'Het is een lastige situatie, want ik zou het liefst voor Sparta én Oranje spelen'

'Het is een lastige situatie, want ik zou het liefst voor Sparta én Oranje spelen'

Gepubliceerd: donderdag 7 maart 2019 om 15:34do 07-03-2019 om 15:34

Abdou Harroui was deze week het lijdend voorwerp in een discussie tussen Sparta en de KNVB. De Rotterdamse club diende een verzoek in om het duel met NEC van 28 maart te verzetten, maar de voetbalbond ging daar niet in mee.

Harroui werd opgeroepen voor Jong Oranje, net als ploeggenoot Deroy Duarte. Dat was voor Sparta reden om een beroep te doen op de KNVB, maar het verzoek werd niet gehonoreerd. "Het is lastig, want in deze situatie kan je eigenlijk geen keuze maken", legt Harroui uit in gesprek met RTV Rijnmond. "Het liefst zou ik voor Sparta én Oranje spelen."

Vrijdagavond speelt de Sparta-middenvelder tegen FC Eindhoven. Het doel: de druk vergroten op koploper FC Twente, dat op een voorsprong van negen punten staat. "We ruiken bloed", aldus Harroui, die bij Sparta graag door wil groeien. "Ik heb mezelf doelen gesteld zoals het verbeteren van mijn overzicht. Dat is namelijk heel belangrijk als middenvelder."

Lees ook: KNVB weigert verzoek van Sparta en handhaaft oorspronkelijke speeldatum

Plaats een reactie

Wesje1987 +249
donderdag 7 maart 2019 om 15:36
Om niet tot competitie vervalsing te komen dient de KNVB in het vervolg ook in de KKD rekening te houden met wedstrijden van Jong-Oranje.

Er lopen teveel talenten in de KKD die in aanmerking komen voor Jong-Oranje.
Vind ik leuk
Justin Kees +2744
donderdag 7 maart 2019 om 15:41
Het is de keuze van de clubs uit de KKD zelf, om door te spelen tijdens een interland weekend. Dat is vorig seizoen zo besloten en daar hebben Sparta en Twente nu het meeste last van, maar ook Jong-Ajax en Jong-PSV.

Er is dus geen sprake van competitievervalsing, het is de keuze van de (meerderheid van) clubs zelf.

Vind ik leuk
Martyynho +1451
donderdag 7 maart 2019 om 15:48
Lekkere keuze van de meerderheid dat de minderheid ergens last van krijgt.. (er vanuit gaande dat Sparta en Twente niet met de keuze hebben ingestemd)
Vind ik leuk
Justin Kees +2744
donderdag 7 maart 2019 om 16:06
Dat heet democratie hè... ;-)
Vind ik leuk
GaryGL +408
donderdag 7 maart 2019 om 16:11
Dan hadden ze ook kunnen stemmen om Twente en Sparta met 20 minpunten te laten beginnen. Meerderheid mee eens? Twente en Sparta pech gehad.
Vind ik leuk
Justin Kees +2744
donderdag 7 maart 2019 om 16:18
Tuurlijk... en ze konden stemmen dat jij voortaan geen domme opmerkingen maakt. Helpt ook... ;-)

De stemming was vorig seizoen en toen waren Twente en Sparta er nog niet bij. Het ging over de interland periodes van dit seizoen en er is destijds besloten om door te spelen. Daar houdt iedereen zich aan, wat logisch is...
Vind ik leuk
Martyynho +1451
donderdag 7 maart 2019 om 16:20
Sja, in eredivisie moest iedereen voorstemmen om kunstgras uit te bannen anders gaat het niet door..
Vind ik leuk
Justin Kees +2744
donderdag 7 maart 2019 om 16:30
Misschien was iedereen het er vorig seizoen wel mee eens ;-)
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 7 maart 2019 om 17:06
Ja, maar hier wordt dus aangetoond dat je zoiets beter niet democratisch kunt beslissenm
Vind ik leuk
Justin Kees +2744
donderdag 7 maart 2019 om 17:10
Laten we dan maar naar een dictatuur gaan. Laat mij directeur van de KNVB worden en de wereld gaat er heel anders uitzien... ;-)

Laten we in NL ook dat meerpartijensysteem er uit kwakken en voor Communisme of een dictatuur gaan. Veel beter!
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 7 maart 2019 om 17:16
Cool man
Vind ik leuk
Cster +149
vrijdag 8 maart 2019 om 01:05
Het heet pas democratie, wanneer Sparta en Twente mee hadden gedaan met het stemmen.
Vind ik leuk
Justin Kees +2744
vrijdag 8 maart 2019 om 08:14
Nee, want de stemming was vorig seizoen. Met alle teams uit de KKD.

Vind ik leuk
Cster +149
vrijdag 8 maart 2019 om 10:00
Niet met alle, want Sparta en Twente deden NIET mee.
Vind ik leuk
Justin Kees +2744
vrijdag 8 maart 2019 om 10:02
Wel alle, want vorig seizoen zaten die 2 niet in de KKD. Dus er is vorig seizoen door alle clubs gestemd...
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 16:35
Sparta, Twente en Roda mochten zelfs niet stemmen. Wel hebben gestemd Fortuna, Emmen en de Graafschap ik weet het niet zeker maar ik dacht dat van deze drie alleen Fortuna tegen heeft gestemd
Vind ik leuk
Thobar +4607
donderdag 7 maart 2019 om 16:35
Gaat niet op voor Ajax en Psv. In die weekenden spelen de "jong" teams tegen elkaar.
Nu ook het geval J AZ- J Psv en J Ajax -J Utrecht
Sparta wordt deze keer niet echt benadeeld want de tegenstander Nec heeft hetzelfde probleem.
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 16:36
Die missen naar alle waarschijnlijkheid wel minder spelers maar klopt ook die hebben dit soort problemen.
Vind ik leuk
Justin Kees +2744
donderdag 7 maart 2019 om 16:37
Ook als je samen spelers mist, heb je er last van dat ze er niet zijn. Echter, met deze wedstrijden is er sprake van beide last en dus eerlijker verdeeld.

Het is de situatie zoals hij is, het is niet in het nadeel van het Nederlandse voetbal, dus ik zeg... game on!
Vind ik leuk
El Cazador +8973
donderdag 7 maart 2019 om 15:37
Beide vrijdag er "iets" eerder uit stappen met een gefacked blessure. De week erop plots beter!!!
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 15:52
Man kies toch gewoon voor Marokko of weet ik voor welk land, net zoals je " vriendjes " ook al deden..........Maar vergeet je dan effe niet om je 2e paspoort in te leveren?
Vind ik leuk
GaryGL +408
donderdag 7 maart 2019 om 16:13
Als hij voor Nederland wil spelen, waarom niet? Ik ken hem niet, maar ga ervanuit dat hij in Nederland geboren is. Ik zie hem liever in Oranje dan bijvoorbeeld een Douglas, waar iedereen 10 jaar geleden om zat te roepen.
Vind ik leuk
N.E.C. +809
donderdag 7 maart 2019 om 16:14
Verzet die wedstrijd gewoon. Sparta, Twente en NEC roepen het hele jaar door al dat het belachelijk is dat er gevoetbald wordt tijdens interlandvoetbal.
Wij missen ook onze enige goede speler vanwege interlandverplichtingen.
Vind ik leuk
Dorzon +4821
donderdag 7 maart 2019 om 16:26
echt competitievervalsing dat sparta zijn beste spelers moet afstaan
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 19:19
Mee eens ..
Keerzijde is het compliment opgeroepen.
Maar in deze situatie moet de bondscoach en trainer om tafel gaan zitten.
Beide geen optie ??? Trainen met jong.. wedstrijd sparta ..daarna meteen ned. Elftal
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 7 maart 2019 om 18:02
Is gewoon competitie vervalsing hoor.
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 19:16
Pffff fijn zo.n competitie leider die overal rekenschap mee houd.
Speel toch gewoon om de week door de weeks progamma en met de kerst ook gewoon.
Dan kan je ivm cl. Wedstrijden of europa.. de wedstrijden 1 week doorschuiven of naar achter zetten .. niet zo moeilijk dan .. op dat moment .. keuze uit 2 voor beide clubs.. ... tsjeetje storm in een glas water
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws