ADO in eigen huis niet opgewassen tegen Heerenveen en uitblinkende Vlap

ADO in eigen huis niet opgewassen tegen Heerenveen en uitblinkende Vlap

Gepubliceerd: zaterdag 9 maart 2019 om 21:39za 09-03-2019 om 21:39

Michel Vlap heeft sc Heerenveen met twee fraaie treffers voorbij ADO Den Haag geholpen. De Fries scoorde voor en na rust en was daarmee de belangrijke man aan Heerenveen-zijde, dat na een tumultueuze slotfase met 2-3 won in Den Haag.

Lex Immers stond al na twee minuten met de handen in het haar. De aanvallend ingestelde middenvelder van ADO kreeg de bal op een presenteerblaadje aangereikt van Tomas Necid, maar twee dikke kansen waren niet aan de Hagenees besteed. Necid zelf kopte na tien minuten in kansrijke positie over.

Dat de openingstreffer aan de andere kant viel was dan ook verrassend te noemen. Michel Vlap ontving na twintig minuten een prima balletje van Sam Lammers en prikte het leer in de verre hoek: 0-1. Daarmee kantelde ook het spelbeeld, want tot de rust waren het de Friezen die recht hadden op meer. Dennis Johnsen, Yuki Kobayashi en Lammers wisten de marge echter niet te verdubbelen.

Dat was mede te danken aan ADO-keeper Robert Zwinkels, die na de rust ook Vlap van scoren afhield. De reddingen van de doelman bleken belangrijk voor ADO, want nadat Necid na een uur spelen nog over kopte was zijn derde poging een paar minuten later wel raak. De Tsjech stond helemaal vrij en knikte een loepzuivere voorzet van Nasser El Khayati tegen de touwen.

Lang kon het Cars Jeans Stadion niet genieten van de gelijke stand. Een vrije trap op een meter of achttien werd schitterend in de kruising geschoten door Vlap, die daarmee zijn tweede van de avond liet noteren. Alle reden voor ADO om een slotoffensief te starten en het Haags kwartiertje werd enthousiast begroet. De beruchte laatste vijftien minuten leverden nog twee treffers op, maar geen resultaat voor de Hagenezen.

Lammers profiteerde namelijk van geklungel in de defensie bij ADO en leek met zijn 1-3 de wedstrijd te beslissen. In de derde minuut van de blessuretijd legde scheidsrechter Martens echter toch nog op de stip voor ADO en maakte El Khayati het duel nog even spannend, maar in de twee spannende minuten die daarop volgden hield Heerenveen de drie punten wel binnenboord.

Plaats een reactie

zaterdag 9 maart 2019 om 21:41
Ajax moet Vlap naar Amsterdam halen samen met kik Pierie!

Mooie overwinning voor Heerenveen, gefeliciteerd!
Vind ik leuk
HJR +9045
zaterdag 9 maart 2019 om 21:49
Pierie zou ik dan nog een jaartje of 2 bij Heerenveen laten. Die is echt nog niet constant genoeg.
Vind ik leuk
Pimman +10447
zaterdag 9 maart 2019 om 22:40
Mee eens ..Pierie is zeer talentvol maar nog niet rijp voor Ajax 1.
Vind ik leuk
psvfan1913 +7902
zaterdag 9 maart 2019 om 21:53
Vlap is ook bij PSV van harte welkom. Al hebben we Ihattaren die nu echt zijn klasse laat zien.
Vind ik leuk
mason +2414
zondag 10 maart 2019 om 21:20
ik denk dat wanneer je vlap haalt en lammers ook weer naar psv laat komen dat je dan een super duo hebt. Luuk de jong word er ook niet jonger op he en lozano gaat er ook niet meer voor.
Vind ik leuk
VetPens +183
zaterdag 9 maart 2019 om 22:02
Die ken een hoop vlappen opleveren voor Heerenveen.
Vind ik leuk
Pimman +10447
zaterdag 9 maart 2019 om 22:38
Dat roep ik al maanden dat ze Vlap moeten halen. Wat een heerlijke slimme technische voetballer met scorend vermogen! Desnoods kopen en nog een jaartje verhuren aan Heerenveen
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 22:57
Vlap is een groot talent en grote talenten horen bij Ajax thuis... via Ajax de stap naar het Buitenland maken!
Vind ik leuk
Joe Benchama +1643
zondag 10 maart 2019 om 02:07
Koopclub.
Vind ik leuk
Hupfean +5329
zondag 10 maart 2019 om 11:06
Waarom horen die bij Ajax thuis? Johnsson hebben jullie ook al vernield in Jong Ajax. En Sinkgraven niet te vergeten.
Vind ik leuk
Dordmund +1973
zondag 10 maart 2019 om 12:47
Moet je hupfean reactie lezen Singraven en johnsson kunnen het nivea niet eens aan.
En wees blij dat Ajax de spelers gehaald heeft bij Heerenveen anders hadden ze hehemaal geen geld gehad.
Vandaag succes hè.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13964
zaterdag 9 maart 2019 om 21:41
Ik heb me weer kostelijk vermaakt bij een wedstrijd van ado. Gezien de uitslag dan.
Vind ik leuk
Rood&wit +4454
zaterdag 9 maart 2019 om 21:48
Je kostelijk vermaakt omdat Den Haag verloren heeft?
Vind ik leuk
Antikunstgras +13964
zaterdag 9 maart 2019 om 22:06
Je kan lezen idd.
Vind ik leuk
Rood&wit +4454
zaterdag 9 maart 2019 om 22:08
Ach een kinderhand is gauw gevuld zeggen we dan maar.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13964
zaterdag 9 maart 2019 om 22:10
Hoezo? Ben jij ook blij?
Vind ik leuk
allround +1826
zondag 10 maart 2019 om 14:05
ik ben antikunstkop!!!
Vind ik leuk
Antikunstgras +13964
zondag 10 maart 2019 om 14:56
Jesus serieus? Best vervelend voor je.
Vind ik leuk
allround +1826
zondag 10 maart 2019 om 15:35
maar jij bent antikunstgras. ;) ps. Een tip: over enkele jaren moet je wel je PF naam veranderen. Wordt het dan; antiDH, of antiADO, of antigroengeel of anti mooiste stad van Nederland?
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 15:36]
Vind ik leuk
Antikunstgras +13964
zondag 10 maart 2019 om 16:29
Nee joh, binnenkort spelen ze in de kkd en dan maak ik me nergens meer druk over, want dan is het iedere speelronde feest.
Vind ik leuk
allround +1826
zondag 10 maart 2019 om 18:39
OHHH dan wordt het antivvv, of antipec enz.enz.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 21:42
VLAP slaat de klap van Verbeek voorgoed dicht hoop ik ! 😎
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 21:42
Die Vlap is en blijft een interessante speler. Prachtige techniek en hijbheeft er al een zooi gescoord. Voor weinig op te halen want Heerenveen heeft geld nodig.
Vind ik leuk
N01tra +285
zaterdag 9 maart 2019 om 21:47
Zo hoog is de nood niet hoor.
Maar met nog een 3 jarig contract; miljoentje of 10?
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 21:51
Ik zou t echt niet weten, volg Heerenveen niet zo. Maar wat ik van hem zie ben ik wel te spreken over. Doet prachtige dingen.
Vind ik leuk
Moi.050 +53
zaterdag 9 maart 2019 om 22:11
Als ik hoor dat Heerenveen binnenkort geen salarissen meer kan betalen lijkt me de nood vrij hoog.😂
Vind ik leuk
N01tra +285
zaterdag 9 maart 2019 om 22:32
Minder naar de roddelpers luisteren. Ook presentatoren die journalisten denken te zijn, zijn geen goede bron.
De werkelijkheid is gelukkig wat positiever.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:48
Ik mag hopen dat je gelijk hebt. Zou zonde zijn als een mooie club als Heerenveen problemen gaat krijgen.
Vind ik leuk
schfan1920 +6367
zondag 10 maart 2019 om 00:25
Hij heeft wel gelijk. Het wordt allemaal zo schromelijk overdreven in de media. Neem nou van de week hier op VP, een typische sensatie cq clickbait titel: Heerenveen moet Vlap en Pierie verkopen om salarissen te kunnen betalen.. ze verzinnen het wel.

Ja er is een operationeel tekort, en ja er zal een ander beleid moeten worden gevolgd, maar nee we hoeven zeker niet per se te verkopen. Ten eerste komen er aankomende zomer weer de nodige centen binnen van de transfers van de afgelopen jaren. Daarnaast heeft de club een zeer positief eigen vermogen. Dat eigen vermogen is bijvoorbeeld 4/5x zo hoog als het eigen vermogen van bijvoorbeeld Groningen.

Belangrijk is verder dat je te dure jongens als Kobiyashi, Mihaljovic etc ziet kwijt te raken. Dat is gewoon zonde geld.

We kunnen natuurlijk vragen voor Vlap wat we willen. En moet je hem deze zomer verkopen? Ja ik denk het wel, maar dan puur om sportieve redenen. Vlap draait een heel goed seizoen en is dus flink gestegen in zijn marktwaarde. Daarbij komt dat ook voor hem straks het juiste moment is om een stap te maken.

Met ons komt het allemaal echt wel goed, maak ik me niet eens druk om. En voor mensen die de club willen afzeiken, dat moet men lekker doen. Voor die gene zijn bepaalde media berichten prachtig, maar dat kinderen gedoe hoef ik niet in mee te gaan. Uiteindelijk geloof ik heilig in 1 ding.. wie het laatst lacht..
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 01:03
Ik stond ook al raar te kijken van dat bericht. Goed om te horen dat t niet zo ernstig is. We zijn gebaat bij sterke clubs in de NLse competitie. Die Vlap vindt ik echt een bijzondere speler. T lijkt bij tijd en wijle wel een friese Bergkamp. Zou hij bij een Ajax mee kunnen?
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 01:04]
Vind ik leuk
Objectief +3518
zondag 10 maart 2019 om 08:11
En wat staat er tegenover dat ruime eigen vermogen volgens jou? Niets!
Heerenveen heeft een gigantisch probleem en het is zorgelijk dat je dat als fan niet inziet.
Wanneer ze het tekort niet nog dit seizoen weten terug te brengen zullen er inderdaad spelers verplicht moeten worden verkocht
Vind ik leuk
Dordmund +1973
zondag 10 maart 2019 om 09:01
Laat hem maar hij probeert alles goed te praten er gebeurd zoveel bij zijn club dat hij het niet meer kan volgen.
Er zijn in de afgelopen jaren zoveel sponsoren vertrokken van 1100 naar ongeveer 400.
Toeschouwers kunnen het stadion niet vinden en bestuurlijk ishet een grote wanbeleid.
En daarbij moet je nog ff 6 miljoen lenen om de salarissen te betalen en ga nog maar ff zo door.

Vind ik leuk
Hupfean +5329
zondag 10 maart 2019 om 11:09
Wat lul jij dom zeg, 6 miljoen lenen om de salarissen te betalen?
Vind ik leuk
schfan1920 +6367
zondag 10 maart 2019 om 12:25
Ken je feiten man. Je bent de grootste roepen van de hele website hier. En als je er eens niet uitkomt dan gooi je bepaalde ziekten eruit en scheld je met alles wat los en vast zit.. tot zover dus jou.

Kom jij oneindig terug op die 1100 sponsoren, maar iedereen met een beetje verstand weet dat dat in de hoogtijdagen waren, van zowel club als eredivisie. Dus ver voor de crisis. Vervolgens hebben de meeste clubs flink moeten inleveren.

Maak jij je nu maar druk om Cambuur, want die staan niet eens op een PO plaats.. dan moet je je dus doodschamen.
Vind ik leuk
schfan1920 +6367
zondag 10 maart 2019 om 12:22
Daar staan transfer gelden van de afgelopen jaren tegenover die de tekorten dus doen inslinken.

Onze jaarverslagen zijn gewoon terug te vinden op de website hé.

En neem nu Groningen eens als voorbeeld. Zij haalden begin van het seizoen een gedeelte uit haar eigen vermogen om zo niet een stap achteruit te hoeven doen aangaande salarissen ed. Je kan dat niet structureel doen maar wel eens om het 1 en ander op te vangen.


Vind ik leuk
N01tra +285
zondag 10 maart 2019 om 12:43
En dat baseer je op wat een foxsports presentatortje zegt?
Vind ik leuk
Hupfean +5329
zondag 10 maart 2019 om 11:07
Niet overdrijven man.
Vind ik leuk
Dordmund +1973
zondag 10 maart 2019 om 12:44
De nood is heel hoog daar,maar er zijn toeschouwers van Heerenveen denken er heel anders over misschien ff naar Hans anders om een andere brilletje op te halen.
Moet je na gaan in 10 jaar tijd zijn er 51 bestuursleden vertrokken elke dorpsgek kan daar straks in bestuur stappen.
Bedrijven hebben geen zin meer in om de club te steunen met al dat gedonder daar.
En Heerenveen een veeeeeeeel te grote broek aan.
Geld is op.....maar eigen schuld dikke bult.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:42
10 miljoen + en Heerenveen heeft nniet menteen geld nodig dat is gewoon mediaa bullshit.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 23:42]
Vind ik leuk
Mr bien +7018
zaterdag 9 maart 2019 om 21:44
Vlapperdevlap die speelde goed
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 21:48
Ik weet niet wat de verdedigers bij de 3de goal aan het doen waren maar dat was wel triest om te zien
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 21:50
De amusementswaarde van wedstrijden waarbij sc Heerenveen is betrokken is bijna hallucinant. 112 broederlijk verdeelde doelpunten in 25 domestieke ontmoetingen.

Prettige bijvangst vanavond is het verlies van ADO.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 22:43
Ja, maar de wedstrijden zijn soms ook niet goed voor je hart. ..
Vind ik leuk
Vb.twente +149
zaterdag 9 maart 2019 om 21:51
is dat contract van Alphonds al verlengt met 2 jaar ? ik zou als club toch mn bedenkingen hebben .
Vind ik leuk
Reyhan +422
zaterdag 9 maart 2019 om 22:07
Ik heb juist m'n bedenkingen bij de keeperstrainer en Zwinkels. Z'n linkerhoek is echt een drama. Ik heb het al verschillende keren gemerkt. Steeds als er een vrije trap of afstandsschot richting de linkerhoek gaat, is Zwinkels bij voorbaat al kansloos. En dan denk ik "ziet die keeperstrainer dat niet ? Ga verdomme daarop trainen".
Vind ik leuk
Fcdhfc +113
zaterdag 9 maart 2019 om 22:34
Ik ook
Vind ik leuk
Hookiepoki +200
zondag 10 maart 2019 om 10:05
Alfons heeft geen beter materiaal je kan het hem niet aanrekenen
Vind ik leuk
Reyhan +422
zondag 10 maart 2019 om 10:59
Onzin! Kenneth Vermeer is ook redelijk zwak op (hoge) afstandsschoten, terwijl die voor de rest op zich een goede keeper is. Waar ik me alleen aan irriteer is dat ze op afstandsschoten als een standbeeld blijven staan. Het lijkt alsof ze niet durven te duiken.
Vind ik leuk
Erik7494 +1424
zaterdag 9 maart 2019 om 23:12
Vlap was wel goed ja, maar Ado was het grootste gedeelte van de wedstrijd beter. Jammer dat ze zoveel kansen verprutsten.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 23:13]
Vind ik leuk
schfan1920 +6367
zondag 10 maart 2019 om 00:26
Grootste deel? De eerste 20 minuten oké, maar na de 0-1 verzuimen wij juist meermaals de 0-2 te maken.

Na rust kansen over en weer voor beide ploegen, had ook 3-5 kunnen worden.
Vind ik leuk
JoeyC +4133
zondag 10 maart 2019 om 02:46
Vlak naar PSV volgend seizoen. Kan hij lekker samen met Lammers blijven voetballen.
Vind ik leuk
allround +1826
zondag 10 maart 2019 om 14:03
een beetje subjectieve weergave van de wedstrijd. Ook de kop op dit artikel klopt niet. ADO mistte in de eerste 25 minuten drie opgelegde kansen om de wedstrijd winnend af te sluiten. ADO was zeker opgewassen tegen Heerenveen, maar niet tegen die scheidsrechter!!!!
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 22:01
Iedere keer als clubs verliezen ligt het aan de scheidsrechter. Erg sneu. Ik ben benieuwd hoe oud mensen alhier zijn, zeker niet boven de 15?

Heb zelf de wedstrijd niet gezien, was meer benieuwd naar de Mol, maar ben blij dat Heerenveen drie punten heeft gehaald. De 1-3 was wel erg sneu, hoe van Amersfoort die verdedigers eruit liep. Terwijl Pelle ook niet de snelste is.
Vind ik leuk
allround +1826
maandag 11 maart 2019 om 10:00
Over leeftijd gesproken? ik citeer je even; Heb zelf de wedstrijd niet gezien. Je bedoelt uiteraard IK heb de wedstrijd niet gezien! En zeker niet oordelen wanneer je geen kennis over iets hebt.
Vind ik leuk
Kale gek +14
zondag 10 maart 2019 om 15:42
Ben jaloers op Heerenveen aanvallers.Dat van ADO is bagger!Dat is het hele seizoen al zo!!Als je geen genoeg doelpunten maakt win je niet en stijg je niet op de ranglijst.Dat lijkt mij logies toch!!!!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 16:18]
Vind ik leuk