Maaskant na ontslag: 'Ik trek mijn voetbalschoenen ab-so-luut niet meer aan'

Maaskant na ontslag: 'Ik trek mijn voetbalschoenen ab-so-luut niet meer aan'

Gepubliceerd: dinsdag 5 maart 2019 om 16:59di 05-03-2019 om 16:59

Almere City-directeur Robert Maaskant besloot dinsdag om afscheid te nemen van trainer Michele Santoni. Volgens de oud-trainer van onder meer Willem II, NAC Breda en FC Groningen heeft het besluit te maken met 'communicatie en empathie'.

Santoni zou te weinig van de bovengenoemde eigenschappen hebben. "Ik wil er niet al te diep op ingaan, maar dat zijn wel twee factoren die belangrijk zijn voor een trainer", reageert Maaskant dinsdagmiddag bij FC Afkicken. De technisch directeur vindt het spijtig dat hij de beslissing heeft moeten nemen om afscheid te nemen van Santoni. "Misschien klinkt het een beetje raar en huichelachtig, maar Michele is een fantastisch mens en hij heeft hier veel dingen ook heel goed gedaan."

Maaskant is nu belast met de zoektocht naar een permanente opvolger voor interim-trainer Ole Tobiasen. De vijftigjarige Schiedammer verwerpt de geruchten dat hij zelf het stokje gaat overnemen. "Ab-so-luut niet. Ik trek mijn voetbalschoenen niet meer aan. Daar is het mij ook nooit om gegaan."

Lees ook: Maaskant zet 'noodzakelijke stap': Almere City kan op zoek naar nieuwe trainer

Plaats een reactie

Adje80 +10296
dinsdag 5 maart 2019 om 17:03
Zegt degene die zelf ook overal gefaald heeft de laatste jaren
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 17:06
Zou het niet doen hij heb nergens goed gedaan
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 17:06
Er zit ook niemand op te wachten dat jij gaat voetballen.
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 17:21
Opvolger van Van Bommel? Slechter kan ie het niet doen.
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 17:22
Nou, er staan 17 clubs onder van Bommel. Meer kan niet.
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 18:26
Haha je bent er zo een. Nu al vergeten dat die zelfde trainer door pure arrogantie de beker uit is geknikkerd? En met 27% balbezit de CL uit. Achja leuk zo'n brilletje.
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 18:33
Je doet je naam eer aan.
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 18:41
Haha dankjewel dit bevestigt het
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 18:51
Veel plezier vanavond
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 18:54
Dankjewel
Vind ik leuk
Manstein +160
dinsdag 5 maart 2019 om 17:09
Jongens toch, waarom weer zo negatief? Deze man was toch een best wel vermakelijke blaaskaak?
Vind ik leuk
De fries +2048
dinsdag 5 maart 2019 om 17:11
Maar Maaskant , als ze je nu echt maar dan ook echt nodig hebben als trainer?
Met al jouw kwaliteiten Kun je dan nog nee zeggen...
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 17:12
Zou een enorme aderlating zijn voor de mensen die deze grote tai chi meester zullen moeten missen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
dinsdag 5 maart 2019 om 17:14
Dus als de resultaten er wel zijn is het communicatie goed en empathie hebben wel aanwezig. Vreemd, eerst wel en nu het minder gaat is het er niet. Dan had je hem al eerder moeten ontslaan, toen de resultaten wel goed waren. Wat een blaaskaak die Maaskant.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 maart 2019 om 17:14]
Vind ik leuk
De fries +2048
dinsdag 5 maart 2019 om 17:25
Het communicatie ...
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
dinsdag 5 maart 2019 om 17:28
*het communiceren had er moeten staan.


Ook ik maak weleens een foutje, dat heb je als je soms backspace gebruikt. Pas net iets te weinig aan de zin aan. Shit happens.
Vind ik leuk
FCG1971 +4740
dinsdag 5 maart 2019 om 18:07
En wat is je inhoudelijke mening?
Vind ik leuk
Ben +187
dinsdag 5 maart 2019 om 17:21
Je zult zie dat de spelers nu veel beter gaan spelen....
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 17:30
Zegt Maaskant die dat zelf ook niet heeft. Flut trainer maaskantje
Vind ik leuk
jamesquinn +4095
dinsdag 5 maart 2019 om 17:49
Wat is het nou? Verschil van inzicht over hoe de club verder te brengen, of hij mist bepaalde kwaliteiten?
Vind ik leuk
dinsdag 5 maart 2019 om 17:52
Die Santoni werd zo geroemd vanwege zijn vernieuwende methodes. Resultaten vallen tegen en hoppakee.
Vind ik leuk
FCG1971 +4740
dinsdag 5 maart 2019 om 18:05
Ik denk dat de verkeerde persoon wordt weggestuurd in Almere. Ze moeten die Maaskant er zelf uitschoppen. Wat is er nu werkelijk mis met deze Santoni. Die man doet het toch prima in Almere.
Vind ik leuk
Vb.twente +147
dinsdag 5 maart 2019 om 18:26
nou prima kun je ook niet echt stellen , vorig jaar wel zonder Maaskant .
Vind ik leuk
FCG1971 +4740
dinsdag 5 maart 2019 om 18:37
Ik ben heel benieuwd met welke trainer Maaskant nu uit de hoge hoed gaat komen. Ik verwacht dat ze in Almere spijt gaan krijgen van deze zet. Die Santoni werkt toch met minimale middelen. Hij heeft van al die onbekende en afgeschreven spelers toch een leuk team gemaakt. Zit nu ff tegen maar op de voorzitter en geldschieter na is er toch helemaal. Iemand die denkt dat dit Almere nu al voor promotie kan gaan. Dat stadionnetje is nog kleiner dan Woudestein en zit amper voor de helft vol. Almere heeft al meer dan 200.000 inwoners. Er is gewoon geen interesse in deze club.
Vind ik leuk
Vb.twente +147
dinsdag 5 maart 2019 om 18:40
ik zou Alex Pastoor aanbevelen .
Vind ik leuk
FCG1971 +4740
dinsdag 5 maart 2019 om 19:27
Als trainer geen gek idee maar dan moet Pastoor gaan werken onder Maaskant..... Je voelt wel aankomen dat dat niet goed gaat komen.
Vind ik leuk
Micha EL +1161
dinsdag 5 maart 2019 om 19:15
Dit seizoen zit het stadion steeds vol of bijna vol hoor.....
Vind ik leuk
Micha EL +1161
dinsdag 5 maart 2019 om 19:17
En de interesse wordt het afgelopen jaar steeds groter. Heeft oa te maken met de playoffs van vorig seizoen waar city op een haar na onverdiend niet promoveerde in het tweeluik met de Graafschap en ook de mascotte ALLY timmert flink aan de weg voor city..
Vind ik leuk
FCG1971 +4740
dinsdag 5 maart 2019 om 19:26
OK, no offence hoor. Wat is als Almere fan jouw mening over deze Maaskant actie? Die Santoni is toch een prima trainer en heeft het toch prima gedaan (ik heb Almere in de POffs ieder wedstrijd zien spelen en vond het een leuk team met een leuke speelwijze) Die Maaskant is een enorme gladjanus dus wat zit hier nu werkelijk achter?
Vind ik leuk
Retweet +742
dinsdag 5 maart 2019 om 19:26
De kroonprins van het trainersgilde...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws