Update: Sparta wint juridisch advies in en ziet af van rechtszaak

Update: Sparta wint juridisch advies in en ziet af van rechtszaak

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 17:24do 14-03-2019 om 17:24

Laatste update: donderdag 14 maart 2019 om 17:29do 14-03-2019 om 17:29

Sparta Rotterdam heeft een verzoek ingediend bij de KNVB om de thuiswedstrijd tegen NEC Nijmegen van zondag 24 maart te verzetten. De club geeft de oproepen van Deroy Duarte en Abdou Harroui voor de voorlopige selectie van Jong Oranje als reden.

'In het belang van een eerlijk verloop van de competitie is het in de ogen van Sparta Rotterdam onacceptabel dat Sparta als enige club in de Keuken Kampioen Divisie basisspelers moet afstaan aan vertegenwoordigende elftallen van de KNVB', schrijft de club op de eigen website.

Mochten de spelers niet tot de definitieve selectie van Jong Oranje behoren, zullen ze meegaan met Oranje Onder 20. 'Het sportieve belang van Sparta Rotterdam is om zo hoog mogelijk te eindigen in de competitie om zo de beste uitgangspositie te creëren om de doelstelling van de club (promotie naar de Eredivisie) mogelijk te maken. De sportieve en daarmee samenhangende financiële belangen zijn voor Sparta Rotterdam te belangrijk in deze fase van de competitie.'

Sparta verwacht bovendien dat voor datzelfde weekend nog eens drie spelers opgeroepen zullen worden voor nationale selecties.

Update 18.13 uur: De KNVB heeft bekend gemaakt dat het niet akkoord gaat met het verzoek van Sparta om de wedstrijd tegen NEC te verzetten. "Dit seizoen blijft alles zoals het is en worden er geen wedstrijden verplaatst", zegt een woordvoerder van de voetbalbond tegen De Gelderlander.

Update 14/03, 17:24 uur: Sparta heeft besloten niet naar de kortgedingdrechter te stappen nadat de KNVB liet weten niet akkoord te gaan met het verzoek van de Rotterdammers om de thuiswedstrijd tegen NEC Nijmegen te verzetten. Sparta wilde dat, omdat veel selectiespelers interlandverplichtingen hebben.

De Rotterdammers noemden het 'onacceptabel' dat Sparta meerdere spelers af moest staan, terwijl veel andere clubs in de Keuken Kampioen Divisie daar geen last van hebben. Toch stapt Sparta, na het inwinnen van juridisch advies, niet naar de kortgedingrechter. 'De afgelopen jaren zijn er meerdere procedures gevoerd bij de kortgedingrechter. Vrijwel in alle gevallen wint de KNVB deze zaken', schrijft Sparta. De club is dan ook geadviseerd geen kort geding aan te spannen en heeft dat besluit ter harte genomen.

Poll

Heeft Sparta een punt?

(2632 stemmen)

Plaats een reactie

Janzijnvader +17491
woensdag 6 maart 2019 om 15:43
Laten we alle wedstrijden verzetten. De oma van de keeper is jarig? Verzetten! De hond van de spits is ziek? Verzetten! Heujjj.
Vind ik leuk
★Timmio★ +25095
woensdag 6 maart 2019 om 15:45
Of gewoon spelers laten spelen voor hun club ipv de clubs in cruciale duels van hun spelers jatten?
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
woensdag 6 maart 2019 om 15:54
Het afstaan van spelers niet meer verplicht stellen, maar vrijwillig zodat de spelers zelf kunnen beslissen waar ze spelen.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 16:18
En anders je club gewoon AFC Sparta noemen...
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 17:23
Is toch een satelliet club van Ajax geworden? Snap het probleem van de KNVB niet.:P
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 18:45
In het belang van het Nederlands voetbal moet er niet gezeurd worden door de KNVB en gewoon die wedstrijd verplaatsten
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 19:26
Dat kan niet tenzij je Ajax heet
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 16:37
Dat lijkt me niet verstandig. Dat is vragen om gedoe (Of van het nationale team of van je club)
Verklein die kkd gewoon naar 18 teams en ga volgens hetzelfde rooster spelen als de eredivisie. Gewoon geen speelronde als er een interland weekend is, ben je van al het gezeik af
Vind ik leuk
Vermeer1989 +3308
woensdag 6 maart 2019 om 16:39
Maar het blijft natuurlijk wel goed voor de ontwikkeling van de speler en evt zijn marktwaarde als hij zich daar laat zien.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 16:50
En dan? Dan worden spelers door hun club onder druk gezet om toch te spelen voor de club en gaat het nationale team (net als Denemarken tijdens hun staking) spelen met veredelde amateurs. Nee simpelste oplossing? Gewoon in het programma, net als met A interlands de clubs, vrijplannen, probleem opgelost.
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
woensdag 6 maart 2019 om 17:02
Dat is wel een hele simpele oplossing.
Denk je dat de KNVB zelf niet tot die conclusie is gekomen ?
Blijkbaar kan dit gewoon niet, anders was het al lang gedaan.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 6 maart 2019 om 18:33
Zijn oplossing is beter dan de jouwe :p
Vind ik leuk
Mari +12538
woensdag 6 maart 2019 om 18:37
Is dat niet het geval dan?
Vind ik leuk
Realist1892 +1451
woensdag 6 maart 2019 om 18:46
Of bij Aax gaan spelen krijg je rust.
Vind ik leuk
abraksas +2545
woensdag 6 maart 2019 om 19:21
Spelers zelf laten beslissen? Klinkt leuk maar dan zal er dus niemand meer voor de internationle elftallen kiezen he. Niet omdat spelers niet willen maar hoe verklaar je dat je club? Dat je een ander team de voorkeur geeft boven je werkgever
Vind ik leuk
Il Gordo +18678
woensdag 6 maart 2019 om 15:46
Tsja, de KNVB heeft met de verschuiving van Ajax - PEC wel een opening gecreëerd voor dit soort situaties. Nooit geschoten...
Vind ik leuk
Youri99 +10560
woensdag 6 maart 2019 om 15:53
Dit speelde al veel eerder, hier was namelijk in het begin van dit seizoen al sprake van door de hele ophef met Drommel die jong Oranje afzegde zodat hij voor Twente kon spelen.
Vind ik leuk
Il Gordo +18678
woensdag 6 maart 2019 om 15:54
En daarom met de recente verschuiving van Ajax - Zwolle dus nu een nieuwe poging.
Vind ik leuk
Botvanger +151
woensdag 6 maart 2019 om 17:24
Precies! En dan geschorst worden omdat hij liever bij Twente in de basis stond dan als derde keeper bij jong oranje op de tribune zit...
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
woensdag 6 maart 2019 om 15:55
Ajax-PEC heeft niets te maken met vertegenwoordigende Oranje-elftallen.
Vind ik leuk
Brankovic +733
woensdag 6 maart 2019 om 15:59
Tuurlijk wel. In Nederlands belang is die wedstrijd verzet. Hoe kan je vertegenwoordigende Oranje-elftallen niet zien als Nederlands belang?
Bovendien is een weekje rust nog een veel minder excuus dan letterlijk spelers moeten missen omdat ze door de KNVB zijn opgeroepen.
Vind ik leuk
appeltje +3684
woensdag 6 maart 2019 om 16:51
Je snapt het niet. De verplaatsing die Sparta aanvraagt heeft helemaal geen effect op de Oranje-elftallen, heeft alleen effect op Sparta zelf.

Ajax-PEC heeft hier helemaal niks mee te maken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 maart 2019 om 16:53]
Vind ik leuk
HanV +5495
woensdag 6 maart 2019 om 19:31
Anders heb je toch best kans dat dat Oranje-elftal wat sterkhouders moet missen omdat ze liever zorgen dat Sparta een grotere kans maakt om te promoveren.
Vind ik leuk
appeltje +3684
woensdag 6 maart 2019 om 19:32
Ze zijn niet speelgerechtigd volgens de KNVB als ze voor nationale elftallen weigeren uit te komen.
Vind ik leuk
HanV +5495
woensdag 6 maart 2019 om 20:05
O, ja, net als eerder Drommel.
Vind ik leuk
appeltje +3684
woensdag 6 maart 2019 om 20:18
Precies, dus het heeft geen nut voor Sparta om ze weg te houden bij een nationaal jeugdelftal. Dus er is geen 'Nederlands belang' in dit geval. Dus de vergelijking met Ajax-PEC klopt gewoon niet.
Vind ik leuk
Il Gordo +18678
woensdag 6 maart 2019 om 16:06
Het heeft er alles mee te maken. Verschuiving van een wedstrijd wegens zwaarwegende belangen. Linksom of rechtsom.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 6 maart 2019 om 18:34
Dus omdat een wedstrijd wordt verplaatst ivm belangen is het vergelijkbaar?
Vind ik leuk
Il Gordo +18678
woensdag 6 maart 2019 om 18:41
Nee. Het feit dat een programma niet meer waterdicht is omdat een bepaalde club belangen heeft om een wedstrijd later te spelen. Zie Ajax. Zie Sparta.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 6 maart 2019 om 18:42
Oh ja. Ik vind het een vaag verhaal.
Vind ik leuk
Il Gordo +18678
woensdag 6 maart 2019 om 18:47
Dat is het ook.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 6 maart 2019 om 18:48
Die van jou bedoel ik nieuwe Aad :p
Vind ik leuk
Il Gordo +18678
woensdag 6 maart 2019 om 19:10
Dat bedoel ik ook.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 6 maart 2019 om 19:15
Misschien opent zoiets de poort voor andere verzoeken. Alleen dan kun je alsnog gewoon nee zeggen.
Vind ik leuk
Realist1892 +1451
woensdag 6 maart 2019 om 19:37
Dus elk Nederlandse Club die uitkomen in de CL of EL.
kan rust aanvragen voor elke weekend voor de wedstrijd in Europa?
LANDS BELANG elke punt telt toch.
Laat me niet lachen.
Het is of allen Clubs of geen 1 Club die rust wil.
Vind ik leuk
Brankovic +733
woensdag 6 maart 2019 om 15:57
Sterker nog, door dat geintje kunnen ze het het eigenlijk niet maken dit niet te honoreren. Het gaat hier letterlijk om het vertegenwoordigen van het land, veel meer Nederlands belang ga je niet krijgen.
Maar waarschijnlijk zegt de KNVB; de Jupiler League clubs (maar dan zonder Sparta en Twente, de twee clubs die ook echt last hebben van de regeling) zijn voorafgaand aan het seizoen akkoord gegaan dat de competitie ook tijdens interlandperiodes door gaat.
Scheef is het wel in ieder geval
Vind ik leuk
Il Gordo +18678
woensdag 6 maart 2019 om 16:04
Exact.
Vind ik leuk
appeltje +3684
woensdag 6 maart 2019 om 16:59
" Het gaat hier letterlijk om het vertegenwoordigen van het land, veel meer Nederlands belang ga je niet krijgen." Dat klopt, maar dat is hier helemaal niet van belang. Er is helemaal geen vraagstuk of Duarte en Harroui met Jong Oranje danwel Nederland O20 meedoen. Als Sparta weigert om ze af staan, zijn ze even goed niet speelgerechtigd voor de wedstrijd tegen NEC (zie geval Drommel). Het verplaatsen van Sparta-NEC heeft niet met het 'Nederlands belang te maken', maar alleen maar met het belang van Sparta.

Of het een goede gang van zaken is, is een andere zaak, maar de vergelijking met Ajax-PEC loopt toch echt mank.
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 13:28
Als Sparta deze spelers mist, bestaat er een kans dat ze het kampioenschap laten liggen. En een promotie is financieel goed voor Sparta.
Vind ik leuk
appeltje +3684
donderdag 7 maart 2019 om 14:10
Dus is het in het belang van Sparta. Heeft niks met het belang van het Nederlandse voetbal te maken.

Overigens ben ik het ook niet eens met de huidige situatie en steun in Sparta in deze zaak. Maar mensen moeten stoppen met Ajax-PEC of 'Neerlands belang' erbij te halen, heeft niks met elkaar te maken.
Vind ik leuk
Arvin +7485
donderdag 14 maart 2019 om 18:33
Ajax had toch ook tegen pec een b elftal het veld in kunnen sturen op de oorspronkelijke datum, dan had het a elftal net zoveel rust gehad en had ajax wrss punten verspeeld in de competitie, maar das ook niet in Nederlands belang. Je kan beide zaken uitleggen zoals je wilt, maar in beide gevallen is het vooral de club die het aanvraagt die er voordeel van heeft.

Feit is dat de knvb zelf deze beerput heeft opengetrokken en het zeker logisch is dat de vergelijking wordt gemaakt.
Vind ik leuk
appeltje +3684
donderdag 14 maart 2019 om 21:09
Natuurlijk hebben beide clubs hier voordeel in, anders hadden ze geen verzoek ingediend. Het gaat erom of er 'Nederlands belang' van toepassing is. Dat is wel zo bij de verplaatsing van Ajax, maar niet bij die van Sparta.
Vind ik leuk
frankn27 +5708
donderdag 14 maart 2019 om 19:10
Twente mist Smith ook en tegenstander nec mist de topscorer dus juist profijt voor sparta
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 6 maart 2019 om 18:35
Wat een onzinverhaal.
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +3480
woensdag 6 maart 2019 om 16:06
Dit is echt bewust zoeken ja
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 16:41
Verklaar je nader, spelers verplicht moeten afstaan en toch competitie moeten spelen is gewoon competitievervalsing
Vind ik leuk
Mari +12538
woensdag 6 maart 2019 om 18:40
Wat een onzin.
De vergelijking slaat nergens op.
Sparta zeurt. Dit is al eerder aan de orde geweest en nu komen ze weer. Boring
Daarnaast is het natuurlijk van eminent belang voor de positie van Nederlandse clubs in Europa als een wedstrijdje van Sparta wordt verplaatst.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 15:48
In het belang van het Nederlandse voetbal vind ik dat je gegronde redenen hebt
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6959
woensdag 6 maart 2019 om 15:52
Haha ach dit is een beetje hetzelfde als zo'n Azie cup lijkt me?
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 17:13
De vorige keer moest Sparta hierdoor 5 basisspelers missen.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 16:07
Dus jij hebt geen problemen met competitie vervalsing?
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
woensdag 6 maart 2019 om 16:30
Dit hoort juist bij de competitie.
Het hebben van een brede selectie is belangrijk.
Soms moet je nu eenmaal het gemis van een speler kunnen opvangen.
Of dat nu komt door een blessure, schorsing of afstaan aan een vertegenwoordigend elftal, dat hoort er nu eenmaal bij.
Altijd dat gewijs naar Ajax, die club moest ook spelers afstaan voor de Afrika Cup.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 16:43
De belangen in de KKD zijn groter dan jij denkt voor een club als Sparta, promotie of niet betekend miljoenen meer aan inkomsten.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 16:33
Misschien even logisch nadenken? De KNVB is zo oliedom om wedstrijden te laten spelen op interland weekenden/dagen. Even je huiswerk doen, Sparta heeft geen inspraak gehad omdat ze nog eredivisie speelden. Sparta mist in zo'n interland periode soms 8 spelers spelers waarvan 5 basis speler zijn. Gaat het hier om Ajax of PSV kan alles maar Sparta mag wel spelers leveren maar niet wedstrijden uit laten stellen. Twente mist hierdoor ook hun keeper. Gelijke monikken gelijke kappen. Wedstrijd gewoon uitstellen dus.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 6 maart 2019 om 18:37
Dat is een onzinvergelijking.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 16:47
Inderdaad, maar de KNVB heeft met de verplaatsing van de wedstijd van Ajax zelf een precedent geschapen.....en natuurlijk wil iedere club zo goed mogelijk presteren en proberen het sterkste team op te stellen.......
Vind ik leuk
River ice +1814
woensdag 6 maart 2019 om 20:24
De knvb is erg tegenstrijdig, we laten alles de rest van het seizoen zoals het is. Uur later we gaan kijken of we ajax weer extra rust kun en geven voor de cl. (Wat opzich prima is) alleen na deze uitspraak wel erg vreemd. Word het opeens toch selectief wie er geholpen word.
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 00:25
Als de hond ziek is, dan uiteraard wel doen.
Vind ik leuk
Blindsy +19034
donderdag 14 maart 2019 om 18:03
Ajax moet spelen tegen een stel over hun top-opa's uit Madrid? Verzetten!
Vind ik leuk
Ikkedus +276
donderdag 14 maart 2019 om 18:34
Wat een dom gelul van je!
Er is niemand jarig of ziek.
Sparta BETAALT die spelers en ze mogen niet voor ze uitkomen.
Veldwijk is ook voor zuid Afrika geselecteerd.
Ach, dan zijn vervanger maar; Dervisoglu, shit! Ook voor Jong Turkije geselecteerd.
Dan maar jeugdspeler El Kachaty, zit, voor Marokko geselecteerd!
Dan de A-jeugd; giga talenten! Van der Hoeven, Taksan enz eindelijk in aktie voor het eerste! Oh shit, geselecteerd vooronder de weet ik veel hoeveel... serieus waar.

Dit is ongehoord en kan echt niet door de beugel!
Sparta heeft er belang bij dat het eerste zo hoog mogelijk eindigt ivm gunstige wedstrijden in de nacompetitie.
En het 2e moet van de 3 jeugdteams in de tweede klasse het hoogst eindigen, anders degraderen ze naar de derde klasse.
Zelf al wordt dat jeugdteam 6e, Vitesse 2 eindigt erboven, dan degradeert Sparta 2 alsnog...
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2661
woensdag 6 maart 2019 om 15:44
Op zich heeft Sparta een punt want voor het herbergen van goede spelers die internationals zijn dien je niet gestraft te worden. Aan de andere kant is dit al de zoveelste keer dat dit gebeurd en moet er structureel iets veranderen bij de KNVB volgend seizoen. Nu komt Sparta misschien erg huilerig over terwijl het niet de schuld is van Sparta.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 15:58
Den Bosch, Twente, NEC, Helmond enz hebben hetzelfde probleem.
In andere sporten worden wedstrijden verzet als spelers opgeroepen worden. Er is mij zelfs bekend dat clubs gelijk krijgen van de rechter als ze moesten spelen terwijl de beste speler ontbrak!
Vind ik leuk
Dani82 +3357
woensdag 6 maart 2019 om 16:04
Dat klopt, sparta heeft ook een punt! Ze worden spreekwoordelijk “gestraft” omdat ze 2 internationals van jong oranje hebben. Echt slecht dat geregeld van de knvb. Sparta levert internationals aan, en raakt zelf bepalende spelers kwijt voor hun eigen wedstrijden. Dat moet niet mogen, naar mijn mening.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 15:44
Jammer jongens, gwn voetballen.

Nederlands belang is hier niet ter sprake
Vind ik leuk
thierryer +2049
woensdag 6 maart 2019 om 15:46
Juist wel van belang van jong oranje, toch ook Nederland?
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 6 maart 2019 om 15:48
dat gaat boven zijn pet
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 15:49
Bij jou ook maar dan met 0-3
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 15:49
Heb je wel een punt. Maar het is niet in het belang voor het gehele NLse voetbal, zoals dat bij Ajax wel het geval was.
Vind ik leuk
Degier +1788
woensdag 6 maart 2019 om 17:40
Ajax was ook niet in het belang van het gehele Nederlandse voetbal.
Alleen maar in het belang van de clubs die Europees mogen spelen.
Gewoon tijdens interland periodes geen KKD meer plannen is de eenvoudigste oplossing.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 17:43
Planmatig kan KNVB het 1 en ander wel verbeteren. Maar bij Ajax hebben ze de juiste keuze gemaakt.
Vind ik leuk
Degier +1788
woensdag 6 maart 2019 om 17:49
Ik zeg ook niet dat ze het bij Ajax fout hebben gedaan. Ze doen het met de KKD verkeerd.
Vind ik leuk
HanV +5495
woensdag 6 maart 2019 om 19:35
Alleen voor de TOP2. Voor de anderen maakt 7 of 12 niets uit.
Vind ik leuk
Jan ref +1654
woensdag 6 maart 2019 om 18:16
Kijk en deze reacties bedoel ik nu van je zo krijg je iedereen tegen je als je alleen maar door je Ajax bril kijkt en niet aan andere clubs kunt denken ook al zijn de andere clubs in jou ogen maar b teams

Het is onzin om nog op jou te antwoorden
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 18:20
Ik denk zeker aan andere clubs, maar welke andere club heeft dus dezelfde situatie als Ajax hier in NL? Welke club is nog in 3 competities actief?

Ik zeg toch niks raars hier ofzo....damnnn
Vind ik leuk
Jan ref +1654
woensdag 6 maart 2019 om 18:32
Ja dat zeg je wel heel raar omdat je alleen Ajax ziet dat is jou probleem

Ik wil je wel horen als er een interland is en Ajax moet spelers afstaan en er is gewoon competitie dat wil ik wel meemaken hoe je dan reageert

En ik zeg Sparta heeft gelijk en de KNVB moet zelfde doe in de KKD als in de ED zo simpel is het
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 18:35
Regels zijn regels. Maar soms moet er wel een uitzondering worden gemaakt en dat was bij Ajax, gexien de belangen, volkomen terecht! Ik had Feyenoord hetzelfde gegund als zij in de positie van Ajax zouden zitten.

Weetje nog hoeveel supporters het hier Ajax gunden? 🤦🏾‍♂️
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 6 maart 2019 om 18:41
Ik vind dat dit wel over Nederlands belang gaat.
Een club als Sparta investeert veel in de jeugdopleiding en wordt vervolgens daarvoor 'gestraft' doordat ze die talenten moeten missen.
Volgens mij wil je als KNVB een systeem waar je goede prestaties beloont en niet straft.
Dit omdat je clubs wilt stimuleren op te leiden.
Vind ik leuk
Jan ref +1654
woensdag 6 maart 2019 om 18:42
Je moet antwoord geven op mijn reactie en niet ontwijken

En ik zeg helemaal niet dat ik het Ajax niet gunde daar kom jij mee en sec genomen als regels regels zijn had Ajax gewoon moeten spelen want zo zijn de regels nog steeds bij de KNVB en met ingang van de nieuwe competitie zijn ze anders

Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 18:46
Ik MOET helemaal niks.

Commanderen doe je maar lekker thuis
Vind ik leuk
Jan ref +1654
woensdag 6 maart 2019 om 18:56
Nee omdat het knulletje er niet meer uitkomt en z'n gelijk wil halen dat heb ik in een vorig topic ook al verteld
En je ontwijkt gewoon een reactie omdat je niet weet hoe je daar op moet reageren zo simpel ben je dus
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 19:42
Wat jij wil jonge. Dan steek je er best wel energie in...
Vind ik leuk
Jan ref +1654
woensdag 6 maart 2019 om 19:47
Haha zo simpel ben je
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 19:49
Pas me eigenlijk aan jou aan
Vind ik leuk
Jan ref +1654
woensdag 6 maart 2019 om 20:49
Tuurlijk knulletje je weet niet wat je moet zeggen omdat het niet in je straatje past en je gewoon met je ... Vol tanden staat en dat je een weerwoord krijgt waar je geen antwoord op hebt dat is jou probleem en neem eens dingen van anderen aan dan wordt het leven een stuk gemakkelijker dan alleen maar in jezelf te blijven geloven
Vind ik leuk
Babelagtig +2460
woensdag 6 maart 2019 om 20:31
Tijdens afrika cup of coppa amerika moet ajax ook wel eens spelers afstaan...nooit gezeurd over verplaatsing
Vind ik leuk
Jan ref +1654
woensdag 6 maart 2019 om 20:53
Dat snap ik ook wel maar dit gaat om het Nederlands elftal dus heel wat anders

Wat als Nederland speelt en Ajax moet de jong de licht enz afstaan en dan competitie spelen denk je dat er dan geen commentaar komt?
Vind ik leuk
Babelagtig +2460
donderdag 7 maart 2019 om 08:28
Je zegt ...ik wil je wel horen als er een interland is en ajax moet spelers afstaan..daar geef ik antwoord op..wat maakt t uit voor welk land ze uitkomen? Je bent ze toch kwijt..
Vind ik leuk
Jan ref +1654
donderdag 7 maart 2019 om 09:09
Het ging om het Nederlands elftal daar doelde ik op
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
woensdag 6 maart 2019 om 16:34
Het belang van Jong oranje of het Nederlands voetbal ?
Come on...het gaat hier om twee oefenpotjes.
Wat nou... belang ?
Vind ik leuk
Degier +1788
woensdag 6 maart 2019 om 17:52
Yep, maar die spelers mogen niet afzeggen, want dan kunnen ze ook niet meedoen.
Bovendien worden ze dan niet meer opgeroepen, terwijl het om oefenpotjes gaat.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 6 maart 2019 om 18:38
Dat is niet echt vergelijkbaar met Europese plaatsen voor je competitie.
Vind ik leuk
Jan ref +1654
woensdag 6 maart 2019 om 18:53
Dat ben ik met je eens
Maar wel het belang van clubs in de KKD die meespelen om het kampioenschap en dan meer inkomsten kunnen hebben als ze promotie maken dus heeft het wel degelijk belang voor die clubs
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 6 maart 2019 om 19:14
Er zijn sowieso belangen, anders doet Sparta ook geen verzoek.
Alleen als de redenen verschillend zijn kan de beslissing toch heel goed anders zijn?

Overigens vind ik om volstrekt andere redenen wel dat Sparta gelijk heeft.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 20:33
Gaan we het anders stellen, Sparta levert spelers in Nederlands belang. Want zo is het namelijk. En het grote Oranje? Wijnaldum, Depay, De Roon, Strootman, Dunfries.....allemaal uit de Sparta school. De KNVB wilt wel de vruchten plukken maar niet zaaien (ja onrust). De KNVB is gewoon 1 grote oplichtersbende met mannetjes met eigen belangen.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 20:36
Dumfries*
Vind ik leuk
frhoi +1836
woensdag 6 maart 2019 om 15:44
hebben een punt, maar nog niet de 3 punten ha ha
Vind ik leuk
Nr14always +4043
woensdag 6 maart 2019 om 15:45
Sparta, die zijn toch financieel onderdeel van Ajax?
Vind ik leuk
Baas B. +35
woensdag 6 maart 2019 om 16:17
En wat is nou exact je punt? Ajax helpt met 1 milj euro per jaar Sparta met de jeugdopleiding en daardoor heeft Ajax eerste keus bij het aantrekken van jeugdspelers. Maar dat heeft niets hiermee te maken.
Vind ik leuk
Nr14always +4043
woensdag 6 maart 2019 om 16:19
Mijn punt is als volgt, die betaalt die bepaalt zo werkt het nu eenmaal.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 20:44
Ook dit is niet waar. Spelers hebben zelf de keus. Ajax heeft alleen zijn scouting verbreed. Ziet Sparta een extreem goed talent vertrekken melden ze dit bij Ajax, ziet Ajax een talent wat net niet goed genoeg is voor de top wordt dit bij Sparta kenbaar gemaakt. Ajax betaald hiervoor 2 miljoen over 2 jaar en Sparta deelt de opleidingskennis. Alle talenten in het grote Oranje met Sparta verleden zijn hier voorbeeld van. Dit systeem is eerst bij Feyenoord en PSV aangeboden en die wilden allebei niet. Feyenoord geen geld en PSV geen interesse.
Maar dit bericht gaat over Oranje, jong, het grote, of onder 20, allemaal "landsbelang". Sparta kan ook zeggen, mijn werknemer wordt door mij betaald dus ik claim deze speler(s). Ook FOX zit hier achter want ja.....ze moeten wel iets hebben om uit te zenden.
Voetbal is geen voetbal meer maar een beerput van oplichterij en zwart geld.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 15:47
Volledig begrijpelijk.
Vind ik leuk
Uncle Fester +2401
woensdag 6 maart 2019 om 15:48
Wat een onzin. Vorig seizoen moesten NEC en Fortuna - middenin de beslissende fase voor promotie - ook hun beste speler afstaan aan Oranje -19/-21. Regels zijn regels.
Vind ik leuk
Noh +136
woensdag 6 maart 2019 om 16:08
Tja deze situatie heeft de KNVB zelf veroorzaakt door de wedstrijd tussen PEC en Ajax te verplaatsen onder het mom van NL belang. Jong oranje en de betaalde voetbal piramide zijn ook in het belang van het Nederlandse voetbal. Meten met twee maten.
Vind ik leuk
Uncle Fester +2401
woensdag 6 maart 2019 om 18:07
Dat heeft natuurlijk niets met elkaar te maken. Iets met appels en peren.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 20:47
Nee Sparta levert spelers in het belang van het (inter)nationale voetbal. Ajax wordt ook verplaatst in het belang van het nationale voetbal. Dua als ik het goed begrijp vind jij dus dat Sparta zijn spelers zelf mag opeisen? Sparta is immers de werkgever.......
Vind ik leuk
Uncle Fester +2401
donderdag 7 maart 2019 om 12:23
Het staat gewoon zwart op wit: de KKD heeft vanwege de extra exposure en wat geld gekozen om tijdens interlandweekenden te spelen. Was vorig seizoen ook al zo. En daarmee is het klaar.

Over het nut van die beslissing kun je discussiëren (ben het er zelf ook niet mee eens), maar dat doet dus niet meer terzake.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 15:49
Ik begrijp Sparta volkomen. Maar in het verleden werd hier niet zo mee omgegaan door de Bobo's
Vind ik leuk
Nr14always +4043
woensdag 6 maart 2019 om 15:50
Sneu maar tis nie anders, geen landsbelang.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 maart 2019 om 15:51]
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 20:51
Is goed dan levert Sparta niet zijn spelers af, als het toch geen landsbelang is? Wilhelmus bla bla bla, je land vertegenwoordigen? Je hebt wel een mening maar geen open kijk op de sitiatie. Sparta levert niet zijn talenten dus het nationale elftal moet zwakkere spelers oproepen......het nationale elftal wordt zwakker. Geen landsbelang toch??? Beetje simpele gedachte van je
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 15:51
ook Twente moet spelers missen door deze periode
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 16:11
Moeten ze ook en verzoek indienen om de wedstrijd te verplaatsen.
Vind ik leuk
Erik-Vites +768
woensdag 6 maart 2019 om 15:53
Ja doen!
Als hunnie het ook mag bij de cl, mag het ook bij jong oranje. Is ook in het belang van het nederlands voetbal!
Go knjb
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 maart 2019 om 15:53]
Vind ik leuk
Hammers96 +2912
woensdag 6 maart 2019 om 15:54
Twente mist ook gewoon Smith (Wales) en voorheen Drommel naar jong oranje.
Toen moest twente ook gewoon spelen tegen Oss die compleet was. Niet zeuren Sparta , hoe vaak jullie nu al calimero hebben gespeeld dit seizoen is misselijkmakend
Vind ik leuk
Baas B. +35
woensdag 6 maart 2019 om 16:13
Oh? Heb je nog meer voorbeelden dan, naast deze discussie?
Vind ik leuk
Hammers96 +2912
woensdag 6 maart 2019 om 16:34
Ik zie meneer van Stee met zn babyface no zo halfhuilend vertellen dat Schenk naar Twente gaat en dat Twente niet eerlijk is. Heerlijke beelden
Vind ik leuk
Baas B. +35
woensdag 6 maart 2019 om 23:45
Oké, Dhr Van Stee heeft zich in dit item precies voor gedaan zoals het was, dhr schenk heeft zelf de beslissing genomen om naar FC Twente te gaan. Maar oké, waar baseer jij het Calimero gedrag van Sparta op...
Vind ik leuk
Hammers96 +2912
woensdag 6 maart 2019 om 23:53
Op dat interview waarin van Stee zich echt laat kennen. En op het feit dat Sparta Drommel een wedstrijd schorsing heeft aangenaaid door naar de KNVB te gaan toen hij weigerde te spelen voor jong oranje
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 16:18
Al die wedstrijden miste sparta ook al meerdere spelers Duarte, Harroui, Martins, El Kachati, Saksela, Dervisoglou, Alberto en Breinburg zijn dit seizoen opgeroepen terwijl Sparta moest spelen. Bovenstaande spelers hebben dit seizoen allemaal minuten gemaakt. Voor de volledigheid Saksela en Martins zijn geblesseerd
Vind ik leuk
Hammers96 +2912
woensdag 6 maart 2019 om 16:33
Geen stress, jullie hebben ze pas weer nodig in de nacompetitie
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 16:37
We hopen van harte dat jullie nog drie keer verliezen. Maar ben bang dat je deels gelijk hebt. We willen dan natuurlijk wel in een zo goed mogelijke positie de nacompetitie is
Vind ik leuk
Hammers96 +2912
woensdag 6 maart 2019 om 17:27
Geloof me , wij gaan nog wel 3 keer verliezen , misschien daarnaast ook nog wel 1 of 2 keer gelijkspelen. Echter gaat Sparta ook bij lange na niet alles winnen.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 20:54
Wageningen, AGOVV, Veendam, RBC....allemaal.failliet. Twente had 40M schuld....goh.....vreemd en toch niet failliet? De KNVB is gewoon 1 grote corrupte bende
Vind ik leuk
Snappi +61
woensdag 6 maart 2019 om 15:58
Nu ga je dit krijgen, was te verwachten. Waarom 020 wel en wij niet. Op zich heeft Sparta wel een goed punt. Ze spelen mee om de bovenste plekken en zijn zowat de enige club die zijn spelers moeten missen. De KKD moet ook stilgelegd worden tijdens deze interlands, net als in de Eredivisie. Laat weer eens zien hoe belangrijk de KNVB deze competitie vindt.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 16:17
Sparta is niet de enige club. Den Bosch mist meer spelers en ook Twente heeft er mee te maken. Voor volgend seizoen is het opgelost, voor dit seizoen zijn er andere afspraken gemaakt. Pech.
Vind ik leuk
El Cazador +8973
woensdag 6 maart 2019 om 15:59
Dat moet volgend seizoen anders KNVB!!!! Zuivere competitie
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 16:24
Voor volgend seizoen moeten clubs aangegeven of ze wel of niet willen spelen tijdens de interland onderbreking. Die ploegen die dit niet willen zullen zo vaak mogelijk tegen elkaar spelen in deze speelronde en dan op een voor veel clubs financieel minder interessante avond (een maandag) spelen. En anders die maandag een thuiswedstrijd
Vind ik leuk
mcmodd +27346
woensdag 6 maart 2019 om 16:06
Voor het Nederlandse voetbal is het goed dat de beste talenten voor de Oranjeteams kunnen spelen. Net als bij de eredivisie waar de competitie stilligt, moet het voor de eerste divisie ook zo zijn. Betreft het maar een enkele club, waarom dan niet een wedstrijd verschuiven? Het is voor elke club, ook in de keukenkastjescompetitie, belangrijk om met zijn beste spelers de competitie te spelen en dan is er zeker van competitievervalsing sprake als er niet geschoven mag worden. Dat voorbeeld met Drommel is wel duidelijk, uiteindelijk is van het afzeggen van Drommel Oranje ook niet beter geworden.
Vind ik leuk
Farmer +14403
woensdag 6 maart 2019 om 16:11
Sparta heeft gewoon gelijk en horen hier een dispensatie voor te ontvangen.

De kern van het probleem is: Waarom moeten er altijd van dit soort extra interlands gespeeld worden als er een cruciale fase van de competitie aanbreekt?

Hoe veel jaren ziet de KNVB al dat het ieder jaar, hetzelfde is rond deze tijd:
Vind ik leuk
NvC +8635
woensdag 6 maart 2019 om 16:16
Sparta heeft een punt. Ik zou het prima vinden als ze de wedstrijd verplaatsen. Maar ze moeten eerder aanpassen dat er interland voetbal is tijdens conpetitierondes.
Vind ik leuk
JanTa48 +8107
woensdag 6 maart 2019 om 16:22
Als er interlands zijn dan word de competitie stopgezet en aangezien er veel beloftes spelen in Jong Oranje is het niet meer dan logisch dat daar minimaal wedstrijden verplaats kunnen worden. De clubs betalen de spelers en niet de KNVB.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 16:27
Plus dat er voor veel clubs enorme financiële gevolgen aan kunnen zitten. Sparta heeft bij een 2e plaats een betere uitgangspositie in de nacompetitie promoveren betekent ongeveer een verdubbeling van de begroting
Vind ik leuk
Jandieze +673
woensdag 6 maart 2019 om 16:41
Gaat Sparta niet redden. Is de verkeerde rood-wit club.
Vind ik leuk
Patje024 +127
woensdag 6 maart 2019 om 16:52
Klaar gebeurd niet ! Wij missen druijf ook jullie een paar spelers wij in 2014 ook 4x gehad en toen met vlag en wimpel kampioen geworden gewoon spelen en niet zeiken. Dit is toch een beetje angst vanuit sparta naar nec toe
Vind ik leuk
frankn27 +5708
donderdag 14 maart 2019 om 19:13
Sparta heeft er indd juist profijt van... druijf doet niet mee tegen ze... wat zeuren ze nou? Dat is juist voordeel
Vind ik leuk
kees ee +942
woensdag 6 maart 2019 om 17:03
als de knvb kaatst, . . kunnen ze de bal verwachten !?, . . en hopelijk wordt dat alleen maar erger !?, . . of gaan ze kleur bekennen, . . rood/wit, met drie kruizen !?
Vind ik leuk
HanV +5495
woensdag 6 maart 2019 om 19:40
Knijff, de advocaat van de KNVB heeft in de zaak tegen de KNVB toch duidelijk aangegeven dat je tegen de beslissingen van de KNVB moet protesteren door Ajax te dagen.
Vind ik leuk
kees ee +942
woensdag 6 maart 2019 om 19:58
. . "broekzak-vestzak" !?
Vind ik leuk
HansVites +6460
woensdag 6 maart 2019 om 17:07
Wat denken ze bij Sparta wel niet dat ze Ajax zijn.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1084
woensdag 6 maart 2019 om 17:22
Ajax bepaalt.
De rest Deal with it..
Het gaat zoiezo hoe Ajax het wilt...
Vind ik leuk
HupHolland +3863
woensdag 6 maart 2019 om 17:24
Dit is zo makkelijk

De KNVB kan spelers uitnodigen en de clubs/speler kunnen daarvoor bedanken.

De KNVB moet rekening met dit soort zaken houden! Het club belang is altijd groter dan de KNVB
Vind ik leuk
Bergwag +1109
woensdag 6 maart 2019 om 19:12
Kan niet. Spelers mogen niet afwijzen volgens de fifa regels. Als ze dat doen worden ze geschorst voor de periode dat de interlands zijn.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 22:54
wie is de werkgever van de club?
Vind ik leuk
Bergwag +1109
donderdag 7 maart 2019 om 01:12
Ben ik met je eens. Maar die clubs moeten wel de regels volgen en daar staat het zo in... Dus helaas is het niet zo makkelijk.

Als mijn baas zegt dat ik moet werken op feestdagen waar in de Cao staat dat ik vrij ben heeft ie ook geen poot om op te staan.
Vind ik leuk
HupHolland +3863
donderdag 7 maart 2019 om 09:23
Dus clubs worden gestraft omdat ze goede spelers hebben. Resultaat kan het missen van Europees voetbal zijn, degradatie of promotie mislopen etc.

De clubs betalen de spelers en kunnen van te voren niet weten welke spelers zullen worden uitgenodigd. Een overkoepelend orgaan kan spelers van een bepaalde club toch niet dwingen om voor hun te werken. Dat druist toch tegen ons rechtsysteem in!?

Ja, die FIFA regels bestaan inderdaad. Maar het ligt er wel aan hoe de KNVB daarmee omgaat. In het verleden waren er genoeg spelers (Cruyff bijvoorbeeld) die voor het Nederlandse elftal hebben bedankt en ik denk niet dat hij daar ooit voor is geschorst.

De KNVB moet de kwaliteit van zowel Oranje als het Nederlandse club-voetbal faciliteren en waarborgen. Oftewel ze moet beter (en misschien flexibeler) plannen.
Vind ik leuk
Bergwag +1109
donderdag 7 maart 2019 om 11:07
Ben ik het mee eens. Maar er moet wel een goede regeling komen. Als je zegt dat clubs mogen weigeren kan het zo zijn dat clubs dat altijd gaan doen. Bng voor blessures etc. Dat is dan weer slecht voor de Nederlandse teams.

Max 2 oefenpotjes en 1 echte pot ofzo per jaar die gemist mag worden?
Of je moet als speler gewoon in goed overleg niet opgeroepen worden, zoals inderdaad een Robben ofzo. Maar ook Drommel zou niet opgeroepen moeten worden als ie voor z'n club kiest. Zo ontloop je die fifa regel.

Het ging meer om 'dit is heel makkelijk' wat het dus niet is. Want volgens mij zijn we t samen eens haha!
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 17:41
Hoe was het alweer... de keeper van FC Twente en jong Oranje...???
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 10:10
Ja die is toen uiteindelijk voor een wedstrijd geschorst en wordt nu voor staf niet meer opgeroepen voor Jong Oranje waardoor hellaas voor hem hij nu gewoon speelgerechtigd is voor Twente. Dat is bijna net zo een zware straf als die jeugd speler van Feyenoord die voor straf zijn debuut in het betaalde voetbal moest maken bij Dordrecht.
Vind ik leuk
Peterselie +116
woensdag 6 maart 2019 om 17:47
Wij hadden hier vorig seizoen ook last van, maar toen was het voor de KNVB geen probleem. Raar dat Sparta het ineens wel voor elkaar krijgt...
Vind ik leuk
Klapper +36
woensdag 6 maart 2019 om 18:17
Het gaat wel om de toekomst van het Nederlands voetbal he
Vind ik leuk
NvC +8635
woensdag 6 maart 2019 om 18:19
Zeker 😉
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 6 maart 2019 om 18:20
Verkeerde shirt spartanen,helaas
Vind ik leuk
Klapper +36
woensdag 6 maart 2019 om 18:22
Rood en wit toch?
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 6 maart 2019 om 18:23
Lay out dan;)
Vind ik leuk
Klapper +36
woensdag 6 maart 2019 om 18:26
Touche
Vind ik leuk
Dorzon +4821
woensdag 6 maart 2019 om 18:20
Sparta is geen ajax
Vind ik leuk
Koenbres +2012
woensdag 6 maart 2019 om 18:21
'Dit seizoen blijft alles zoals het is en wordt er niks verzet' hmm
Vind ik leuk
Mari +12538
woensdag 6 maart 2019 om 18:24
Déjà vu.
Zijn ze bij Sparta een tijd uit de running geweest?
Vind ik leuk
Romarioo +763
woensdag 6 maart 2019 om 18:27
Knvb meet met 2 maten 😎
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 18:30
Sparta heeft gelijk, we moeten aan de kwaliteit werken van het nederlandse voetbal, knvb doet daar alles voor gelukkig, hebben we afgelopen weekend nog meegemaakt met pec - ajaks
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 6 maart 2019 om 18:32
Nee, KNVB, niet meedenken met clubs die serieus opleiden. Gewoon laten stikken.
Vind ik leuk
Merdocs +33
woensdag 6 maart 2019 om 18:32
Misschien eerst een naamsverandering. Even iets verzinnen in de lettercombinatie AXAJ of iets dergelijks. Dan krijg je namelijk wel alles voor elkaar en mee.
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
woensdag 6 maart 2019 om 19:56
Ennnn nog meer gezeur
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 18:33
Tja Sparta is geen Ajax dus dan krijg je geen hulp van zeist
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
woensdag 6 maart 2019 om 19:55
En nog meer gezeur
Vind ik leuk
Gyrosregime +2785
woensdag 6 maart 2019 om 18:47
Alsof het de KNVB iets kan schelen dat de competitie eerlijk verloopt :p dat hebben we al gezien met Zwolle..
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
woensdag 6 maart 2019 om 19:55
Gezeur
Vind ik leuk
Cookee +12784
woensdag 6 maart 2019 om 19:00
Kom op KNVB doe nou even leuk tegen Sparta.
Je hebt ze er eerst uitgewerkt, help ze nou ff.
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 19:04
Als je Ajax heet kan alles een ander moet gewoon spelen wat een onzin zeg bij de KNVB maar ja vlogens mij is Dik Jol daar de baas en dat is een regelrechte Ajax lover dus klaar ben je dan
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
woensdag 6 maart 2019 om 19:54
Zeur
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 19:29
Klasse justitie als je het verhaal bij Ajax leest wat ze daarvoor nog meer willen verzetten de komende weken.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1084
woensdag 6 maart 2019 om 19:33
Hahahahaha
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
woensdag 6 maart 2019 om 19:54
Snap het gedoe niet helemaal. Ze hebben de mogelijkheid om het te verzetten en hebben een aanvraag ingediend. Deze is niet goedgekeurd. Das jammer maar ze hebben het ig geprobeerd. Is een vraag en antwoord. Dat ze die niet bevalt is pech voor ze.
Vind ik leuk
Merdocs +33
woensdag 6 maart 2019 om 20:01
Onnozel gezeur
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
woensdag 6 maart 2019 om 20:03
Precies, onnozel gezeur allemaal
Vind ik leuk
Aotearoa +37
woensdag 6 maart 2019 om 19:54
Schijnbaar is de KNVB bang dat Sparta , FC Twente nog inhaald
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 19:58
Ja logisch. Sparta is geen Ajax en verlies van Sparta is weer gunstig voor Twente.
Dom dat ze het überhaupt gevraagd hebben.
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
woensdag 6 maart 2019 om 20:00
Jemig mensen wat lopen er een hoop te zeuren over de knvb en ajax. Elke aanvraag om iets te veranderen is apart en zal weloverwogen worden bekeken. Al dat gezeik steeds dat de knvb ajax is. Als dat zo was geweest was ajax wel elk jaar kampioen geworden bij wijs van spreken. Wordt zo moe van dat domme gejank over ajax de knvb de VAR etc. Ga gewoon voetballen en achter je ploeg staan en niet de schuld geven aan allerlei randzaken als het niet gaat zoals je wilt.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2785
woensdag 6 maart 2019 om 20:02
Gast.. zeur niet zo..
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
woensdag 6 maart 2019 om 20:13
Jah dat zei ik nou ook al!!!
Vind ik leuk
Merdocs +33
woensdag 6 maart 2019 om 20:03
Ọ bụrụ na ị na-eme ka ndị ọzọ na-eme ihe ọ bụla, ọ ga-eme ka ọ dịkwuo mma. Ọ bụrụ na ị na-achọpụta ihe dị iche na nke zal welovewogen worden bekeken. Na steeti ndị dị na knvb ajax bụ. Ọ bụrụ na ị na-eme ka ọ bụrụ na ị na-eche na ị na-elebara anya na-eme ka ị na-eche na ị na-eme ihe. Ọ bụrụ na ị na-eme ka ọ bụrụ na ị na-elebara anya na VRV knvb wdg. Ọ bụrụ na ị na-ele anya na ị na-achọ ka ị na-eche banyere ihe ọ bụla dị mma, ọ ga-eme ka ọ bụrụ na ị ga -
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
woensdag 6 maart 2019 om 20:06
IGBO taal, iets met google translate
Vind ik leuk
Blindsy +19034
donderdag 14 maart 2019 om 18:04
Ik dacht het Eindhovens dialect best te kunnen volgen. Maarre...?
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 21:00
De KNVB heeft toegegeven dat dit niet handig is geweest en toegezegd vanaf volgend seizoen tijdens de interland week alles stil te leggen. Dus ze geven hun fout min of meer toe. En Ajax fans moet niet zeiken over regels zijn regels want dan hadden ze gewoon tegen Zwolle moeten spelen volgens het regelement. Maarja....net als de KNVB....egootjes
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 21:02
Neemt niet weg voor het Nederlandse voetbal is dit een goede keuze geweestaar dan moet je ook de clubs die spelers moeten afstaan belonen omdat deze clubs spelers leveren in landsbelang. Als je dit niet inziet sorry maar dan kom je echt uit een ei. (Met schaal)
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 21:42
O worden er geen wedstrijden verplaatst? En Pec-Ajax dan? Meten met twee maten lijkte dus echt een foute ontwikkeling.
Vind ik leuk
badeend. +1569
woensdag 6 maart 2019 om 22:04
Dit heeft NEC vorig seizoen promotie gekost dus niet zeuren Sparta...
Vind ik leuk
Blac-ca +563
woensdag 6 maart 2019 om 22:08
Als je club A.J.A.X. heet dan lukt het wel Sparta van de K.N.V.B. zo gt het hier in Hooiland ,pffff
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 22:34
Wat een amateurs bij de KNVB . Of geen eerste divisie spelers oproepen of competitie wedstrijden uitstellen. Fair Play
Vind ik leuk
woensdag 6 maart 2019 om 22:52
spelers kunnen ook weigeren..wie betaald de spelers
Vind ik leuk
Gio69 +31
donderdag 7 maart 2019 om 08:56
Hypokriet vd KNVB, AJAX wedstrijden worden toch ook verplaatst in belang van. Als ik Sparta was zou ik de spelers niet laten gaan. Voetballen in de ED is voor die spelers belangrijker voor hun ontwikkeling dan een o19 of o20 interlandje vind ik. Voor het NL elftal wordt de hele competitie stilgelegd. KNVB doe Sparta toch een plezier en verplaats de wedstrijd.
Vind ik leuk
HupHolland +3863
donderdag 7 maart 2019 om 09:28
Gewoon die dwaze winterstop afschaffen, dan heeft de KNVB meer ruimte in hun competite-spelschema en kunnen dit soort zaken makkelijk opgelost worden.

Dit is gewoon heel slecht gepland door de KNVB.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 17:40
Ze hebben blijkbaar niet verwacht dat 1e div clubs internationals hebben en dat is best raar. De harde opstelling verrast me wel, want de eerste taak vd KNVB is een fair systeem in gang te houden en dan pas internationaal lijkt mij. Overigens gaat dit om meer clubs, ook Cambuur en Twente zullen spelers missen.
Vind ik leuk
Blindsy +19034
donderdag 14 maart 2019 om 17:56
Ik zou de spelers gewoon niet afstaan. Maar dat schijnt dan weer niet te mogen. Iets met 'landsbelang' geloof ik. Ajax is tegenwoordig ook weer landsbelang. Blijkt.
Vind ik leuk
Cookee +12784
zaterdag 16 maart 2019 om 11:20
Is het beleid bij de KNVB gelijkvormig voor allen?
Of is het ene geval anders dan het andere?
Denk je niet dat je als bond precedenten moet volgen?
Dat geeft ook rust en voorkomt frustratie.
Vind ik leuk
HupHolland +3863
vrijdag 15 maart 2019 om 04:31
Wat is een fair systeem?

Volgens mij is dat een systeem waarin alle spelers in principe alle wedstrijden kunnen spelen, met name ook die wedstrijden waarvoor ze notabene door de KNVB worden uitgenodigd.

Vasthouden aan een star spelschema is nog minder fair, want dan krijg je schijnbaar te maken met teams die verzwakt aan belangrijke wedstrijden moeten beginnen, zonder dat ze daar zelf iets aan kunnen doen.

De KNVB moet gewoon beter plannen. In principe weet je van te voren wanneer interlands worden gespeeld. De winterstop is totaal overbodig en het afschaffen ervan geeft de KNVB veel meer flexibilteit in hun planning.

Daarnaast hoef je het speleschema voor de competitie niet op dag 1 helemaal 'vast te nieten'. Je kunt spelrondes plannen 'onder voorbehoud dat ...' en zo rekening houden met clubs die Europees successen boeken.

Het belang van de KNVB is het Nederlands voetbal zo goed mogelijk te ondersteunen, zowel locaal, Europees voor de clubs en voor Oranje.
Vind ik leuk
Cookee +12784
zaterdag 16 maart 2019 om 11:28
Ik snap dat er meer belangen zijn, als de ED niet speelt omdat Oranje moet spelen, dan kan de 1e div vol op FOX en dat is interessant voor sponsors. Fox zorgt dan voor een prachtig schakelprogramma.

Maar voor Sparta en Cambuur en Twente kan dat slecht uitkomen als ze spelers moeten afstaan.

Op dat moment dat je dat toelaat dan worden als bond je beslissingen warrig. Lijkt mij handig als een bond een duidelijk beleid volgt en dat elke club weet dat ze fair behandeld worden.
Ze hebben niet verwacht mogelijk dat Sparta internationals heeft.
En dat verrast de planning vd knvb.

Als Oranje woensdags speelt dan is het weekend weer vrij voor de club toch?

Je laatste regel... ik zou graag willen dat het mogelijk is wat je zegt, maar uitzonderingen zullen er altijd zijn.
Al geef ik toe dat het nu warrig beleid lijkt wat de KNVB doet.

Als dit PEC de kop kost en ze degraderen dan kan hun voortbestaan op het spel staan. Leuk voor Ajax, pittig voor PEC.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
donderdag 14 maart 2019 om 17:31
Heeft toch ook geen zin, er is een akkoord gegeven door de KKD clubs dus kun je dat niet winnen.

al mag daar zeker in de toekomst toch wel een stuk beter mee omgegaan en naar gekeken worden.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:35
Dit is de omgekeerde wereld, spelers zijn in dienst van de club en moeten bij interlands afgestaan worden, maar wedstrijden verplaatsen in de keuken kampioen divisie begint de knvb niet aan, de knvb moet eens denken aan de belangen van de clubs i.p.v. eigen belang. Typisch de knvb-mafia.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 17:38
Wordt tijd om ook iemand in het bondsbestuur te krijgen.
Sinds Gudde er zit, lijkt het alsof Sparta gezocht wordt.
Dat zal niet zo zijn, maar feit is wel dat alles ten nadele uitpakt.
Vind ik leuk
Blindsy +19034
donderdag 14 maart 2019 om 17:54
Sinds Gudde er zit, speelt Sparta in de KKD. Dát is de reden.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 17:59
Ik geef toe dat mijn reaktie geinspireerd was op wat jij een keer zei, dat het wringt in sommige stadsdelen.
Maar het is wel een feit dat de KNVB aardiger is tegen de ene club dan de andere.
Ik kan me nooit een foute beslissing ten nadele van H'veen herinneren, het is altijd in hun voordeel... hands niet zien, shirt trekken, penalty niet gegeven, natrappen niet gezien... alleen dat levert H'veen al 9 pts op... daarom wordt tijd dat Sparta een coup bij de KNVB doet.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 18:00]
Vind ik leuk
Blindsy +19034
donderdag 14 maart 2019 om 18:01
Je zou gewoon een dikke vinger naar Jong Oranje moeten tonen en je spelers niet vrijgeven. Maar dat mocht de vorige keer ook niet, toen zouden ze een boete of puntenmindering krijgen. De naieve KNVB gaat er van uit dat ook Jong Oranje-internationals in de ED, of al in het buitenland spelen. Nee. Ook Sparta heeft er een paar. Als énige KKD-ploeg.
Ik zou gék worden als ik zou verliezen van NEC. Dan zou ik als ik Sparta was, maar eens een Sparta-mars naar Zeist houden. Ipv naar de Kuip.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 18:04
Twente heeft ook een aantal en Cambuur ook 2.
Kijk als je 30 man hebt dan kan je wat opvangen maar in de 1e div is het krap, daar heb je kleinere selecties.
En tegen NEC heb je alle mankracht wel nodig toch?
Vind ik leuk
Blindsy +19034
donderdag 14 maart 2019 om 18:05
Ook al staan die 11e of zo.. Ja. denk het wel.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:46
Maar Ajax wel voor Europees belang? Dit is gewoon competitie vervalsing en hier had de KNVB eerder over MOETEN nadenken.
Vind ik leuk
Blindsy +19034
donderdag 14 maart 2019 om 17:53
Heh, 2 weken na Ajax te hebben gematst, en de KNVB meet al weer met 2 maten. Tja, 2 jaar terug mocht een PSV-wedstrijd niet verzet worden voor een wedstrijd tegen Atletico. Misschien tóch terecht dat men in Eindhoven hun vraagtekens hier bij zette..
Vind ik leuk
Jan ref +1654
donderdag 14 maart 2019 om 18:23
Zelfs de koploper in de KKD moet spelers afstaan dus ik zie dan geen probleem
Vind ik leuk
markie +2774
donderdag 14 maart 2019 om 18:46
Kijk mensen DIT is competitie vervalsing. Zeer redelijk om dit duel te verzetten
Vind ik leuk
Jan Nijhof +750
donderdag 14 maart 2019 om 18:58
1. Hoe kan een woordvoerder KNVB nou reageren zonder motivatie. Dat klinkt als "ik ben doof".
2. Ik vind dat Sparta echt een punt heeft. Daar moet je gehoor aan geven.
3. Al tijden lang is er dit soort onhebbelijkheid. Het hele probleem is simpel op te lossen als er, net als met EK en WK, elk jaar vanaf eind mei tot half juli een interlandperiode is en nooit meer gedurende het seizoen. In de oneven jaren kwalificaties, de even jaren dr eindtoernooien. Geen tussendoor interlands, competitie eerder klaar, beter interlandvoetbal door beter ingespeelde teams. Geen gezanik over afstaan. Iedereen weet waar hij aan toe is.
Vind ik leuk
HansG +36
donderdag 14 maart 2019 om 19:01
Sparta accepteert alles maar wat die schofterige KNVB telkens flikt.Twente moet gewoon kampioen worden van die kut KNVB.
Vind ik leuk
frankn27 +5708
donderdag 14 maart 2019 om 19:07
Hoezo als enige? Twente mist smith ook dat weekend... NEC mist druijf? Dan heb je juist profijt
Vind ik leuk
SjeH +409
donderdag 14 maart 2019 om 19:08
Misschien moet Soarta zijn naam veranderen in Ajax.
Dan hoeven ze niet eens verplaatsing aan te vragen.
Dat doet de KNVB dan wel uit eigen beweging.

Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:14
Waarom niet sparta mis 7 spelers uit de basis team 3spelers uit de jeugd .
Dus 10 spelers .
Maar mag van de Knvb (gudde) niet de wedstrijd verzetten Sparta-nec .
Waarom zit de Knvb Sparta toch zo dwars dat (Gudde ) een hekel aan Sparta heeft dat is bekend maar dan om zo naar een club te handelen .
Vind ik leuk
Aotearoa +37
donderdag 14 maart 2019 om 19:36
Dat as ook de rede dat Sparta tegen Emmen tot 2x toe geen penalty kreeg , ondanks VAR , ze moesten degraderen , kwa voetbal was het inderdaad wel verdiend , maar toch. En Kramer uitgerekend voor 7 wedstrijden schorsen , was ook nooit eerder gebeurd zoveel
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:52
Wat de KNVB wil, dat gebeurt.

Afspraak is afspraak. En regels zijn regels.

Lekker duidelijk ook. Daar valt niks meer aan te veranderen. Houden zo.

Oh ja ... 1 uitzondering daargelaten. Eentje maar.
Vind ik leuk
Romarioo +763
donderdag 14 maart 2019 om 20:53
Weet Sparta dat de scheidsrechters door de Knvb worden aangesteld? Dan hebben ze wijs gehandeld door niet door te gaan
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws