpen, of ik nou een minuut speel of negentig minuten. Natuurlijk voel je in het eerste elftal een andere druk. We hadden de laatste wedstrijden zes punten verloren en dus was niet winnen geen optie. Ook al speelde ik zelf niet, ik ben onderdeel van het team en baalde net zo hard als de anderen."

PSV kwam nauwelijks in de problemen in Kralingen. Steven Bergwijn scoorde al na acht minuten, in de tweede helft maakte hij z'n tweede. "Alleen een paar standaardsituaties moesten we toestaan", vervolgt Sadilek zijn verhaal. "We hadden de wedstrijd iets eerder moeten killen. We wilden goed beginnen vandaag. De laatste wedstrijden was het minder en dan is het prettig om snel te scoren."

Poll

Gaat Sadilek een vaste basisplek veroveren bij PSV?

(580 stemmen)

Plaats een reactie

Mr bien +6884
maandag 4 maart 2019 om 13:20
Elke speler voor Hendrix is een aanwinst in de basis.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34317
maandag 4 maart 2019 om 13:29
Hendrix ontbrak door privé omstandigheden, maar kan inderdaad weleens kind van de rekening gaan worden. Rosario en Ihattaren hebben goede chemie en Sadilek deed gewoon alles goed
[Reactie gewijzigd op maandag 4 maart 2019 om 13:29]
Vind ik leuk
Mr bien +6884
maandag 4 maart 2019 om 13:30
Buiten dat mag Rosario ook eens lekker banken.
Die bakt er na de winter ook heel weinig van.
Bijna elke bal balverlies.
Vind ik leuk
dhrwobo +43772
maandag 4 maart 2019 om 13:32
Ik vind Rosario en Dumfries na de winterstop echt identiek aan elkaar. Voor de winterstop vlammen en echt shinen. En na de winterstop is het echt vlak, matjes en kleurloos wat ze laten zien. Of dat nou met vertrouwen te maken heeft weet ik niet.. maar het is wel opvallend.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34317
maandag 4 maart 2019 om 13:50
ogen vermoeid
Vind ik leuk
Bertus +7507
maandag 4 maart 2019 om 14:23
Vermoeid van één wedstrijd spelen per week. Echt die vlieger gaat bij mij niet op. Fitte spelers moeten gewoon 2 wedstrijden per week ook probleemloos kunnen spelen. Dagelijks een uurtje of 3 tegen een bal aan trappen en één keer in de week 90 minuten alles geven mag nooit het probleem van vermoeidheid zijn.
Vind ik leuk
maandag 4 maart 2019 om 14:08
Klopt, ze spelen echt minder, maar de vraag is of je van hen anders mag verwachten. Zij draaien goed mee in een goed draaiend team, maar zijn nog niet zo ver dat zij daarin al zelf bepalend zijn. Is gewoon een natuurlijk proces van jongere spelers. De kar dient getrokken te worden door meer ervaren spelers als Hendrix, Lozano, Pereiro, Schwaab en De Jong. Buiten De Jong zie je die spelers dat niet doen, welk vervolgens doorwerkt op het niveau van o.a. Dumfries en Rosario. Maar ze komen er beiden wel..
Vind ik leuk
dhrwobo +43772
maandag 4 maart 2019 om 14:20
Klopt, dat gaat met vallen en opstaan, maar je hoopt toch dat sommige talenten zich sneller doorontwikkelen. De laatste maanden is de enige die echt zich als talent blijft manifesteren Bergwijn. Man die wordt beter dan Memphis, ook vanwege z'n mentaliteit!
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23108
maandag 4 maart 2019 om 13:31
Je gaat me toch niet vertellen dat je liever Hendrix in de basis hebt? 😬
Vind ik leuk
la galaxy +1041
maandag 4 maart 2019 om 14:54
Ja die allochtone chemisry (no racist)
Vind ik leuk
Beste PSV +286
maandag 4 maart 2019 om 14:03
Ben t helemaal eens die Hendrix is net te licht voor psv vind ik. Hij is bijna altijd net een stapje te laat
Vind ik leuk
maandag 4 maart 2019 om 13:25
Jouw onnodige overtreding op de 16 was wat je van een 9 naar een 8 bracht.
Vind ik leuk
maandag 4 maart 2019 om 13:32
Hoop deze jongen vaker in de basis te zien! Ben tot nu toe erg onder de indruk, brengt veel flare in het spel en verovert veel ballen. Doet Hendrix ook met mate, maar Sadilek oogt veel frisser. Ik zou hem laten staan. Wel sneu voor Hendrix als dat zo is, maar zo gaat dat in topsport.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1384
maandag 4 maart 2019 om 13:38
Hij zou ook in de plaats van Rosario kunnen spelen. Al maakt het mij niet uit wie van de 2 eruit moet. Het is wel duidelijk dat deze jonge hoort te spelen.
Vind ik leuk
maandag 4 maart 2019 om 13:41
Ik geef Rosario betere papieren dan Hendrix, vooral omdat dit seizoen de doorbraak is van Rosario en Hendrix staat er al een tijdje. Ik zou Rosario laten staan, en Sadilek op de plaats van Hendrix. Toch zie ik Hendrix wel sterker terugkomen als hij een tijdje aan de kant zit.
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
maandag 4 maart 2019 om 13:46
Rosario is de laatste weken ook heel slecht.
Vind ik leuk
maandag 4 maart 2019 om 13:48
Dat is waar, maar zo’n jonge speler reken ik dat minder aan dan Hendrix, die er al jaren staat. De Jong en Viergever, maar ook Hendrix hebben genoeg gespeeld om je team extra te stimuleren om uit deze dip te komen, en Rosario is pas nieuw. Op basis hiervan vind ik dat Rosario minder aangerekend mag worden dan Hendrix.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5419
maandag 4 maart 2019 om 13:49
Hendrix moet zijn handjes dicht knijpen dat ie uberhaupt psv 1 heeft gehaald. Niks sneu aan.
Van der doelen, linskens dat niveau ontsteigt ie niet.
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
maandag 4 maart 2019 om 13:43
Kan enorm genieten van hem! Heeft ontzetrend veel gif in zijn flikker en geeft altijd 100%. Bovendien schreeuwt die altijd de boel op scherp. Dat is toch wel een evrademing als je dat vergelijkt met Rosario, Hendrix en Pereiro die allemaal stil zijn.
Vind ik leuk
maandag 4 maart 2019 om 13:46
Mee eens, hij speelde echt alsof ie ervaren was; zag hem geregeld medespelers aansturen en dat is goed voor een team!
Vind ik leuk
Vamos7 +10957
maandag 4 maart 2019 om 14:38
Mag van mij vaker spelen wat een gif zit er in dat ventje..
Vind ik leuk
Donnygo +4940
maandag 4 maart 2019 om 16:50
Is nu al 3x beter dan Hendrix, veel meer drive naar voren en druk naar voren.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws