Speculeren over FC Utrecht-vertrek: 'Uitleenbeurt, of misschien word ik verkocht'

Speculeren over FC Utrecht-vertrek: 'Uitleenbeurt, of misschien word ik verkocht'

Gepubliceerd: zondag 10 maart 2019 om 12:31zo 10-03-2019 om 12:31

Laatste update: zondag 10 maart 2019 om 12:41zo 10-03-2019 om 12:41

Cyriel Dessers is gelukkig bij FC Utrecht, maar de Belgische spits sluit niet uit dat hij komende zomer noodgedwongen vertrekt uit stadion Galgenwaard. Dessers is namelijk geen onbetwiste basisspeler. 

In januari was er al sprake van een tijdelijk vertrek voor Dessers. Diverse Eredivisie-ploegen hadden belangstelling voor de voormalig goalgetter van NAC Breda. Een knieblessure gooide toen roet in het eten. Vòòrdat Dessers geblesseerd raakte, zat hij regelmatig op de bank.

"Ik heb nooit spijt gehad van mijn keuze voor Utrecht. Ik ben hier blij en gelukkig, het is alleen spijtig dat het er nog niet helemaal is uitgekomen", aldus de 24-jarige spits, in de studio van RTV Utrecht

"Het liefst zou ik bij FC Utrecht spelen en mijn ding doen, dat zou ideaal zijn voor mij. Als dit niet kan, dan moet ik op zoek naar speeltijd. Misschien met een uitleenbeurt, misschien word ik verkocht. Op dit moment ben ik gelukkig, ook al wil ik zoveel mogelijk spelen."

Dessers stond dit seizoen twee keer in de basis. Zes keer viel hij in. Met onder meer Jean-Christophe Bahebeck, Nick Venema, Gyrano Kerk en Michiel Kramer beschikt Utrecht naast Dessers over een keur aan aanvallers. 

Poll

Hoort een fitte Dessers in de basis bij Utrecht?

(897 stemmen)

Plaats een reactie

Come on Utreg +29699
zondag 10 maart 2019 om 12:43
Eerst maar weer fit worden. Zware concurrentie na de zomer met Venema en Bahebeck. Makkienok komt ook nog terug van blessure. Tot nu toe is de komst van Dessers nog geen groot succes, helaas.
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
zondag 10 maart 2019 om 12:43
Off topic: ik zit te luisteren naar de nieuwe TD van Heerenveen, die een verlies van 5.7 miljoen probeert te relativeren, wat een drama!
Vind ik leuk
Benniewies +5387
zondag 10 maart 2019 om 12:46
Verdiep je in Heerenveen, dan weet je dat er veel sponsoren de handtvan Heerenveen heeft afgetrokken.
Skyboxen staan leeg etc
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
zondag 10 maart 2019 om 12:49
Die man doet net alsof er niks aan de hand is met Heerenveen. Iedereen ziet dat het daar niet lekker loopt. Inkomsten zijn met bijna de helft teruggelopen. Dit is niet aan hem te wijten. Maar hij moet niet rechtpraten wat krom is.
Vind ik leuk
Storm14 +143
zondag 10 maart 2019 om 13:52
Ik denk dat je de AD bedoeld? TD is nl nogsteeds Gerry Hamstra 😉
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
zondag 10 maart 2019 om 14:01
Je hebt gelijk.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 12:44
Was hem al vergeten als Utrecht fan...
Vind ik leuk
Benniewies +5387
zondag 10 maart 2019 om 12:45
Hij straalt niet uit dat hij gelukkig is
Vind ik leuk
Johnny Cash +9997
zondag 10 maart 2019 om 12:46
Volgend seizoen nac breda weer richting de eredivisie schieten
Vind ik leuk
Forza u +1500
zondag 10 maart 2019 om 12:47
Dessers kan beter vertrekken, Kramer gaat ook. Hopelijk krijgt Venema wel een kans bij Van de Brom.
Wellicht gaan bahabeck en Makienok eindelijk ook eens doen wat er van hen verwacht word.
En de volgende keer beter nadenken over bepaalde aankopen. Dessers leuk voor NAC maar wij hebben er niks aan en Kramer heb ik helemaal nooit begrepen.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 12:47]
Vind ik leuk
Frevol54 +263
zondag 10 maart 2019 om 13:01
Jonge talenten gaan zeker een kans krijgen onder de nieuwe trainer, wat ik je Brom.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 13:16
Makienok heeft mij nog niet kunnen bekoren.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 13:21
Makkelie nog minder
Vind ik leuk
Smithsonian +43288
zondag 10 maart 2019 om 12:47
Prima spits voor de clubs onderin.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11675
zondag 10 maart 2019 om 12:48
En dan haal je ook Kramer nog ...
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 18:45
Omdat Dessers en Makienok geblesseerd zijn en niet meer in aktie komen. Bahebeck kwakkelt ook. Dan wordt de spoeling dun voor de drie posities voorin. Had alleen verwacht dat hij Kramer zou gaan gebruiken als pinchhitter.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11675
zondag 10 maart 2019 om 18:59
Ja oké, maar Kramer??
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 05:57
Dat hoeft niet. Die krijg je er bij. Die aankoop heb ik nooit begrepen.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 13:02
Zó veel spitsen, maar niet één echte topper lijkt het
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 13:14
Hey, geen Ajax in de tekst. Dat is de eerste vandaag !
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:00
Hey! De eerste met ajax in zn post. En niet eens een ajacied
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:10
Inderdaad Henk. Wat is een korte 8 trouwens ? Een 4 ?
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 13:15
Overmars, sla je slag.

Voor zo een slordige 18 miljoen kun je Dessers zo ophalen.
Vind ik leuk
mcmodd +26975
zondag 10 maart 2019 om 13:22
We hebben niet alleen behoorlijk wat spitsen, we hebben ook veel last van hun blessures. Makienok zwaar geblesseerd geweest, nog niet echt terug, Bahebeck, na terugkomst toch nog niet gezond ogend, en dan Dessers, hetzelfde laken een pak.
Wat mij betreft krijgt Venema de voorkeur als basisspits. Kerk, mirs hij ballen gaat afgeven aan de goede kleur, want kleurenblindheid lijkt zijn altijddurende blessure. En Kramer? Dat is de hobbyboy van Dick Advocaat, voldoet ook eigenlijk niet.
Vind ik leuk
tikkietoe +6115
zondag 10 maart 2019 om 13:24
Alleen Bahebeck is van de gehaalde aanvallers een versterking als hij fit is, maar dat is hij vrijwel nooit.
Makienok, Dessers en Kramer kunnen beter weg aan het eind van het seizoen om een stevig fit aanspeelpunt met scorend vermogen te halen.
Vind ik leuk
Justin Kees +2621
zondag 10 maart 2019 om 13:31
Nieuwe trainer, dus nieuwe kansen! Eerst fit worden en dan gaan we zien waar John in geloofd en wat zijn plannen zijn...
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 13:37
Heeft sinds zijn overgang naar Utrecht de hype toch niet echt waar weten te maken.
Vind ik leuk
Wilhelmus +517
zondag 10 maart 2019 om 13:45
Dessers, Behabeck en vooral kramer.. wat een kapitaalvernietiging. Kramer, man wat doet hij het slecht
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:34
In Utrecht krijgt een spits een wedstrijd of zelfs een halve.
Laat een speler eens 4 of 5 wedstrijden staan. Maar dat geduld is er niet, dus...als je even niet scoort. staat er de week erop een ander enz.
Vind ik leuk
Dommetje +3311
zondag 10 maart 2019 om 14:10
Kan beter vertrekken , krijg geen basisplaats .
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:35
Best een redelijk spitsje voor Utrecht.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws